Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marlinH schreef:Billy; juist niet ineens halveren, dat is een keiharde klap. rustig aan afbouwen!!
Het is wel belangrijk dat je niet ineens omschakeld naar vers vlees! en ook dat je goede kwaliteit vlees geeft, en vlees dat aan alle voedingsstoffen voldoet, heeel belangrijk dat je je dus goed inleest, google eens op KVV en NRV, dan vind je genoeg info.
Chloek, fokker vind ik inderdaad ook fijn voer, maar prins net iets beter.
Laika schreef:Precies, dan is het heel iets anders. Voor grote hoeveelheden zou ik ook een ander merk voeren. Ik ken ook iemand die zelf maalt en dus een compleet vers KVV heeft
Maar ik hou het wel bij NRV, dagje geit, dagje lam, dagje konijn, etc. Vele malen leuker
jesito schreef:Ik voer carocroc na een lange zoektocht en veel brokken te hebben geprobeerd.
Maar carocroc vind ik echt een super brok.
De honden blijven beter op gewicht en schijten niet meer als kamelen![]()
Ook is hun poep veel beter en vaster van vorm en stinkt niet zo enorm.
Je hebt er ook een dieet variant van.
Ik heb twee jack russels waarvan 1 ook veel te snel te dik.
Ze krijgen smorgens ieder een handje brok en savonds ook.
Wel krijgen ze zowiezo smorgens een heel klein beetje vlees erbij (een halve prins burger verdeeld over hun twee) omdat 1 een pilletje krijgt.
Trouwens de bonzo wat je noemt is niet bepaald een goede brok, vaak veel te zout.
_Do_ schreef:Hij krijgt nu 2 x per dag 100 gram, breng dat naar 2 keer per dag 50 gram en vul aan met gekookte sperziebonen, om toch voor vulling van de maag te zorgen, anders blijft hij honger houden.
Al eerder boven gezegd, na een castratie moet je vaan 1/3 in voer minderen.
Omdat jou hond het voor de castratie goed deed op dit voer zal ik niet gaan veranderen van voer.
En wat over vlees gezegd word, heb word idd beter verteerd, maar ze hebben er vaak ook meer van nodig, en die van jou moet eerst afvallen.
Zorg er ook voor dat hij niet te snel afvalt, want in vet zitten afvalstoffen opgeslagen en die komen dan vrij als het vet afgebroken word. T eveel afvalstoffen die vrijkomen is schadelijk!!!
Met de bonen kan je langzaam gaan afbouwen zodat hij went aan de hoeveelheid voer die hij in de toekomst gaat krijgen.
Succes
Sjolvir schreef:Je wilt hem op 8 kilo hebben, na castratie is hij 2 aangekomen hij weegt nu 11, dus je wilt hem ook 1 kilo lichter hebben
dan hij voor de castratie was?
De 2 kilo is er in 2 maand bijgekomen. (jammer dat ze je niet geadviseerd hebben direct 1/3 minder te gaan voeren
en aan te kijken of dat voldoende was of niet)
Ben je ondertussen nog net zo veel aan het lopen en rennen met je hond? (ik namelijk minder vanwege de
enorme warmte, misschien jij ook wel, daar zal ie ook niet dunner van worden)
Goedkoopste en eenvoudigste weg:
Voer dat hij voor castratie kreeg, deed hij het blijkbaar goed op.
Gewoon 1/3 minder geven van wat hij toen kreeg.
Dit maand doen en om de 14 dagen even wegen, als hij af gaat vallen is het oke.
Zo niet na een maand dan zal hij nog minder moeten hebben.
En geen, ik herhaal geen, dus echt geen! tussendoortjes, hondekoekjes, kluifjes, etc.
Als je al wat wilt geven, dan pak je dat van de eerstvolgende maaltijd af!
(dus bv 's morgens al wegen voor 's avonds en klaarzetten, daar beloningen uithalen. )
Gemiddelden op zakken of andere hondjes zijn gemiddelden, en de gemiddelde hond bestaat niet!
Ze zijn allemaal uniek, dus even voor je eigen hond het wiel uitvinden.