Kat gevonden aan de straat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

Re: Kat gevonden aan de straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:48

je kan gewoon e diereambulance even bellen, die kunnen ook checken of fie gechipt is, en asiel kan wel druk zijn maar kijken of er een chip in zit is 5 minuten werk, en voor de misschien zoekende eigenaar wel fijn dat hij zij zijn poesje terug heeft,
fijn dat je haar een huisje wilt bieden mocht ze niet van iemand zijn.
mijn truus was ook erg op zich zelf, maar gaat nu wel heel goed met muis, zorg ervoor dat ze niet opgesloten zitten van elkaar maar dat je pers de ruimte heeft om weg te kunnen lopen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:27

TS? weet je al iets meer?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:32

Ach gossie, ik ben blij dat ie bij jullie bij mag komen, en lekker en veilig in huis mag slapen, ik had dat beest ook niet kunnen laten staan, maar geholpen en ook mocht ie blijven als er echt niemand is die hem als vermist heeft opgegeven, gewoon aan asiels, dierenartsen en dierenambulances etc. doorgeven en vragen.

Mooie beest zeg, maar volgens mij is ie niet helemaal gezond, die vacht ziet er wat vettig uit, kan natuurlijk komen van stress dat ie een huis kwijt is en ineens er alleen voor staat.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:34

Wat goed dat jullie dit doen voor de kat, maar ik zou ook eerst contact opnemen met amivedi voordat je er van uit gaat dat hij bij jouw kan blijven.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:43

ik heb ergens het nare gevoel dat TS niet meer gaat reageren omdat ze toch de kat wil houden.. hoe dan ook..
dit gevoel heb ik omdat ik zag dat ts in de tussentijd al meerdere keren online is geweest en nog steeds geen antwoord heeft gegeven op onze vragen
maar ik hoop heel erg dat dit gevoel verkeerd is..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 16:51

Goh, dus omdat ik in HK topics wel heb gereageerd, maar hier nog niet, krijg je direct een verkeerd gevoel? Beetje apart. :D Hoe kan ik nou 'updaten' als ik geen nieuws heb. ;)

Maar anyway, we zijn echt niet te beroerd om 'm weg te doen als blijkt dat ze gechipt is. :n
Morgen hebben we een afspraak bij de dierenarts, dus dan heb ik meer nieuws.
Ik heb een mail gestuurd naar Amivedi, maar geen kat vermist in de buurt waar we 'm hebben gevonden.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:08

Fijn van jullie dat je hem hebt meegenomen, knap beestje.
Hopelijk vind hij snel z'n huisje en anders blijft 'ie dus lekker bij jullie? :D
Ben benieuwd naar morgen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:57

hoe is het afgelopen bij de DA?

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:00

Wat een prachtige kat zeg! Fijn dat jullie voor haar willen zorgen als haar baasje niet terug gevonden wordt.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 18:03

SaNNeS88 schreef:
hoe is het afgelopen bij de DA?

We hebben om 10 over 7 een afspraak. Ik zal verslag doen als we weer terug zijn. :)
Het lijkt wel iets beter te gaan, al heeft ze nog wel diarree. Ze wakkerder en ze wil er wel graag op uit.

Foto van vanmiddag:
Afbeelding

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:04

staat ze al op amivedi?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 18:08

Ik heb contact gehad met mensen van Amivedi hier uit de buurt. We zetten haar er niet eerder op voordat we weten of ze gechipt is of niet. Dat weten we vanavond. Veel mensen vinden het een mooie poes om te zien, dus als ze niet gechipt is, nergens vermist wordt, dan kan in principe elke gek haar komen opeisen. Daar zul jij vast uit opmaken dat we haar (willen) houden. :D

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:09

ik zou ook bewijs willen zien dat de kat idd van iemand is, al is het alleen maar om zeker te weten dat het dier met de juiste persoon meegaat en er niet later alsnog een echte eigenaar voor je neus staat

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:10

LimaMambo schreef:
ik heb ergens het nare gevoel dat TS niet meer gaat reageren omdat ze toch de kat wil houden.. hoe dan ook..
dit gevoel heb ik omdat ik zag dat ts in de tussentijd al meerdere keren online is geweest en nog steeds geen antwoord heeft gegeven op onze vragen
maar ik hoop heel erg dat dit gevoel verkeerd is..

:\

Nouja.. ze doet haar best om het beestje te redden!
Ze kan niet meer informatie geven dan ze heeft hoor!

Maar goed, ik hoop dat de baasjes gevonden worden en anders lekker lang bij jullie mogen blijven!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:11

je kan mensen ook aan de hand van foto's laten bewijzen dat het hun kat is natuurlijk. ;)
ik zou de kat ook niet zomaar meegeven.

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:12

Zij heeft ook wel iets weg van een maincoon.
Wel een mooi dier, ik hoop als baasje heeft dat jij die
kan vinden, zo niet dat jij hem kan houden :)
Laatst bijgewerkt door Maximrocky op 20-07-09 18:15, in het totaal 2 keer bewerkt

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:13

Ben erg benieuwd of er iemand is die deze kat mist.
Het hoeft geen raskat te zijn. Onze kat lijkt er sprekend op, alleen dan is hij rood. Dat is een kruising pers x huis-tuin-en-keukenkat.
Iedereen (ook de dierenarts) denkt ook altijd dat hij een dure raskat is. Maar dat is ie dus niet.
Maakt verder ook niks uit, denk ik. Als het jouw kat is, en hij is vermist, dan doet het uiterlijk er niet toe als het goed is. Al is het wel een prachtige kat en heb je wel een punt, dat er mensen zullen zijn die haar graag willen hebben en dat je daarom even wacht met het plaatsen op de site totdat je een eventueel een chipnummer hebt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:13

Elessar schreef:
Ik heb contact gehad met mensen van Amivedi hier uit de buurt. We zetten haar er niet eerder op voordat we weten of ze gechipt is of niet. Dat weten we vanavond. Veel mensen vinden het een mooie poes om te zien, dus als ze niet gechipt is, nergens vermist wordt, dan kan in principe elke gek haar komen opeisen. Daar zul jij vast uit opmaken dat we haar (willen) houden. :D

dat snap ik.. maar buiten aanmelden amivedi kan je nog meer doen he ;)
zoals briefjes ophangen bij supermarkten, bij asiels aangeven.. dierenambulance

sommige mensen kennen amivedi niet.. dus misschien wel fijn om zelf ook wat meer moeite te doen om de eigenaar te vinden ;)

wel mooi beestje trouwens... kan me niet voorstellen dat iemand zo'n kat niet mist

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:21

LimaMambo schreef:
dat snap ik.. maar buiten aanmelden amivedi kan je nog meer doen he ;)
zoals briefjes ophangen bij supermarkten, bij asiels aangeven.. dierenambulance

sommige mensen kennen amivedi niet.. dus misschien wel fijn om zelf ook wat meer moeite te doen om de eigenaar te vinden ;)

wel mooi beestje trouwens... kan me niet voorstellen dat iemand zo'n kat niet mist

inderdaad..je kan best wel iets meer moeite doen..als het mijn kat geweest zou zijn en iemand anders vind en houd hem en daar kom ik ooit achter zal ik er ook niet blij mee zijn..helemaal niet als ik dan aan de mensen zou vragen die mijn kat gevonden hebben wat ze eraan gedaan hebben om de echte eigenaar te vinden..en dat de 'vinder' dan zegt ik heb haar alleen maar aangegeven bij amivedi..sorry,stukje verantwoordelijkheid als je zo'n diertje mee naar huis neemt..
mischien is ie verdwaald of iets dergelijks en zijn dr baasjes harstikke ongerust..
@TS het is niet aanvallend bedoeld..maar dit is mijn mening over hoe het zou zijn in mijn situatie en mijn kat :)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:34

ik ben ook benieuwd of hij een eigenaar heeft! dat zal toch wel!! het is een dure kat! die zet je niet zomaar op straat!
en daar integen worden ( vaak ) alle raskatten voordat ze naar de nieuwe eigenaar gaan gechipt! en geent. althans dat doen wij altijd als we een nestje hebben van het 1 of ander! hond of kat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:41

brenniie schreef:
inderdaad..je kan best wel iets meer moeite doen..als het mijn kat geweest zou zijn en iemand anders vind en houd hem en daar kom ik ooit achter zal ik er ook niet blij mee zijn..helemaal niet als ik dan aan de mensen zou vragen die mijn kat gevonden hebben wat ze eraan gedaan hebben om de echte eigenaar te vinden..

Hier sluit ik mij bij aan, staat ze op MP? Al kaartjes opgehangen bij de DA, buurtsuper?
Ik heb het idee dat TS vanaf het begin af aan toch al niet echt van plan was om actief te gaan zoeken naar een baasje, anders stel je je wel wat actiever op en zeg je niet;

Elessar schreef:
Als hij helemaal opknapt, willen we graag kijken of we hem kunnen houden. We hebben nog een andere kat, een pers. Die is erg eenkennig en graag op zichzelf. Wat is dan het beste om ze aan elkaar te laten wennen? Hoeveel tijd moet je zoiets geven?

MOet dit niet eens aan de orde zijn, zoeken naar een baasje dat is van belang.
Dit dier is echt wel van iemand gaat er bij mij niet in dat het een zwerver is!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 19:52

Als er zulke opmerkingen gemaakt worden, heb ik eigenlijk helemaal geen trek om te gaan updaten.. :n

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:59

Elessar schreef:
Als er zulke opmerkingen gemaakt worden, heb ik eigenlijk helemaal geen trek om te gaan updaten.. :n

Ik ben heel nieuwsschierig naar een update!
Vindt het juist super dat als niemand haar kwijt is, jij haar een goed huisje bied!! :j

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:03

Ik ben ook heel nieuwsgierig naar een update!

Tis echt goed dat je het poessie een nieuw thuis wil geven, als je dr oude baasje niet meer kunt vinden..
Waar moet ze anders heen? Je kunt dr moeilijk op straat dumpen toch!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:05

haflingertje schreef:
Elessar schreef:

Ik ben heel nieuwsschierig naar een update!
Vindt het juist super dat als niemand haar kwijt is, jij haar een goed huisje bied!! :j

iedereen is benieuwd wat de DA zei! we willen toch allemaal dat dat beesie zn eigen huisje weer gaat vinden!???
en zo niet heeft hij toch een leuk huisje nu!! ik snap je probleem niet!! omdat er 1 opmerking geplaatst wordt! gelijk niet meer updaten?? wel jammer! was zo nieuwschierig!