Boots, we kunnen je nog niet missen meid!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:06

mijn kat had 3 jaar geleden ook ineens binnen een paar dagen de ribbetjes erop staan,en wij hup naar de dierenarts.die wilde anti-biotica geven na een kort onderzoekje,en het 10 dagen aankijken. ik zei,over 10 dagen is ze er niet eens meer joh!? :( kun je geen bloedonderzoek doen ofzo? oja,goed idee vond hij }:0 grr ze had nierfalen,en we waren er net op tijd bij.en t was niet goed gekomen als ik niet op mn gevoel was afgegaan maar naar de dierenarts had geluisterd . beterschap hoor!!
en ik wil graag iedereen hier op bokt vragen niet aldoor met doodzieke dieren eerst heel bokt te vragen wat te doen :( maar gewoon naar de dierenarts te gaan,of die even te bellen voor overleg.het is zo frustrerend als je achter je pc zit te kijken naar een dier wat lijd en niet geholpen wordt zoals je het zelf zou doen!! :(:)

Laika

Re: Boots, we kunnen je nog niet missen meid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:26

Ik begrijp heel goed dat sommige mensen het bij een ziek dier nog een dag aankijken. Maar als het na die dag dan ipv beter alleen maar minder gaat begrijp ik niet waarom er dan nog langer afwachtend gekeken wordt.
Tevens stel je dat jullie verstand van honden hebben, maar in dezelfde zin zeg je dat brood goed is en kip slecht. Hier klopt iets niet hoor! En dat je je dier geen lijdensweg zou geven, maar in laat slapen als het nodig is..... ja..... als je te lang wacht met sommige aandoeningen is dat ook vaak het enige wat je nog kan doen.
Sorry, ik zie hier wéér iemand die het goed voor heeft met zijn diertje, maar wel op de verkeerde manier! Goede zorg is niet altijd een lekker dekentje en lekkere dingetjes om te voeren, maar medische hulp indien nodig. En in dit geval lijkt het mij dat die erg nodig is.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:08

Als een Berner niet eet, dan is ie echt wel ziek, en ze zijn hard voor zichzelf hoor! Heb er helaas ervaring mee! Sterkte

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 13:23

Laika schreef:
Ik begrijp heel goed dat sommige mensen het bij een ziek dier nog een dag aankijken. Maar als het na die dag dan ipv beter alleen maar minder gaat begrijp ik niet waarom er dan nog langer afwachtend gekeken wordt.
Tevens stel je dat jullie verstand van honden hebben, maar in dezelfde zin zeg je dat brood goed is en kip slecht. Hier klopt iets niet hoor! En dat je je dier geen lijdensweg zou geven, maar in laat slapen als het nodig is..... ja..... als je te lang wacht met sommige aandoeningen is dat ook vaak het enige wat je nog kan doen.
Sorry, ik zie hier wéér iemand die het goed voor heeft met zijn diertje, maar wel op de verkeerde manier! Goede zorg is niet altijd een lekker dekentje en lekkere dingetjes om te voeren, maar medische hulp indien nodig. En in dit geval lijkt het mij dat die erg nodig is.

wij keken het aan omdat de dierenarts dat zij! brood hebben ze inderdaad niet nodig maar dat is haar lekker nijtje daarrom is het raara dat ze niet eet! en kip is inderdaad goed voor honden omdat het vleeseters zijn! (ik dacht dat ze kippenpoten bedoelde)

Update@ om half 4 een afspraak bij de DA :(:)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:34

Ook kippenpoten zijn goed voor honden ;) Alleen moeten ze dat wel een beetje gewend zijn.

Dierenartsen zijn ook maar mensen die fouten kunnen maken. Tevens is het een heel moeilijk vak omdat ze het moeten doen met wat wij (baasjes) ze aangeven wat het probleem is. Als je in je verhaal iets vergeet te vermelden wat niet belangrijk lijkt kunnen ze er met de diagnose zomaar ernstig naast zitten. Daarom ga ik na een diagnose van de DA ook altijd zoeken naar ervaringen van anderen, om zo toch een extra bevestiging van de diagnose te krijgen.

Hopelijk heeft de DA vanmiddag een oplossing voor het probleem! Succes straks!

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 16:52

ja maar geen kippenPOTEN (dus met van die kleine botjes erin, het vlees is goed alleen de botjes zijn gevaarlijk)

Update@ Boots heeft baarmoederontsteking ze heeft nu pijnstillers gekregen en morgen om half 10 gaat ze onder het mes....

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:00

Sterkte.
Mijn golden retriever had een paar jaar geleden ook baarmoederonsteking, heel de eierstokken waren opgezwollen allemaal pus erin enzo.
Alles is gelukkig goed gekomen.
Veel sterkte!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:04

Woww heftig! Ik wens je heel veel sterkte! en je hond natuurlijk ook!

Is ze gesteriliseerd, want dan zou dat de oorzaak kunnen zijn als dat niet het geval is. Teven die niet gestereliseerd worden hebben veel meer kans op baarmoeder ontsteking of kanker (of verwar ik nou iets??)

In elk geval sterkte en hoop dat et goed komt!

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 17:07

nee ze is niet gesteraliseerd...ze zou eigenlijk deze zomer voor de 4e en laatste x gedekt worden...omdat de dierenarts zei dat dat nog kon! Dus asjeblieft niet gaan denken dat ze elk jaar een nestje heeft ;) Dankjewel voor jullie lieve berichtjes morgen komt er natuurlijk weer een update..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:12

maxipaxixx schreef:
ja maar geen kippenPOTEN (dus met van die kleine botjes erin, het vlees is goed alleen de botjes zijn gevaarlijk)

Update@ Boots heeft baarmoederontsteking ze heeft nu pijnstillers gekregen en morgen om half 10 gaat ze onder het mes....

botten zijn helemaal niet gevaarlijk :n
maar je hond moet het wel gewend zijn om rauw te eten

een hond = en blijft een carnivoor
brood is een leuke opvulling (zetmeel) maar zet nu even geen zoden aan de dijk

je beweert dat je moeder er heel veel vanaf weet maar dat blijkt niet uit je berichten :n
als dat namelijk zo was geweest had het dier dus al eerder onder het mes gegaan en niet 2 dagen langer pijn hoeven lijden ;)
en dan hadden mensen hier niet hoeven te vertellen dat medische hulp nodig was en brood geen primaire voeding is

ik hoop dat de teef er weer helemaal bovenop komt,weinig pijn lijd en snel herstelt

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:18

ikdoemaarwat schreef:
maxipaxixx schreef:

je beweert dat je moeder er heel veel vanaf weet maar dat blijkt niet uit je berichten :n
als dat namelijk zo was geweest had het dier dus al eerder onder het mes gegaan en niet 2 dagen langer pijn hoeven lijden ;)
en dan hadden mensen hier niet hoeven te vertellen dat medische hulp nodig was en brood geen primaire voeding is

ik hoop dat de teef er weer helemaal bovenop komt,weinig pijn lijd en snel herstelt

De botjes van kip zijn wèl extreem gevaarlijk! wanneer honden deze kapotkauwen en doorslikken kunnen de botjes makkelijk versplinteren en dus bloedingen aan de ingewanden veroorzaken!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:20

Mijn hondjes zijn helemaal gek op kippePOTEN, vleugels etc. Maar die zijn het wel gewend om te eten. Ooit een vos bijvoorbeeld een kip kaal zien kluiven? :n Maar goed, dat is offtopic ;)

Baarmoederontsteking is toch vaak iets wat je niet zo makkelijk mist. Er is namelijk vaak wat uitscheiding uit de vulva. Dit zou je kunnen missen als de hond erg schoon is op zichzelf, maar dan nog zie je wel dat meer dan normaal haar vulva likt.

Gelukkig ben je nu naar de DA gegaan want daar kunnen ze idd aan overlijden. Sterkte morgen, en hopelijk is je hondje weer snel de oude.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:28

MissBambi schreef:
De botjes van kip zijn wèl extreem gevaarlijk! wanneer honden deze kapotkauwen en doorslikken kunnen de botjes makkelijk versplinteren en dus bloedingen aan de ingewanden veroorzaken!

dan moet je maar eens gaan zoeken op internet want dat versplinteren is voor gekookte botten ;)
ik heb het over rauw vlees ;)

http://www.barf-natuurlijk.nl/html/archief.html
http://www.barf-natuurlijk.nl/

nu weer ontopic ;)

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 17:49

Laika schreef:
Mijn hondjes zijn helemaal gek op kippePOTEN, vleugels etc. Maar die zijn het wel gewend om te eten. Ooit een vos bijvoorbeeld een kip kaal zien kluiven? :n Maar goed, dat is offtopic ;)

Baarmoederontsteking is toch vaak iets wat je niet zo makkelijk mist. Er is namelijk vaak wat uitscheiding uit de vulva. Dit zou je kunnen missen als de hond erg schoon is op zichzelf, maar dan nog zie je wel dat meer dan normaal haar vulva likt.

Gelukkig ben je nu naar de DA gegaan want daar kunnen ze idd aan overlijden. Sterkte morgen, en hopelijk is je hondje weer snel de oude.

Dat is niet nodig zei de dierenarts! omdat de onsteking IN de baarmoeder zit heeft het noawelijks contact met het bloed, daarrom als de onsteking nog niet zo groot is krijgen ze geen koorts etc. en ze kunnen uitsheiding hebben maar het hoeft niet ;)

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 17:52

ikdoemaarwat schreef:
maxipaxixx schreef:

Kan je misschien zo vriendelijk zijn om heel de topic te lezen en dan je mening kunt geven? want de dierenarts zei dat we het 2 dagen aan moesten kijken! we zijn de 1e dag er al naartoe geweest hoor! dus asjeblieft lees alles :o

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:14

heb ik gedaan.....
dan zoek je toch een DA die je wel wilt helpen?
misschien ben ik dan anders hoor,maar ik had er geen genoegen mee genomen :n

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:21

man, wat kunnen mensen zeuren zeg!
Ik vind dat je goed gehandeld heb, ook aangezien het bij jullie er net even anders aan toe gaat. Ik ben blij dat je nu weet wat het is en dat het opgelost gaat worden. Heel veel sterkte met je hond en laat nog even weten hoe de operatie is gegaan.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:48

mijn ... een Berner van 8 nog een nest laten krijgen :oo

Ik hoop dat ze snel beter wordt, moet ze nou nog onder het mes?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:00

Nikki__ schreef:

Tja en een dierenarts die zegt dat dat nog wel kan, dan ga je toch enigzins aan zijn verstandelijke vermogens twijfelen :o

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:07

Nou idd Laika, een Berner van acht is al relatief bejaard, wees blij dat ze die leeftijd halen en dan ook nog belasten met een nest!
En dat fabeltje van die kippenbotten zal wel nooit de wereld uit gaan, helaas

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:19

Chiqa schreef:
maxipaxixx schreef:
chocobroodje@ brood is helemaal nie zo slecht hoor! dan is kip nog slechter!

Hoezo is kip slechter, kip is juist prima vlees, en dat is hondenvoer.
Brood heeft een hond helemaal niet nodig. Ik hoop dat je snel naar de DA kan en bloed kan laten trekken
dier lijkt mij duidelijk niet in orde, sterkte!

In brood zitten bicarbonaten (als ik het goed schrijf) en dat is dus hartstikke slecht voor een hond, dat kunnen ze namelijk niet afbreken. Ik heb 3.5 jaar in een dierenwinkel gewerkt en weet echt wel waar ik het over heb. Brood is heel slecht voor je hond!

Edit kippen botten ook nooit geven deze versplinteren enorm snel en kunnen perforaties veroorzaken in maag/darm. Varkens of runderbotten zijn wel prima!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:28

Laika schreef:
Nikki__ schreef:

Tja en een dierenarts die zegt dat dat nog wel kan, dan ga je toch enigzins aan zijn verstandelijke vermogens twijfelen :o

Een Da die mij met een wormen kuur naar huis stuurt terwijl mn hond er zo aan toe is, zou ik al niet accepteren, maar goed, ieder zo zijn ding.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:29

Moderatoropmerking:
Zo, de sfeer gaat hier nogal de verkeerde kant op hier. Een pittige discussie is prima, maar niet op dergelijke toon.
Graag enig respect voor een ander.
Daarnaast denk ik niet dat de hele kip-discussie hier geheel ontopic is, dus hou daar rekening mee met volgende berichten.
Ontopic en/of nuttige toevoegingen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:31

chocobroodje schreef:
In brood zitten bicarbonaten (als ik het goed schrijf) en dat is dus hartstikke slecht voor een hond, dat kunnen ze namelijk niet afbreken. Ik heb 3.5 jaar in een dierenwinkel gewerkt en weet echt wel waar ik het over heb. Brood is heel slecht voor je hond!

Edit kippen botten ook nooit geven deze versplinteren enorm snel en kunnen perforaties veroorzaken in maag/darm. Varkens of runderbotten zijn wel prima!

kan nog wel en paar sites toevoegen hoor,maar kippenbotten zijn helemaal niet slecht
varkensbotten zijn veel gevaarlijker :j

ik vind trouwens 8 jaar ook wel erg oud om nog een nest te krijgen
deze honden zijn met 7 a 8 al senior namelijk

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 19:31

jezus, als hij dat toch zegt? hij is de beste in de omgeving!

nikki___@ ja ze moet nog onder het mes, morgen om half 10.
En een berner senner kan makkelijk een nestje krijgen als ze 8jaar is hoor, eigenlijk wouden wij dat ook niet doen maar omdat er heel veel dierenartsen-vrienden-fokkers zijden dat het wel kon..... en zoals ik al zij hij is de beste dierenarts in de buurt. En ook vreselijk duur wij moeten 1000euro betalen voor de operatie (plus de medicijnen)
sunny_l0ve @ dankjewel ;) inderdaad het gaat hier er net even anders aantoe.

En nu gaan we ontopic blijven dames-heren en we gaan het gezelli en vriendelijk houden :D
Laatst bijgewerkt door DearDarling op 07-07-09 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt