ik hoop dat het je lukt hem in leven te houden, kan moeilijk zijn met zo'n vogeltje.
je zou hem kleine stukjes tartaar kunnen geven, even door water halen zodat het makkelijker weg slikt. vogelopvang bellen is idd het beste, want misschien kan je hem voeren zolang hij wil sperren, straks als hij groter wordt is het moeilijker, en kan hij alsnog doodgaan.
dan is het gewoon een musje. deze heeft ook zo'n grote gele snavel ik heb he,m net voor het laatst eten gegeven morgen ochtend om half negen is hij weer aan de beurt
ik kan hem niet terug zetten want dan wordt hij verplettert door pony hoeven
even een mededeling. hij leeft nog en doet het nog goed volgens mij. netjes de hele nacht stil geweest vanochtend om half acht begon hij. dus viel best mee
Ninx
Geplaatst: 16-07-09 09:27
Ik heb ook vaak vogels gevonden, maar veel vogels overleven het niet wanneer je ze niet op de juiste manier kunt opvangen. Ze hebben geen warmte vd andere vogels in het nest en krijgen het vaak koud. De kleintjes zitten bij de opvang dan ook in een soort couveuse. Daar weten ze ook in welke hoeveelheden er gevoerd moet worden, en worden meerdere vogeltjes van hetzelfde soort bijelkaar gezet... dat is toch wat minder beangstigend. Als er een vogelopvang in de buurt is, dan zou ik hem daar alsnog naartoe brengen.
hij deed het echt super goed. maar is toch overleden de nacht voordat ik hem na de vogelopvang wilde brengen
bokjebok
Geplaatst: 22-07-09 17:42
Ik heb vlede jaar 3 musjes gevonden ook zoals die van jouw wil je niet ontmoedige maar ga dr niet vanuit dat hij het redt Ik gaf hem ook eten om de 2 uur een insectje enz ging goed maar uiteindelijk geven wij hun niet de warmte en verzorging die hun moeder geeft hoop voor je dat ie het redt natuurlijk succes
hij deed het echt super goed. maar is toch overleden de nacht voordat ik hem na de vogelopvang wilde brengen
jammer. maar was er al bang voor. de periode tussen het niet meer willen sperren en het er aan toe zijn om uit te vliegen is lastig. sowieso kunnen ze het best snel ineens opgeven en dan redt je er niks meer aan.