Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suuzert schreef:Oke goed maar dat is niet gebeurd. Second opinion bestaat ook nog. Daarbij word er nu op bokt gevraagt wat het zou kunnen zijn en wat er te proberen valt terwijl zo'n bloedonderzoek ook heel veel verschil kan maken daar er toch heel wat uit zou kunnen komen. Maar omdat er kans is dat die test niets uithaalt en het toch geld kost word het maar niet gedaan. En dan maar ander voer proberen en weet ik wat er dalijk komt. Na twee jaar nog aanmodderen, ik maak me zorgen voor die hond.
LimaMambo schreef:slechte dierenarts dan.. of een dierenarts die geen kaas heeft gegeten van bloedonderzoeken![]()
dierenartsen willen vaak eerst wel uitstellen of het een voedelallergie is.. vaak dmv een hond 6 weken op alleen koolvis met rijst te zetten
als dat niet werkt, doen ze een bloedtest en daar komt eigenlijk altijd een uitslag uit
Nikka schreef:LimaMambo schreef:slechte dierenarts dan.. of een dierenarts die geen kaas heeft gegeten van bloedonderzoeken![]()
dierenartsen willen vaak eerst wel uitstellen of het een voedelallergie is.. vaak dmv een hond 6 weken op alleen koolvis met rijst te zetten
als dat niet werkt, doen ze een bloedtest en daar komt eigenlijk altijd een uitslag uit
Bij een eliminatie dieet kan je ook aan vleessoorten als eend, paard en geit denken. En zo weinig mogelijk gluten. Je kan hiervoor bijvoorbeeld de voeding van haaksbarf gebruiken.
mirijam schreef:Ik ben hier al 3 keer mee naar de DA geweest.
Ik krijg steeds cremes, shampoo, pilletjes voor de jeuk en anitibiotica maar het helpt allemaal niets.
Irma_Maandag schreef:Weet je wat mij, als hondenleek opvalt? Dat diegenen die dit gedrag bij hun eigen hond ook herkennen, veelal jacht- of werkhonden hebben (JackRussel, Bordercollie en Labarador).
Ook ik denk namelijk aan verveling / stereotyp gedrag.
Kan het niet simpelweg zijn dat het energieke honden betreft die doordat ze huisdier zijn (maar eigenlijk anders gefokt) zichzelfin de weg zitten door een teveel aan energie?
In dat geval zou ik samen met je hond gaan werken, zodat de overtollige energie wordt omgezet in iets positiefs ipv. stereotyp gedrag.
Lekker agility, flyball of het veld in....
mirijam schreef:Vlooien heeft ze niet ze krijgt daar altijd pupetjes voor.
Haar liezen zijn helemaal in orde. Het is echt alleen haar kontje en haar pootjes.
Ik ga dan toch maar weer over op ander voer.
Mijn Da vertelde ook dat het een pittige test is, ze dan gaan elke week wat anders aan haar toedienen om te kijken waar ze op reageert en dat is best pittig (vind ik zelf)
Uhm nikkie is erg lui ligt vooral in haar mand en wordt buiten ook wat sloom. Tenzij we naar het bos gaan of strand. dat put haar ook uit als we dan thuis komen gaat ze slapen en knaagt ze ook niet.
Ze wordt 4 x per dag uit gelaten en ze heeft geen speeltje verder vooral omdat dat haar nooit wat intresseerde, ze is wel eens alleen thuis maar niet vaak.
mirijam schreef:Vlooien heeft ze niet ze krijgt daar altijd pupetjes voor.
Haar liezen zijn helemaal in orde. Het is echt alleen haar kontje en haar pootjes.
Uhm nikkie is erg lui ligt vooral in haar mand en wordt buiten ook wat sloom. Tenzij we naar het bos gaan of strand. dat put haar ook uit als we dan thuis komen gaat ze slapen en knaagt ze ook niet.
Ze wordt 4 x per dag uit gelaten en ze heeft geen speeltje verder vooral omdat dat haar nooit wat intresseerde, ze is wel eens alleen thuis maar niet vaak.