Katje verdronken...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: Katje verdronken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:52

Dees-Daan mensen die met dieren werken schijnen het vaak toch nooit goed te kunnen doen ;)

Als er een keer iets mis gaat of fout is zijn ze gelijk heel slecht en bla bla bla de positieve dingen daar hoor je vaak niemand over. en zo gaat het bij meerdere dingen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:53

Ja hoor, de dierenambulance heeft de hele dag niets te doen, en zit alleen maar koffiedrinkend naast de telefoon te wachten tot er iemand belt, waar ze dan direct naartoe kunnen racen :?

Ik kan me niet voorstellen dat als je bij de dierenambulance werkt dat je dan niet alles doet wat in je macht ligt om diertjes te redden. Dus om het nou achterbaks te noemen vind ik echt onzin.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:55

bovendien werken die mensen er vrijwillig dus niets is verplicht ik neem aan dat ze meer hart voor dieren hebben dan iemand die ze hier gemakkelijk op de pc achterbaks durft te noemen

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:56

Ik was er denk ik gewoon zelf ingesprongen.. Maar weet niet hoe mobiel de omwonenden daar zijn natuurlijk.

Iemand had wel iets in het water kunnen doen waar t katje makkelijker op had kunnen staan.. (plank ofzo) en m zo ook binnenhalen. Je kan bij zulk soort dingen ook de politie bellen he'.. dan niet t alarm nummer maar t 0900 8844 nr.. Soms wil r nog wel eens brandweer komen als die geen brand te blussen hebben. Of misschien politie die in de buurt surveilleren (heb t wel eens gebeld toen r een koe in de sloot lag en de boer niet thuis was op dat moment)
Laatst bijgewerkt door ASsi_ op 17-07-09 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:59

ielsjj_ schreef:
Uhh omdat hij op dat tijdstip nog op het nest zat en die vrouw later is weggegaan en niemand anders die het gezien heeft??

O je was dr ook bij zo te lezen?
Ik ben het wel met mijn voorgangers eens, het persoon die het kitten op dat nest heeft zitten had ook even iets meer moeite kunnen doen en het kitten zelf redden, zonee iemand dr bijhalen die dat wél kan og wil?
Ik had niet rustig zitten afwachten tot er een DB aan komt zetten, ongelovelijk!!
Typisch gevalletje van ik stond erbij en ik keek er naar ;(

DB zo neer te halen vidn ik nergens voor nodig.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:01

Chiqa ben het helemaal met je eens ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:02

ik was er ook meteen ingesprongen.. ook al kon het dier er zelf misschien wel af komen en zat het er net 3 seconden.. zo koud is het niet.. telefoon en alles uit de broekzakken, schoenen uit en springen maar.. ik snap niet dat je zo'n dier gewoon laat zitten.. lekker makkelijk om dan naar anderen te wijzen, was er niemand met een zwemdiploma ofzo?

in sommige gevallen vind ik het wel begrijpelijk dat je boos of teleurgesteld bent, wij hebben het ook wel eens gehad dat we zoiets hadden van nou fijn.. wat dat betrefd kan de communicatie misschien soms beter.. maar als je helemaal niet vraagt waarom zoiets is gebeurd is het makkelijk om te oordelen..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:45

Moelie schreef:
Evelijn schreef:
Waarom springt er niemand die ochtend niet in het water om katje gewoon te redden?
Wel erg sneu natuurlijk voor het katje. Maar schuld van de dierenambulance vind ik dit niet.

Kan toch dat er niemand op dat moment in de buurt van het katje was? Dus dat het katje al verdronken was voordat iemand het had gezien?
Ik vind het WEL de schuld vd dierenambulance.. Ze zijn niet voor niets dierenambulance en horen gewoon direct te komen na een melding.
Achterbaks dat ze dat dan niet doen. Dan zijn ze in mijn ogen geen echte dierenliefhebbers
.

Wat?? Hier gaan mijn nekharen van overeind staan? Wat ben jij een ontzettend kortzichtige meid om dit zo te stellen!

Heb je zelf weleens vrijwilligerswerk gedaan? Wat doe je zelf voor een betere maatschappij en beter dierenwelzijn?

Ik werk bij de Dierenbescherming en ook onze dierenambulance draait volledig op vrijwilligers!
Ze worden er niet voor betaald, geen cent. Er is helaas zelfs geen geld om die bus waarin gereden wordt de nodige reparaties te laten ondergaan!

Daarbij is het de laatste weken belachelijk druk, omdat de meldingen over gedumpte dieren weer toenemen in vakantietijd.
Al die vrijwiligers doen hun uiterste best!

En jij???

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:47

Amen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:50

Ik was allang in het water gesprongen om dat beest te redden, kan t me schelen dat ik nat wordt.

Die roddeltante ineens stil en voorbijlopen? dan is dat misschien wel de dader???????????

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:53

Ik was gewoon zelf in het water gesprongen, lekker boeiend dat je dan een nat pak haalt, maar ik zou never nooit zo'n katje laten zitten. Ik vind het jammer dat de dierenambulance gewoon helemaal niet is op komen dagen, het is toch wel een spoedgeval zou ik zeggen.
En ik weet wel hoe het werkt bij een dierenambulance, mijn vader heeft er bij gereden en ik ben vaak meegeweest als bijrijdster. En ook deze ambulance functioneert volledig door vrijwilligers. Maar ik weet wel dat ze voor dat soort dingen gelijk in de bus waren gesprongen om erheen te gaan. En die zitten ook echt wel eens tussen oproepen door aan de koffie hoor, het is niet zo dat er 24 uur per dag gebeld wordt. Dus ik vind het wel schandalig dat ze helemaal niet op zijn komen dagen. Maar ik vind het ook stom dat niemand in het water is gesprongen om het beestje te redden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:57

Ja inderdaad, altijd maar de ander de schuld geven, ga zelf ff in t water om dat beest te redden, en die meerkoetennesten zitten meestal niet zo ver van de kant af, misschien had een schepnet ook wel voldoende geholpen? ik was dat beest zelf komen redden echt wel hoor, en dan ff zelf naar de dierenarts gegaan om te laten controleren, kan t mij schelen? dat ik vies wordt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:58

@rockwitch: het ligt eraan welke perdiode en dag het is hoeveel meldingen er binnen komen. In de winter is het veel rustiger dan in de zomer.

Gisterochtend om 10 uur hadden we al 6 meldingen binnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:58

er zijn dagen dat er helemaal niet gebeld wordt, maar ook dagen dat het door gaat.. wij gingen vanmorgen om 9 uur weg, en om 12 uur waren we weer terug, in de tussen tijd zijn we niet op 'de post' geweest.. zeker nu met de vakantie is het druk omdat er veel vrijwilligers op vakantie zijn, en er heel veel mensen vanaf morgen op vakantie gaan, en hun beest nog even dumpen.. dus dat het niet aan 1 stuk door gaat kan je niet zeggen. jij kan niet weten wat zij gedaan hebben vandaag. tuurlijk zitten ze ook wel eens koffie te drinken, maar als er geen meldingen komen wat moet je dan gaan doen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:00

tuurlijk zitten er ook hele drukke dagen tussen, maar toch zou je toch denken dat zo'n katje toch wel spoed is, maar ze zijn helemaal niet gekomen en dat snap ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:02

zoals ik eerder al schreef kunnen er veel redenen zijn, als de ernst van de situatie niet duidelijk is gemaakt bijv.. een kat kan zwemmen, kan op een nest belanden maar kan er normaal gesproken ook weer af komen, en als ze dan niet duidelijk maken dat die kat er zelf niet af kan komen, en niet uit het water kan komen hoe moeten zij dan weten dat het ernstig is?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:05

Dan moeten ze de desbetreffende dierenambulance bellen en vragen waarom de melding niet is afgehandeld, in plaats van de lopen blèren op Bokt.

Wellicht kan de DB een verklaring geven. En daarnaast kan er ook een klacht worden ingediend.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:05

Je weet inderdaad niet hoe de telefonische melding is gegaan.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:18

Ik snap best dat TS gefrustreert is en het idee heeft van: als ze nou gewoon kwamen had het katje nog geleefd! Nu lees je hier meerdere berichten en denkt ze misschien van, oh dat kan inderdaad ook een reden zijn ofzo. Dat het nu vakantie tijd is zou goed een reden kunnen zijn ja, of inderdaad misschien is de info aan de telefoon wel niet volledig geweest ofzo. Kan best zijn dat de TS daar niet gelijk aan had gedacht en door het dode katje te zien gelijk zo reageert en het op bokt zet. Snap ik opzich wel.

En iedereen kan wel roepen ik zou gelijk katje eruit hebben gehaald etc. maar daar schiet je niets mee op, want die man die het katje zag vanochtend heeft dat nou eenmaal niet gedaan, hoe spijtig ook. Hij heeft waarschijnlijk gedacht zijn plicht te hebben voldoen door de DB in te schakelen.

Vindt persoonlijk dat er soms nogal heftig wordt gereageerdt, maar goed is mijn mening :)

Spijtig dat het zo gelopen is. Je zou inderdaad zelf even kunnen bellen en om uitleg vragen, maar denk dat je inderdaad zult horen dat ze het gewoon ontiegelijk druk hebben. Wat spijtig is voor iedereen en de dieren maar ze doen hun best neem ik aan.
Maar misschien stelt dat je gemoed weer wat rustiger :) Als je ze hebt gesproken.

Edit: rare opbouw van zinnen verbeterd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:25

die 'felle' reacties, (ik vind ze niet fel, we proberen het alleen uit te leggen) zijn niet aan TS gericht maar aan moelie, omdat die roept dat de dierenambulance direct moet komen, en hoort te komen ongeacht andere ritten e.d. en daar kan ik me aan ergeren.. als je met een ander dier bezig bent moet dat eerst afgehandeld worden.. zit je ver weg en moet je ondertussen nog met dat dier naar een DA dan kost dat tijd.. vaak is er maar 1 ambulance, dus iemand anders sturen kan ook niet. vooral het 'direct moeten komen, en altijd horen te komen' stoort mij.. want dan kan gewoon niet altijd..

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:40

Vind het voornamelijk om te janken dat er niemand het water in is gegaan voor dat diertje!
Hier hebben wij dat ook weleens. Kom je langs lopen met de paarden naar de wei brengen, vragen mensen 'is dat schaap in de sloot van jullie? " Nou nee, van die en die, kunnen het nummer wel geven? Nee ze bellen dan de dieren ambulance wel, wat een bullshit!! Die slootjes zijn ondiep en je vist die schapen er zo uit.. En als jíj dan in de sloot staat te vissen, fietsen die mensen zo weg!!!jammer dat er zo weinig mensen echt iets ondernemen bij een dier in nood

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:44

was er geen enkele buurtbewoner die het beestje gezien heeft verder?? als ik dat hier voor mn huis zou zien dan spring ik zelf het water wel in om het beestje te redden. zeker met dit weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:18

SweetMellie schreef:
Vindt persoonlijk dat er soms nogal heftig wordt gereageerdt, maar goed is mijn mening

Bijzondere opmerking, dr is een katje verdronken terwijl dr iemand bij was die gewoon toe heeft zitten kijken met de handen over elkaar, wat voor correct verantwoorde reactie's had je dan verwacht?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:59

Wat een ontzettend naar verhaal. Achteraf is het altijd makkelijk praten: had de vinder van de kat maar de moeite genomen de sloot in te gaan, had de dierenambulance maar eerder de moeite genomen langs te komen.... Feit is dat het katje daar nu niet meer mee is geholpen.

Ik zou wel op een nette manier (dus geen vingertjes wijzen) melding maken bij de dierenbescherming zelf over het handelen van deze dierenambulance. Dan hoef je er nog niet eens een waardeoordeel aan te hangen, laat ze dat zelf maar doen. Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat de dierenbescherming zelf graag van bepaalde dierenambulances met slecht functionerende vrijwilligers af wil. Die verklooien het imago van de dierenbescherming natuurlijk behoorlijk. De komende jaren wordt er hopelijk behoorlijk de bezem door gehaald. Met melden van slechte en goede ervaringen help je ze het kaf van het koren te scheiden.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:02

Arm katje, ik had mooi zelf de sloot ingesprongen
om het kateje te redden als ik het gezien had.
Arm beest.. waarom deed niemand iets?