Hond bleek niet op oppasadres...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:04

Ik zou ook graag willen weten welke regio je ouders wonen, indien het te doen is, wil ik dolgraag op het hondje passen hoor :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:04

Ik zou verhaal halen waarom de hond 4 weken bij een ander heeft gezeten ipv bij de oppas zoals je ouders dachten.
Geld kun je niet terug vragen denk ik, al zou ik wel vragen hoeveel ze die vrouw heeft betaald die nu dus voor de hond heeft gezorgd.
Ik zou de hond absoluut niet meer daar naar toe brengen! Kattenbrokken geven omdat de hond niet wil eten? :n

Je kan ook kijken naar een oppas in huis. Deze geeft de hond aandacht, laat hem uit en geeft hem te eten. Dit kan ook fijner zijn voor de hond omdat het dan in een vertrouwde omgeving zit. Nadeel is wel dat een vreemde (tenzij je een vriend of kennis kent) in je huis verblijft.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:05

Ik zou eerst naar de vrouw van de hondenuitlaatservice gaan, en verhaal halen. Ook je geld terugvragen is niet ongepast, je betaalt ervoor om op je hond te laten passen, en niet om hem te laten wegbrengen! Ik vind het echt zwaar onbeschoft. Gelukkig heeft iemand anders voor hem gezorgd, en waarschijnlijk met de beste bedoelingen. Anders had ze die brief niet geschreven. Ik zou haar een bloemetje komen brengen ofzo :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:06

Dit echt absurd! Niet netjes van de deze mevrouw. :n

Als ik je moeder was zou ik echt naar de eigenaar van de kennel stappen en haar eens confronteren met het feit dat ze helemaal niet op de hond heeft gelet maar deze juist heeft doorgebracht naar een derde.

Dit kan je toch neit zomaar maken?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 17:08

Mijn ouders wonen in Alphen aan den Rijn, Zuid Holland.
Mijn broer en zijn vrouw hebben net een baby gekregen en ik weet dat mijn schoonzus niet gek op honden is.
Wel lief dat er spontaan hulp geboden word :)
Carola, iemand in huis is geen optie, ik zou werkelijk niet weten wie ze kunnen vragen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:08

C_arola schreef:
Ik zou verhaal halen waarom de hond 4 weken bij een ander heeft gezeten ipv bij de oppas zoals je ouders dachten.
Geld kun je niet terug vragen denk ik, al zou ik wel vragen hoeveel ze die vrouw heeft betaald die nu dus voor de hond heeft gezorgd.
Ik zou de hond absoluut niet meer daar naar toe brengen! Kattenbrokken geven omdat de hond niet wil eten? :n

Je kan ook kijken naar een oppas in huis. Deze geeft de hond aandacht, laat hem uit en geeft hem te eten. Dit kan ook fijner zijn voor de hond omdat het dan in een vertrouwde omgeving zit. Nadeel is wel dat een vreemde (tenzij je een vriend of kennis kent) in je huis verblijft.

Dit doen ze bij het asiel ook wel eens als een hond niet wil eten hoor, omdat deze brokken vaak kleiner en beter naar binnne nte krijgen zijn!
Dus ik (hoeft niet iedereen zijn mening te zijn;)) heel netjes van die mevrouw dat ze iig de hond nog laat eten als is het dan met kattenbrokken, ze had ook kunnen denken van ja stik de moord maar!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:10

Ik ben ook wel benieuwd naar de kostenverdeling, eigenlijk.
Wanneer die vrouw niks heeft gekregen zou ik sowieso alles terugeisen en een deel aan die verzorgster geven en idd net wat Silviabol zegt, misschien is zij wel een hele goede kandidaat :Y)

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:11

Oei daar zou ik niet blij mee zijn, ik zou ook vrij boos worden..

Toen ik 16 was heb ik ooit 2 weken op een hond gepast, voor 10 euro per dag. Je ouders zouden eens kunnen kijken of er niet ergens een tiener in de buurt is die op de hond zou willen passen. Die hond zat toen in mijn huis, maar ik had ook in hun huis kunnen zitten, dat is natuurlijk makkelijk geld verdienen, ik denk dat er wel wat tieners zijn die dat willen doen.
Het is misschien wel een beetje tricky, ze moeten wel betrouwbaar zijn en niet het hele huis overhoop halen, maar op zich is het voor veel best een leuke deal: zitten in een huis zonder ouders, dus kunnen het elke avond zo laat maken als ze willen en hebben het gezelschap van een hond, hoeven niet fulltime met de hond bezig te zijn, kunnen overdag ook af en toe weg etc. Zijn er geen nichtjes/neefjes/kleinkindern die dat willen doen?
Een van m'n buren heeft ook een keer een ouder echtpaar in huis gehad die voor de hond zorgde, je hebt bepaalde uitwisselingen daarvoor, weet niet de naam daarvan oid, maar je zou het wel op kunnen zoeken.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:12

Storm76 schreef:
Mijn ouders wonen in Alphen aan den Rijn, Zuid Holland.
Mijn broer en zijn vrouw hebben net een baby gekregen en ik weet dat mijn schoonzus niet gek op honden is.
Wel lief dat er spontaan hulp geboden word :)
Carola, iemand in huis is geen optie, ik zou werkelijk niet weten wie ze kunnen vragen.

Jeetje meid! Lijkt me flink schrikken voor je ouders!

Maar ik sluit me aan bij de rest! Hup die vrouw bellen en geld terug EISEN! Ze heeft de gemaakte afspraak niet voldaan!

Het is dat ik niet meer in de buurt woon anders had ik graag opgepast!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:12

Veerle90 schreef:
C_arola schreef:

Dit doen ze bij het asiel ook wel eens als een hond niet wil eten hoor, omdat deze brokken vaak kleiner en beter naar binnne nte krijgen zijn!
Dus ik (hoeft niet iedereen zijn mening te zijn;)) heel netjes van die mevrouw dat ze iig de hond nog laat eten als is het dan met kattenbrokken, ze had ook kunnen denken van ja stik de moord maar!

Kattenbrokjes worden door honden dolgraag gegeten juist omdat er meer (smaakmakende) vetten aan toegevoegd zijn. Tevens bevatten kattenbrokjes meer eiwitten. Niet zo heel erg voor een keer, maar WEL bij een hond die op een dieet staat ivm een teveel aan eiwitten en vetten in het hondenvoer wat al minder van deze stoffen bevat dan kattenvoer.

Daarbij is het natuurlijk van de gekke dat als iemand op je hond zegt te passen, deze dan elders onderbrengt. Dat KAN gewoon niet :n

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:13

Wat een verhaal..
Daar gaan je nekharen van overeind staan.
Zeker niet nog eens naar dat gezin terug brengen.
Je hebt de afspraak gemaakt dat de hond gedurende de vakantie daar zou verblijven. Zij overschrijdt nu de afspraken die gemaakt zijn.

Ik betwijfel het of je moeder het geld terug krijgt..

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:14

@ veerle, aangezien het speciale dieet van de hond kan je hem beter maar niets geven als ie niet wil eten, al helemaal geen kattenbrokken! Als het dan echt een probleem wordt dat hij niet wil eten dan is het aan de oppas om er mee naar de dierenarts te gaan lijkt me!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:14

Veerle90 schreef:

Ik mag toch hopen dat er geen mens met zijn volle verstand bij een niet etende hond zal denken, Ja hij stikt de moord maar.. Dan zou ik hem nog eerder boterhammen met worst gaan voeren ipv niks..

Hoop dat je deze opmerking anders bedoelt dat hij hier staat. ;)

judith_irene

Re: Hond bleek niet op oppasadres...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:15

je hebt pb

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:16

@ Liefhelietje, misschien weet die vrouw helemaal niet dat de hond een speciaal dieet had? Heeft ze gewoon die brokken gegeven, zonder te weten dat het speciaal voer was?

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:18

Ik ben het eens met Snoekiej, als ik een oppashond bij me gedumpt zou krijgen zonder misschien te weten dat hij speciaal voer heeft en niet van het normale voer wil eten, zal ik toch vanalles gaan proberen, zou het dan net kattebrokke zijn die hij wel eet, dan zou ik allang blij zijn als het beesje dat wel eet.
TS is er geen aardige buurvrouw of buurman in de buurt die het geen probleem vind om de hond bijvoorbeeld eten te geven en 2 a 3 x per dag een ommetje mee maakt?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:22

AANGEBODEN
oppas voor uw huisdier a 10 euro pdg
uw huisdier word bij ons in huis opgevangen
en uiteraard zeer goed verzorgd
in overleg uw wensen

GVRAAGD oppassers a 5 euro pdg
dier word bij u gedumpt en we hopen m na resp 1 a 4 weken
weer levend op te halen

...

zou persoonlijk niet echt blij (understatement) zijn
als ik er achterkwam dat de geen die mijn beesten zou doen ze elders gedumpt heeft..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 17:23

Snoekiej, dat denk ik ook, volgens mij wist die vrouw dat ook niet. Er stond niks over in de brief namelijk.

Ik heb mijn moeder de link naar dit topic gemailt en haar even gebeld. Ze had die vrouw nog niet gebeld (Mam, als je dit leest, toch even bellen hoor!).

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:24

me_myself_i schreef:
Ik ben het eens met Snoekiej, als ik een oppashond bij me gedumpt zou krijgen zonder misschien te weten dat hij speciaal voer heeft en niet van het normale voer wil eten, zal ik toch vanalles gaan proberen, zou het dan net kattebrokke zijn die hij wel eet, dan zou ik allang blij zijn als het beesje dat wel eet.
TS is er geen aardige buurvrouw of buurman in de buurt die het geen probleem vind om de hond bijvoorbeeld eten te geven en 2 a 3 x per dag een ommetje mee maakt?

Zou je zomaar een hond van een kennel bij je laten dumpen dan? Zonder verdere gebruiksaanwijzing?
Ik vind het een vreemd verhaal. Als het mijn hond was zou het niet de laaste keer zijn dat ze van me zou horen!
Ik weet niet wat je rechten zijn, maar je kunt altijd bij haar peilen hoe en waarom dit gebeurt is. Kijken of ze er van schrikt
dat je dit weet.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:30

xNursiex schreef:
me_myself_i schreef:

Zou je zomaar een hond van een kennel bij je laten dumpen dan? Zonder verdere gebruiksaanwijzing?
Ik vind het een vreemd verhaal. Als het mijn hond was zou het niet de laaste keer zijn dat ze van me zou horen!
Ik weet niet wat je rechten zijn, maar je kunt altijd bij haar peilen hoe en waarom dit gebeurt is. Kijken of ze er van schrikt
dat je dit weet.

Nee dat niet! maar stel je ben bevriend met die vrouw en zegt dat ze eigenlijk geen tijd voor de hond heeft, en jij hebt plaats dan zou ik zelf niet zo moeilijk erover doen. Misschien wist de vrouw die de hond verzorgd had helemaal niet dat het gezin geen toestemming had gegeven dat hun hond bij haar zou blijven (omdat in de brief het daar ook niet over ging)
Tuurlijk vind ik het ook een raar verhaal dat iemand van de uitlaatservice gewoon een hond bij iemand dumpt, maar ik denk dat de gene die voor de hond gezorgd heeft niks verkeerds heeft gedaan en dat de schuld ligt bij diegene die de hond gedumpt heeft.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:31

me_myself_i schreef:
xNursiex schreef:

dat je dit weet.

Nee dat niet! maar stel je ben bevriend met die vrouw en zegt dat ze eigenlijk geen tijd voor de hond heeft, en jij hebt plaats dan zou ik zelf niet zo moeilijk erover doen. Misschien wist de vrouw die de hond verzorgd had helemaal niet dat het gezin geen toestemming had gegeven dat hun hond bij haar zou blijven (omdat in de brief het daar ook niet over ging)
Tuurlijk vind ik het ook een raar verhaal dat iemand van de uitlaatservice gewoon een hond bij iemand dumpt, maar ik denk dat de gene die voor de hond gezorgd heeft niks verkeerds heeft gedaan en dat de schuld ligt bij diegene die de hond gedumpt heeft.

Owjah, ik vind het ook zeker erg schandelijk van de kennel!
en zeker beter dan dat de andere vrouw de hond op straat had laten staan :)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:34

je hebt pb ts.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:38

Ik zou de hondenoppas dame om opheldering vragen....

vwb de volgende vakantie, is een huissitter geen oplossing?
Dus iemand die bij je ouders thuis/in huis op de hond past? er zijn diverse organisaties die dat aanbieden/aanboden...

Storm

Re: Hond bleek niet op oppasadres...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 17:44

Alane,
Ik zal het eens tegen mijn moeder zeggen, maar ik denk niet dat mijn ouders het fijn vinden om iemand anders in huis te hebben...

Ik moet nu even weg, maar ik schrijf zo dadelijk de reactie van mijn moeder op het topic!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:51

Veerle90 schreef:
C_arola schreef:

Die vrouw die de hond heeft opgevangen, nadat die andere hem bij haar heeft gebracht, had de voer ook gekregen van de hond en wist dus op welke dieet die hond staat.
Je kan het dus imo niet maken om dan juist kattebrokken te geven met veel eiwitten waar die hond juist niet tegen kan.
Fijn dat ze die hond heeft opgevangen en het beste wou maar die hond zal wel een paar weken ongeveer die kattebrokken hebben gekregen.
Ik dacht dat het geld niet terug gevraagd kon worden omdat het geld (hopelijk) naar die andere vrouw is gegaan.
Zou als het mogelijk is wel contact opnemen met die andere vrouw en haar bedanken voor haar hulp.
Die andere vrouw moet imo op het mat geroepen worden, dit kan ze niet maken. Vooral ook omdat ze het helemaal niet heeft gezegd tegen je ouders!