Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmie261 schreef:yamcha,dat is wat ik ook heb,een oude hond die zijn leven geleefd heeft,tuurlijk mis je deze hond,je hebt van hem/haar gehouden,zou niet goed zijn als je geen verdriet ervan zou hebben,maar het is dan wel "goed" ..
kleine kimmie is niet goed,je hoort geen baby's in te laten slapen ,een hondje in te laten slapen met 4 grote hondentanden,en voor de rest puppie tandjes...en die zo speels en blij zijn,en nog een heel leven zouden moeten hebben...is echt zo afschuwelijk..
karuna schreef:Eigenlijk is het best wel gek dat mensen dus verschillend omgaan met het hergebruiken van spullen. Hier ook geen eigen kussens of speelgoed, alle honden mogen liggen waar ze willen. Maar hier ook hergebruik van halsbanden, riemen en etensbakjes. Onze oude Wesley heeft de leren halsband en etensbak van Kazan. De halsband is nu rond de 22 jaar denk ik en de etensbak denk ik 18 jaar of zo. En toen onze 2e witte herder overleed afgelopen februari was het duidelijk dat een volgende witte herder zijn etensbak zou krijgen en halsband zou gaan dragen. Die blauwe band hoort gewoon om een witte nek en gelukkig is Chivas daar nu al ingegroeit. Alleen Kimmies halsbandje is niet hergebruikt, dat gerinkel gaf ons allebei een verdrietig gevoel vandaar dat Donja een nieuwe halsband heeft gekregen die ook beter is voor haar nekje en de halsband hangt gewoon op de vaste plaats..
Wat we ook doen is dat we geen penning terugbrengen naar de gemeente, het idee dat een wildvreemde hond met 'hun' nummer zou rondlopen. Daar heb ik wel even moeite voor moeten doen maar ook die worden hergebruikt.
En Kimmie ik kan me voorstellen dat een pup die dood moet volledig tegen alles ingaat wat normaal zou moeten zijn. je haalt een pup in huis omdat hij de oude garde moet gaan vervangen en niet dan stiekem zelf eerder doodgaan. Wij hebben dat gehad met Sylvester. Onze oude merrie was al flink op leeftijd en alles behalve gezond. Sylvester werd geboren en meteen was duidelijk die hoort bij ons. Uiteindelijk hebben we hem 1 dag na zijn 2e verjaardag moeten laten inslapen om een stom ongelukje in de wei. En onze oude merrie heeft hem 3 jaar overleefd. Daar zijn we ook erg lang goed verdrietig en boos om geweest. Dat hoort niet.
diessel schreef:karuna schreef:Eigenlijk is het best wel gek dat mensen dus verschillend omgaan met het hergebruiken van spullen. Hier ook geen eigen kussens of speelgoed, alle honden mogen liggen waar ze willen. Maar hier ook hergebruik van halsbanden, riemen en etensbakjes. Onze oude Wesley heeft de leren halsband en etensbak van Kazan. De halsband is nu rond de 22 jaar denk ik en de etensbak denk ik 18 jaar of zo.
Een halsband van 22 jaar oud, dat moet mijn vriend niet horen![]()
Ik koop eens per jaar een nieuwe halsband, de oude is dan echt versleten naar mijn idee![]()
Mijn vriend vind halsbanden belachelijk duur en gebruikt net zo lief een oude stijgbeugelriem, als ik een nieuwe aanschaf hebben we er altijd discussie over![]()