Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Muzefee schreef:C_arola schreef:En dan kun je het ze maar beter leren zodat ze van iemand anders het goede voorbeeld mee krijgen en leren hoe ze wel met dieren om horen te gaan.
Je begrijpt wel dat na zo'n voorval ze hier niet meer gewenst zijn.
_Spooky_ schreef:Verschrikkelijk, vraag me af wat die kids van thuis uit bijgebracht is dan.
Zo vertelde een collega van mij laatst een "leuk" verhaal, haar dochter vond het altijd zo leuk om met een vriendinnetje samen over te gooien, alleen niet met een bal maar met het konijn. Collega lag helemaal in een deuk toen ze het vertelde, want het zag er "zo grappig" uit
4ratten schreef:Ik ben bang dat de kinderen inderdaad niet weten dat dieren geen speelgoed zijn. Hier zijn de ouders tekort geschoten in de opvoeding. Boos worden op de kinderen en ze bij de jonge poesjes weghouden is alleen volgens mij ook geen oplossing. Dan leren ze nooit hoe ze met dieren om moeten gaan. Ik heb zelf een tijdje op een kinderboerderij gewerkt en dan zie je ook kinderen die niet weten dat dieren ook gevoel hebben. Ze dit uit leggen en erbij blijven als ze met de poesjes omgaan voorkomt dat ze in de toekomst nog andere dieren gaan mishandelen. Ze weten vaak niet beter, het is niet kwaad bedoelt, maar kinderen experimenteren nou eenmaal graag.
Muzefee schreef:Quellian, dat mag hier ook niet en toch doen ze het. Als de stalbaas weg is en ze weten het sluipen ze de boerderij op en doen ze zulke dingen. Het erf kan helaas niet afgesloten, als je wilt kan je overal nog langs om hier te komen, maar zoals het nu lijkt doen ze hier dus geen stap meer.
celticpony schreef:Heb met mijn kinderen 1 stelregel; ik zal ze nooit straffen met een tik, Behalve... Bij het mishandelen van dier of mens.. Dan ben je de mijne..(nou ja, zou graag willen, durven is een tweede). Deze kinderen hadden een enkeltje ouders gehad met mijn voet erachteraan. Vind dat de ouders op dit soort gedrag moeten worden aangesproken. Het gevaar zit 'm voor mij vooral in het feit dat op deze leeftijd kinderen al veel meer inlevingsvermogen zouden moeten hebben. Inlevingsvermogen wat de basis is voor een goed ontwikkeld geweten. Natuurlijk moeten kinderen experimenteren, maar dit heeft niets met grenzen uiitesten te maken, omdat ze hiermee al grenzen overgaan: grenzeloos gdrag dus.. Ik zou me als ouder eens goed achter de oren krabben en uitzoeken waar zo'n kind last van heeft. Dat de rest meeloopt zegt wat over de groepsdruk en hoe weinig weerstand uemand daar tegen kan bieden. Ook zorgelijk! hoop dat de eigenaar er dus ook echt werk van gaat maken. als je dit laat gaan, heb je een gemiste kans.