vrouw te "oud" voor een hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:01

Wat een belachelijk verhaal. Als we mensen om die reden gaan weigeren wordt het nooit beter met het aantal asieldieren. Echt heel jammer en respectloos ook nog naar deze mevrouw. Wie garandeert dat mevrouw de directrice er morgen nog is. Een vrouw van 62 die gewoon vitaal is lijkt me geen reden om aan te nemen dat ze binnen een paar jaar dood is. Niet meer risico dan ieder ander.

XoNo

Re: vrouw te "oud" voor een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:10

Fijn asiel :roll:

De garantie dat je langer leeft dan de hond heb je nooit. Ben het eens met een eerdere post dat het verstandig is om iets of iemand achter de hand te hebben die je honden opvangt, mocht er iets met je gebeuren. Maar ik ben 24 en mijn vriend 22 en zelfs wij hebben dat al geregeld. Morgen kan ook onze laatste dag zijn, moet ik dan nu maar meteen stoppen met het hebben van huisdieren? :?

Van de gekken vind ik het.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:00

Als die vrouw nou in de 80 zou zijn zou ik ook geen pup meegeven, hooguit een oudere hond die nog van zijn laatste jaartjes moet genieten, maar dan toch nog twijfelachtig en alleen als die oudere nog in goeie conditie is.
Maar als je nog maar in de 60 bent.. net zoals er al gezegd wordt je kan morgen bij wijze van even niet goed opletten en onder de bus terechtkomen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, of je nou jong of oud bent.
Ik zou het alleen niet meegeven als die persoon al ernstig ziek is en er toch niet voor kan zorgen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:00

Dat gebeurd hier in de Nederland ook. Toen ik stage liep in het asiel waren er 2 mensen van ergens in de 60 die heel graag een herderpuppy wilde. Dat mocht niet, ze waren daar toch echt te oud voor en konden deze pup volgens hun niet de juiste training geven die een herder nodig heeft. Deze mensen hadden al jaren ervaring met herders! Maar nee, die pup mochten ze echt niet mee nemen... Belachelijk!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:02

Dit gebeurt helaas vaker, komt in meerdere asielen voor dat mensen geweigerd worden.
En dat vind ik echt vre-se-lijk! Die mensen kunnen net zo goed goed voor hun dier zorgen, en als ze niet meer lang te leven hebben zorgen ze vast wel dat die hond/kat/ander dier daarna goed terecht komt.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:05

Ik vind het ook wel apart. Je hoort als asiel zijnde toch blij te zijn dat je die mensen een hond kunt geven, dan is er weer een plek vrij dat je een andere hond kunt opvangen. En dan ook nog het feit dat er toch nog (te) veel honden zijn die verkeerd herplaatst worden, ik vind het schandalig. Ze horen de mensen zoiezo beter te screenen, en niet alleen op leeftijd, ook voor het dier zelf.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:31

Ik ken een man van rond de 80. Die man woont op zichzelf en is verder goed van lijf en leden. Hij heeft altijd honden gehad en vindt dat erg gezellig. Hij haalt regelmatig stokoude hondjes uit het asiel. Hij wil geen jonge hondjes meer omdat de kans groter is dat ze hem overleven. Hij haalt juist oude hondjes om zelf gezelligheid te hebben en zo'n oudje ook nog een fijne oude dag te geven. Dat ze regelmatig snel overlijden neemt hij voor lief.
Ik vind dat een hele goede zaak hoor, hoewel er ooit waarschijnlijk een hondje zal komen dat de man gaat overleven natuurlijk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:36

dit is gewoon leeftijdsdiscriminatie en slaat nergens op...62 is toch niet oud?
als je 80 bent begint het er op te lijken...