ik heb onze rat doodgeslagen..:(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:42

Misschien had je het idd beter wat eerder kunnen doen. Maar over de manier waarop: Die rat heeft er heus niets van meegekregen als het in 1 keer gebeurd was. Waar zou hij de voorkeur aangegeven hebben; nog een keer meegesleept worden naar de onbekende omgeving van de dierenarts, of op een minstens zo vlotte manier in z'n eigen huis?

Een 'waardig einde' daar heeft een rat helemaal niks aan, dat is maar net wat wij mensen waardig vinden.

Sterkte met het verlies.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:43

robijntjuhh schreef:
ik kreeg de DA niet te pakken.. en heb haar zelf uit haar lijden verlost. wel goed over nahgedacht! dat ik het in een keer goed moest doen. dus niet dat ze onnodig pijn zou hebben.. het was echt verschrikkelijk ppff... ;(

Er bestaan meerdere dierenartsen hoor ;)
Al;s je ziet dat je rat al niet goed is of een gezwel krijgt lijkt het me logisch dat je er mee naar een dierenarts gaat toch? anders moet je geen dieren nemen

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:43

ik heb altijd al mijn beestjes laten inslapen! dus nee ik vind geld voor een spuitje echt niet erg zoals ik al zei DA was op dat moment niet te bereiken voor imo kleine spoedjes.. ik wou niet meer wachten en ben niet eerder naar de DA gegaan omdat ze zo snel achteruit ging dat ik haar eerst heb laten liggen met al haar fijne dingetjes bij der met de gedachte dat ze snel heen zou gaan.. weet zeker dat ieders gedachte dat was als je haar had gezien.. dat deed ze niet ze bleef maar vechten en die vliegjes ja dat was het toppunt voor mij... geen lijden meer voor haar... weten jullie wel hoe moeilijk zo iets is om te doen?! ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan! en als je van een beestje houd is het echt niet makkelijk zeker bijna onmogelijk.. maar wat zouden jullie kiezen!? wachten tot de da tijd heeft? ik niet in ieder geval...

M3lisss

Respect!

Paintlinger

roxiie schreef:
Eeuh, ik mag hopen dat het slachten van een paard wel iets vakkundiger gebeurt dan heb doodmeppen van een rat met een houtenplankje :=
Sorry, ik heb er geen goed woord voor over. Maar vind het in en in triest dat je niet eerder naar de dierenarts bent gegaan.

Het idee is hetzelfde hoor (heb het allebei meegemaakt).

Allebei in 1 klap weg.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:44

Heel veel sterkte!
dapper van je... :(:)

RoosIris

roxiie schreef:
Paintlinger schreef:
SecretLIN:

Dit is hetzelfde als met paarden...'slachten of inslapen'.....

Tuurlijk had ze er eerder mee naar een DA kunnen gaan (of eerder dood kunnen slaan).....maar het is gebeurd en het beestje heeft nu geen pijn meer.

Eeuh, ik mag hopen dat het slachten van een paard wel iets vakkundiger gebeurt dan heb doodmeppen van een rat met een houtenplankje :=
Sorry, ik heb er geen goed woord voor over. Maar vind het in en in triest dat je niet eerder naar de dierenarts bent gegaan.

De rat heeft 1 beste klap gehad en was opslag dood!

Een half dode raat meeslepen naar de dierenarts. Dat is pas bruut.

Ik ben zelf niet dapper genoeg om een huisdier dood te slaan. Maar ik sleep ze niet mee naar de dierenarts, ik laat ze thuis komen. Maar dat is erg duur. En kan mij zeer goed voorstellen dat mensen dat niet willen. Maar ze ook niet willen meeslepen naar de da.

Lekker vredig in zijn eigen huisje!

Alja

zoiets zou ik nooit durven maar vind het
wel goed dat je het hebt gedaan..
sterkte ermee!

Anoniem

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN

roxiie schreef:
Paintlinger schreef:
SecretLIN:

Dit is hetzelfde als met paarden...'slachten of inslapen'.....

Tuurlijk had ze er eerder mee naar een DA kunnen gaan (of eerder dood kunnen slaan).....maar het is gebeurd en het beestje heeft nu geen pijn meer.

~
Even duidelijk er is iets verkeers gequote ik heb niets over het slachten van paarden gezegt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:45

Het er niet om hoe je er voor kiest een dier te laten sterven (via inslapen of doodslaan) maar dat je zelf niet kon inschatten dat een paar dagen laten liggen, gewoon niet kan.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:46

Noompiejjj schreef:
Ja tuurlijk laat het beest ook nog maar stressen met naar de DA gaan? :?

Ik denk dat TS verwachtte dat het ratje al eerder dood zou gaan, achteraf had ze hem beter meteen dood kunnen maken.

Trouwens, sterkte nog!! ;)

klopt maar hij bleef maar vechten tegen beter weten in...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:46

Noompiejjj schreef:
Ja tuurlijk laat het beest ook nog maar stressen met naar de DA gaan? :?

Ik denk dat TS verwachtte dat het ratje al eerder dood zou gaan, achteraf had ze hem beter meteen dood kunnen maken.

Trouwens, sterkte nog!! ;)

Pfff ongelovelijk wat een reactie zeg!
nog meer stressen dat arme dier heeft 2 dagen roerloos gelegen zonder te eten of re drinken de vliegen kwamen al op hem af nee, da's lekker zeg!

maak je er maar lekker gemakkelijk ervanaf ipv gewoon ff langs een dierenarts te gaan nu kost het opeens stress? je gaat toch ook met je zieke kat heen? of mep je die ook dood als die erg ziek is want ja die kan ook stress krijgen als die moet worden ingeslapen

Paintlinger

Klopt wel secretLIN.....ik hád het tegen jou toen ik dat zei ;)

adnariM

Tuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening hierover, maar ik ga d'r vanuit dat dit inderdaad dan maar de beste oplossing was. Sterkte ermee!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:47

Perlina schreef:
Misschien had je het idd beter wat eerder kunnen doen. Maar over de manier waarop: Die rat heeft er heus niets van meegekregen als het in 1 keer gebeurd was. Waar zou hij de voorkeur aangegeven hebben; nog een keer meegesleept worden naar de onbekende omgeving van de dierenarts, of op een minstens zo vlotte manier in z'n eigen huis?

Een 'waardig einde' daar heeft een rat helemaal niks aan, dat is maar net wat wij mensen waardig vinden.

Sterkte met het verlies.

_/-\o_

WinSel

Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen,
Ik zelf was sowieso naar een DA gegaan, stel het was niet in 1x goed gegaan en je had em nog een mep moeten verkopen..
Nee dankje dan maar naar de DA

Edit dit staat heir verkeerd, ik tem

SecretLIN

robijntjuhh schreef:
ik heb altijd al mijn beestjes laten inslapen! dus nee ik vind geld voor een spuitje echt niet erg zoals ik al zei DA was op dat moment niet te bereiken voor imo kleine spoedjes.. ik wou niet meer wachten en ben niet eerder naar de DA gegaan omdat ze zo snel achteruit ging dat ik haar eerst heb laten liggen met al haar fijne dingetjes bij der met de gedachte dat ze snel heen zou gaan.. weet zeker dat ieders gedachte dat was als je haar had gezien.. dat deed ze niet ze bleef maar vechten en die vliegjes ja dat was het toppunt voor mij... geen lijden meer voor haar... weten jullie wel hoe moeilijk zo iets is om te doen?! ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan! en als je van een beestje houd is het echt niet makkelijk zeker bijna onmogelijk.. maar wat zouden jullie kiezen!? wachten tot de da tijd heeft? ik niet in ieder geval...

nogmaals er zijn meerdere dierenartsen hoor ;)

iefke

LZP -> BB

Graag met respect blijven reageren. Bedankt voor de medewerking.

Anoniem

Spuitje is ook heel vriendelijk :j . Bij die kleine diertjes kan je niet in een ader spuiten en moet je de dodelijke stof (meestal TH91) rechstreeks in de buikholte spuiten. Daardoor stoppen de organen 1 voor 1 met werken. In welke volgorde bepaalt de mate van leed. Met een beetje pech stoppen de longen eerder dan het hart en stikt het beestje. Een klap is altijd vriendelijker dan een spuitje, want dan is het meteen over. Ik heb gevallen meegemaakt met kippen, konijnen en ander klein spul die nog uren hebben liggen vechten. Ik vraag me ook zwaar af of dat middel geen enorme pijn veroorzaakt.

Goed gedaan TS! Ik denk niet dat ik het zelf zou durven. Zit nu ook met 2 ratjes die er slecht aan toe zijn door een mamma tumor en kwaadaardige woekering. Daarmee ga ik wel naar de DA met dan ook met het verzoek ze een flinke tik te geven.

corine1981

Allereerst: sterkte met het verlies!

Tweedst: om ernstige boktreacties te voorkomen, kan je ook simpel ether in huis halen om dieren in te laten slapen, wanneer ik zieke beesten heb in de DW die niet meer te redden zijn doe ik het ook zo.
Vind het heel dapper dat je het gedurfd hebt trouwens, ik vind voor mezelf ether iets humaner lijken, maar net als al genoemd: als het maar in 1 keer goed gebeurd.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:48

ben het er opzich wel mee eens dat 1 goede gerichte klap waarschijnlijk diervriendelijk is dan beestje eerst naar dierenarts te brengen en daar een spuitje te laten geven wat langer duurt dan die ene klap. Heb zelf wel mijn ratten toen ze ziek waren door de DA laten inslapen, maar heel veel verschil is er imo niet.

SecretLIN

beestenfreak schreef:
Perlina schreef:

Sterkte met het verlies.

_/-\o_

nee maar vast wel toen die 2 dagen heeft moeten lijden dat vergeet je er wel bij te vermelden er was veel eerder naar een dierenarts moeten gaan!

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:48

toen de vliegen naar hem toe kwamen heb ik er voor gekozen! toen was de maat vol, verder heb ik haar wel eten drinken plukje hooi alles bij de hand gelegd om te kunnen eten maar ze wou niet meer eten en aangezien ze niet zo snel stierf als ik had gedacht ( en met mij meerdere) heb ik deze keuze gemaakt. sommige reacties hier ga ik me niet beter door voelen eerste en laatste keer dat ik zoiets naars heb gedaan...

Blue_Eyes

Less schreef:
Het er niet om hoe je er voor kiest een dier te laten sterven (via inslapen of doodslaan) maar dat je zelf niet kon inschatten dat een paar dagen laten liggen, gewoon niet kan.

Ik denk dat ratlief het gewoon langer volhield dan TS gedacht had. Dat heb je soms met beesten. Op moment dat TS doorkreeg dat dit langer ging duren dan ze gedacht had, heeft ze er direct een einde aan gemaakt.

TS, goed gedaan. Liever snel zo dan het arme beest mee in de auto gaan slepen en nog op stress jagen ook.