Agressieve hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:45

idd aangifte doen :j
en anders ook een brief naar de gemeente sturen

Munnie

Re: Agressieve hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 16:48

Ja maar ik bedoelde dus dat als er dan maar een klein iets gebeurd dat er iets aan wordt gedaan? Als er al een melding staat.

Maar weten jullie dan meer wanneer ze zo een test gaan nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:56

Dat is niet zo van belang dat bepaald de politie Munnie, maar aan jou verhaal zo te lezen gaan ze wel langs voor een gesprekje en bepalen dan zelf wel of de hond een test krijgt of niet.
Gewoon even bellen dus, zo gebeurd hoor je vanzelf meer (Of je langs moet komen) maar denk dat telefonisch al voldoende is.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 16:59

Oke nou dan ga ik dat maar doen... Gebeurd dat annoniem dan? Aangezien ik hoorde dat die zijn hond ook wel eens aan laat vallen. Weet niet of dat waar is maar toch

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:03

Voor zover ik het verhaal kan volgen, gaat het hier dus om een agressieve los lopende hond?
En hij heeft de hond van je moeder gebeten, maar die heeft er geen verwondingen aan over gehouden?
Hij heeft wel andere honden tot bloedens toe gebeten?

In dat geval, kan je gewoon een melding bij de politie doen. Daarnaast kan je ook aan de politie het verhaal uitleggen en vertellen dat je niet direct wil dat die hond wordt afgemaakt, maar dat je alleen maar wilt dat de eigenaren verantwoording voor die hond nemen en hem niet meer los rond laten lopen. (Overigens is een aangifte iets anders dan een melding, de laatste is lang zo ingrijpend niet, maar je hebt in ieder geval de politie laten weten wat er speelt.)

Overigens zou ik nooit een agressieve hond gaan schoppen, voor je het weet heeft dat beest jou te pakken! Zeker als het een wat grotere hond is zou ik daar heel erg mee oppassen!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 17:12

Dat klopt helemaal zoals jij het begrijpt. Maar je kan toch niet zomaar een aangifte doen denk ik als er bij jou niks aan de hand is?
En dat is dus ook mijn gedachte als je die hond schopt dat die jou flink grijpt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:17

Je moeder kan sowieso een aangifte of melding hiervan maken, ook al heeft haar hond niks, die hond heeft wel naar haar hond gehapt! Jij kan ook wel een melding uit voorzorg maken en dat moet ook wel anoniem kunnen. Gewoon even bij het politie bureau langs gaan, dan weet je snel genoeg hoe of wat. Je kan daar namelijk ook gewoon naartoe gaan en vragen stellen zonder meteen een melding of aangifte te doen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:30

Gewoon een melding maken dan , en je verhaal vertellen maar neem aan dat je inmiddels al gebeld hebt?

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:12

Munnie schreef:
...Maar je kan toch niet zomaar een aangifte doen denk ik als er bij jou niks aan de hand is?
...

Je kunt de politie wel attent maken op het gevaar dat deze hond vormt. Moet je dan wachten totdat het goed mis gaat?

Mijn hond is nu ook een keer of vier aangevallen door een loslopende hond. (die van mij liep aan de riem) Ik kan je vertellen dat je de eerste keer vrij rustig reageert "kan gebeuren", de tweede keer de eigenaar op z'n falie geeft en de keren die daarop volgen de aanvallende hond een ongelooflijke klap verkoopt met de riem. Ik ben er helemaal klaar mee moet ik zeggen. Wel handig om erbij te vermelden. Het waren steeds andere honden, dus niet steeds dezelfde.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:03

Ik snap ook niet dat mensen zulke honden los laten lopen.
Je kent het karakter van je hond toch?

Mijn Australian Cattle Dog moet toch echt niet los hoor,
ze is heel beschermend en heeft een aantal trauma's,
dus die hangt echt in iedere hond die ze ziet, zelfs meters verderop.
Ik moet er niet aan denken om haar los te laten lopen,
het is niet leuk als je hond aangevallen wordt, maar het is ook niet leuk als je hond aanvalt.

Mijn vader heeft een keer het tuinhekje niet goed dicht gedaan,
en toen daar een witte herder langs liep heeft ze die gegrepen.
De hond moest hechtingen in zijn snuit en flanken hebben,
er was een stuk van zijn oor af etc.
Dat hebben we allemaal netjes betaald voor de eigenaresse.
:j

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:10

Je kan in zo'n geval zeker de politie bellen en aangifte doen.
Hier in het dorp hadden wij een nare argentijnse dog lopen. Hij was absoluut niet te vertrouwen met andere honden, mensen gingen die hond echt uit de weg. Op zich is er mee te leven met zo'n hond, als hij aan een riem blijft zitten en zich goed houd (dwz niet de eigenaar wegtrekken en dergelijk). Punt was alleen dat die man vaak zijn hond los liet lopen, en bovendien ontsnapte die hond meerdere malen. We hebben de politie 2 keer gebeld zonder dat die hond nog iets gedaan had, maar we wilden dit voorkomen. De politie is 2 keer gaan kijken, en uiteindelijk is de hond overgeplaatst naar iemand anders, omdat de man hem niet vast wilde houden.
Ja het is zeker zuur, maar je kan dat gewoon niet hebben dat zulke honden (en dan bedoel ik niet direct het ras, maar meer het karakter) los lopen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:18

Als ik dat zo hoor, komt dat beest nervernooitniet door een MAG test.
Tijd voor aangifte dus....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:47

En al gebeld? Wat zeiden ze?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 13:57

Pluttersput.. Nou dat is wel mooi om te horen dat ze zoiets doen.

Verder heb ik nog niet gebeld doe ik morgen denk ik even.

Kwam de beste man nog tegen gisteren ik stond met iemand anders die 2 rottweilers heeft en we hebben onse honden snel geroepen en zijn weg gelopen best man hield zijn hond vast maar hij ging dus wel gewoon het veldje op hoewel onze honden er liepen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:59

De hond van onze overburen doet dat ook. Het is een Deense dog, dus geen kleintje. Het is een volle reu en is dominant en territoriaal. Hij heeft een probleem met andere reutjes (gecastreerd of ongecastreerd), met teefjes gaat alles prima.
Hij heeft onze hond al 2 x te pakken gehad en nog wat andere honden. Je zelf er tussen in bemoeien is niet handig. Wanneer je je mengt tussen twee vechtende honden ben je zelf de pineut. Dus das niet verstandig om te doen. De politie kan daar dan ook niet veel mee, omdat je er tussen springt willens en wetens.
Je moet de mensen er gewoon persoonlijk op aan spreken of er iets aan de situatie gedaan kan worden en hen vertellen, dat wanneer zij niet reageren je ermee naar de politie zult stappen.

Ik liep eens met mijn hons een eindje uit de straat, ik hoogzwanger, staat de dog daar los! Vrouwtje(deed hem ook nooit vast en had hem ook niet onder appel) kwam 30 meter er achter aan. Ik heb haar de huid vol gescholden, gewoon puur uit angst en schrik. De hond loopt nu alleen nog op het erf of aan de riem. Ze laten hun 12 jarige dochter er ook mee lopen, tja en wat als die een reu tegenkomt? Sommige mensen zijn nu eenmaal heel nonchalant, de hond kan er in wezen niet zo bijster veel aan doen, die zou niet in de problemen komen als zijn bazen wat beter op zouden letten.

Is hij ook agressief naar mensen en dan bedoel ik niet als hij bijt omdat je tussen hem en een vechtende hond komt. Bovenstaande hond is verder wel een lieve hond naar mensen, heeft alleen een probleem met reuen.
Vind het wel jammer dat door de baas, hij nu door een mag test moet misschien. Ik zou eerst maar eens flink met de bazen gaan praten van de hond, voordat je gaat bellen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-09 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:03

Nou wel even bellen hoor, dan kunnen ze even een kijkje nemen wie weet zijn er meer meldingen van dan hebben ze alleen maar meer in te brengen om de hond eventueel te testen.
Dus niet te lang wachten voordat er wel gewonden vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:07

Die mag test maakt zelfs van de meest sullige labrador een agressieveling. Mijn hond is een goeie loebes, maar zou ook niet door die test komen. Dus als deze gaat, kun je hem net zo goed gelijk af laten maken.
Waarom wil je de actie anoniem doen eigenlijk? Dat vind ik wel wat vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:11

Mindim schreef:
Die mag test maakt zelfs van de meest sullige labrador een agressieveling.

Hoe kom je hierbij?

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:14

Mindim schreef:
Die mag test maakt zelfs van de meest sullige labrador een agressieveling. Mijn hond is een goeie loebes, maar zou ook niet door die test komen. Dus als deze gaat, kun je hem net zo goed gelijk af laten maken.
Waarom wil je de actie anoniem doen eigenlijk? Dat vind ik wel wat vreemd.

Omdat ze gehoord heeft dat de man zijn hond weleens laat aanvallen, dus ws vind ze het eng.

Idd aangifte doen, je kan ook altijd nog aan je buurtgenoten vragen om aangifte te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:17

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:25

Wordt de MAG test nog steeds gebruikt?
Met de nieuwe RAD regeling wilden ze toch ook een nieuwe test omdat de MAG test niet voldeed. Weet alleen niet of ze dat op die korte termijn hebben kunnen regelen of dat ze nog wel de oude MAG test gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:31

Hier de MAG test
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/6333-de-mag-test-maatschappelijk-aanvaardbaar-gedrag.html

Mijn hond kent geen kunstkat, dus weet niet hoe hij daar op reageert.
Als ik met mijn hond met de rug tegen een muur moet staan en drie personen komen op me afgerend en sluiten ons in, weet ik niet of mijn hond stil blijft zitten, in zijn ogen worden we bedreigd en dan sta ik er nog bij!
De test zonder baas, zou ik dan voor vrezen.

Mijn goeie loebes boxer ging dan gelijk naar de eeuwige jachtvelden, als hij gaat, dan gaan anderen al helemaal.

Ik zou dus eerst maar met de baas gaan praten.

@ Pollewoppy, volgens mij nog wel, ik zal het nog even checken, als iemand nu zou zeggen mijn hond gromt, hij is agressief, terwijl hij altijd murmelt als je op zijn kont aait en hij moet deze test doen, dan is ie dood. Ik denk dat maar weinig honden zonder kleerscheuren door deze test komen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:35

De MAG test heb ik ook mijn vraagtekens bij. Met de invoering van de nieuwe RAD regeling was ik blij dat de MAG net geschikt bevonden werd. Zou erg jammer en vooral voor veel honden oneerlijk zijn als het nog wel gebruikt wordt.

Eerder was het bij de MAG test trouwens zo dat als je hond niet door de test kwam je er niet mee mocht fokken. De hond werd dan niet meteen afgemaakt. Maar dat was nog voor de invoering van de nieuwe RAD regeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:36

Goed en je komt niet ´zomaar´ bij zo´n test terecht, althans niet voor een hond die een keer een murmeltje heeft gegeven.
Bezoek aan huis gaat wel iets meer aan vooraf dus is dat niet echt nodig.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:36

Hier gister iets soortgelijks meegemaakt, hond van de buren (Stafford) daagt onze hond al een jaar lang uit door het gaas, waardoor ze elkaar zelfs al een paar keer hebben verwond dóór het gaas. Nu was mijn vriend gister bezig de auto's te wisselen en de poort van ons stond dus open. Onze hond hoorde in de verte geblaf en rent de poort uit (niet goed dus) staat een paar huizen bverder met de honden te blaffen (nog niets aan de hand) dus vriend loopt erheen en neemt hem mee terug. Op dat moment glipt de Stafford naar buiten en komt in één rechte lijn naar onze hond en grijpt hem bij de keel!

Op een gegeven moment worden de rollen omgedraaid en grijpt die van ons hem, Tosa van 70 kilo en een Stafford van 20 kilo, Stafford raakte al in shock en we probeerden die van ons met drie man sterk los te krijgen omdat we bang waren dat de Stafford het niet ging halen. Buurvrouw spoot een busje pepperspray in onze hond zijn ogen leeg, maar mocht ook niets baten door alle woede die hij had opgebouwd. Uiteindelijk probeerde mijn vriend (die er ook al de hele tijd aan hing) een handdoek in de bek van onze hond te doen, zodat hij de Stafford niet meer verder kon verwonden, maar toen werd hij gegrepen door de Stafford, in zijn hand, hij liet hem niet los en doordat mijn vriend begon te schreeuwen ging die van ons nóg een tandje verder!

Uiteindelijk liet de Stafford los en die van ons liet de Stafford los, maar vriendlief zijn hand lag helemaal open en de Stafford lag in shock op straat in een plas bloed. Wij naar de eerste hulp voor de hand en de buren naar de dierenarts voor de hond. 5 uur aan het opereren geweest en uiteindelijk 's avonds weer thuis gekomen, met 147 hechtingen.

Nu wordt er gezegd dat de kosten voor ons zijn, omdat onze hond die van hun zo heeft toegetakeld! waarop wij (en alle bueren) uiteraard zeggen dat hun hond begonnen was én dat mijn vriend er zelfs tussen is gekomen om hún hond te redden, voor hij het niet zou halen!

Kortom allemaal drama, zoiets moet je kunnen voorkomen, dus doe alsjeblieft aangifte want het kan ook zó gaan natuurlijk!