en ik wil graag iedereen hier op bokt vragen niet aldoor met doodzieke dieren eerst heel bokt te vragen wat te doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laika schreef:Ik begrijp heel goed dat sommige mensen het bij een ziek dier nog een dag aankijken. Maar als het na die dag dan ipv beter alleen maar minder gaat begrijp ik niet waarom er dan nog langer afwachtend gekeken wordt.
Tevens stel je dat jullie verstand van honden hebben, maar in dezelfde zin zeg je dat brood goed is en kip slecht. Hier klopt iets niet hoor! En dat je je dier geen lijdensweg zou geven, maar in laat slapen als het nodig is..... ja..... als je te lang wacht met sommige aandoeningen is dat ook vaak het enige wat je nog kan doen.
Sorry, ik zie hier wéér iemand die het goed voor heeft met zijn diertje, maar wel op de verkeerde manier! Goede zorg is niet altijd een lekker dekentje en lekkere dingetjes om te voeren, maar medische hulp indien nodig. En in dit geval lijkt het mij dat die erg nodig is.
maxipaxixx schreef:ja maar geen kippenPOTEN (dus met van die kleine botjes erin, het vlees is goed alleen de botjes zijn gevaarlijk)
Update@ Boots heeft baarmoederontsteking ze heeft nu pijnstillers gekregen en morgen om half 10 gaat ze onder het mes....
ikdoemaarwat schreef:maxipaxixx schreef:ja maar geen kippenPOTEN (dus met van die kleine botjes erin, het vlees is goed alleen de botjes zijn gevaarlijk)
Update@ Boots heeft baarmoederontsteking ze heeft nu pijnstillers gekregen en morgen om half 10 gaat ze onder het mes....
botten zijn helemaal niet gevaarlijk
maar je hond moet het wel gewend zijn om rauw te eten
een hond = en blijft een carnivoor
brood is een leuke opvulling (zetmeel) maar zet nu even geen zoden aan de dijk
je beweert dat je moeder er heel veel vanaf weet maar dat blijkt niet uit je berichten
als dat namelijk zo was geweest had het dier dus al eerder onder het mes gegaan en niet 2 dagen langer pijn hoeven lijden
en dan hadden mensen hier niet hoeven te vertellen dat medische hulp nodig was en brood geen primaire voeding is
ik hoop dat de teef er weer helemaal bovenop komt,weinig pijn lijd en snel herstelt
MissBambi schreef:De botjes van kip zijn wèl extreem gevaarlijk! wanneer honden deze kapotkauwen en doorslikken kunnen de botjes makkelijk versplinteren en dus bloedingen aan de ingewanden veroorzaken!
Laika schreef:Mijn hondjes zijn helemaal gek op kippePOTEN, vleugels etc. Maar die zijn het wel gewend om te eten. Ooit een vos bijvoorbeeld een kip kaal zien kluiven?Maar goed, dat is offtopic
Baarmoederontsteking is toch vaak iets wat je niet zo makkelijk mist. Er is namelijk vaak wat uitscheiding uit de vulva. Dit zou je kunnen missen als de hond erg schoon is op zichzelf, maar dan nog zie je wel dat meer dan normaal haar vulva likt.
Gelukkig ben je nu naar de DA gegaan want daar kunnen ze idd aan overlijden. Sterkte morgen, en hopelijk is je hondje weer snel de oude.
ikdoemaarwat schreef:maxipaxixx schreef:ja maar geen kippenPOTEN (dus met van die kleine botjes erin, het vlees is goed alleen de botjes zijn gevaarlijk)
botten zijn helemaal niet gevaarlijk
maar je hond moet het wel gewend zijn om rauw te eten
een hond = en blijft een carnivoor
brood is een leuke opvulling (zetmeel) maar zet nu even geen zoden aan de dijk
je beweert dat je moeder er heel veel vanaf weet maar dat blijkt niet uit je berichten
als dat namelijk zo was geweest had het dier dus al eerder onder het mes gegaan en niet 2 dagen langer pijn hoeven lijden
en dan hadden mensen hier niet hoeven te vertellen dat medische hulp nodig was en brood geen primaire voeding is
ik hoop dat de teef er weer helemaal bovenop komt,weinig pijn lijd en snel herstelt
Chiqa schreef:maxipaxixx schreef:chocobroodje@ brood is helemaal nie zo slecht hoor! dan is kip nog slechter!
Hoezo is kip slechter, kip is juist prima vlees, en dat is hondenvoer.
Brood heeft een hond helemaal niet nodig. Ik hoop dat je snel naar de DA kan en bloed kan laten trekken
dier lijkt mij duidelijk niet in orde, sterkte!
Laika schreef:Nikki__ schreef:mijn ... een Berner van 8 nog een nest laten krijgen
Tja en een dierenarts die zegt dat dat nog wel kan, dan ga je toch enigzins aan zijn verstandelijke vermogens twijfelen
chocobroodje schreef:In brood zitten bicarbonaten (als ik het goed schrijf) en dat is dus hartstikke slecht voor een hond, dat kunnen ze namelijk niet afbreken. Ik heb 3.5 jaar in een dierenwinkel gewerkt en weet echt wel waar ik het over heb. Brood is heel slecht voor je hond!
Edit kippen botten ook nooit geven deze versplinteren enorm snel en kunnen perforaties veroorzaken in maag/darm. Varkens of runderbotten zijn wel prima!