Santos verkocht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Re: Santos verkocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:25

nou nou nou een beetje minder mag ook wel. Ik kan me genoeg situaties voorstellen dat je helaas een dier weg zal moeten doen. TS heeft een fijne nieuwe baas gevonden en iedereen is blij. Niemand kan in de toekomst kijken.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:32

spekkiejnfu schreef:
Je doet kinderen ook niet zomaar weg. Het spijt me, maar ik heb er geen goed woord voor over. Ik vind het ronduit belachelijk dat je een dier dat je zolang hebt zomaar even weg kan doen omdat je geen tijd hebt. Daar had je dan maar over moeten nadenken voor je nóg twee honden erbij nam.
Ik heb trouwens wel 1 goed woord; je hebt hem niet aan een boom gebonden, maar wel een plekje voor hem gevonden. Zouden alle ik-heb-niet-nagedacht-voor-ik-een-dier-nam-mensen dat maar doen!

goh wat een belachelijke reactie zeg, ik vind het trouwens best ziek dat jij kinderen met een huisdier vergelijkt!!!!! :( :\

@ TS: Ik vind dat je het goed gedaan hebt hoor, je hebt het dier een goed huisje gegeven met veel liefde en aandacht, hartstikke fijn toch! En julie hebben nu hulp met de schaapjes, ik kan je keus heel goed begrijpen en die zal vast niet makkelijk geweest zijn!

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:59

Deze oplossing vind ik veel beter dan dat je ze an maar in een asiel plaatst!
Weesblij dat die nu van alle aandacht kan genieten zeg :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 00:29

Krijg hier een beetje het " a dog is voor live , not just voor christmas" gevoel van.
Je hebt het hier nog altijd over een levend wezen en niet over een fiets.
Makkelijk hoor, het is het beste voor de hond.Dier heeft zeker geen gevoelens?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 01:25

Staan jullie er ook even bij stil dat ts 13 jaar is??

En er is gekozen voor wat het beste voor de hond, blijkbaar doet niet iedereen dit, want een hond moet je houden tot zijn/haar dood :roll: Want ja, hoort nu eenmaal bij het gezin.
En wie zegt dat de hond nu ongelukkig is? Ivm een hond heeft ook gevoelens... Misschien is de hond juist wel blij, verlost te zijn van andere honden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 01:30

silvana schreef:
Krijg hier een beetje het " a dog is voor live , not just voor christmas" gevoel van.
Je hebt het hier nog altijd over een levend wezen en niet over een fiets.
Makkelijk hoor, het is het beste voor de hond.Dier heeft zeker geen gevoelens?

Kun jij in de toekomst kijken dan? Je weet nooit 100% zeker dat je een dier tot zijn dood houdt, ik kan verschillende redenen bedenken waarom je een diertje weg moet doen. Zo gaat het soms in het leven. Ik vind het juist een prima oplossing oude baasjes blij met fijne nieuwe baasjes. De nieuwe baasjes blij met lief hondje, diertje hoeft niet naar het asiel. Ik snap je probleem niet helemaal

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:29

Lizz: met 13 ben je verstandig genoeg denk ik ;) Dat is niet overal een excuus voor. Waarom zou een hond blij zijn om 'verlost' te zijn van soortgenoten? :?

Uiteindelijk een goede oplossing voor de hond, maar de reden vind ik belachelijk, sorry :) Dat had je maar moeten bedenken voor je andere beesten en activiteiten op je nam. Nu moet de hond het ontgelden.

Maargoed, zolang jullie er maar een goed gevoel aan overhouden... :? :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:37

Nogal heftige reacties naar de TS toe. Die ouders hebben gewoon een bedrijf waarbij ze ook schapen hebben, ga jij dan ff 90 schapen heen en weer brengen? Ik zie dit niet als even zomaar een hond wegdoen, anders hadden ze hem wel naar het asiel gebracht. Dit is gewoon puur voor het welzijn van de hond en ze hebben echt een goed huisje voor hem gezocht. Dat spreekt toch al voor zich hoeveel ze van die hond houden? Ik vind het pas egoïstisch als je die hond toch had gehouden omdat je een beest neemt tot zijn dood, terwijl die hond niet meer zo gelukkig is als voorheen.
Nu heeft de hond een ander liefdevol huis en jullie houden ook nog gewoon contact met die mensen.
En als jullie de reactie lezen hoe de hond op die mensen reageerde, weet je dat hij het nu ook goed heeft. Tuurlijk is het aan het begin even wennen, maar daar kunnen ze heel snel overheen komen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:39

Maar die schapen zijn niet uit de lucht komen vallen sunny :)
nee, ik ga geen 90 schapen heen en weer brengen, IK heb het te druk met mijn honden :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:48

Nee, maar als hun er ook daadwerkelijk hun geld mee verdienen, dan heb je geen andere keus. Het zijn toch opbrengsten.
fijn dat jij jouw honden genoeg aandacht kan geven, maar hun hebben ook nog eens 90 schapen te verplaatsen... logisch dat je daar wel extra hulp bij kan gebruiken en daardoor 2 honden bijneemt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:49

Tja, en wat vinden jullie er dan van dat je een paard verkoopt omdat je niet (meer) hetzelfde voor ogen hebt? Dus je koopt een paard, na een tijdje heeft het paard niet zoveel zin meer om dressuur te lopen en jij hebt wedstrijdambities.
Leg je je eigen dromen neer "omdat het moet" of zoek je een nieuw en supergoed tehuis voor je paard zodat hij daar gelukkig is en jij kunt zoeken naar een ander paard wat net zoveel plezier heeft in dressuur als jij?

Heb zelf twee maand geleden mijn eerste pony verkocht. Was er zelf altijd al te groot voor en had er dus bijrijdsters voor.
Maar ja, ik wilde toch graag eens wedstrijden gaan rijden en dus wilde ik er een paard bij.
Heb na lang wikken en wegen mijn pony verkocht.
Hij staat nu aan zee, is daardoor lekker eczeemvrij en mag heerlijk aanklooien met zijn nieuwe jonge eigenaresse.
Ik krijg regelmatig foto's en mocht hij ooit daar wegmoeten neem ik hem weer terug.
Hoewel ik het een moeilijke beslissing vond, ben ik blij dat ik hem heb gemaakt want ik weet dat hij het erg naar zijn zin heeft.

Ik vind het dus ook helemaal niet raar dat TS haar hond heeft 'herplaatst'.
Het zou pas egoistisch zijn om voor de simpele weg te kiezen; naar het asiel brengen.
Ze hebben gezocht naar een goede baas en de klik was er van beide kanten, hond heeft een mooie plek gekregen; ze kunnen hem dus hetzelfde leven bieden als TS maar dan met meer aandacht.
Eigenlijk gaat de hond er toch gewoon op vooruit?

Maar goed, ik snap sowieso de reacties niet, daar gaat het topic toch niet voer en is TS's eigen beslissing ;)

TS fijn dat het Santos bevalt op zijn nieuwe plek en leuke foto's!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:53

honden en katten zijn totaal anders, dus ga asjeblieft niet weer allerlei vergelijkingen erbij halen. Het gaat nu om een hond, niet om een paard...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:56

Ik vind de vergelijking hond/paard ook niet van toepassing. Ik heb (nja had :P) een paard voor de sport en mijn huisdieren als gezelschapsdieren. Mijn honden leven ook in huis, naast ons op de bank. Honden zijn ook veel trouwer dan paarden, hun reactie en instelling naar mensen toe is heel anders dan bij een paard. Dus wederom: appels met peren :)

Tuurlijk is het TS haar eigen (en haar ouders') beslissing, maar dat is geen reden om er een ongezoute mening over te mogen geven, toch? Dan zou elke discussie uitgesloten zijn.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:00

Ik denk dat het een hele moeilijke keuze is om een hond weg te doen. In mijn positie zou dat zeker zo zijn. We hebben ook een hond gehad die kort door de bocht, gewoon niet leuk was. Ze beet, was kindonvriendelijk en was bijna geen plezier aan te krijgen. Toch hou je van je dier, en heb je verdriet als je haar weg moet brengen. Ze was op. Blind, incontinent, wilde niet meer lopen.. Enige wat haar lief was, was liggen in de zon en eten.. Gesprek gehad bij de dierenarts, en plan was om volgende week Sissy in te slapen. Toch die middag gedaan, omwille van Sis, en niet van ons.
Je kiest voor je dier, je houdt toch van een dier en het is moeilijk om er afstand van te nemen.

Natuurlijk gaat deze hond naar een andere baas toe, maar ik zou het denk ik bijna even moeilijk vinden. Ook nu moet je afscheid nemen van je lieve dier, en zal je hem niet meer in je tuin met jouw speeltjes en dingetjes zien, of wat je dan ook gewend bent.
Ik zou het er heel moeilijk mee hebben, maar de beslissing is heel eerlijk. Het gaat om het welzijn van het dier, en niet van jou.

Voor de kant van de 'tegenstanders' snap ik ook wel dat je eerst moet doordenken eer je 2 andere honden erbij neemt. Ik zou dat nooit overwegen als ik wist dat de kans erin zit dat een ander hiervoor moet wijken. Dan is het antwoord steevast nee.
Maar ik denk dat de TS (+ familie) hier best verdriet van heeft, en ze hebben het voor de hond besloten, en dat vind ik een mooie beslissing.

Een mooie lieve hond, ik hoop dat Santos een fijne stek krijgt, voor zowel jullie als voor hem :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:02

Ik snap dat een hond meer een gezinsdeel is dan een paard qua hoeveelheid tijd die hij bij je is enz.
Maar mijn paarden vind ik toch wel degelijk net zo belangrijk als mijn honden of mijn katten!
Soms moet/wil je gewoon een beslissing maken voor/over je dier en dat is dan niet anders.
Hoewel een hond bij jouw roedel hoort kan hij ook echt wel wennen aan een nieuwe.

Tja, ik zie het probleem dus niet aangezien TS hem een leuke nieuwe plek heeft gegeven.
Had ze hem naar het asiel gebracht waren jullie reacties terecht, nu dus imo niet.

XoNo het is juist niet TS haar bedoeling om er een discussie van te maken denk ik ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:09

Nouja, er hoeft niet op mijn mening gereageerd te worden opisop :D

Het is denk ik maar net met welke instelling je een dier hebt. De honden die ze voor het schapendrijven gebruikt worden, hebben natuurlijk een heel andere band met mensen (en andersom) dan een huishond, een maatje.

Ik heb paarden gehad puur voor de sport, daar kocht ik ze voor en dan verkocht ik ze weer. Dat maakt het toch anders.

Tuurlijk komt het met die hond vast goed, daar twijfel ik echt niet aan, maar ik blijf bij mijn mening dat de stress van de verhuizing e.d. onnodig had geweest als er van te voren goed over nagedacht was voor ze deze of andere dieren in huis haalden.

Ik word er gewoon niet vrolijk van als ik zie dat een 8 jarige hond die al 5 jaar op dezelfde stek woont nog een keer moet verhuizen, omdat de baasjes er gewoonweg geen tijd voor vrij maken. Dat anderen het daar niet mee eens zijn, prima :) Ik ben alleen blij voor mijn honden dat ze kunnen blijven tot ze overlijden.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:16

XoNo schreef:
Het is denk ik maar net met welke instelling je een dier hebt. De honden die ze voor het schapendrijven gebruikt worden, hebben natuurlijk een heel andere band met mensen (en andersom) dan een huishond, een maatje.

Alsof boerderij/werkhonden niet bij het gezin horen? :+
En ook met werkhonden kun je heel goed maatjes zijn! Juist nog meer omdat het wisselwerking is... Ooit een collie zien schapendrijven en gezien hoe mooi die comminicatie verloopt tussen baas en dier?

TS ik vind jullie keuze hartstikke goed en vooral voor de hond! Ik hoop dat de nieuwe baasjes er erg blij mee zijn!

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:20

Ik vind het heel goed van je,
dat je voor het belang van je hondje hebt gekozen.
Het was een moeilijke beslissing die je moest maken.
Er zijn ook mensen die egoistisch zijn en de hond niet weg hadden gedaan,
omdat het moeilijk is etc. daar doe je zo'n hond absoluut geen plezier mee.
Je hebt je hond en baasjes blij gemaakt.
:j

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:21

Ik zou gek worden als ik mijn hond weg moest doen...
Wat een hel lijkt me dat...

Ik begrijp een hoop reacties hier, een hond doe je niet weg, je doet je kind toch ook niet weg?
Ik krijg altijd een nare bijsmaak van mensen die hun hond weg doen, en het word altijd op zo'n wijze verteld dat hun eigen geweten gesust word!
Sorry, geen goed woord voor over...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:28

Ik zie het zo, bij een ander heeft hij het misschien nog beter.
Veel mensen denken dat hun dier het alleen bij hun goed hebben maar dat is natuurlijk onzin. Een hond voeld als hij teveel is en dan heeft hij het ook niet fijn.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:31

Kaja schreef:
Ik krijg altijd een nare bijsmaak van mensen die hun hond weg doen, en het word altijd op zo'n wijze verteld dat hun eigen geweten gesust word!
Sorry, geen goed woord voor over...

Denk je dat hun zo'n beslissing binnen 1 tel hebben gemaakt? Alsof je het niet moeilijk kunt hebben met zulke beslissingen ookal is doe je het voor de hond?

kohtje schreef:
Veel mensen denken dat hun dier het alleen bij hun goed hebben maar dat is natuurlijk onzin. Een hond voeld als hij teveel is en dan heeft hij het ook niet fijn.

Precies! Leuk als je een hond nog jaren moet houden terwijl hij zich niet happy voelt :(:) En dan alleen maar omdat jij als eigenaar em niet weg kon doen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:32

Jullie denken tenminste aan het dier, petje af hoor een moedige beslissing.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:33

Rianneke schreef:
XoNo schreef:

Alsof boerderij/werkhonden niet bij het gezin horen? :+
En ook met werkhonden kun je heel goed maatjes zijn! Juist nog meer omdat het wisselwerking is... Ooit een collie zien schapendrijven en gezien hoe mooi die comminicatie verloopt tussen baas en dier?

Geen idee. :D Ik ben niet zo thuis in de werkhonden. Kan me voorstellen dat ze een goede verstandhouding moeten hebben hoor :j Misschien van mijn kant ook geen goede vergelijking :P

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:36

XoNo schreef:
Ik ben niet zo thuis in de werkhonden. Kan me voorstellen dat ze een goede verstandhouding moeten hebben hoor

Ohhh dat moet je echt een keer gezien hebben :o Dat is echt zo mooi om te zien!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:40

Ik heb het ooit in een grijs verleden gezien, vond het inderdaad prachtig die samenwerking! :j