kat kotst bloed!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ris

Re: kat kotst bloed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:30

Er is geen minimum leeftijd om met je dier naard de DA te mogen iedereen mag naar de DA en de DA is verplicht iedereen te helpen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:32

Klopt, ik wil er alleen maar mee duidelijk maken dat ik vind dat het de verantwoordelijkheid van de ouders is en niet van de TS.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:34

ik had net mijn moeder gevraagd maar ze zij dat het waarschijnlijk net een vogel had opgegeten en daar het bloed van daan kwam en anders was de katr ook wle heel zwak en waren we wel naar de DA gegaan

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:38

nou lekkere moeder heb je! Een kat HOEST geen bloed van zijn/haar prooi... Meestal eten ze die niet eens op en spelen ze er mee! Dus als de donder naar de DA! met of zonder moeder ;)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:39

Dat is inderdaad iets wat niet klopt, een kat spuugt geen bloed na het eten van zijn prooi, precies wat lifaya ook zegt. Die van ons eet wel zijn prooien op, maar daar is geen druppel bloed meer van te zien. En zowiezo, het is nu geen kwestie meer van bloed spugen, het is nu een kwestie van bloed spugen en magerder worden. En dat is absoluut geen goed combinatie. Dus ik zou toch proberen je ouders zover te krijgen dat ze met de kat naar de dierenarts gaan.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:41

Een kat hoest idd geen bloed op en word ook zeker niet mager van een vogel eten.
Dat een kat bloed ophoest en mager word betekent juist dat een kat heel zwak is geworden en je juist naar de da moet gaan.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:41

Daar ben ik het niet over met je eens carola in eerste instantie is TS verantwoordelijk het is haar kat niet die van haar moeder.
Op de 2de plek komt haar moeder die ts op haar kop moet geven als ze niet voor haar kat zorgt.

(als je kind een konijn wil moet hij er toch ook zelf voor zorgen waarom zou het bij een kat anders zijn)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:43

Omdat je ouders toch verantwoordelijk zijn. Bovendien is het natuurlijk vrij raar dat als een dier 'van je kind' zo is er niet iets aan te doen. Als mijn kinderen later ooit 'dieren zouden krijgen' blijf ik er toch verantwoordelijk voor. Tenminste, zo zie ik het.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:46

Natuurlijk moet je er wel wat aan doen.
Maar als je kind een kat heeft en je kind ziet dat hij bloed spucht hoort je kind er iets mee te doen naar haar moeder gaan of alls er niemand is naa de DA.
Natuurlijk als het kind niks doet en je komt er als moeder zijnde achter doe je er wat aan of als je het als eerste ziet.
Maar als het kind het als eerste ziet vindt ik dat die de plicht heeft het dier te helpen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:47

Ik wist niet dat het haar kat was, dacht gewoon van de ouders.
Toch vind ik dat de ouders eindverantwoordelijkheid hebben voor de dieren en dat als de kinderen er slecht voor zorgen je als ouderzijnde ingrijpt.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:48

daar ben ik het ookover met je eens dat als het kind er niet voor zorgt de ouder hoort in te grijpen.
Maar in eerste instantie hoort een kind natuurlijk niet slecht voor zijn dier te zorgen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:50

Klopt, dacht alleen echt dat de kater gewoon van de ouders waren

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:51

zelf al is de kat van haar, zij kan toch ook niet zelf de DA rekening betalen? Dan zijn en BLIJVEN de ouders verantwoordelijk ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:54

ik krijg de indruk dat ze geen geld aan de DA willen uitgeven.TS maakt zich als kind zorgen om de kat, en moeders wuift het blijkbaar weg...lekker makkelijk. arm dier.
ik heb eens in een dorp gewoond, waar ze er ook zo over dachten- waarom geld uitgeven aan een DA?, als je gratis een nieuwe kat kan krijgen( is letterlijk gezegd toen!)

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:55

Of ze het zelf kan betalen weten we niet wij kunnen niet zien wat er op haar bankrekening staat.
Maar in eengeval waarin de kat ernsitig ziek is en de ouders niet thuis dan zal haast elke dierenarts haar helpen en de rekening naar haar ouders stuuren.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:02

ismy schreef:
ik had net mijn moeder gevraagd maar ze zij dat het waarschijnlijk net een vogel had opgegeten en daar het bloed van daan kwam en anders was de katr ook wle heel zwak en waren we wel naar de DA gegaan

Mijn moeder had allang bij de DA gezeten! :o Gelijk de eerste dag!
Maar hoop voor het beestje dat het al beter gaat!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:05

nou ik zou dan maar gewoon de kat in een doos doen en fietsen ;) dan zoek je maar een oplossing! Als het je kind gebeurd is er schijnbaar wel altijd een mogelijkheid maar nooit als je een dier hebt die problemen heeft...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:08

een doos op een snelbinder is niet echt kat-veilig,wat als ie eruit spring onderweg??
maar ik zou idd wel een weg vinden!of gewoon net zolang bij de moeder zeuren...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:10

gezien ze verteld dat de kat sterk vermagerd is ga ik ervanuit dat die ook verzwakt is ;) anders pak je de bus of idd de buren! Stel jij krijgt opeens last van bloed hoesten, en je ouders werken, dan komt er een ambulance of brengen de buren je! Er is ALTIJD een mogelijkheid! je mag een dier niet onnodig pijn laten leiden! Deze kat heeft vrijwel zeker een inwendige bloeding en dat kan dodelijk zijn!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:20

op dit moment zou zelfs ik als volwassene niemand weten die met me mee zou kunnen. iedereen werktm, of heeft geen vervoer, inclusief moi.
maar ik denk dat je als kind niet zo snel tegen de wens van je moeder in zal gaan...(IK zou het wel gedaan hebben, maar dat is makkelijk gezegd- ik heb zelfs mn moeder eens zo gek gekregen om met een totaal vermagerde zwerver naar de DA te gaan-helaas moest ie afgemaakt)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:55

Geef je kat wat groentesoep, echt de gouden tip hoor, dan is hij zooooo weer beter!
Klinkt raar, maar ik weet het echt beter dan de DA. Ik heb het namelijk van een hele goede vriendin, die haar pony zo beter maakt als hij ziek is. :j Mischien kennen jullie haar? Maar daar dus zeker naar luisteren. :)

Nee kom op, even serieus...
Ga duidelijke afsprake met je ouders maken. Als jij denkt dat de kat ziek is, naar de DA. Is hij niet ziek? Jij de rekenening betalen, anders je ouders. Zo doe ik het. :)
(En ik ben ook maar 15 hoor, maar juist daarom zijn mijn ouders uiteindelijk verantwoordelijk voor m'n beesten.)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:24

Er bestaat ook nog een dierenambulance.
En ja die kan je ook bellen als je een kind bent.

Mijn oma heeft daar vorig jaar ook gebruik van gemaakt toen 1 van mijn konijnen die bij haar logeerden ziek werd.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:33

Ik kan ook lopen naar de dierenarts,
en mn zus is dierenarts assistente.
maar dan nog,
als mijn ouders niet naar de dierenarts willen en ik durf niet alleen naar die dierenarts heb ik ook mijn opa en oma nog die wel met mij mee gaan.
Ik zou toch er alles aan doen om er toch langs te gaan.

Maar dit is al 1000 x gezegt en je schiet er niets mee op als je alleen maar het zelfde leest.
De TS weet zelf dat ze wel naar de dierenarts kan,
maar haar moeder wil niet?
Misschien durft ze niet alleen te gaan?
En wonen familie zoals bij mij niet in de buurt.
Ik woon in Deventer op mijn opa en oma na, wonen mijn hele familie bijna in Zoetermeer dus.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:39

Dan moet ze zich daar maar overheen zetten.
Haar kat is in nood dan is err geen reden om te zaniken dat ze niet durft dan is dat alleem maar een smoesje omdat ze niet wil en niet wil toegeven dat ze niet van haar kat houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:18

ismy schreef:
Onze kater kotste laatst paar dagen geleden bloed, het gaat nou al wel een beetje beter, maar wordt wel mager,
ik denk dat het door de kikkers komt, maar bloed kotsen vind ik toch wel een beetje raar en gevaarlijk ;(
wij hebben 1 kat eerder gehad en die had bloed in de urine maar die hebben we later ook in moeten laten slapen door uitdroging,
weten jullie misschien wat het kan zijn eventueel ??

Dus je gaat niet naar de DA, of althans dan je moeder? Mag ik vragen waarom niet?
Dat met dat vogeltje is de grootste smoes die ik tot heden voorbij heb zien komen namelijk.