Puppy ervaringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 19:37

@ me_myself_1 We zijn nu eigenlijk nog alleen maar bezig met wat het word, een pup of eventueel een volwassen hond. Wel zit ik stiekem af en toe een beetje te kijken en ik ben persoonlijk altijd al fan geweest van een Engelse cocker spaniel... Helaas vind mijn vriend die nog niet zo en die was meer van de stoerdere honden zoals een Amarican Stafford ofzo alleen die vind ik weer niks. Nu zitten we wat meer te kijken naar een tussenweg op dit moment trekt een flatcoated retriever mij wel erg...

Ik zal die boeken eens opzoeken in de winkel :)

@ Laika dit hebben mijn ouders ook een keer gehad... Onze hond was toen ongeveer een half jaar en de hele gang lag onder de tassen etc... :D

@ Chiqa Ik ben op dit moment nog werkzoekend dus nu zou wel een ideale tijd zijn.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:35

Oja en zindelijk maken..
Als onze hond had geplast in huis dan pakte mijn moeder z'n snuit en die stopte ze dan in de plas, en omdat ik dat zo zielig vond duwde ik hem daarna ook nog in het water om z'n snuit of te doen
arm hondje, werd eigenlijk 2 x gestraft. _O-

Maar hij was wél binnen 2 weken zindelijk! ;)

En bij de pup van mijn vriendin zei die moeder als ie een plasje had gedaan: Wat is dat? en die hond rende dan al met zijn staart tussen z'n benen naar de bench. _O-

zal wel niet iedereen het mee eens zijn, maarja.

Nathalie

Re: Puppy ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:44

Nee idd, dat is zon beetje de slechtste en minst vriendelijke manier om een hond zindelijk te maken.. Daarbij werkt het vaak niet!
Veel honden worden door zulke acties alleen maar bang van je en zullen een plekje zoeken waar jij het niet ziet.
Boos worden omdat een pup binnen plast vind ik ongepast. Je wordt toch ook niet kwaad op een peuter die een keer in zijn broek plast?
Ongelukjes gebeuren, en dit moet je ze leren met positiviteit, niet met afstraffen.

En dat een hond met staart tussen zijn benen wegrent, dat komt alleen door de lichaamstaal die jij hebt op het moment dat je dat plasje ziet liggen. Echt niet omdat hij weet dat hij fout zit (wat veel mensen denken)

Mensen moeten zich eens verdiepen in honden voordat ze aan een pup beginnen.
Net zoals TS overigens, helemaal goed!!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:55

Wij hebben sinds januari ons 1e hond. Een Jack Russel.
Toen we hem net hadden was het een pup van 3 maanden.

Van in het begin eigenlijk heb ik geprobeerd hem zoveel mogelijk overal mee naartoe te nemen, zodat hij aan alle geluiden , mensen, dingen zou gewend raken: zo heb ik ooit met hem aan het ziekenhuis gestaan voor de sirenes van de ziekenwagens bijvoorbeeld, ook veel gaan babysitten zodat hij kinderen zou gewend raken, veel mee naar de paarden van begin af aan,...
Hij is nu geweldig met kinderen, blaft eigenlijk bij geen enkel geluid of is niet bang van een geluid, is alles gewend...

Ook van in het begin zeer duidelijke regels in huis:
Hij gaat niet bij ons in de zetel maar heeft zijn eigen slaapbankje naast onze zetel. Hij eet als wij gegeten hebben. Wij gaan altijd eerst door de deur. Hij mag niet boven komen en zeker niet in de slaapkamer of op bed.
Hij krijgt enkel zijn tennisbal in huis. De rest van speelgoed ligt in de kast en dat krijgt hij als we thuis vertrekken en hij moet alleen thuis blijven of als we samen spelen.

Ook in het begin zoveel mogelijk mee naar buiten : na het spelen, na het eten, na het slapen, 's nachts eruit om hem te laten plassen/poepen,...hij was eigenlijk tamelijk snel zindelijk.
Hij slaapt bij ons in een heel grote bench in de keuken.
Ik werk full time en mijn vriend werkt in shifts. Als hij alleen thuis moest blijven zat hij in zijn bench ( op formaat deense dog zeg maar) met daaraan vast een puppyren, een soort van speelpark.
Nu zit hij eigenlijk los in huis. en sloopt niets.

Vanaf 4 maand 2x op puppycursus en nu zitten wij in de hoogste klas ( C klas) ondertussen. De enigste Jack op de hondenschool dus ik ben best fier!

Maar hij heeft eigenlijk in huis niets gesloopt. We zijn van begin af aan heel erg consequent geweest en ook heel streng als hij wat fout deed.

Hij is ook in huis héél erg rustig. hij gaat voor het raam in de zon liggen, op zijn slaapbankje liggen, kauwt wat op zn botje,...Maar voor n wandeling is hij altijd te vinden.
Ik heb wel héél veel tijd in zijn opvoeding gestopt, nu nog steeds aangezien hij nog maar 9 maand is, maar het loont want ik heb er een wereldhond aan. Ik kan er overal mee komen. Iedereen ziet hem graag komen, hij gedraagt zich overal netjes. Ik zou het echt zo terug opnieuw doen!!

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 15:27

Nou we hebben sinds gister besloten dat als we een hond nemen we een jonge hond van ongeveer 8 tot 1,5 jaar willen uit het asiel. Natuurlijk is dat niet helemaal altijd te zeggen als ze uit het asiel komen, maar we vinden het beter om een jonge hond uit het asiel een nieuw leven te geven. :(:)

We zullen dan ook met hem naar cursus gaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:46

8 is niet zo jong meer hoor :+

ik neem aan dat je 8 weken bedoeld :P

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 11:01

euh ja dat bedoelde ik ;)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:00

dushi88 schreef:
Nou we hebben sinds gister besloten dat als we een hond nemen we een jonge hond van ongeveer 8 tot 1,5 jaar willen uit het asiel. Natuurlijk is dat niet helemaal altijd te zeggen als ze uit het asiel komen, maar we vinden het beter om een jonge hond uit het asiel een nieuw leven te geven. :(:)

We zullen dan ook met hem naar cursus gaan.

Verkijk je niet op herplaatsers hoor! Wij hebben ook 2 herplaatsers. De ene is een kleine (Malthezer), en die is echt super lief, maar wel zwakbegaafd. Kan amper leren, kon echt niet zindelijk worden en was als de dood voor mannen. Nu hebben we haar 8 jaar (ze was 1 toen we haar kregen), en ze is nu wel een beetje een normaal hondje, we zouden haar nu bij wijze van spreken wel naar iemand anders kunnen doen. Hiervoor was ze zó raar en moeilijk, dat we (wilden we niet, maar stel je voor) haar niet weg durfden te doen, omdat we dat andere mensen niet aan wilden doen. Ze is wel echt super lief, en daardoor heel waardevol. Maar ze heeft heel gestoord gedrag, kent geen hondentaal, enzovoort.
Dan hebben we ook nog een herplaatser Labrador, was 11 maand toen we hem kregen. Hij is ontzettend mooi en lief, maar vreselijk onopgevoed! Echt, hij is heel groot en sterk, en dat valt niet mee. Hij trekt heel hard aan de riem, heeft ontzettend veel energie en is heel lomp. Maar wel een schat van een dier, en super mooi! Maar die hebben we sinds December, en we moeten er gewoon nog geduld mee hebben. We geloven allemaal in hem, maar het komt er nog niet uit. Ook heeft hij bepaalde angsten, dook soms echt voor je weg en borstelen vind hij nog steeds een beetje eng (duidelijk slechte ervaringen).
Onze andere labrador (hebben we vanaf pup af aan) is echt duidelijk veel beter opgevoed, een schat van een dier en heel makkelijk! Luistert ook super!

We zijn met onze herplaatsers wel heel blij, maar het kost gigantisch veel werk. Je moet echt weten waar je aan begint. Vaak zijn het dieren die het in het begin van hun leven niet zo leuk hebben gehad, en dat blijven soms aparte dieren.
Wat wel het voordeel is is dat wij nu 2 hele leuke en lieve honden erbij hebben, die allebei gratis waren. (De labrador was als pup 800 euro, en heeft een hele goede stamboom, Malthezers zijn ook dure hondjes)

Naar cursus gaan zou ik idd echt aanraden! En als je weet waar je aan begint vind ik het super als je het doet!
Die labrador van ons zat in een appartement, baas was echt gek op hem, maar mocht hem niet meer meenemen naar het werk, waardoor hij ontzettend veel in de bench zat. Hij had ook totaal geen conditie. Nu heeft hij een ontzettende conditie, wij wonen op een boerderij en we spelen een aantal keer per dag met hem in de bak, dan gooien we met de bal. Vind hij super leuk en hij haalt altijd de bal op, super leuk dier is het!
Voor hem is het zo gewoon veel fijner :)
En we hoorden later dat de Malthezer vroeger mishandeld was, dus die heeft het nu ook veel fijner :(:)

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 13:07

@ _Pansy_ We weten dat er veel werk in zit maar ik stop liever hier wat werk in en zon hondje weer een nieuw leven te geven

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:08

Ik vind het super dat je dit gaat doen.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:09

Oké, super! Als je maar weet waar je aan begint :)
Dan vind ik het echt super van je!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:18

Ik heb sinds gisteravond weer 2 pups in de opvang. Waren in Gran Canaria gedumpt in een vuilnisbak. En tja, ervaring.... De eerste paar dagen elke keer na het slapen, eten, spelen naar buiten en daarna uitbundig belonen (met je stem) doet een hoop wonderen. Althans, zo heb ik het met eigenlijk alle pups tot nu toe gedaan.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:42

Super van je beslissing! :D

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:19

Super goede beslissing! :)

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:26

Ik vind het wel leuk om te horen dat iedereen zo enthousiast is :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:52

Goede beslissing idd!! :j
En knap, want tja, wie valt er nu niet voor een pasgeboren pup en wil zo eentje meteen naar huis nemen?
Dus vind het echt heel goed van jullie om toch voor een hondje uit het asiel te kiezen!! :j

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 18:27

Nathalie schreef:
Goede beslissing idd!! :j
En knap, want tja, wie valt er nu niet voor een pasgeboren pup en wil zo eentje meteen naar huis nemen?
Dus vind het echt heel goed van jullie om toch voor een hondje uit het asiel te kiezen!! :j

Naja wij zaten ook op site's te kijken met allemaal leuke en schattige puppy's en we wouden ze eigenlijk al meteen ophalen... ;) (wie wil dat nu niet haha)
Maar toen later hadden we het er eigenlijk over dat de meeste puppy's van rashonden over het algemeen wel goed terecht komt en dat er zoveel hondjes (van jong tot oud) in het asiel zitten...

We willen echter niet een hond uit het asiel die al 10 jaar is of iets dergelijks...Misschien klinkt dat meteen we zo van wij willen echt een pup, maar het nadeel persoonlijk van een oudere hond uit het asiel is dat de meeste toch wel aardig wat meegemaakt hebben en als je dan een wat jongere tot 1,5 jaar hebt kun je die toch nog een beetje naar eigen hand zetten :). Dus een klein beetje voorkeur hebben we wel :o

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:55

Geweldig plan om een iets ouder hondje uit het asiel te halen! :j
Oh en een "oude" hond mag dan wel (of misschien geen) bagage hebben, vaak kan je die ook nog wel naar je eigen hand zetten hoor. Het is alleen dat je die, uitgaande van de te verwachten leeftijd, niet zo lang hebt. Maar die pech kun je ook met een jongere hond hebben.
Wij hebben ooit een duitse herder als herplaatser gekregen van 8 jaar en die is ruim 13 bij ons geworden. Luisterde helemaal niet, maar dat was in nog geen 2 weken geleerd.