Jullie honden ook zo last van de warmte?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jullie honden ook zo last van de warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:24

Apart he, dat de honden er zo verschillend op reageren.......

Heero had er altijd nóg meer last van, maar die was ook echt heel donker.
Hahah, in het warmste plekje bakken in de zon..... Beau zou een rolberoerte krijgen denk ik :D

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:28

Het helpt bij onze hond ook goed om een handdoek nat te maken en die gewoon over hem heen te hangen. Af en toe glijdt ie eraf, maar als hij ligt blijft die gewoon erop liggen en koelt hij flink af!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:31

Wij hebben 2 collies. De oudste van de 2 (9jaar) heeft veel last van de warmte. Hij wordt al een dagje ouder en ligt veel te hijgen. Ik zet dan de ventilator in de huiskamer, maar dat vindt tie niks. Ook water vindt tie erg. Dus ik laat hem maar zoveel mogelijk met rust en hij zoekt zelf wel een koel plekje. De andere hond (4 jaar) heeft nergens last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:55

Yamcha schreef:
@ Chiqa: wat bedoel je met "lijnen met veel lucht"?
.

Hiermee bedoel ik dat haar voorouders werkhonden waren met veel lucht.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:05

Mijn Jack Russell heeft er ook best wel veel last van. Heb de ventilator hele dag aanstaan en daar ligt ze dichtbij. Verder drinkt ze wat meer water.
Ik laat haar nu ook eerder en later op de dag pas uit, wanneer de ergste hitte weggetrokken is.
Spelen met de bal zit er niet in omdat ze dan oververhit raakt.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:05

Wij hebben 2 Kooikerhondjes. In de tuin staat nu een half zwembadje (bovenrand eraf geknipt :P ) waarin ze kunnen afkoelen. Sennah gaat er wel in, maar wil niet helemaal nat worden, en verder ligt ze het liefst in de zon (en dan ook nog eens flink hijgen he :Y) ). Fluke moet van het badje helemaal niets hebben, die ligt voornamelijk binnen.. en loopt liever met een grote boog om het badje heen :+

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:06

Mijn hond (flatcoat van bijna 4 jaar) is een levensgenieter pur sang. Min 20 of plus 30, het maakt hem weinig uit. Hij gaat ook rustig in de volle zon liggen bakken, de sukkelinus! Hij zwemt (erg) graag en dat is bij hem niet temperatuur-afhankelijk. Wat hij heerlijk vindt (maar ook dat is niet alleen met warm weer) is een speciekuip helemaal tot de rand toe vol met water, daar kan hij echt een hele middag zoet mee zijn, beetje spetteren, beetje snorkelen (steentjes van de bodem), daar doe je hem écht een plezier mee :))

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:12

Mijn hond heeft er ook heel veel last van overdag slaapt hij veel en tegen 8 uur in de avond dan word hij weer levendig.
Gelukkig was het hier vanmorgen eerst mistig en dus nog niet heel erg warm ik hoefde maar tot 10 uur te werken en ben tegen kwart voor 11 met
de hond even het bos ingeweest hem verder met rust gelaten dus niks geks zoals stokke gooien ofzo.
Aan het eind kwamen we een modderplas tegen waar hij zich kostelijk vermaakt heeft normaal is hij wit maar ik kreeg hem pikzwart terug :=

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:15

Aan onze hond merk ik nog helemaal niks, hij hijgt niet eens..
Hij is hooguit iets rustiger. (Weimaraner van 2 jaar oud)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:32

Chiqa schreef:
Yamcha schreef:
@ Chiqa: wat bedoel je met "lijnen met veel lucht"?
.

Hiermee bedoel ik dat haar voorouders werkhonden waren met veel lucht.

Dat "met veel lucht" snap ik niet. Wat bedoel je daarmee?

Leuk om al die verhalen te lezen, vooral die van Germa, met de modderplas :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:36

onze 6 honden hebben geen last....ze liggen onder de boom in het grind,ze bewegen niet veel.....s'avonds komen ze pas tot leven......en het is hier vrij warm,z'on 33 graden in de schaduw.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:50

Bijna alle dieren hebben wel last van de hitte zo te lezen , arme hondjes ..:D onze hond eet wel gewoon maar dat is omdat ze sochtends rond half 8 eten krijgt en savonds om 5 uur/ half 6, wat ik me afvroeg is hoevaak mensen hun hond eigenlijk voeren? ik lees dingen van dat de hond overdag niks wil eten, of ben ik nu zo raar met de hond 2 x per dag wat brokken geven (dat ze in 5 min op heeft en de rest van de dag niks meer krijgt) :D en dat met dat veel lucht snap ik ook niet echt.. benieuwd wat chiqa hiermee bedoeld..

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:51

Hahah ondertussen is mijn hond(joey) weer gebadderd en weer helemaal wit
Hij ligt nu wel erg te hijgen maarja ging zelf een tijd in de zon liggen

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:10

Tja, onze hond is net gesteriliseerd en loopt nu met zo'n lampekap op. Ook mogen haar wonden niet nat worden, dus zwemmen zit er voorlopig ook niet in. Die natte handdoek is wel een goed idee dan. En we hebben een vennetje draaien zodat ze een windje heeft. Verder slaapt ze toch de hele dag. Ze heeft nog pijnstillers, dus ze slaapt veel gelukkig.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:13

Mijn golden retriever heeft ook snel last van de warmte, ze gaan altijd mee op vakantie (dit jaar frankrijk dus vrij warm) en dan is ze eigenlijk de helft van de tijd aan het zwemmen, en de rest van de tijd gooien we haar eens in het halfuur helemaal nat. En we zorgen altijd voor een schaduwplekje. Ze eet idd ook minder, dus nemen we ook enkele blikken nat voer mee, dat gaat er meestal wel in :)

Onze koningspoedel daarentegen kan echt liggen zonnen, die moeten we bijna met geweld het water ingooien om hem te laten afkoelen :+ Verschil in vacht zal daar ook wel veel mee te maken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:34

Gewoon dat ze veel lucht hebben dus een goed ademhalingssysteem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:03

Senks :D
Kende de term helemaal niet, weer wat bijgeleerd :D Ik snapte er echt niks van joh :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:05

Onze Labrador ligt de hele dag voor pampus, maar ik hoef haar balletje maar eens te verleggen en ze staat in mijn nek te hijgen. :+
Op een natte handdoek liggen wil ze niet, zwemmen vind ze daarin tegen wel het einde! Alleen mijn auto niet zo en baasje ook niet. :+

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:07

Jup, onze Hollandse herder heeft het ook erg warm en pakt gretig alle ijsklontjes aan die we hem geven. Vindt hij zo heerlijk om met een ijsklontje in zijn snaveltje rond te lopen :D Hij kauwt er niet op en slikt hem ook niet door, hij houdt hem keurig in zijn bekkie, zo'n leuk gezicht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:08

Yamcha schreef:
Senks
Kende de term helemaal niet, weer wat bijgeleerd Ik snapte er echt niks van joh
:D

Jij en iets niet weten jij weet toch haast alles :D :D Mss is het ook wel een kreet die je bij bulldoggen veel hoort hoor, die met stompe neuzen hebben het gewoon erg zwaar met dit weer, ook is dit erfelijk bepaald.
Ik heb bewust voor een werkhond gekozen, en heb er nu mijn plezier voor terug en zo ook mijn hond.
Herders hebben het idd zwaar met dit weer, zag dat vanmiddag ook, tong hing zowat op de grond.
Donna heb ik zelf voor het eerst zien hijgen (met de tong) toen ze een maand of 10 was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:08

Whahaha :))

Ik kan erheen lopen hier, dat scheelt.....
alleen zijn er weer van die leuke ouders met kleine k*tkinderen geweest (dat terwijl het een hondenstrand is en geen mensenstrand) en die hebben allerlei etenswaar achtergelaten, en ik wil niet dat mijn hond dat eet :( Je zou ze toch :(

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:11

patserke schreef:
ik had laatst een foldertje meegenomen bij een dierenwinkel.
daar hadden ze een proefmodel.
je kan hem in bandana of kussen enz bestellen.
als je hem een half uur in koud water legt blijft die 5 dagen koel

http://www.bodycooler.eu

heb hem zelf nog niet besteld maar ik zit er wel aan te denken

ken ik idd helpt heel goed!!
namen we altijd mee op vakantie voor in de auto, hielden de hondjes het lekker cool!!

ik heb nu 2 jackies, hebben niet zoveel last van de warmte, heb een zwembadje in de tuin en daar plonsen ze lekker in!
heb ook een bullmastiff gehad, die was al lui maar met dit weer helemaal, maar echt last had die niet, hij groef een gat en daar plofte hij dan lekker in en ook hij ging af en toe in het zwembad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:12

Chiqa schreef:
Yamcha schreef:
Senks :D
Kende de term helemaal niet, weer wat bijgeleerd :D Ik snapte er echt niks van joh :D

Jij en iets niet weten jij weet toch haast alles :D :D

Ik weet een boel he, maar kan altijd bijleren vind ik :D

Maar ik weet niet zoveel van bulldoggen af, tenminste niet zulke dingen :n opvoeden kan ik ze wel, maar ook niet zo als een herder hoor, die herdertjes liggen mij gewoon meer denk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:13

Kieffer schreef:
Jup, onze Hollandse herder heeft het ook erg warm en pakt gretig alle ijsklontjes aan die we hem geven. Vindt hij zo heerlijk om met een ijsklontje in zijn snaveltje rond te lopen :D Hij kauwt er niet op en slikt hem ook niet door, hij houdt hem keurig in zijn bekkie, zo'n leuk gezicht :D

Goed idee! :)*

*Geeft Beau klontje*

Whaha, hij gooit 'm in zijn waterbak, veel te koud voor in je bek, vindt ie :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:14

Mijn hond heeft er ook last van, maar die is net gedoucht en heeft het nu weer lekker koel.
Ook hebben we 'm geknipt (langharig monster nog zwart ook - veel te warm) en gelukkig slaaptie veel (oud hondje - 14) en verder ligt hij eigenlijk de hele dag binnen, daar is het vrij koel. Graad of 24, dus dat gaat wel goed :j

Hij eet en drinkt wel gewoon goed gelukkig :).