wie wil even meedenken? poes met vlooienallergie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:44

Ik sluit me aan bij chocobroodje. :)
Vlooien behandelen is heel goed begin, als je dit netjes doet met een goed middel (verschillende op de markt, kwestie van uitproberen waar ze wel tegen kan. Meestal toch inderdaad de duurdere merken die betere werking hebben, helaas). Maar....
Omdat ze veel verschillende voeren krijgt, zou het misschien een relatie daarmee kunnen hebben?
Of met de jaargetijde, als er bepaalde pollen in de lucht zijn?
Goed begin, de vlooienbestrijding, maar kies dan iets goeds. Heeft dit geen effect op haar klachten, zou je toch aan een dierenartsenbezoekje moeten denken voor een oplossing.
Leven met jeuk is verschrikkelijk.
Succes! :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 20:50

heb je helemaal gelijk in chocobroodje. en Fielychi
ik weet het niet zeker, en inderdaad omdat het alleen zomers is.
in november is het weg.

straks heb ik een poes met zomereczeem :)* ( nee flauw,maar heb het wel even gedacht)

het is alleen in de zomer en ik heb wel gedacht aan een overgevoeligheid voor bepaalde planten.
maar het stomme is dat als ik haar dus behandel met de frontline spray dat het dan wegtrekt...dus dat is dan wel weer zo toevallig dat ik toch aan een vlooienallergie ga denken.( of ander ongedierte)

ik ga met deze poes geen testen doen.
dit is zo'n apart dier dat ik dat haar en de dierenarts niet wil aandoen.
daarom kies ik nu ook het liefste voor een homeopatisch ondersteunend middel.

die flea relief is alleen tegen vlooien,maar je hebt bijvoorbeeld ook van VSM ondersteunende middelen tegen de jeuk.
misschien handig om te weten:
ze wast zich veel..over haar hele lichaam.
en op de rug zitten her en der dan droge kortjes , die kun je er zo af peuteren,vind ze heerlijk!
zit geen pus onder,huid is niet rood..helemaal niks.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:56

Lastig, lastig...
Maar waarom geen frontline spray gebruiken dan? Als het werkt. :)
Lastig om een kat in te sprayen inderdaad, vinden ze nooit zo leuk. :=
Je kan het best op je handen (met handschoenen aan natuurlijk) of op een washandje sprayen en haar daar dan mee inwrijven. Als de klus maar geklaard wordt, toch?
De pipetjes van Frontline kan ze ook niet tegen? Ook niet als je een halve geeft?
Hopelijk werkt de Flea Relief voor je kat, maar eerlijk gezegd, betwijfel ik het. Vlooien kunnen erg hardnekkige parasieten zijn die vaak harde hand nodig hebben...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 21:00

ja ik twijfel zelf ook nog heel erg of ik dat wel zal bestellen.
dit is alleen tegen vlooienallergie en dat ander middel is tegen huidproblemen in het algemeen...

denk inderdaad dat ik de werkhandschoenen maar weer moet pakken,veiligheidsbril op en kat in de greep om in te sprayen 8-) }>

pipetjes is niks, heb daar al veel merken in de loop der jaren van geprobeerd.

chocobroodje

Re: wie wil even meedenken? poes met vlooienallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:44

ik heb een aantal jaar gewerkt in een dierenspeciaalzaak, en ik kan je wel een aantal tips geven. Ten eerste ga opzoek naar een goed voer zoals de carocat met vis en rijst, is ook niet zo gek duur en kwalitatief erg goed voer. En blijf daar een tijd opzitten, niet gaan wisselen, dat kan heel slecht zijn voor dieren in het algemeen. In plaats van haar in te sprayen kun je ook een washandje pakken het daarop spuiten en haar dan inwrijven waarschijnlijk vind ze dat minder eng. Echter ik zou haar eerst eens heel goed kammen, als je echt vlooien vind direct behandelen, zoniet zou ik haar even laten. Ik denk dat ze een voedingsallergie heeft die versterkt word door een bepaald stofje/plantje in de buurt. Is ze onder haar buik en tussen de tenen rood op de huid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:28

Ellepel het middel flea reliëf werkt ook tegen de jeuk hoor er staat;

Voor irritatie en jeuk door huidparasieten

Flea Relief is een natuurlijk homeopathisch middel dat de irritatie, het krabben en bijten helpt te verminderen veroorzaakt door vlooien, teken, mijten en luizen. Het helpt ook het genezingsproces. De samenstelling is gericht op het ondersteunen van de lichaamseigen genezingskracht tegen irritaties, zwellingen, eczeem en zere plekken. Een van de ingrediënten - pulex irritans - is een vlooien extract. Dit middel gebruikt vlooien om vlooien te bestrijden!

bron

Mijn pers is ook een zenuwenpees, zij kreeg tevens last van diarree als ze zo'n jeuk had, pure stres.
Ik wist dat in het begin niet, maar als ik flea relief gebruik gaat ook dit over.
En de bultjes, zij had ook geen etter hoor, alleen bultjes, die dan opengingen en korstjes werden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 06:53

chocobroodje:

tussen de tenen niet rood en op haar buik is ook niks mis.
en als ik kam vind ik niks aan vlooienpoep....

uhmmm voedingsallergie.
tja, weet je ik ben niet tegen duur voer ofzo,maar als ik weet dat de buren van 3 huizen verderop een grote bak kattenvoer buiten hebben staan waar die van mij ook van snoept dan vind ik het wel prima zo ;)

chiqa:
dan zou het dus wel de moeite waard zijn.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:03

Frontline verandert elke keer, als het goed is, de werkende stof.
Dus dan kunnen de vlooien eigenlijk niet resistent worden.

En ik zou het eerst maar laten bevestigen door de arts hoor.

En vlooien heb je trouwens tegenwoordig ook gewoon in de winter hoor, ze overwinteren in huis, ook al zie je ze niet.
Zou inderdaad ook je huis goed ontvlooien met sprays e.d.
Ook goed in de naadjes en plinten...

En als ze een voedselallergie heeft moet je maar 1 soort voer geven en verder werkelijkwaar niets.
Geen kruimel van iets anders, dan pas kan je zien of ze ergens allergisch voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:07

bo0tjeee schreef:

Bron?
Het is al jaren bekend dat steeds meer vlooien resistent zijn tegen frontline zoek er maar eens op na.
En met een vlooienallergie ga je geen risico nemen natuurlijk, jeuk is verschrikkelijk.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:08

Bron, de vertegenwoordiger van Frontline bij ons in de winkel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:08

O vandaar....

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:12

En daarom zeg ik ook, ga niet zelf lopen dokteren.

Ik werk nu bij een Dierenarts, en dit zien we zoveel (Zelf dokteren). Het gaat vaak alleen maar de foute kant op, en mensen zeggen: "Ja maar dat staat op internet dus dat is zo hoor!".
Geloof aub niet alles wat op internet staat. Ga even langs een arts! Die kan het bekijken, en wie weet is het wel iets anders.
Hotspots? Schimmel? Ecxzeem?
Het kan vanalles zijn, dan neemt de arts vaak een afkrabsel en dat kan worden getest. Net zoals bloed.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:18

Chiqa schreef:
bo0tjeee schreef:

Bron?
Het is al jaren bekend dat steeds meer vlooien resistent zijn tegen frontline zoek er maar eens op na.
En met een vlooienallergie ga je geen risico nemen natuurlijk, jeuk is verschrikkelijk.

Ik heb hier juist nooit problemen met frontline. En ik krijg toch soms katten met compleet vlooiencircus hier. )pleeggezin van het dierenasiel'. En ook tegen teken werkt het hier super. Misschien heb ik hier andere vlooien. :+

Ik pak de katten in hun nekvel en dan spray ik ze zo in. Meestal gaat dat wel, maar als het knokken wordt haal ik druppels. )tot nu toe maar bij 1 volwassen kat gedaan'.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:01

Frontline geeft in de praktijk steeds meer resistentie. Maar het zal me niet verbazen dat dat nu nog regionaal voorkomt, de resistente vlooien moeten eerst nog heel nederland veroveren. hihi.

@Ellepel. Puur Jeuk is die waar je de link van hebt geplaatst inderdaad. Puur Huid is echt bedoeld voor dieren met een vlooien, mijten en staphylococcen probleem en dan pak je gelijk een groot scala van mogelijke oorzaken aan. Puur Jeuk pakt echt de jeukklachten aan maar dan weer niet echt de oorzaak. Mocht het toch atopie zijn dan zou je Puur Pollen kunnen inzetten. Mocht je hier interesse in hebben dan is het aan te raden eerst je kat een drainage kuur te geven en dan een Puur product. Net zoals bij zomereczeem is het bij alle allergieen sowieso goed om te draineren kan al een stuk vermindering van de klachten veroorzaken. Het is nu alleen moeilijk te zeggen welke Puur jij zou kunnen geven. Puur Jeuk ligt het meest voor de hand misschien. Voedingsallergie geloof ik niet in bij jouw kat. Dan zou hij/zij dat 365 dagen per jaar hebben en dat uit zich bij katten meestal wat anders dan dat jij nu hebt beschreven.

Maar ik merk wel dat wij wel allebei een voorkeur hebben voor jeukende beesten, jij een jeukend paard en kat en ik een jeukend paard en hond. Wij komen lekker de zomer door, hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:07

bo0tjeee schreef:
En daarom zeg ik ook, ga niet zelf lopen dokteren.

Ik werk nu bij een Dierenarts, en dit zien we zoveel (Zelf dokteren). Het gaat vaak alleen maar de foute kant op, en mensen zeggen: "Ja maar dat staat op internet dus dat is zo hoor!".

Valt mij idd ook....op Bokt zitten ook ontzettend veel DA's á la internet....
Met dingen als jeuk moet je gewoon niet gaan lopen mutsen ga zelf maar met jeuk rondlopen dan zit je na een paar dagen ook bij een arts.

En frontline, hier wordt het al jaren niet meer verkocht.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:15

Heb je dat natuurlijke vlooienspul van de Welkoop al eens geprobeerd?

Onze hond kan ook absoluut niet tegen vlooienspul maar dit werkt uitstekend, hij heeft nergens last van, behalve dan dat dat spul goed stinkt haha

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:16

Je bent pas dierenarts als je de titel draagt. En dat kan niet iedereen zeggen. :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:24

zonnebloem18 schreef:
Kan wel maar dan kan je beter even van de latex handschoentjes aandoen of het op een washandje spuiten.
De spray werkt trouwens nog wel erg goed de pipetjes niet meer.

Dat is onzin, wij hebben ze laatst nog bij onze kittens gebruikt en de vlooien vielen er met korte tijd (half) dood vanaf.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:27

ellepel schreef:
denk inderdaad dat ik de werkhandschoenen maar weer moet pakken,veiligheidsbril op en kat in de greep om in te sprayen 8-) }>

Als het insprayen zo'n drama is, doe dan je handen insprayen op een afstandje en dan door d'r vacht heen wrijven met je handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:03

Mayo heeft jou kat (Of hond) een vlooienallergie?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:35

Nee, dat heb ik ook niet gezegd :)

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:43

Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen en zo komt iedereen met zijn eigen oplossing.
Als te merken is dat, zoals bij de TS, is er al een oplossing gevonden: frontline-spray.
Logisch dus om bij de vlooien de relatie te leggen. Of dit medisch correct is, is de vraag natuurlijk.
Maar iemand dwingen naar een DA te gaan, werkt meestal averechts. Met iemand meedenken en samen tot de conclusie komen dat het misschien verstandig is om toch een bezoekje aan de dierenarts te wagen, is toch veel prettiger? :)

Overigens zijn er best nog regio's waar frontline nog prima werkt. De resistentie komt juist voor in de regio's waarin het erg veel gebruikt wordt. In regio's waar het weinig/niet gebruikt wordt, daar voldoet het vaak nog prima.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:50

het kan heel goed aan het voer liggen!!
onze hond had het ook, werk echt gek van de jeuk en vlooien.
nu eet hij gewoon brokken van de wellkoop en dat gaat super.
dus hoeft niet duur voer te zijn ofzo!
we gaven hem ook lam en rijst maar dat werkte helemaal niet.

dus dat is ook het proberen waard.
maar als hij ook bij de buren mee eet wordt het wat moeilijker natuurlijk

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 15:15

Madeliefjes schreef:
@Ellepel. Puur Jeuk is die waar je de link van hebt geplaatst inderdaad. Puur Huid is echt bedoeld voor dieren met een vlooien, mijten en staphylococcen probleem en dan pak je gelijk een groot scala van mogelijke oorzaken aan. Puur Jeuk pakt echt de jeukklachten aan maar dan weer niet echt de oorzaak. Mocht het toch atopie zijn dan zou je Puur Pollen kunnen inzetten. Mocht je hier interesse in hebben dan is het aan te raden eerst je kat een drainage kuur te geven en dan een Puur product. Net zoals bij zomereczeem is het bij alle allergieen sowieso goed om te draineren kan al een stuk vermindering van de klachten veroorzaken. Het is nu alleen moeilijk te zeggen welke Puur jij zou kunnen geven. Puur Jeuk ligt het meest voor de hand misschien. Voedingsallergie geloof ik niet in bij jouw kat. Dan zou hij/zij dat 365 dagen per jaar hebben en dat uit zich bij katten meestal wat anders dan dat jij nu hebt beschreven.

Maar ik merk wel dat wij wel allebei een voorkeur hebben voor jeukende beesten, jij een jeukend paard en kat en ik een jeukend paard en hond. Wij komen lekker de zomer door, hihi.

ach hou op over dieren met jeuk |o
kan er zo langzamerhand wel expert in gaan worden haha.

naast voer en vlooien is er trouwens nog een andere optie...dit is een gestereliseerde poes die geen vaste tijd in het jaar heeft van verharen.
kan dus ook nog hormonaal zijn bedenk ik me net...

ik weet het gewoon niet haha :o :D

kan dat beest wel meeslepen naar de dierenarts ,maar dan gaat er een prednisonprik in en dan is het over, en waarschijnlijk krijg ik tabletten mee en moet ik een zak speciaal voer van hun kopen.
weet precies hoe dat gaat na tig jaar huisdieren te hebben :j :P

drainage kuur zou best een ideetje zijn, ben wel voor homeopatie en heb er zeker goede ervaringen mee..
heb ik nog wel staan ook...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:20

Ik heb hele goede ervaringen met:
https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... y/188/1/1/

Heel veilig ook, mocht je een allergische reactie zien dan is wassen met shampoo voldoende om het er weer vanaf te krijgen.

Voor de kat bestaat er Defencat, een schuim wat je met je handen op moet brengen. Even aan je da vragen of die dat voor je kan bestellen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 26-06-09 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt