Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
XoNo schreef:Nee hoor, met een beetje geluk verteerd hij het hele zaakjeDat zal je dus niet terugvinden.
Waarom zouden we je afbranden, zoiets gebeurt ons allemaal wel eens en ik vind het alleen maar prijzenswaardig om de DA te bellen
Ik denk dat het gevaar wel geweken is. Heb je hem daarna overigens gewoon eten gegeven?
Kiwiko: alleen verhitte botten kunnen kwaad. In principe kunnen honden ALLE boten gewoon verteren, zolang ze niet verhit zijn geweest. Bij verhitting verandert de structuur van het bot, waardoor het kan splinteren en perforaties kan veroorzaken.
Citaat:Het feit dat je je hond geregeld verhitte botten geeft en dat het tot op heden goed is gegaan is mijns inziens puur geluk. Verhitte botten zijn hartstikke gevaarlijk!
XoNo schreef:Myra: lag dat aan de rib of was er een andere oorzaak voor verstopping? Mensen raken ook geregeld verstopt, maar dat ligt niet persé aan het type voedsel wat ze gehad hebben. Het kan uiteraard wel hoor, ben gewoon benieuwd
vorame: naar mijn idee is er geen ruimte voor 'meningen'. Het is wetenschappelijk aangetoond dat er iets in de structuur van het bot verandert zodra een bot verhit is (geweest)Dat kippenbot gevaarlijker zou zijn dan varkens- of runderbot is dus klinkklare onzin
Talishe schreef:Om even terug te komen op de kippenbotten verhalen. Mij lijkt het dat die wel gevaarlijker zijn, omdat de botten van gevogelte hol zijn. Dus ik denk dat de kans dat die breken/splinteren wel groter is dan een massief bot.
En chocola is zeker wel giftig voor honden (en katten) maar zoals wij bij mijn studie leren maakt de dosis het gif. met andere woorden, de hoeveelheid chocola is dus klein genoeg geweest om niet al te veel schade aan te richten ( in t geval van Uthrick)
ontopic: Gelukkig is het goed afgelopen met je hond, heb je het al aan je ouders verteld?
XoNo schreef:*zucht* volgens mij lezen de mensen zoals Xantaatje en Fristi de eerdere reacties niet![]()
Het feit dat je je hond geregeld verhitte botten geeft en dat het tot op heden goed is gegaan is mijns inziens puur geluk. Verhitte botten zijn hartstikke gevaarlijk!
TS: ja, ik begreep inderdaad dat het om verhitte botten gingRauw spareribs zijn niet te vreten
Nou, zo na 24 uur en gewoon te hebben gegeten (heeftie ook gepoept), zou ik me geen zorgen maken hoor