Madeliefjes schreef:@Ellepel. Puur Jeuk is die waar je de link van hebt geplaatst inderdaad. Puur Huid is echt bedoeld voor dieren met een vlooien, mijten en staphylococcen probleem en dan pak je gelijk een groot scala van mogelijke oorzaken aan. Puur Jeuk pakt echt de jeukklachten aan maar dan weer niet echt de oorzaak. Mocht het toch atopie zijn dan zou je Puur Pollen kunnen inzetten. Mocht je hier interesse in hebben dan is het aan te raden eerst je kat een drainage kuur te geven en dan een Puur product. Net zoals bij zomereczeem is het bij alle allergieen sowieso goed om te draineren kan al een stuk vermindering van de klachten veroorzaken. Het is nu alleen moeilijk te zeggen welke Puur jij zou kunnen geven. Puur Jeuk ligt het meest voor de hand misschien. Voedingsallergie geloof ik niet in bij jouw kat. Dan zou hij/zij dat 365 dagen per jaar hebben en dat uit zich bij katten meestal wat anders dan dat jij nu hebt beschreven.
Maar ik merk wel dat wij wel allebei een voorkeur hebben voor jeukende beesten, jij een jeukend paard en kat en ik een jeukend paard en hond. Wij komen lekker de zomer door, hihi.
ach hou op over dieren met jeuk
kan er zo langzamerhand wel expert in gaan worden haha.
naast voer en vlooien is er trouwens nog een andere optie...dit is een gestereliseerde poes die geen vaste tijd in het jaar heeft van verharen.
kan dus ook nog hormonaal zijn bedenk ik me net...
ik weet het gewoon niet haha
kan dat beest wel meeslepen naar de dierenarts ,maar dan gaat er een prednisonprik in en dan is het over, en waarschijnlijk krijg ik tabletten mee en moet ik een zak speciaal voer van hun kopen.
weet precies hoe dat gaat na tig jaar huisdieren te hebben
drainage kuur zou best een ideetje zijn, ben wel voor homeopatie en heb er zeker goede ervaringen mee..
heb ik nog wel staan ook...