Engste stuk ongedierte dat jullie ooit gevonden hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Re: Engste stuk ongedierte dat jullie ooit gevonden hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:18

Die Zangcicades zaten ook in Kroatië.. getsie :(

Maar toen die mot vlak langs me vloog ben ik dus ècht weggerend.. We waren aan het eten.. maar ik trok het echt niet :P Z'n lijf was dikker dan mijn duim, ongeveer even lang en hij had zeker een spanwijdte van 20CM..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:20

Toen wij nog in Turkije woonde hebben we eens een kakkerlakken plaag gehad. Dat was echt te ranzig.
We hebben een appartement met een tuin aan de zijkant, op de slaapkamer zit een grote schuifdeur naar de tuin. Ik werd ´s ochtends wakker en schuif de gordijnen open, zie de hond voor t raam liggen en daaromheen allemaal stippen zeg maar. Dus ik loop naar t raam, liggen er allemaal dode/platgedrukte/trapte kakkerlakken. Echt zo vies. Toen we beter keken zat de HELE tuin vol met die beesten, en toen ik de voordeur open deed zat ook het hele trappenhuis vol, evenals het balkon..... was zo vies!!! De hele wijk had er last van en na 2 dagen waren ze ineens allemaal weer weg. Echt heel vaag. :=

Kakkerlakken komen dus vaak zomaar opzetten en niet alleen op plaatsen waar het vies is. Een kakkerlak in mijn hotel zou dus voor mij ook geen reden zijn om naar een ander hotel te gaan. Wij hadden in ons appartement regelmatig een kakkerlak in de badkamer, die kwamen omhoog door t putje, die beesten houden heel erg van vochtige ruimtes..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:30

Als studente biologie kan ik het niet maken schrik te hebben van insecten, maar spinnen, brrrrr :+ Echt, het zijn gewoon de walgelijkste beesten die er zijn! Tijdens onze practica moesten we spinnensoorten identificeren (aantal oogjes op hun kop tellen) via de microscoop, no way dus dat ik zo'n beest nog eens extra ga vergroten, en dan er met mijn oog precies bovenop zitten. Op het examen heb ik het aantal oogjes gewoon gegokt :')

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:37

Ik vind grote spinnen echt goor! Die vind ik zo eng. Regelmatig lopen die beesten hier door de huiskamer. ik durf ze wel te vangen met een glas en een bierviltje eronder. Ik bedoel ik laat ze niet lopen, dat vind ik nog veel viezer.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:41

De meeste insecten en spinnen doen me niks, vind ze juist mooi. Maar waar ik echt van walg zijn teken. Bah!

Bij mijn vriend zitten een paar mooie grote wolfsspinnen (ze zitten in een gat die vanuit de kelder afgesloten uitkomt naast het huis, weet niet hoe ik het andes moet omschrijven). We gooien dan miertjes in het web en dan komen ze naar buiten. Dát vind ik nou mooi, maar mijn zusje hoeft het niet te zien :P

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:47

Ratten die door de tuin rennen, echt bah. De tamme ratten van mijn vriendin vind ik geweldig maar die vieze vetten wilde ratten :r
Wij hebben hier regelmatig ratten in de buurt, onze buurt is namelijk ingesloten door een weiland voor en een weiland achter met sloten. Echt een ratten magneet gewoon.

Maar het allerergste was nog wel een torretjes plaag op mijn kamer. Ik liep heel rustig mijn kamer in en zag eerst 1 torretje, toen 2 en toen wel duizenden :r Nog nooit zoveel insecten bij elkaar gezien. Alles zat onder de trorretjes. Ik ben in paniek naar beneden gerend en heb meer dan een wek niet meer op mijn eigen kamer durven komen :')

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:09

Kakkerlakken zo groot als een sigarettenpakje op Spanje. Echt zoo ranzig. Die dingen zaten overal, op ons eten, in de koelkast, onder het bed, achter de kasten enz... Het ergste vond ik nog dat die dingen een beetje kunnen vliegen. Ik lag op bed en die kakkerlak 'vloog' van de ene kant van de kamer naar de andere kant. Daarbij kwam ie steeds lager. Was zo bang dat die op mijn bed zou komen. Gelukkig niet gebeurd.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:16

Tja, spinnen, behalve die springspinnetjes. :P

Langpootvliegen vind ik ook niet echt fijn bij mijn in de buurt tehebben. Heb er een keer één op mijn kamer gehad, 's nacht's, maar die beesten zijn slim. Had hem in een hoekje gepropt, oude badjas erop, dus zou mooi slapen, 5 min. later hoor ik 'm weer vliegen. BRR!

Verder kan ik veel hebben, volgens mij nog nooit een kakkerlak in levende lijve gezien. :P Sprinkhanen ben ik niet bang voor. :n Pissebedden vind ik grappig. :')

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:31

maden

toen ik een pluk stro uit de voerbak van mn verzorgpony pakte en het daar krioelde van de maden moest ik ook wel even diep ademhalen om niet te gaan krijsen echt zo smerig wou het eigenlijk niet opruimen maar bij het idee dat mn verzorgpony ze op ging eten viel ik bijna flauw dus heb ze toch maar opgeruimd.

deze vond ik wel grappig de collega van mn moeder woont een paar straten verder op belt die in een x is je moeder er ook ja hoor kan ze even een spin weg komen halen dus ik lag al helemaal dubbel dus mijn moeder daarheen komt ze daar maak hem dood maak hem dood dus mijn moeder die niet bang is zegt gadsie nee dan krijg je vlekken op het behang en die pakt doodleuk een beker en een kartonnetje en een beker en zet zo dat ding in de tuin.echt zo GRAPPIG (niet dat ik niet bang ben voor spinnen hoor) :+

en ook een keer lag er een dooie rat onder de trampoline die bijna weer weg liep door alle maden :x %)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:51

Een HUGE sprinkhaan die bij ons IN het tentje zat. :=

En op vakantie een keer een enorm kakkerlak achtig beest in het appartement.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:54

Haha dan is het voor mij toch echt een rat ofzo, ik heb niet zoveel ervaring met vieze beesten. (gelukkig!)

Maar als ik sommige reacties hier lees, GATVERDAMME!! :oo

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:57

een spin
ooit een x tijdens het verschonen van ons bed ik zag hem al rennen en hij springt zo op me :?
ik paniek naar de badkamer en zie dat fatsig dier op me kop zitten
nou toen was geloof over ik heb alles bij mekaar gegild en gehuild
sindsdien is het helemaal over met spinnen
(terwijl ik wel zelf reptielen bezit slangen dan)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:01

Mijn buurman :D (of mag ik dat niet zeggen)

Ik ben panisch van spinnen maakt niet uit of ze groot of klein zijn. En helemaal die spinnetjes die kunnen springen met zwart en witte streepjes.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:05

Werkte op mijn 19e 5 maanden op een camping in Frankrijk.

Ik had een slaapcompartimentje in zo'n bungalowtent.
Kwam van de campingbar af, dus had wel wat gedronken. Ging in mijn bedje liggen (lamp was nog niet aangeweest) en ging slapen.

Toen hoorde ik steeds "plok"..."plok". Stilte.
"Plok"..."plok"....stilte

Ik dacht "ben dronken", ga gewoon slapen.
Totdat er iets op mijn gezicht viel!

Ik meteen lamp aangedaan. Wat bleek?
Mijn hele "kamer" zat onder de grote torren die op het tentdoek zaten en om de beurt naar beneden vielen!

Ik ben meteen in mijn pyama naar de campingbar gerend om mijn collega's te halen. Zij geloofden mij natuurlijk niet. Lachten mij uit.

Uiteindelijk zijn er 2 jongens meegegaan en zijn zich dood geschrokken. Bleek dat al onze tenten onder die torren zaten.

Hoe ze binnen zijn gekomen was een raadsel (tenten waren dicht dmv ritsen). We hebben ze er allemaal uit proberen te jagen...ze vlogen ook.

De volgende dag zag je overal dode torren op de grond liggen.

Het was echt horror van de bovenste plank!!

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:08

Zitten die wolfspinnen ook in Nederland????

Wij hebben op vakantie in Malorca ooit een kakkerlakkenplaag op t terras gehad. Zaten super veel mensen op t terras bij t hotel, en toen t donker werd kwamen van alle kanten kakkerlakken te voor schijn, ieuw..

En ooit in NL op vakantie, ik voelde iets prikken onder mn shirtje, kijk ik, grote sprinkhaan... ik heb een heleboel rare sprongen staan maken volgens mij.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:10

Van die enorme grote zwarte spinnen met een lijf zo groot als een walnoot? en dan nog de poten dus al met al zo'n 15 cm doorsnede.
Jak, die vind ik zo goor.
En van die hele grote wespen en hommels (de koningen) die zijn ook zooo eng bah.

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:10

in Brazilië wel meerdere ongediertes ;) maar we waren aan het inpakken om weer terug naar huis te gaan
zat der een enorme grote rode duizendpoot in de broek van mijn broer die hij net wou opvouwen om in de koffer te doen
mijn broer van 1.88 gaf der zelfs een gil om
_O-

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:11

iiiewww laetitia!

Ik krijg echt de kriebels van dit topic :P

Toen ik in Kreta was, lag er een hele grote kever/tor in het zwembad en die wilde ik eruit pakken want ik dacht dat hij dood was. Toen pakte ik hem en toen gingen opeens al die pootjes bewegen. Echt als ik eraan denk voel ik die pootjes nog en krijg ik echt de kriebels :P

Een paar dagen geleden kon ik niet slapen dus ging ik even op m'n bank zitten. Valt er opeens iets naast me op de grond. Dus ik kijken, komt er een ziek grote mot vlak voor mn hoofd voorbij gevlogen. Ik schrok me kapót.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:11

Een kakkerlak :o . Was voor mijn werk (schoonmaken bij ouderen) de tuin aan het aanvegen. Toen ik de bladeren op wilde vegen viel mijn oog op een gigantische enge smerige kakkerlak brr.. krijg weer kippenvel haha. Nee met van die enge beesten hoef je niet bij mij aan te komen.
Ik heb wel heel lief niks tegen de dame des huizes gezegd. Denk dat doe ik die arme vrouw niet aan :(:)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:13

En zilvervisjes vind ik ook heeeel vies die zitten soms bij ons in de wc.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:14

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:15

Laatst bijgewerkt door Leedebee op 08-07-09 20:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:15

Woelratten die onder het zeil van je tent kruipen op een parkeerterrein in Duitsland. En een grote vleermuis in de bijkeuken (dat weet ik alleen van verhalen van mijn vriend gelukkig, ik lag nog te slapen, hij heeft hem even buiten gebracht :+:

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:16

Niet echt ongedierte, maar een HUGE slang die over de buitentrap naar de stijger aan het water gleed. (In vakantiehuis in Zweden)
Schrok me dóod! Ik gillend terug gerend... :+
Later zag mijn jongste zusje er ook één zwemmen in het meer, daar zijn we toen ook niet meer ingeweest. :')
Laatst bijgewerkt door Surface op 08-07-09 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:16