Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
spekkiejnfu schreef:Je doet kinderen ook niet zomaar weg. Het spijt me, maar ik heb er geen goed woord voor over. Ik vind het ronduit belachelijk dat je een dier dat je zolang hebt zomaar even weg kan doen omdat je geen tijd hebt. Daar had je dan maar over moeten nadenken voor je nóg twee honden erbij nam.
Ik heb trouwens wel 1 goed woord; je hebt hem niet aan een boom gebonden, maar wel een plekje voor hem gevonden. Zouden alle ik-heb-niet-nagedacht-voor-ik-een-dier-nam-mensen dat maar doen!
silvana schreef:Krijg hier een beetje het " a dog is voor live , not just voor christmas" gevoel van.
Je hebt het hier nog altijd over een levend wezen en niet over een fiets.
Makkelijk hoor, het is het beste voor de hond.Dier heeft zeker geen gevoelens?
XoNo schreef:Het is denk ik maar net met welke instelling je een dier hebt. De honden die ze voor het schapendrijven gebruikt worden, hebben natuurlijk een heel andere band met mensen (en andersom) dan een huishond, een maatje.
Kaja schreef:Ik krijg altijd een nare bijsmaak van mensen die hun hond weg doen, en het word altijd op zo'n wijze verteld dat hun eigen geweten gesust word!
Sorry, geen goed woord voor over...
kohtje schreef:Veel mensen denken dat hun dier het alleen bij hun goed hebben maar dat is natuurlijk onzin. Een hond voeld als hij teveel is en dan heeft hij het ook niet fijn.
Rianneke schreef:XoNo schreef:Het is denk ik maar net met welke instelling je een dier hebt. De honden die ze voor het schapendrijven gebruikt worden, hebben natuurlijk een heel andere band met mensen (en andersom) dan een huishond, een maatje.
Alsof boerderij/werkhonden niet bij het gezin horen?![]()
En ook met werkhonden kun je heel goed maatjes zijn! Juist nog meer omdat het wisselwerking is... Ooit een collie zien schapendrijven en gezien hoe mooi die comminicatie verloopt tussen baas en dier?