Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
C_arola schreef:Ik zou verhaal halen waarom de hond 4 weken bij een ander heeft gezeten ipv bij de oppas zoals je ouders dachten.
Geld kun je niet terug vragen denk ik, al zou ik wel vragen hoeveel ze die vrouw heeft betaald die nu dus voor de hond heeft gezorgd.
Ik zou de hond absoluut niet meer daar naar toe brengen! Kattenbrokken geven omdat de hond niet wil eten?
Je kan ook kijken naar een oppas in huis. Deze geeft de hond aandacht, laat hem uit en geeft hem te eten. Dit kan ook fijner zijn voor de hond omdat het dan in een vertrouwde omgeving zit. Nadeel is wel dat een vreemde (tenzij je een vriend of kennis kent) in je huis verblijft.
Storm76 schreef:Mijn ouders wonen in Alphen aan den Rijn, Zuid Holland.
Mijn broer en zijn vrouw hebben net een baby gekregen en ik weet dat mijn schoonzus niet gek op honden is.
Wel lief dat er spontaan hulp geboden word
Carola, iemand in huis is geen optie, ik zou werkelijk niet weten wie ze kunnen vragen.
Veerle90 schreef:C_arola schreef:Ik zou verhaal halen waarom de hond 4 weken bij een ander heeft gezeten ipv bij de oppas zoals je ouders dachten.
Geld kun je niet terug vragen denk ik, al zou ik wel vragen hoeveel ze die vrouw heeft betaald die nu dus voor de hond heeft gezorgd.
Ik zou de hond absoluut niet meer daar naar toe brengen! Kattenbrokken geven omdat de hond niet wil eten?
Je kan ook kijken naar een oppas in huis. Deze geeft de hond aandacht, laat hem uit en geeft hem te eten. Dit kan ook fijner zijn voor de hond omdat het dan in een vertrouwde omgeving zit. Nadeel is wel dat een vreemde (tenzij je een vriend of kennis kent) in je huis verblijft.
Dit doen ze bij het asiel ook wel eens als een hond niet wil eten hoor, omdat deze brokken vaak kleiner en beter naar binnne nte krijgen zijn!
Dus ik (hoeft niet iedereen zijn mening te zijn;)) heel netjes van die mevrouw dat ze iig de hond nog laat eten als is het dan met kattenbrokken, ze had ook kunnen denken van ja stik de moord maar!
Veerle90 schreef:Dus ik (hoeft niet iedereen zijn mening te zijn;)) heel netjes van die mevrouw dat ze iig de hond nog laat eten als is het dan met kattenbrokken, ze had ook kunnen denken van ja stik de moord maar!
me_myself_i schreef:Ik ben het eens met Snoekiej, als ik een oppashond bij me gedumpt zou krijgen zonder misschien te weten dat hij speciaal voer heeft en niet van het normale voer wil eten, zal ik toch vanalles gaan proberen, zou het dan net kattebrokke zijn die hij wel eet, dan zou ik allang blij zijn als het beesje dat wel eet.
TS is er geen aardige buurvrouw of buurman in de buurt die het geen probleem vind om de hond bijvoorbeeld eten te geven en 2 a 3 x per dag een ommetje mee maakt?
xNursiex schreef:me_myself_i schreef:Ik ben het eens met Snoekiej, als ik een oppashond bij me gedumpt zou krijgen zonder misschien te weten dat hij speciaal voer heeft en niet van het normale voer wil eten, zal ik toch vanalles gaan proberen, zou het dan net kattebrokke zijn die hij wel eet, dan zou ik allang blij zijn als het beesje dat wel eet.
TS is er geen aardige buurvrouw of buurman in de buurt die het geen probleem vind om de hond bijvoorbeeld eten te geven en 2 a 3 x per dag een ommetje mee maakt?
Zou je zomaar een hond van een kennel bij je laten dumpen dan? Zonder verdere gebruiksaanwijzing?
Ik vind het een vreemd verhaal. Als het mijn hond was zou het niet de laaste keer zijn dat ze van me zou horen!
Ik weet niet wat je rechten zijn, maar je kunt altijd bij haar peilen hoe en waarom dit gebeurt is. Kijken of ze er van schrikt
dat je dit weet.
me_myself_i schreef:xNursiex schreef:
Zou je zomaar een hond van een kennel bij je laten dumpen dan? Zonder verdere gebruiksaanwijzing?
Ik vind het een vreemd verhaal. Als het mijn hond was zou het niet de laaste keer zijn dat ze van me zou horen!
Ik weet niet wat je rechten zijn, maar je kunt altijd bij haar peilen hoe en waarom dit gebeurt is. Kijken of ze er van schrikt
dat je dit weet.
Nee dat niet! maar stel je ben bevriend met die vrouw en zegt dat ze eigenlijk geen tijd voor de hond heeft, en jij hebt plaats dan zou ik zelf niet zo moeilijk erover doen. Misschien wist de vrouw die de hond verzorgd had helemaal niet dat het gezin geen toestemming had gegeven dat hun hond bij haar zou blijven (omdat in de brief het daar ook niet over ging)
Tuurlijk vind ik het ook een raar verhaal dat iemand van de uitlaatservice gewoon een hond bij iemand dumpt, maar ik denk dat de gene die voor de hond gezorgd heeft niks verkeerds heeft gedaan en dat de schuld ligt bij diegene die de hond gedumpt heeft.
Veerle90 schreef:C_arola schreef:Ik zou verhaal halen waarom de hond 4 weken bij een ander heeft gezeten ipv bij de oppas zoals je ouders dachten.
Dit doen ze bij het asiel ook wel eens als een hond niet wil eten hoor, omdat deze brokken vaak kleiner en beter naar binnne nte krijgen zijn!
Dus ik (hoeft niet iedereen zijn mening te zijn;)) heel netjes van die mevrouw dat ze iig de hond nog laat eten als is het dan met kattenbrokken, ze had ook kunnen denken van ja stik de moord maar!