Konijn dood en de andere doet raar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:34

Konijnen zijn geen knaagdieren, maar haasachtigen. Heeft het konijn vieze oren? Vaak wanneer ze mijt hebben en dit verergert kan een middenoorontsteking ontstaan, met gevolg dat ze oa de kop scheef gaan houden.

Maden verschijnen vaak aan het achterwerk met dit weer of aan de buik door vastklevende ontlasting, wat vliegen trekt, dat heet myase.

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 16:06

even een update:
Het andere konijn is bij de dierenarts geweest en die zij dat het konijn last had van de warmte!
De dierenarts zij de nog bij dat je bakjes water in de hokken extra moet doen aangezien bij de drinkfles de onderkant van ijzer is en dat erg warm kan worden.
we moeten het konijn nog wel in de gaten houde.!
en we hebben de eigenaar niet geinformeert!
want ze zijn op vakantie en we willen niet dat die kinderen de laatste 2 dagen alleen maar huilen om het konijntje

benangelique

Re: Konijn dood en de andere doet raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:11

hartstikke goed dat jullie geweest zijn. wat ook helpt tegen hitteslag is een fles water invriezen en deze met een handdoek eromheen in het hok leggen; vaak gaan ze er tegenaan liggen om af te koelen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:51

Iris82 schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in! Tuurlijk kun je niets uitsluiten en je kunt al helemaal geen diagnose stellen via het internet. (nouja, moeilijk athans). Maar het punt wat ik wilde maken is het volgende: Konijnen die hun hoofd scheef houden hebben een grote kans op een middenoorontsteking en dat was behandelbaar geweest. Nu is er niets aan gedaan en is het diertje dood. (ongeacht wat de uiteindelijke oorzaak nou is geweest) Dat vind ik jammer.

Ik wil toch nog hier iets toevoegen in dit topic dat de laatste e.cunicili ontzettend vaak voorkomt, ik zie het zelfs vaker dan middenoorontsteking en ook heel vaak hebben ze daar de kop bij scheef. Grijp daarom niet al te snel naar een oorontsteking, want EC is een vervelende haast onbestrijdbare parasiet.

Marjoleiin

Re: Konijn dood en de andere doet raar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 18:01

We zouden nu toch niet meer achter de oorzaak komen wat ik wel erg jammer vind want als je weet wat het konijn gehad heeft weet je ook of het besmetelijk was of niet.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:30

dus toch de warmte... de mijne ligt momenteel alleen maar languit binnen in het kippenhok, wat groter is en koeler is als dat van hem. Ik zie hem overdag helemaal niet. Mijn ren zit ook altijd in de schaduw, er komt alleen een klein ranje zon smiddags, waar ze alleen swinters liggen in de zon verder nergens.
Konijnen houden niet van hitte namelijk.