Schop onder kont nodig?? Pup put me uit, advies gevraagd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Natasjaa

Re: Schop onder kont nodig?? Pup put me uit, advies gevraagd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 15:38

Er ligt geen doek over de bench, die tip kan k ook nog wel eens proberen :j

Ik slaap inderdaad maar vier uur, omdat zij daarna het huis op stelten zet, en ik ook rekening moet houden met de buren natuurlijk :j

Ze slaapt momenteel op het voeteneind van mijn bed, gewoon om maar wat slaap te kunnen krijgen, heel slecht, weet het :j Wil dit uiteindelijk ook wel weer afbouwen, maar op dit moment is dit de enige manier om toch te kunnen slapen snachts...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:39

Ik zou dat toch zeker doorzetten, als je nu niet consequent doorpakt, heb je in no time een onhandelbare hond. Kleine hondjes worden groot en dan wordt dit gedrag alleen maar moeilijker af te leren. Mijn hond (volwassen teef die al 2x in het asiel heeft gezeten) was panisch als ze een bench zag. Bench met de deur open in de tuin en eten er in gezet. De eerste week maakte ze zich ontzettend lang om toch maar vooral bij haar eten te komen zónder in de bench te moeten. Inmiddels gaat ze, in de bench, samen met paard in de trailer. Het is een kwestie van consequent zijn. De meeste pups janken 's nachts alles bij elkaar en één keer toegeven, betekent dus dat je je nachtrust voorlopig wel kan vergeten. Maak er voor jezelf ook niet zo'n drama van. Lekker laten zeuren, die pup. Maar zorg wel dat je lichamelijke oorzaken uitsluit. Heb je trouwens in de bench een dekentje of i.d. gelegd wat van de pup is? Dat ze haar eigen plekje bevuilt, vind ik wel heel typisch.
In huis plassen kan ook van opwinding of angst zijn.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:40

Hmm ze zat bij de fokker dus in een bench waar ze gewoon uitsprong? Het klinkt alsof die nu dan in opstand komt, omdat dat niet meer kan... Gewoon negeren dan! In het begin zal het gedrag misschien toenemen, maar daarna zal het gedrag gaan afnemen.
En idd waarom slaap je zo weinig? Want als je snachts naar de pup gaat omdat deze aandacht vraagt dan krijgt die wat die wil en komt er nooit een eind aan de slapeloze nachten..

Als ze het dalijk goed doet in de bench moet je wel direct belonen en er weer uithalen en dan de tijd vergroten. dus 5 min rustig in de bench dan 8 min. enz. Zodat ze doorkrijgt dat de bench niet erg is.

Edit: misschien even de buren inlichten en afspreken dat je het een paar nachten wil negeren. Op deze manier gaat ze namenlijk nooit stoppen met het huis op stelten te zetten!

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:41

In de bench zetten, bench ook afzetten dus zo klein mogelijk maken dat ze alleen op dat stukje kan slapen anders gaat ze er nog in poepen en plassen en dat is niet de bedoeling. Een normale gezonde pup vervuilt haar slaapplaats namelijk nooit. Dan is het gemakkelijk de zindelijkheid voor elkaar te krijgen

Slapen, eruit halen tegen de tijd dat ze wakker wordt (dat heb je met een paar dagen wel in de gaten wanneer dat is) buiten zetten, plasje poepje doen en een stukje spelen/rennen knuffelen. Dan eten en weer de bench in. Het zijn baby's, en die moet je niet de hele tijd entertainen. Met een volle buik slapen ze vaak ook nog langer en fijner. En dan weer t zelfde ritueel. Eruit naar buiten ect ect ect

Snachts moet ie gerust van 11 tot 6 kunnen trekken. Verduister anders de ruimte waar de bench in staat. Het is ook lastiger nu hoog zomer omdat het zo vroeg licht is.

En idd negeren die hap. Maar als je het bovenstaande schema volgt dan weet ze ook waar ze aan toe is na een paar dagen. Er is een tijd van spelen en een tijd van slapen. Pups moeten nog veel slapen om te groeien. Ben je er teveel mee bezig dan groeien ze niet goed genoeg en krijg je vervelende honden waarbij je niet weg kunt gaan.

Kun je er niet tegen dan ga maar een eindje wandelen en als je dan thuis komt slaapt ze gegarandeerd!

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:43

Oja, de moeder speelt er ook niet de hele tijd mee. Die zou ook een knauw geven van "laat me met rust" en dat pikken de pups dan ook. Je moet je grenzen aangeven (en niet zover laten komen dat je grens bereikt wordt zoals nu) dan is t namelijk al te ver...

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 15:46

Bench met deur open vindt ze geen probleem, loopt ze zo in, en gaat ze rustig staan eten en drinken, het probleem begint pas zodra de deur dichtgaat...
Janken heb ik gelukkig nooit beloond met vrijlaten, dus dat heeft ze zich nog niet kunnen aanleren.
In de bench ligt een dekentje, althans, dat zijn nu alleen nog stukjes, want ze heeft m helemaal verscheurd.
Ze is door de dierenarts nagekeken en gezond verklaard, dus medisch gezien is er niets aan de hand.
Opwinding of angst was niet aan de orde, dat weet ik heel zeker wat betreft het plassen in huis.

Ik zal inderdaad duidelijker mijn grenzen gaan aangeven, want het is inderdaad van de gekken dat k hier zo uitgeput van raak, zou juist moeten genieten van haar :)

Dat schema ga k ook toepassen :j En dan maar s zien of het helpt!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:47

Is een mand anders geen optie ipv een bench? Ik kan me best voorstellen dat een hond een bench niet prettig vind. Ik vind het ook niet prettig om gedwongen opgesloten te zitten. Dus allicht dat een mand een optie is dus?

En verder tja.. veel succes?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 15:48

Bedankt trouwens voor alle reacties :)

Een mand is geen optie Maartje, want dan gaat ze zeker weten slopen helaas....

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:49

Probeer echt die doek er over heen te leggen.

En snachts eigenlijk gewoon negeren!! jammer dan voor de buren, maar die hebben er nog meer last van als je hond straks groot is en de hele buurt bij elkaar blaft!
dan heb je nu een paar nachtjes dat het niet gaat, maar daarna heb je er geen last meer van.

Wat je overigens ook nog kunt ptoberen is bench in je sl;aap kamer zodat ze jullie wel ziet en hoort en steeds een stukje verder weg zetten. Eerst de deur nog open laten en later op een kier. Daarna gewoon dicht en hond in bench buiten de kamer.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 15:52

Ik moet inderdaad doorzetten met de benchtraining lees ik al wel, want op deze manier zal het niet verbeteren denk ik ... Heel erg bedankt voor de tips hoor! Zie het nu in ieder geval weer een beetje zitten!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:56

Als jij heel consequent bent naar je hond en duidelijk aangeeft dat het niet altijd maar spelen is, komt dit zeker goed hoor! :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:57

Ik ga mee met wat de andere zeggen volhouden met die Bench gaat waarschijnlijk vanzelf over onze pup deed het toen ook.
Wij hebben hem toen naast onze slaapkamer gezet en als hij dan ging piepen dan deed ik mijn hand er even in via de tralies en dan was het goed maar die was gewoon bang om alleen te zijn weet niet of dat bij jou ook zo is?!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:58

Kan je met dit weer niet een stuk(je) tuin afzetten? Een plek waar ze kan spelen en ook slapen. Zodat je zelf ook even tot rust kan komen en dat je weet dat ze goed zit.

En haar trainen dat ze haar bench als safe area ziet, haar eigen plek. Maar daar ben je volgens mij zelf ook al achter :)
Oja wat iemand anders al zei, nu consequent zijn. Dus niet in jouw bed laten slapen, want dat leert ze echt niet snel af als je dat nu toe laat.
Succes

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:59

ze zijn in het begin ook bang om alleen te zijn.
Ze komen uit een warm nest met allemaal broertjes en zusjes en mamma, en ineens zitten ze alleen!

Je kunt er ook een warme kruik (of fles in handdoek) in leggen zodat ze een beetje het idee heeft tegen mamma aan te liggen.

Hebben ze trouwesn iets meegegeven uit het nest?
Een doekje of knuffeltje?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:59

goh....ik dacht toch dat ze redelijk veel sliepen op die leeftijd...of is het een ADHD'er?
dat kan natuurlijk...
Als een pup je al teveel is raad ik je aan om nooit aan kinderen te beginnen...dat schijnt nog erger te zijn..(ik heb geen idee hoor,ik heb ze niet)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:00

Onze pup is nu 6 maanden, wij hebben het probleem met de bench ook gehad.
De bench staat in de woonkamer en hij ging er overdag lekker in liggen om te slapen maar zodra ik hem dicht
deed ging hij janken.
Heb de buren gewaarschuwd dat ze even een paar dagen last konden hebben, en heb hem er s'nachts gewoon in gedaan, het heeft
3 nachten geduurd en daarna was het over.
Nou moet ik zeggen dat ik de eerste nacht wel op de bank geslapen heb, aangezien wij pas in de avond thuis waren met hem en ik het zielig vondt dat
hij net in een nieuw huis was en dan gelijk alleen in een bench moest.
Dus heb hem er wel in gedaan met de deur dicht maar ben op de bank blijven liggen zodat hij hoorde dat ik er was.
En wat bij ons ook hielp is een lichtje laten branden, als het helemaal donker was ging hij piepen en liet ik een lampje aan dan was het over.
Veel succes met je pup en je moet echt effe doorzetten dan is het meestal zo over.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:01

Sorry, had daar geloof ik effe overheen gelezen.

Toch doorzetten.
Kruimel en ginger vonden in het begin de bench ook vreselijk en jankte de boel bij elkaar.
Ik heb het genegeerd en uiteindelijk zagen ze de bench als hun plaatsje en gingen ze er zelf al inleggen.

Dat vervuilen doen ze idd in het begin, maar daar zijn het pups voor, maar uiteindelijk moet dat ook beter gaan.

Ook idd, wie zei dat ook al weer, als ze iets doet iets hards op de grond gooien, daar schrikken ze van en dan maken ze de link van:
oooo als ik dat doe dan hoor ik iets hards, dat is eng, niet meer doen.
Of iets naar de pup gooien op afstand om te straffen, zodat ze niet zien dat jij dat doet.
Natuurlijk niet iets knijterhards, maar iets waar ze wel van schrikken.

Ondanks het een pup is, ze gaan je grenzen uit proberen.
zijn net kinderen ;) :D :P

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 16:02

Dank je, dan gaat het zeker ook wel goedkomen denk ik :j
Ik blijf gewoon consequent belonen wat ze goed doet, zodat ze ook weet wat ik gewenst gedrag vind, merk wel dat ze daar goed op reageert :j

Dat met even aanraken helpt bij haar niet, dat wordt het drama alleen maar groter, het lijkt me dus niet echt gewoon angst, heeft meer weg van claustrofobie, ze reageert ook zo als ze in bijvoorbeeld de badkamer is, en de deur dichtgaat, Met baasje erbij dus he? Ze is dan niet eens alleen!

Wat de tuin betreft, die heb ik niet echt helaas... Alleen een postzegeltje aan de voorkant van t huis, beneden!

Ze komt uit een nest van 2, en was de laatste week bij de fokker al bij de moeder weg en gewend alleen te slapen, dus dat maakt het ook zo vreemd dat ze dit nu niet meer pikt.
Volgens mij is het een ADHD-ertje ja, en kinderen :) Nee bedankt :)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:03

Ik weet niet of de tip al is gegeven, misschien per ongeluk overheen gelezen :o
Maar onze berner, van inmiddels 2 jaar, wou sinds we haar hadden ook niet de bench in, bleef maar jammeren. Uiteraard nooit toegegeven, maar opeens bedachten we dat het misschien zou werken als we het echt donker zouden maken in de bench, dat ze niemand meer zag etc. We hadden er dus een fleeceplaid overheen gelegd 's nachts, en binnen no time was het voorbij. Ze ligt sindsdien graag in de bench, en nu nog steeds.

Verder succes en ik hoop dat het allemaal zal lukken!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:04

Je hebt natuurlijk al niet de meest makkelijke kruizing gekocht. Hoe hield de fokker de pups? In huis,al soms alleen?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 16:07

Ik heb hiervoor ook een kruising stabij gehad, en dat was een superhondje hoor :j

Jinte bedankt voor de tip, was inderdaad al gegeven, maar ga hem wel uitproberen !!

De fokker hield de pups deels in huis, deels op het erf, en ze waren ook al soms alleen :j Wat daar helemaal goed ging overigens...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:09

schaf een bench aan!
ritme geven.

poos aandacht, spelen, rennen ed en dan een uurtje de bench in.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 16:11

fokfanaat, ik HEB een bench hoor :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:15

De ene kruizing is de andere niet. Probeer ook overdag een paar uurtjes op te sluiten op een vaste tijd.
Het boek de vrouw die naar honden luistert is erg goed en leuk om te lezen.
Hoe oud is hij nu?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:17

Hmm je hebt dus al meerdere keren toegegeven door de bench were open te doen? Door haar op je bed toe te laten 's nachts..?
Dat is echt niet slim om te doen, consequent zijn is ongeloofelijk bij de opvoeding van een hond(en dat moet je ook blijven doen).

Ik zou beginnen met haar eten en water te geven in de bench, de eerste dag laat je het deurtje open, de 2e dag doe je het deurtje dicht wanneer ze aan het eten is, gaat ze janken? gewoon negeren. Is ze bijv. een minuut stil dan kan het deurtje weer open: ze vertoont goed gedrag en wordt er dan voor beloond, ze merkt dan ook dat janken geen zin heeft.
Zo laat je het deurtje steeds langer dicht tot hij gewoon dicht kan blijven.
En als ze sloopt 's nachts zou ze wel in de bench moeten, en niet op je voeteneind, het is een hond!

Als ze aan jou al gewend is kan je een dag een oud shirt dragen, en die dan 'snachts bij dr in de bench doen, heeft bij ons geholpen.