Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
robijntjuhh schreef:ik kreeg de DA niet te pakken.. en heb haar zelf uit haar lijden verlost. wel goed over nahgedacht! dat ik het in een keer goed moest doen. dus niet dat ze onnodig pijn zou hebben.. het was echt verschrikkelijk ppff...
roxiie schreef:Eeuh, ik mag hopen dat het slachten van een paard wel iets vakkundiger gebeurt dan heb doodmeppen van een rat met een houtenplankje
Sorry, ik heb er geen goed woord voor over. Maar vind het in en in triest dat je niet eerder naar de dierenarts bent gegaan.
roxiie schreef:Paintlinger schreef:SecretLIN:
Dit is hetzelfde als met paarden...'slachten of inslapen'.....
Tuurlijk had ze er eerder mee naar een DA kunnen gaan (of eerder dood kunnen slaan).....maar het is gebeurd en het beestje heeft nu geen pijn meer.
Eeuh, ik mag hopen dat het slachten van een paard wel iets vakkundiger gebeurt dan heb doodmeppen van een rat met een houtenplankje
Sorry, ik heb er geen goed woord voor over. Maar vind het in en in triest dat je niet eerder naar de dierenarts bent gegaan.
roxiie schreef:Paintlinger schreef:SecretLIN:
Dit is hetzelfde als met paarden...'slachten of inslapen'.....
Tuurlijk had ze er eerder mee naar een DA kunnen gaan (of eerder dood kunnen slaan).....maar het is gebeurd en het beestje heeft nu geen pijn meer.
Eeuh, ik mag hopen dat het slachten van een paard wel iets vakkundiger gebeurt dan heb doodmeppen van een rat met een houtenplankje
Noompiejjj schreef:Ja tuurlijk laat het beest ook nog maar stressen met naar de DA gaan?![]()
Ik denk dat TS verwachtte dat het ratje al eerder dood zou gaan, achteraf had ze hem beter meteen dood kunnen maken.
Trouwens, sterkte nog!!
Perlina schreef:Misschien had je het idd beter wat eerder kunnen doen. Maar over de manier waarop: Die rat heeft er heus niets van meegekregen als het in 1 keer gebeurd was. Waar zou hij de voorkeur aangegeven hebben; nog een keer meegesleept worden naar de onbekende omgeving van de dierenarts, of op een minstens zo vlotte manier in z'n eigen huis?
Een 'waardig einde' daar heeft een rat helemaal niks aan, dat is maar net wat wij mensen waardig vinden.
Sterkte met het verlies.
robijntjuhh schreef:ik heb altijd al mijn beestjes laten inslapen! dus nee ik vind geld voor een spuitje echt niet erg zoals ik al zei DA was op dat moment niet te bereiken voor imo kleine spoedjes.. ik wou niet meer wachten en ben niet eerder naar de DA gegaan omdat ze zo snel achteruit ging dat ik haar eerst heb laten liggen met al haar fijne dingetjes bij der met de gedachte dat ze snel heen zou gaan.. weet zeker dat ieders gedachte dat was als je haar had gezien.. dat deed ze niet ze bleef maar vechten en die vliegjes ja dat was het toppunt voor mij... geen lijden meer voor haar... weten jullie wel hoe moeilijk zo iets is om te doen?! ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan! en als je van een beestje houd is het echt niet makkelijk zeker bijna onmogelijk.. maar wat zouden jullie kiezen!? wachten tot de da tijd heeft? ik niet in ieder geval...
beestenfreak schreef:Perlina schreef:Misschien had je het idd beter wat eerder kunnen doen. Maar over de manier waarop: Die rat heeft er heus niets van meegekregen als het in 1 keer gebeurd was. Waar zou hij de voorkeur aangegeven hebben; nog een keer meegesleept worden naar de onbekende omgeving van de dierenarts, of op een minstens zo vlotte manier in z'n eigen huis?
Een 'waardig einde' daar heeft een rat helemaal niks aan, dat is maar net wat wij mensen waardig vinden.
Sterkte met het verlies.
Less schreef:Het er niet om hoe je er voor kiest een dier te laten sterven (via inslapen of doodslaan) maar dat je zelf niet kon inschatten dat een paar dagen laten liggen, gewoon niet kan.