Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Abeltje77 schreef:Ja, dat klopt ook nog eens. Mijn ouders hebben eens 50,- kunnen betalen om hun eigen kat op te halen, en het kostte ze ook nog een bloemetje aan de "redders" die het toch allemaal goed bedoeld hadden.
Brainless schreef:Dus als ik een meningsverschil met mijn buren heb, kan ik ze lekker op kosten jagen door hun niet gechipte kat(ten) af te zetten bij het asiel. En dan is het hun eigen schuld, hadden ze hem maar moeten chippen.....
Trouwens als de dierenambulance komt, om voor een chip te kijken, moet je alsnog de vervoerskosten betalen.
Yinnar schreef:Abeltje77 schreef:Ja, dat klopt ook nog eens. Mijn ouders hebben eens 50,- kunnen betalen om hun eigen kat op te halen, en het kostte ze ook nog een bloemetje aan de "redders" die het toch allemaal goed bedoeld hadden.
Nou € 50,00 is wel erg veel. Meestal is het zo'n 20-25 euro ritkosten voor de ambulance en 6 à 7 euro per dag dat hij/zij in het asiel zit. Als je pas een week later je kat gaat halen dan kunnen die "pension"kosten wel oplopen ja. Maar meestal komen de mensen wel binnen een dag of 3.
Yinnar schreef:Joh, laat je niet gek maken! Je hebt een goede keuze gemaakt. Als je hem toch wilt hebben over een maandje is het misschien handig om hem te reserveren bij het asiel. Al denk ik niet dat er in de vakantietijd veel katten worden geadopteerd dus de kans dat hij er nog zit is groot! Maar het zou helemaal fijn zijn als hij een baasje heeft die hem snel op komt halen.
Ik vind het feit dat de dierenambulance geld vraagt om een kat op te halen of te checken op een chip van het niveau belachelijk. Veel mensen doen dat niet wat zou kunnen betekenen dat ze een dier dus dan maar laten lopen. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen hoor. Het is niet jouw dier en € 29,00 is niet niks. Een achterlijk hoog bedrag!
@ Sting
Wat betreft jouw hond..als het dier een chip heeft en hun apparatuur doet het niet goed dan hadden ze op hun kop kunnen staan maar ze hadden van mij geen cent gekregen! Onlangs zijn er ook twee gechipte katten opgehaald bij mij in de buurt en naar het asiel gebracht. De medewerkers beweerden dat de katten geen chip hadden. In het asiel bleek dus van wel. Nou naar het ritgeld konden ze fluiten ondanks dat ze erom vroegen. Zij moeten er voor zorgen dat ze deugdelijk apparatuur bij zich hebben. Ik heb overigens nooit een chipapparaat gezien die opgeladen moest worden. Ik heb met diverse gewerkt van groot tot klein en er gingen gewoon batterijen in.
sunny_l0ve schreef:Handige oplossing Abeltje77, maar werd de kat niet gestresst van die bench?