hoe lang voordat jonge hond(geen pup)zindelijk is??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:05

Vosse schreef:
nee idd, maar mss niet zo'n verkeerde gedachte als de hond wat ouder is en nog steeds dit soort gedrag vertoond ;)

ja idd hij jaagt nu ook alle honden al weg nek haren overeind staart omhoog en grommen, geef hem dan ook op ze flikker, straks hebben we een domme agresieve piep hond in huis lopen, hij sloopt ook al flink, maarja dat word als die gaat wisselen alleen maar erger

Sting

Re: hoe lang voordat jonge hond(geen pup)zindelijk is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:14

@ Roybrit: Klinkt als een dier dat geen respect heeft voor oudere honden/mensen. Ga er mee op puppycursus als je dat nog niet doet. En later we verder on-topic blijven (verhaal verschilt nogal).

@ TS: Ik dénk niet dat je gelijk medisch moet gaat denken. Al is een DA met 10-tallen jaren ervaring ook geen wondermens die alles ziet, hij zal hem vast goed gecontroleerd hebben. Ik denk dan ook dat je gewoon geduld moet hebben met hem, doe het rustig aan, geen hem niet op zn kop als hij het binnen doet, daar kan hij immers niks aan doen. Ik zou wel zijn drinken in de gaten houden, kan je het opmeten of is dat lastig? Bijv. een halve liter fles vullen in zijn bak, en dan kijken hoe vaak/veel hij die op een dag leegdrinkt.
50 ml per etmaal per kilo. Dus als hij nu (schat ik) 25 kilo (?) weegt mag hij 1.25 liter per dag drinken.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 09:05

hij woog 2 weken terug 27 kg en ga hem straks weer wegen
we schatten dat hij zo n 1,5 liter water per dag drinkt; misschien nog wel iets meer maar hij laat ook veel water uit zijn mond lopen dus de bak is sowieso snel leeg ;)
dus dat is dus niet overmatig veel
tevens plast hij snachts nooit in huis en overdag maar af en toe
hij doet alleen erg veel en vaak plasjes als hij heel druk aan het spelen is maar dat is normaal

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 12:09

zo; ik kom net van de da en rocky is helemaal gezond
de ogen waren idd wel wat rood dus moet even een week cavasanzalf druppelen maar verder was alles prima in orde
ze vonden hem er uitstekend uitzien en heb verder alles gevraagd wat ik wilde vragen en alles is helemaal goed
volgens de da was rocky perfect in orde, goed op gewicht en harstikke gezond en ze vond ook dat het kei goed ging qua zindelijkheid
dus wij zijn :D :D

ze kunnen een medisch probleem hebben als ze meer dan dan 100 ml per kg lichaamsgewicht drinken dus dubbele hoeveelheid drinken dan normaal en dit is absoluut niet het geval
de bakken water die in huis staan is er 1 van 1 liter en 1 van 2 liter en daar drinken ze beide van (rocky ong 30 kg en milo ong 15 kg) en ze drinken niet alles op en rocky knoeit er ook veel water langs :D
en rocky lig nu weer lekker te slapen ;)

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:20

Nou gelukkig!!
Veel plezier nog met Rocky ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:27

Goed dat je uitgezocht heb of er iets medisch aan de hand is.

Verder goed trainen voor de zindelijkheid.

Wij hebben hier een jackrussel reutje van nu goed 10 maanden jong en ook hij weet niet wat het is om zijn poot op te tillen om te plassen, dat doet hij op de manier zoals teefjes het doen.

Slopen is bij ons thuis, tijd voor een bench. Er wordt niet gesloopt, en de bench kan ook goed helpen voor zindelijkheid.
Is hij droog dan mag hij er uit ( snachts / overdag ) doen ze wat, wat niet mag, dan is het de bench weer in.
Zo heb ik die twee van mij zindelijk gekregen. Gelukkig hebben die van mij niks gesloopt dan alleen hun eigen speelgoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 07:53

tamaramt schreef:
Yamcha schreef:
Je jonge hond zou al zindelijk moeten zijn...... in principe moet je dat op die leeftijd met 2 weken wel voor elkaar hebben ;)

nee, hoor, als je mijn verhaal kent dan snap je het wel waarom hij nog niet zindelijk is
heb de hond pas sinds woensdag; heb hem uit het asiel gehaald; hij zat daar 3 weken voordat wij hem ophaalden en hij heeft dus 3 weken zijn behoeftes in een hok moeten doen en we weten niks van zijn leven voordat hij in het asiel kwam en of hij dus zindelijk was(waarschijnlijk dus niet anders was hij dat nu wel) omdat het een hond is die gedumpt was in de bossen (vondeling dus en waarschijnlijk omdat hij een cherry eye had)

Ik heb mijn vorige hond ook uit een asiel, die was zelfs nog nooit in een huis geweest.

Heeft me een dag gekost, toen was ie zindelijk. Op een heel positieve manier.

Je moet geen vragen stellen en dan alles wat mensen zeggen ontkennen. Dan kun je net zo goed niets vragen, je weet het toch zelf beter.
Nu ging het bij mij héél snel, maar die van mij was net zo goed geen huis gewend. Maar een hond is van nature een zindelijk dier, dus je kunt het echt heel rap voor elkaar hebben.