Chiqa schreef:Want wat gebeurde er net. Er liep een wildvreemde boer op zijn land gif te spuiten, geen dieren. Donan dr koppie zat er al weer op, het koppie van IK GA.
Dus vast natuurlijk ik zag het kwijl uit dr bek druipen, dus de associatie met dat eten en een boer is helaas sterk aanweizig.
Hoe zouden jullie op zo'n moment reageren, nee zeggen of gewoon doorlopen? Want ik ben dus niet meer in the picture.
Dus de meesten zijn het er wel mee eens dat je gepast straffen moet, maar wat is straffen?
Als de hodn dus weigerd iets te doen, hoe straf jij dan?
Als ze haar concentratie kwijt is en jij wilt doorlopen met haar aan de lijne,een kort rukje geven en duidelijk NEE zeggen,dit herhaal je een aantal keer..
Wat ik vaak doe met mijn hond,savonds laat op straat,als er bijna geen andere intressante dingen op straat zijn,een paar passen lopen,laten zitten,en weer doorlopen.. dit een aantal keer herhalen.. zo doe ik dat ook met 'blijf',ik laat hem los,laat hem zitten of liggen,hij moet blijven..ik loop door,en hij mag pas komen als IK het zeg.. dit langzaam opbouwen met de hoeveelheid meters je wegloopt..
Daarna goed belonen natuurlijk!