Die rot muggen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:48

ik heb zelf ook veel last van muggen ;( dat gezoem heel de tijd, en reken maar dat ik , voordat ik ga slapen met me elektrische vliegenmepper me kamer door ben gegaan...grrr of als ik beneden tv zit te kijken prikken ze me ook lek,maarja dan sla ik ze dood...

_Kimmm

Re: Die rot muggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 13:54

Och en als je buiten zit eventjes... Dan word je ook gelijk van alle kanten aangevallen :=

Dooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:58

Dan nog niet te spreken over als je bij paarden in de buurt bent, vooral na een poosje hard werken, zodat je paard bezweet is.. menn ik was bijna bang dat ik aan het infuus moest om bloed bij te tappen.

Nog een leuke:
Mijn vriend en ik slapen..we worden wakker, mr. NIETS ik. 12!

rosannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:02

het rare is dat ik dit jaar eigenlijk niet heel veel last heb van muggen. Ben wel tijdje geleden naar een vriendin geweest die aan het water woont. Daar werd ik lek gestoken. Maar toen ik weer thuis kwam waren er weer nauwelijks muggen te bekennen...Raaar!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:29

Ik heb ook een gruwelijke hekel aan die beesten ...

Kijk voor het slapen altijd een keer rond in mijn kamer of ik er 1 zie die ik kan verwijderen. Vaak zie ik niks. Soms kan ik er doorheen slapen, maar heb ook nachten dat ik helemaal knettergek wordt van dat gebuzzzzzzz.

Ik lig 's nachts vaak helemaal ingepakt in mijn deken, anders wordt ik gegarandeerd als er 1 of meerdere muggen zijn helemaal lek geprikt. Nu van de week wordt ik wakker, rek me uit, kom met mijn arm langs mijn oor en een jeuk. Had zo'n stom beest me 2x op mijn oor geprikt :P

Het zijn zogezegd niet mijn favoriete beesten ... :+

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:35

ventilator werkt bij mij erg goed :) (volgens mij kunnen muggen niet vliegen in wind en je hoort ze niet :j) wordt nog wel af en toe gestoken maar veel minder :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:40

nou die ventilator werkte bij mij dus echt niet..
helaas alsnog 6 keer gestoken

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:25

Wij gaan het vannacht proberen, die ventilator. En mijn vriend moet vanavond gewoon nog die hor maken!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:05

Wat is er tegen de klamboe? Kost nog geen 20 euro bij de HEMA volgens mij.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:14

wij hebben overal in huis horen... bij de balkons en bij de achterdeur en ook in de slaapkamers! Me vader wordt namelijk woedend als die een mug tegenkomt.. Hij heeft ze allemaal zelf gemaakt en ze doen het perfect ( tenminste als je de hordeur niet open laat staan) dus echt een aanrader hoor!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 11:10

Kheb gisteren2 citroen planten gehaald en weet je!
Ik heb er 1 boven me hoofd achter me bed gezet in me raamkozijn en 1 voor me bed op een kastje.
IK HEB GEEN MUGGENBULT ERBIJ ! :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:28

ik heb zojuist weer 2 muggenbulten ontdekt, en toch de hele tijd met een ventilator op me gericht tijdens t slapen

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:17

patos schreef:
Iemand tips voor een hor bij kunstofkozijnen? Wij hebben een huurhuis, dus ik denk dat de huurbaas niet blij is als wij de horren met schroefjes in het kunstof gaan vastzetten.. ;)
Patos, bij de Xenos (en misschien ook wel de Action?) hebben ze horrengaas dat je zelf op maat moet knippen en dat bevestig je met (zelfklevend) klittenband! Werkt prima.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:22

Nathalie schreef:
Die dingen in het stopcontact werken niet. Ik heb er nu 6 verschillende gehad. :+ 2 die cintronella verspreiden, werken niet. En 4 met zo'n piepje, die werken al helemaal niet. Zorgen er alleen voor dat ik 's ochtends wakker wordt met koppijn. :=

Die piepdingen helpen inderdaad niet, maar ik heb zo'n stekker waar je een flesje vloeistof aan moet draaien, die werkt best goed! Van Vapona geloof ik!

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:24

Ik gebruik nog maar 1 ding en dat is een klamboe! Nergens meer last van, heerlijk slapen en als je wil gewoon boven de dekens.
Volgens mij is er niks effectiever. Nee hoor.. voor mij geen stress meer van zoeken naar die krengen, bloedvlekken op de muur, frustraties als je het licht weer uit doet etc .. :Y)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:35

Yes!

Vannacht de ventilator gebruikt, niets geen last gehad!!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:41

Pff, vanacht weer geslapen vanaf 4 uur ofzo..Verschrikkelijk, rot beesten! Denk dat ik m'n ventilator ook maar neer zet, maakt met dit weer ook niet zoveel uit...

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:45

Op vakantie word ik er altijd hélemáál gek van, met één mug in de kamer kan én ga ik NIET slapen. Ik ben ook allergisch voor die r*t beesten, als ik gestoken word krijg ik van die grote schijven.

Maar hier thuis valt het wel mee, wij hebben voor elk raam, inclusief de schuifdeuren achter een hor zitten. Alleen de voor de voordeur niet dan. En dit werkt zeker goed, tenzij iemand te lui is om de hor bij de schuifdeur dicht te doen :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:50

KLAMBOE KOPEN!
Het scheelt dat ik 's nachts wakker word van een mug.. dan blijf ik met de lamp aan zitten net zo lang tot hij komt en dan.. TSJAKKA!

Heb nu een klamboe en dat werkt geweldig :D

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:38

Oooh ik had ook altijd zoveel last van muggen. Ik vond het altijd verschrikkelijk, totdat ik op aruba kwam. Oooh wat verlangde ik naar de normale nederlandse muggen...

Op aruba heb je muggen (dengue muggen) waarje knokkelkoorts van kan krijgen, niet allemaal hebben het virus, maar hoe dan ook, ik ben gewoon allergisch voor elke mug daar. Bij elke steek die ik kreeg, kreeg ik een bult met een doorsnee van zo'n 10 centimeter, de bult vormde zich tot een soort blaar gevuld met vocht en na een paar dagen klapte de bult open en kwam er allemaal pus uit (haha sorry)

Dat proces was uiterst pijnlijk en ik heb vaak gedacht, nog één mug en ik ben terug naar Nederland, maarja de voordelen van aruba wegen op tegen de nadelen en ja, nu lijkt het net of ik door een mijnenveld gelopen heb.... Echt waar heel vervelend, iedereen vraagt me ook wat ik heb gedaan. Op een gegeven moment had ik wel 70 bulten per been :wow: Nu ik terug ben in Nederland heeft het eindelijk kunnen genezen, maar ik ben bang dat de littekens blijven.... ;(

Sinds ik terug ben in Nederland ben ik zo blij met die kleine jeukende bultjes. Ik doe er nu ook niks meer tegen.

Wat wel zo is is dat muggen op lichaamstemperatuur afkomen, als je dus met een ventilator of airco aan slaapt, heb je minder kans om gestoken te worden. En klamboe natuurlijk!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:33

pretletter17 schreef:
patos schreef:
Iemand tips voor een hor bij kunstofkozijnen? Wij hebben een huurhuis, dus ik denk dat de huurbaas niet blij is als wij de horren met schroefjes in het kunstof gaan vastzetten.. ;)
Patos, bij de Xenos (en misschien ook wel de Action?) hebben ze horrengaas dat je zelf op maat moet knippen en dat bevestig je met (zelfklevend) klittenband! Werkt prima.

Ok, goede tip! Kun je het er makkelijk een aantal keer per dag afhalen? (lees; blijft het klitteband dan nog een beetje functioneren?) Ik wil namelijk wel graag mijn raam achter het hor open en dicht kunnen doen.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:48

Ik word er ook helemaal gek van, ze weten me altijd te vinden...
Smeer mezelf helemaal onder citroenspul, waardoor ik bijna zelf niet kan slapen, maar de volgende ochtend gewoon weer een paar bulten erbij :=

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:23

Pffff gister door een daas gestoken, dwars door broek heen! Ik voelde hem, sloeg um weg, maar te laat... Grote bult op bil :+
Straks voor het rijden ingesmeerd met Deet, maar ik word een beetje onpasselijk van die lucht :r het stinkt niet heel erg, maar het slaat echt op mijn luchtwegen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:00

Klamboe!!! Ik heb er amper last van. Heel soms een verdwaalde in mijn klamboe, dat is dan een beetje een domper.
En buiten of ergens anders ga ik gewoon stinkend mijn bed in, want an smeer ik mijzelf van top tot teen in met deet/ antimuggenspul. Ik wordt anders echt helemal gek van die dingen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:04

Ik heb 2 katten in bed, denk niet dat die een klamboe kunnen waarderen :D