Jonge poesjes... Kinderspeelgoed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Jonge poesjes... Kinderspeelgoed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:16

En dan kun je het ze maar beter leren zodat ze van iemand anders het goede voorbeeld mee krijgen en leren hoe ze wel met dieren om horen te gaan.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 22:16

Voor zover ik weet, uit verhalen van de dames zelf hebben ze zelf ook huisdieren. Ze zijn dus niet wildvreemd ermee.

Ze moeten zo'n 11/12 jaar zijn.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 22:17

C_arola schreef:
En dan kun je het ze maar beter leren zodat ze van iemand anders het goede voorbeeld mee krijgen en leren hoe ze wel met dieren om horen te gaan.

Je begrijpt wel dat na zo'n voorval ze hier niet meer gewenst zijn.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:19

Verschrikkelijk, vraag me af wat die kids van thuis uit bijgebracht is dan.

Zo vertelde een collega van mij laatst een "leuk" verhaal, haar dochter vond het altijd zo leuk om met een vriendinnetje samen over te gooien, alleen niet met een bal maar met het konijn. Collega lag helemaal in een deuk toen ze het vertelde, want het zag er "zo grappig" uit 8)7

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:20

Muzefee schreef:
C_arola schreef:

Je begrijpt wel dat na zo'n voorval ze hier niet meer gewenst zijn.

Dat kan ik heel goed begrijpen, ik vraag me alleen dan af of ze het niet ergens anders ook zo zullen doen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 22:20

_Spooky_, misselijkmakend zo'n verhaal. Goed voorbeeld van een ouder die het goede voorbeeld NIET is, bah. :n

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:21

Hoe oud waren de meisjes?? Je zou toch denken dat kinderen met een beetje opvoeding, weten dat ze nooit zo met dieren mogen omgaan. Hoe halen ze het in hun hoofd, nu zijn de meisjes nog klein maar dit soort acties voorspelt weinig goeds voor de toekomst.
Ik hoop maar dat de ouders hier van op de hoogte gebracht worden en dat ze er flink van langs krijgen thuis, en leren om dieren met respect te behandelen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:21

_Spooky_ schreef:
Verschrikkelijk, vraag me af wat die kids van thuis uit bijgebracht is dan.

Zo vertelde een collega van mij laatst een "leuk" verhaal, haar dochter vond het altijd zo leuk om met een vriendinnetje samen over te gooien, alleen niet met een bal maar met het konijn. Collega lag helemaal in een deuk toen ze het vertelde, want het zag er "zo grappig" uit 8)7

:( niet te geloven dat de moeder daar dan ook nog om kan lachen :n

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:26

Párdon?!
M'n kinderen kregen me toch een rotschop.. jeeetje..
Werkelijk, ik zit echt vol verbazing te lezen..:+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:30

Zal hier toch een basisregel gaan worden in de opvoeding; respect voor dieren!

Walgelijk zulke kids, bah bah.

Vroeger hadden wij op stal ook regelmatig nesten, maar onderling hebben we de poezen laten steriliseren, aanlopertjes weggebracht en de laatste gesteriliseerde stalpoes woont nu hier, geen nesten meer op stal godzijdank.

Bij ons op stal mogen er trouwens geen kinderen op zolder komen, zéker niet als er kittens waren!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 22:33

Quellian, dat mag hier ook niet en toch doen ze het. Als de stalbaas weg is en ze weten het sluipen ze de boerderij op en doen ze zulke dingen. Het erf kan helaas niet afgesloten, als je wilt kan je overal nog langs om hier te komen, maar zoals het nu lijkt doen ze hier dus geen stap meer.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:38

Het is triest dat zulke dingen gebeuren.
Jij hebt het echter over de jeugd van tegenwoordig...dit soort dingen is niet iets van tegenwoordig...het is (helaas) van alle tijden.
Sommige kinderen (van alle tijden) doen gewoon zulke dingen.
Ik hoor oude mensen ook wel eens verhalen doen, wat ze vroeger op de boerderij met de jonge katten deden.
Of uit experiment een konijn in de fik steken.
Of die plattelands kwajongens vroeger, die met een rietje in het achterwerk van een kikker, de kikker opbliezen en er dan mee overgooiden.
Of de tamme kraai van mijn vader die in 1948 door een buurjongen voor de lol met een jachtgeweer werd doodgeschoten (terwijl hij wist dat het mijn vaders huisdier was...mijn vader was slechts acht jaar oud en ontroostbaar).
Kortom...fratsen met dieren zijn helaas van alle tijden.
het enige dat je kunt doen, is als je kinderen er op betrapt het bespreekbaar maken en ze luid en duidelijk laten weten dat zoiets niet door de beugel kan!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:40

Is denk ik ook een reactie op hoe veel volwassenen tegenwoordig met hun huisdieren omgaan, ach konijntje of kitten was maar 5 euro dus zolang ie t doet is het leuk. Net als mensen die hond aan de boom binden, kittens in parken achterlaten, dierenarts te duur vinden en hun beest dan maar laten creperen etc etc.
Als je zo wordt opgevoed, tja...

Toch is dat niet altijd zo, mijn zus is ook compleet anders wat dieren betreft, die nam 2 kindvriendelijke katten van marktplaats en toen die compleet doordraaiden na 2 dagen snapte ze er niks van. Nou ik wel, want als die kids hier zijn moet ik ze constant waarschuwen dat ze niet achter de kat aan moeten jagen en dat die zelf wel naar ze toekomt als ze dat wil. Zus snapt ook compleet niet waarom ik zo moeilijk doe over de kat. Was toen wel in tranen dat ze een miskoop gedaan had omdat de katten niet zo waren als de beschrijving van de vorige eigenaar, en als ze zze naar het asiel bracht kostte het haar extra geld. Toen heb ik ze maar opgehaald en na ontworming etc en even checken of ze echt geholpen waren bij DA bij een kennis met een boerderij gebracht.

Nu hebben ze cavia's die moddervet zijn en gerust aan hun hoofd getrokken worden als de kids ze op willen pakken. _-:(

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:44

Ja vreselijk zulke dingen..
ik kan er ook niet tegen hoor als ik zoiets zie, en er idd mee omgegaan word alsof het plastic poppen zijn bij wijze van..

die arme diertjes kunnen er ook niks aan doen, en dan zo behandeld worden :n
nee ik kan mij daar ook erg kwaad om maken hoor.. _-:(

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:53

Zie dagelijks ouders in de spreek- en wachtkamer die hun kinderen aanbidden. Meermaals heb ik kinderen die de spreek- en wachtkamer als speelterrein zien, om rust moeten vragen. Zieke dieren in de wachtkamer zaten dan tussen rondrennende, schreeuwende kinderen en de ouders zaten er als dode vogeltjes lachend bij. Als ik er dan wat van zeg en uitleg dat het een dierenziekenhuis is en dit echt niet kan, dan krijg ik onbegrijpende en kwade blikken... :n . Schop onder hun kont moeten ze hebben dergelijke ouders ! -:(-

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:06

zou die ouders wel eens willen rondslingeren }:) }:) }:) }:) , volgens mij kunnen kinderen zichzelf niet op voeden. Sorry maar als je zo met dieren omgaat dan hebben je ouders toch echt iets gigantisch fout gedaan denk ik toch!!!

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:13

Wat een vreselijke rotkinderen en ouders! Arme poesjes. Ik wordt helemaal misselijk van het verhaal als ik het hoor. Echt enorm respectloos is het. Een taakstraf zou niet misstaan bij dit soort gevallen. En wat extra dierenartskosten kunnen ook wel makkelijk op de ouders verhaald worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:14

woow....

Ik zou egt vreselijk door het lind zijn gegaan! Hoe kunnen ze dat doen? Hoe komen die kinderen er ook op :? je verwacht van meisjes die naar een stal gaan voor paarden dat ze wel van dieren houden maar dit zijn gewoon 100% dierenbeulen! Egt ziek!

Die ouders moeten ingelicht worden en je kan heir zelfs mee naar de politie. Als de kinderen dit al bij vreemde kittens doen, wat doen ze dan bij hun eigen huisdieren :?

waar gaat het heen zegg....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:22

Pfoeh, ja... veel ouders laten behoorlijk wat steken vallen.
Zo zag ik gisteren een gezin op de hei met een pup, ieder gezinslid gaf het dier volstrekt tegengestelde commando's... Het dier begreep er echt geen REET meer van en kreeg daarvoor dan weer op zijn donder.
Vervolgens gaat het kind rennen en het diertje volkomen opfokken, waarop het hondje speels in haar broek hangt... waarna moeder een ellenlange preek ophangt tegen de hond. Arm dier; wat een koekebakkers... ga een cursus volgen ofzo!

Die kinderen met die kittens... afschuwelijk. Deels waarschijnlijk aan de ouders te wijten (misschien goed om ze erop te attenderen), maar het is helaas ook algemeen bekend dat kinderen die dieren mishandelen (en dus een vleugje empathie missen) op volwassen leeftijd hun agressie soms op ernstige wijze tegen mensen richten.
Ernstig dit soort dingen. Dermate ernstig dat het goed zou zijn wanneer de ouders er vanaf weten.

Tot slot: ik ben overigens niet enthousiast over het eindeloos fokken van katten... en dat mag gezegd. Het is niet in belang van de dieren... het zijn er al veel te veel die in overvolle ellendige asiels terecht komen.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 03:17

4ratten schreef:
Ik ben bang dat de kinderen inderdaad niet weten dat dieren geen speelgoed zijn. Hier zijn de ouders tekort geschoten in de opvoeding. Boos worden op de kinderen en ze bij de jonge poesjes weghouden is alleen volgens mij ook geen oplossing. Dan leren ze nooit hoe ze met dieren om moeten gaan. Ik heb zelf een tijdje op een kinderboerderij gewerkt en dan zie je ook kinderen die niet weten dat dieren ook gevoel hebben. Ze dit uit leggen en erbij blijven als ze met de poesjes omgaan voorkomt dat ze in de toekomst nog andere dieren gaan mishandelen. Ze weten vaak niet beter, het is niet kwaad bedoelt, maar kinderen experimenteren nou eenmaal graag.

Het is niet de taak van de TS noch van de stalbaas om de meisje om te leren gaan met jonge katjes.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 03:18

Muzefee schreef:
Voor zover ik weet, uit verhalen van de dames zelf hebben ze zelf ook huisdieren. Ze zijn dus niet wildvreemd ermee.

Ze moeten zo'n 11/12 jaar zijn.

Als ik de OP lees zou ik ze zo'n 5-6 jaar schatten.

11 - 12 jaar had ik niet verwacht ...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 06:30

Heb met mijn kinderen 1 stelregel; ik zal ze nooit straffen met een tik, Behalve... Bij het mishandelen van dier of mens.. Dan ben je de mijne..(nou ja, zou graag willen, durven is een tweede). Deze kinderen hadden een enkeltje ouders gehad met mijn voet erachteraan. Vind dat de ouders op dit soort gedrag moeten worden aangesproken. Het gevaar zit 'm voor mij vooral in het feit dat op deze leeftijd kinderen al veel meer inlevingsvermogen zouden moeten hebben. Inlevingsvermogen wat de basis is voor een goed ontwikkeld geweten. Natuurlijk moeten kinderen experimenteren, maar dit heeft niets met grenzen uiitesten te maken, omdat ze hiermee al grenzen overgaan: grenzeloos gdrag dus.. Ik zou me als ouder eens goed achter de oren krabben en uitzoeken waar zo'n kind last van heeft. Dat de rest meeloopt zegt wat over de groepsdruk en hoe weinig weerstand uemand daar tegen kan bieden. Ook zorgelijk! hoop dat de eigenaar er dus ook echt werk van gaat maken. als je dit laat gaan, heb je een gemiste kans.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:38

Muzefee schreef:
Quellian, dat mag hier ook niet en toch doen ze het. Als de stalbaas weg is en ze weten het sluipen ze de boerderij op en doen ze zulke dingen. Het erf kan helaas niet afgesloten, als je wilt kan je overal nog langs om hier te komen, maar zoals het nu lijkt doen ze hier dus geen stap meer.

Als ze het wél doen :) kun je gaan dreigen met het bellen van de politie..
Zij zijn immers dan op verboden privé terrein ~~}>

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:02

Je zou die kinderen............................ _-:( _-:( _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:27

celticpony schreef:
Heb met mijn kinderen 1 stelregel; ik zal ze nooit straffen met een tik, Behalve... Bij het mishandelen van dier of mens.. Dan ben je de mijne..(nou ja, zou graag willen, durven is een tweede). Deze kinderen hadden een enkeltje ouders gehad met mijn voet erachteraan. Vind dat de ouders op dit soort gedrag moeten worden aangesproken. Het gevaar zit 'm voor mij vooral in het feit dat op deze leeftijd kinderen al veel meer inlevingsvermogen zouden moeten hebben. Inlevingsvermogen wat de basis is voor een goed ontwikkeld geweten. Natuurlijk moeten kinderen experimenteren, maar dit heeft niets met grenzen uiitesten te maken, omdat ze hiermee al grenzen overgaan: grenzeloos gdrag dus.. Ik zou me als ouder eens goed achter de oren krabben en uitzoeken waar zo'n kind last van heeft. Dat de rest meeloopt zegt wat over de groepsdruk en hoe weinig weerstand uemand daar tegen kan bieden. Ook zorgelijk! hoop dat de eigenaar er dus ook echt werk van gaat maken. als je dit laat gaan, heb je een gemiste kans.

Dat heb je heel mooi gezegd, kan me er alleen maar bij aansluiten :)