Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Als ik bijv. 1 dag oversla naar het bos is mijn hond stronteigenwijs en luistert totaal niet.. dus dat gebeurt gelukkig niet vaak.
aangevuld met wat smuldier vers om het voor de hond aantrekkelijk te maken. russel schreef:Ik vertrouw alleen op niet commercieel voer. Al die toevoegingen zijn nergens goed voor. Zonde van de portemonnee.
izzy1985 schreef:Als je gaat Barffen of iets weet je nooit 100% zeker welke voedingsstoffen in welke mate erin zitten.

Die kruising kan ook wel iets missen, maar dat is nog redelijk. En tja sommige honden zijn nou eenmaal iets dikker dan hun ras/soort genoten. Daar doe je niets aan. Helemaal slank zul je ze waarschijnlijk niet krijgen. Maar voor hun gezondheid moet er echt wel iets af!

dit heb ik al zo vaak gehoord, ja maar als ik dat en dat niet doe dan eet hij niet.. nou dan eet hij toch niet? als hij honger krijgt dan eet ie wel hoor.. je kan het ze prima afleren zolang je maar volhoud.. jou hond heeft genoeg vet, en kan het wel hebben om een paar dagen niet te eten.. desnoods zet je haar apart met het eten zonder smuldier en laat haar er uit als ze wat gegeten heeft, het probleem is dat mensen denken "och nee dat is zielig een paar dagen geen eten! " en de hond denkt, och als ik een dag niet eet dan krijg ik mijn lekkere hapjes weer terug.. maar als jij denkt, niks zielig je kan eten als je dat wil, doe je dat niet dan is dat jou keus dan eet hij over 2 dagen wss weer. mensen geven te snel op, en daar maken honden gebruik van..