Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Less schreef:Het is prettig dat het relatief snel is gegaan, een dier zien lijden moet je niet willen. Ik vind wel dat je snel moet handelen, of naar de da om te kijken of je het dier nog kunt helpen. Wanneer je weet dat het dier 'op' is dan maak je er een einde aan.
Waarom zou een dier natuurlijk moeten overlijden? Zie de meerwaarde er niet van in.
josewoos schreef:de huisdieren zoals mijn hond en katten, die gaan een spuitje krijgen als het zover is.
Paard krijgt de kogel.
Je hoort vaak dat beesten zo bang zijn bij de da, dus als het zo bij ons zou zijn, dan zal ik vragen of de da thuis kan komen en een spuitje kan geven. Om een hoop stress te voorkomen voor het beestje. Maar ja, en dan? Wat gebeurd er met het lichaam(pje) van het beest(je)? Bij de da laat ik het achter, maar zou dat thuis ook kunnen? (dat de da het mee neemt?)
Aims schreef:@ Mambobeach. Als het dier al uren ligt te lijden om dood te gaan en aan het wachten is totdat zijn hart stopt, vind ik al dat je te laat bent.
Jij als eigenaar bent verantwoordelijk voor het dier en op het moment dat het dier al stopte met eten en drinken had de DA een belletje van jou moeten hebben.
Jij zegt dat het dier de kans moet krijgen om ''natuurlijk'' te overlijden, maar zo gaat dat niet meer. Het dier leeft niet in de natuur, het zit in een hok. Net zoals hierboven al gezegd wordt, ik zie dr meerwaarde er niet van in.
C_arola schreef:josewoos schreef:de huisdieren zoals mijn hond en katten, die gaan een spuitje krijgen als het zover is.
Paard krijgt de kogel.
Je hoort vaak dat beesten zo bang zijn bij de da, dus als het zo bij ons zou zijn, dan zal ik vragen of de da thuis kan komen en een spuitje kan geven. Om een hoop stress te voorkomen voor het beestje. Maar ja, en dan? Wat gebeurd er met het lichaam(pje) van het beest(je)? Bij de da laat ik het achter, maar zou dat thuis ook kunnen? (dat de da het mee neemt?)
Dan belt de da de dierenambulance op en zij halen dan de dier op. Je kan dan op een formulier aangeven wat je wilt hebben dat zij doen met de lichaam.
MamboBeach schreef:Less schreef:Het is prettig dat het relatief snel is gegaan, een dier zien lijden moet je niet willen. Ik vind wel dat je snel moet handelen, of naar de da om te kijken of je het dier nog kunt helpen. Wanneer je weet dat het dier 'op' is dan maak je er een einde aan.
Waarom zou een dier natuurlijk moeten overlijden? Zie de meerwaarde er niet van in.
Omdat een spuitje geven ook niet alles is.
Een dier lang zien lijden niet nee, maar wanneer een diertje snel gaat vind ik dat beter.
Geen gezeul naar DA, geen autorit, geen vreemd persoon erbij...
Gewoon in eigen ruimte...
Blue_Eyes schreef:@Nikki__: Zoals ik in dat andere topic ook al zei: mijn oom, boer met een jachtvergunning, heeft meer dan eens een ongeneeslijk zieke jachthond de kogel gegeven op moment dat het voor het beest ondraaglijk werd. Hij wist dan al van de veearts dat er niets meer te genezen viel. Geen probleem, wat mij betreft. Het is niet beter of slechter dan een zielig, zenuwachtig beest dat te ziek is om te protesteren in een auto te proppen, nog banger de spreekkamer in te dragen en dan te wachten tot de spuit gaat werken.
Een tik op de kop zal bij een beetje hond niet meevallen, denk ik, dan moet je toch wel hard slaan en die kracht zou ik - althans persoonlijk - gewoon niet hebben in mijn armen.
Mjay schreef:het zelf doodmeppen van je huisdier is verboden.(grote huisdieren dan he).... en denk je nou serieus dat je de kracht hebt om een paard in 1 keer dood te slaan
ik zal altijd voor de spuit gaan.... niet omdat ik niet wil slachten maar omdat ik echt niet wil dat ie door wie of wat dan ook nog geconsumeerd wordt... en gewoon de kogel nee dat vind ik te ver gaan dat gaat gerust ook niet altijd goed...