The dog whisperer?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:11

Dit ben ik toch niet met je eens, Nikki.
Ik zie duidelijk de onzekerheid, die zich echter uit in agressie, de hond is van een angstbijter een agressiebijter geworden.

Het punt is, dat dit soort mensen het laatste redmiddel is voor honden met dat soort problemen. Ik persoonlijk kies niet voor de halsband achter de oren, teletac, prikband en weet ik wat allemaal.
Maar als een hond bij mij uitvalt aan de lijn, krijgt hij een ferme ruk terug. Uitvallen aan de lijn loont doordat mensen en dieren (onbewust) een stap achteruit doen...... je zult dus wel wat moeten doen, om te voorkomen dat het gedrag beloond wordt.
Vervolgens draai ik me om, en loop de andere kant op, de hond heeft geen enkele baat bij uitvallen dan.
Ik zou deze hond ook rustig vasthouden tot hij gekalmeerd is, niet persé op de rug leggen.

De theorie van Cesar werkt absoluut.
De methodes vind ik niet altijd verdedigbaar. Ik geloof erg in lichaamstaal, een sterke, zelfverzekerde houding imponeert meestal voldoende.
Maar: een hond die springt en blijft springen, krijgt van mij wél een draai om de oren, als negeren niet effectief is. Ik wil het gewoon niet hebben, het is onbeleefd gedrag. Kan het 100 keer enthousiasme zijn, een volwassen hond tolereert het springen alleen maar van een pup, niet van een volwassen hond. Ik ben bij pups heel wat toleranter en zachter, maar vanaf een maand of 6 word ook ik strenger. Dat is een leeftijd overigens dat de ergste puppengekte eraf is, meestal houden ze dan zelf ook op met opspringen tegen dominante, volwassen honden, het is voor de hond dus niets vreemds.

Overigens legt een volwassen hond een andere hond ook op de rug, om ze te onderwerpen, dat is lang niet altijd spel.......
Een volwassen hond gebruikt echter geen trucs, geen teletacs, prikbanden, halsbanden achter de oren....... ik gebruik die dus ook niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-09 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Re: The dog whisperer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:16

Weet je wat het is niemand doet het perfect de ene vind Martin Gaus een barbaar, de Ander vind Marco Starink het slecht doen
Ieder heeft zo zijn manieren om een hond te trainen.
Het punt is alleen dat je een gewone hond over het algemeen niet kan vergelijken met de honden die Cesar Milan ziet want die zijn zo ver in hun gedrag dat mensen de hond weg willen doen o.a.

Anoniem

Re: The dog whisperer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:22

Klopt.......
Ik heb ook dat soort honden op mijn bord gehad, en je kunt ze prima goed krijgen hoor, maar wel met een heel strakke en duidelijke hand, veel geduld, en ja, af en toe moet je dan even wat duidelijker zijn. Dat geeft ook niet, je moet alleen je timing en dosering goed in de gaten houden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:21

nou ik kan maar 1 ding zeggen,ik heb diep diep diep respect voor deze man...echt hoor.....

die vent weet echt wat opvoeden is van honden,verdorie zeg....

zag een keer een aflevering dat ik echt vol bewondering heb zitten kijken hoe hij iets oploste,en hij had wel 100 honden onder totale appel staan,en dan ook nog bijna allemaal pittjes die die opgevangen had...

nee,die man _/-\o_ _/-\o_

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:55

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:32

nou ik heb hier ook een roedel rondlopen ,maar wat hij deed,echt diepe bewondering...

hij had een hond die echt alles maar dan ook alles wat rondliep op deze aadbol aanviel,zeker andere honden,die hond was zó agressief...

hij heeft daar toen een poosje mee gewerkt,maar kreeg het bij die mensen niet voor elkaar,hij heeft toen die hond mee naar zijn roedel genomen..

en echt,daar lagen,denk 100 afgedankte pitbulls en staffords en weet ik wat voor rassen,allemaal bij elkaar..

op 1 hand omhoog doen ging alles,maar dan ook alles liggen,geweldig!!!

echt zo knap,en hij zette die hond gewoon in die roedel,gaf toen een teken dat zijn honden vrij waren,die allemaal naar die hond rende,ik moet zeggen,ik zat echt met kromme tenen,dacht die krijgt me een gevecht daar...

maar noppes,geen hond die vocht,op 1 teken ging het hele zooitje weer braaf liggen,en liet die nieuwkomer met rust...die heeft daar toen een paar weken in die roedel geleefd en het vechten met andere honden was over...

mén,echt....die man heeft echt zijn zaakjes heul goed voor elkaar...

en ja,ik heb bij mijn dogo reu ook wel een slipketting achter zijn oren gedaan en gecorrigeerd,daarna heeft ie nooit meer aan het lijntje getrokken,heb liever een hond van 65 kilo die onder appel staat,als een losgeslagen dogo...dan maar 1x goed corrigeren,leverd mij meer op als 100 x half...