Geen woorden...zit even helemaal stuk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 19:39

Nikka schreef:
Een bijwerking die je op korte termijn wel kan krijgen is dat ze meer gaan drinken en plassen. Ik heb een Jack met kanker gehad en die kreeg op het laatst nog wat prednison. Ik moet zeggen dat hij toen toch nog een korte opleving heeft gehad, ik moest hem alleen 's nachts wel een keer extra laten plassen.

Nou..korte termijn is wel heeeeeeel kort! Doe niet anders dan urine ruimen en hij heeft vanmorgen pas zijn 1ste tablet gehad. In overleg met andere DA (wel zelfde kliniek) direct gestopt met Pred en moet morgenochtend even bellen met de behandelend DA voor een alternatief.
Djuun merkt niet eens dat het hem afloopt. Was net met hem uitgeweest en hij had flink geplast en we zijn koud 20 min. thuis en hij laat het zo lopen.

Laika

Re: Geen woorden...zit even helemaal stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:42

Tja, dat kan een bijwerking zijn. Veel drinken, en dus veel plassen. Dit hadden wij met onze herder destijds ook. Moet wel zeggen dat deze bijwerking minder wordt naar mate je langer op de pred blijft. Onze herder (8) heeft destijds met Leukemie nog 9 fantastische maanden gehad met regelmatig een pred kuur.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:03

Laika schreef:
Tja, dat kan een bijwerking zijn. Veel drinken, en dus veel plassen. Dit hadden wij met onze herder destijds ook. Moet wel zeggen dat deze bijwerking minder wordt naar mate je langer op de pred blijft. Onze herder (8) heeft destijds met Leukemie nog 9 fantastische maanden gehad met regelmatig een pred kuur.

Ja maar het gekke is....hij heeft niet meer gedronken dan anders...zijn bak was voor vandaag nog niet bijgevuld.
Hoeveel ik ook van hem hou...dit is geen doen als hij alles onder plast. Wij kunnen gewoonweg niet de hele dag thuis zijn om met hem om het half uur te gaan lopen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:32

djuno schreef:
Nou..korte termijn is wel heeeeeeel kort! Doe niet anders dan urine ruimen en hij heeft vanmorgen pas zijn 1ste tablet gehad. In overleg met andere DA (wel zelfde kliniek) direct gestopt met Pred en moet morgenochtend even bellen met de behandelend DA voor een alternatief.
Djuun merkt niet eens dat het hem afloopt. Was net met hem uitgeweest en hij had flink geplast en we zijn koud 20 min. thuis en hij laat het zo lopen.

Geloof ik graag. Prednison werkt gelijk. Mijn Jack sliep op onze kamer en er moest 's nachts een bak water op de kamer staan anders redde hij het niet en een plassen die hij deed, ongelofelijk. Wel enorm balen dat het zo loopt zeg, maar ja als de hond er ongelukkig bij is is het ook niks.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:12

toen gringo pred kreeg voor zijn spondylose pieste hij ook waar die stond,maar dat werd wel beter in de loop van de tijd,maar die leefde buiten,dus ja,dan heb je er niet zo heel veel last van als ze spontaan leeglopen...

moeilijk he?? :(:)

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 09:06

Iemand ervaring met Dexoral?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:36

Verschrikkelijk nieuws, ook balen dat die Prednison zo snel zulke bijwerkingen heeft.. Doe wat het beste is voor je hond, jij kent hem het best en weet wanneer hij gelukkig is. Veel sterkte met je beslissing!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:24

Dexoral ken ik niet (evenals Prednison), dus ik kan je er niet mee helpen. Alleen maar heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel voor Djuun!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:44

Dexoral is prednison, dit krijgt mijn hond voor de jeuk. Je hebt meerdere varianten.
Hij heeft gelukkig geen bijwerkingen, alleen merk ik bij langer gebruik dat zijn bespiering slapper wordt.
Jammer dat jouw hond er zo heftig met plassen op reageerd.
Hebben jullie al een andere oplossing?

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:52

jeetje zeg wat rot :(:)
verwen hem nog maar lekker de laatste dagen keertje naar het strand of bos met em als dat nog gaat :(:)
en 9 jaar lijkt miss. erg jong maar is voor een boxer best een mooie leeftijd ;)
veel sterkte!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 11:59

Nee...geen andere oplossing alhoewel je van oplossing natuurlijk niet kunt spreken. Heb ook even gegoogled op Dexarol en het heeft dezelfde bijwerkingen als Pred. Eigenlijk is het allemaal vreselijke rotzooi.

Djuun is nu nog vrolijk en totaal zichzelf en ik denk dat wij de medicijnen laten voor wat het is. We kunnen Djuun zo tenmiste goed "lezen" zonder dat er door de medicijnen allerlei vreemde/niet herkenbare symptomen worden toegevoegd waardoor wij het duidelijke beeld kwijtraken (zoals...is dit nu door de tumor of doen de medicijnen dit???). We willen het beeld helder houden.

Daarbij komt dat hij de Pred c.q. Dexarol voorgeschreven krijgt niet voor de klachten maar omdat men wil proberen om de tumor de laten slinken maar ze weten nieteens of deze vorm van kanker wel zal reageren op de medicijnen. Daarvoor zouden we een punctie moeten laten uitvoeren om uit te maken met welke kanker we te maken hebben. En dat doen we hem niet meer aan....dit dier heeft op medisch vlak al zoveel moeten doorstaan...het is welletjes.
Laatst bijgewerkt door djuno op 16-07-09 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:03

beestenfreak schreef:
jeetje zeg wat rot :(:)
verwen hem nog maar lekker de laatste dagen keertje naar het strand of bos met em als dat nog gaat :(:)
en 9 jaar lijkt miss. erg jong maar is voor een boxer best een mooie leeftijd ;)
veel sterkte!

ja...dat is inderdaad. Vele vinden 9 jaar jong maar voor een boxer is dat al heel wat. En als je kijkt naar zijn medisch dossier....dan is 9 werkelijk een enorme mijlpaal.

Jij hebt ook een mooie box.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:12

ik weet niet hoe ik dit moet zeggen meis
maar ik denk dat je zelf wel snapt dat dit niet goed afloopt
als een hond zijn urine laat lopen betekent dat dat er al iets niet helemaal goed meer is in z,n hersenen\

nou moet je ook echt zelf beslissen wat je doet
maar dierenartsen zijn meestal wel mensen die graag het meeste geld uit de baasjes trekken
en als het uitzicht niet zonnig is en je denkt dat hij het niet meer heeft zou ik al die onderzoeken niet meer laten doen
je betaalt je scheel en de hond lijd er alleen maar onder

ik weet dat het mischien bod klinkt maar ik weet ook niet hoe ik dit anders moet zeggen

heeel heeel heeel veel sterkte en moet je je verhaal ergens kwijt kun je me altijd pben

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:14

Een punctie is immers ook geen pretje, nu kan hij misschien met wat aanpassingen genieten.
Hier zou ik gebruik van maken, herstel blijkt niet meer mogelijk en uitstel heeft hij last van.
Hoeveel mensen zijn er niet met kanker waar ze toch nog gaan behandelen, bij mensen moet dat.
Ik heb het bij een mens nu een paar keer mee gemaakt de lijdensweg van kanker en de behandelingen.
Geniet nog lekker van hem, meer kan ik je niet zeggen en nogmaals heel veel sterkte.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:24

djuno schreef:
Nee...geen andere oplossing alhoewel je van oplossing natuurlijk niet kunt spreken. Heb ook even gegoogled op Dexoral en het heeft dezelfde bijwerkingen als Pred. Eigenlijk is het allemaal vreselijke rotzooi.

Djuun is nu nog vrolijk en totaal zichzelf en ik denk dat wij de medicijnen laten voor wat het is. We kunnen Djuun zo tenmiste goed "lezen" zonder dat er door de medicijnen allerlei vreemde/niet herkenbare symptomen worden toegevoegd waardoor wij het duidelijke beeld kwijtraken (zoals...is dit nu door de tumor of doen de medicijnen dit???). We willen het beeld helder houden.

Daarbij komt dat hij de Pred c.q. Dexarol voorgeschreven krijgt niet voor de klachten maar omdat men wil proberen om de tumor de laten slinken maar ze weten nieteens of deze vorm van kanker wel zal reageren op de medicijnen. Daarvoor zouden we een punctie moeten laten uitvoeren om uit te maken met welke kanker we te maken hebben. En dat doen we hem niet meer aan....dit dier heeft op medisch vlak al zoveel moeten doorstaan...het is welletjes.

prednison doet de tumor slinken?
Weet je dat zeker?
Of bedoelen ze een chemo-kuur? Dat laatste zou ik niet doen...daar kunnen honden flink ziek van zijn....en dat om de levensduur met maar meestal een aantal maanden te verlengen...

Je kunt toch prednison geven als je ziet dat hij slechter gaat?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 13:10

geerke schreef:
prednison doet de tumor slinken?
Weet je dat zeker?
Of bedoelen ze een chemo-kuur? Dat laatste zou ik niet doen...daar kunnen honden flink ziek van zijn....en dat om de levensduur met maar meestal een aantal maanden te verlengen...

Je kunt toch prednison geven als je ziet dat hij slechter gaat?

ja...de Prednison laat de tumor slinken mits deze tumor het soort kanker is wat reageert op Pred. Maar dat weten we dus niet zonder een punctie te laten doen. Voor alle duidelijkheid...het haalt de tumor niet weg maar KAN het kreng kleiner maken.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:25

Ik sta helemaal achter je beslissing. Welke medicatie dan ook, het is alleen een beetje rekken en leefbaar houden, vaak met allerlei nare bijverschijnselen van dien. En zoals je zelf ook stelt, je weet nu hoe hij in elkaar steekt, onder invloed van medicatie is dat een ander verhaal. Hoe rot het ook is, eens zul je toch de knoop moeten doorhakken. En op 9 jaar maken die paar weken ook niet meer uit. En waarvoor? Omdat "wij" nog niet zonder ze kunnen. Verwen hem te pletter en geef hem én jezelf een onvergetelijke laatste periode, in de meest positieve zin die je maar kan bedenken. Heel veel sterkte de komende tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:44

Totaal eens met Laika, zo heb ik het ook gedaan, en zo is het echt goed.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 21:51

Thanks voor jullie advies en lieve woorden. Heb idd de medicijnen vanmiddag niet gehaald en breng morgen de Pred terug! Het duurde even voordat bij mij de helderheid kwam bovendrijven maar ja....t'is ook zo'n klap dat ik even uit mijn panty was gelanceerd.

Heey Yamcha...hoe gaat die meis????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:59

Ik ben heel verdrietig en tegelijkertijd heel rustig.
Het is heel goed zo het gegaan is. Beau heeft een minimale hoeveelheid pijn gehad in zijn leven, en is heel vredig ingeslapen. Ik mis hem enorm, maar ik weet dat dit het beste was.
Ik had het niet langer moeten rekken. In de herfst, met die vochtigheid en kou, zou hij veel pijn hebben gehad, en de artrose en dystrofie waren ongeneeslijk. Natuurlijk had ik kunnen rekken met pijnstillers en steroïden, maar voor wie?
Het is goed zo........ ik mis hem enorm, kan je neit zeggen hoeveel, maar ik heb goed afscheid genomen, een mooi en goed afscheid.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:10

Wat een rotnieuws. Veel sterkte en ik hoop dat jullie hem nog even bij je mogen houden.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 22:10

Yamcha schreef:
Ik ben heel verdrietig en tegelijkertijd heel rustig.
Het is heel goed zo het gegaan is. Beau heeft een minimale hoeveelheid pijn gehad in zijn leven, en is heel vredig ingeslapen. Ik mis hem enorm, maar ik weet dat dit het beste was.
Ik had het niet langer moeten rekken. In de herfst, met die vochtigheid en kou, zou hij veel pijn hebben gehad, en de artrose en dystrofie waren ongeneeslijk. Natuurlijk had ik kunnen rekken met pijnstillers en steroïden, maar voor wie?
Het is goed zo........ ik mis hem enorm, kan je neit zeggen hoeveel, maar ik heb goed afscheid genomen, een mooi en goed afscheid.

Fijn dat het allemaal zo vredig is gegaan! Jij hebt het nu achter de rug...iets waar ik enerzijds jaloers op ben ....anderzijds blij dat ik Djuun hier nog heb liggen.
Tjah...artrose...dat heeft Djuuntje ook maar met Metacam weinig tot geen last. Gisteren was het iets minder doordat we waren gestart met de Pred moesten we met Metacam stoppen. Maar vanmorgen gelijk de Metacam weer gegeven en Djuun heeft vandaag echt een superdag gehad...vrolijk, speels en heeeeeeel happy. En het rare is...sinds dinsdagavond (na dat rotbezoek aan de DA) niet meer gehoest. Begrijp er geen kl*te van....weken gehoest...zelfs bij de DA hoestte hij zich een slag in de rondte en nu is het weg. Net alsof hij het hoesten weken heeft volgehouden om ons duidelijk te maken dat er iets aan de hand is...en nu we het weten is het goed. Dat laatste is natuurlijk niet zo...maar het is wel frappant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:15

Heb dat gevoel met Beau ook wel gehad, hoor. Juist de laatste dagen was hij echt heel goed...... ik heb hem wel Novacam gegeven, maar toch......
Heb dat heel fijn gevonden, kon echt van hem genieten zoals hij altijd was. Ik zou het bij de volgende hond weer doen........ ik heb geen enkele spijt.
Dubbel gevoel, hè? Toch ben ik niet jaloers op jou, jij staat nog voor de keuze, ook al heb je die voor een groot deel gemaakt. Geniet van je schoonheid, hou van hem, verwen hem te pletter en laat hem dan gaan..... dat is het beste. Je zult er geen spijt van hebben, dat kan ik je alvast beloven. Pijnloos is het zeer zeker niet, maar van spijt en schuld zal geen sprake zijn.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:16

pfff weer een boxer met kwaaltjes....

Onze poe krijgt nu ook prednison, zonder houd ze haar kop scheeft, piept ze en zit niet lekker in haar vel. Nu met is ze de hele tijd aan het spelen en gek aan het doen. Zij wordt in augustus 10...
Tante heeft een hond drie jaar op prednison gehad ivm tumor in hoofd.

Ik hoop dat je toch nog een fijne tijd met djuno tegenmoet gaat, gelukkig kunnen wij de pijn voor hun beperken en zorgen dat het geen lijdensweg wordt. Helaas maakt het dat niet minder moeilijk.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 22:23

Yamcha schreef:
Geniet van je schoonheid, hou van hem, verwen hem te pletter en laat hem dan gaan..... dat is het beste. Je zult er geen spijt van hebben, dat kan ik je alvast beloven.

genieten doe ik elke dag, nog meer van hem houden is onmogelijk, verwend wordt hij al 9 jaar en zodra de vreugde verdwijnt zullen we hem laten gaan.