Kittens op bokt te koop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:50

Wat is HTK?

Het viel mij ook al op idd dat er veel kittens aangeboden worden, meestal door "ongelukjes".
In mijn ogen is dat niet nodig, die ongelukjes.
Er bestaat zoiets als steriliseren, en wil je later een nestje fokken, dan zijn er ook nog anticonceptie pillen.
(vind het zoiezo zielig dat katten binnen gehouden worden omdat ze anders gedekt zouden worden)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:51

Ik heb ooit eens 5 jaar geleden ook 2 kittens per bokt aangeboden.
Ook hier ging het om een oeps-nestje van ons bij ons net gekochte huis gekregen poes. Ze had al een nestje van 2 kittens maar was mij te snel af en weer dragend. Dat nestje heb ik laten komen. 1 poesje is naar mijn nicht gegaan en de 2 katertjes zijn naar manzano hier op bokt gegaan. Zowel mijn nicht als manzano hebben de katten nog steeds en zijn dol gek met ze.
Het leuke vind ik dat ik op deze manier nog steeds een beetje contact heb en kan zien hoe ze op groeien.

Wel ben ik het met je eens dat er teveel HTK katten zijn en dat de asiels overvol zitten. Na dit laatste oeps-nestje heb ik dan ook moederpoes en die 2 oudste kittens (die we zelf hebben gehouden) laten steriliseren/castreren. Moederpoes leeft onderhand niet meer en we hebben er een andere poes bij maar ook die is geholpen toen ze ca. 8 maand oud was.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:51

amen silvana.

htk zijn huis-tuin-keuken katten. Dus eigenlijk de standaard katten die je ziet. Met een chique naam ook wel europese korthaar genoemd ;).

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:53

flicka schreef:
Die htk katten worden als schattig kitten aangeschaft, na een paar maanden overdag de deur uitgegooid want baasje moet werken en ze vreten dan de vogels in mijn tuin op.
Hier worden ze vaak niet gecastreerd dus het fokt maar aan. Hele parades lopen langs mijn huis. Een kat hoort niet een woonwijk in te gaan om te jagen, die krijgt thuis eten en heeft thuis een kattebak. Maar van de drollen in mijn tuin kun je een kasteel bouwen.
Ik heb 2 jachtterriers en die worden er helemaal adhd door. Dus af en toe is het hier wild west :D

Dat is ook weer het gevolg er van, dat andere mensen er overlast van hebben. Mijn katten komen ook buiten, maar mensen mogen gerust een emmertje water er overheen gooien hoor ;). Voor honden zijn ze jammer genoeg niet bang...

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:53

Aha, Ja die heb ik ook, europese korthaar.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:54

nou ik heb ddl wel gehoord van castreren en steriliseren hoor als je het zonodig moet weten 2 van de 6 zijn gesteriliseerd en 2 caters zijn gecastereerd.. tis een beetje zielig om je poes te laten steriliseren als ze al dragende is aangezien ik abortus moord vind

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:56

Een Europese korthaar is een erkend ras, dus een foute benaming voor HTK's :)

lijntje87

Maar is het niet de bedoeling dat je vóórdat ze drachtig is haar laat steriliseren? waarom is ze eerst gedekt?

sunny_l0ve

daar hebben we het nu toch ook niet over wietsje92? Maar het is misschien handiger om het nestje uberhaupt te voorkomen, en is het al zover, om haar daarna te laten steriliseren voordat het weer zover is. We zeggen ook echt niet dat abortus noodzakelijk is, heb ik in ieder geval nog niet zien staan.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:57

Letizia schreef:

wat is het verschil? in mijn katten-paspoort staat europese korthaar. (maar dit zijn echt vuilnisbakkies)

sunny_l0ve

Letizia schreef:

oeps mijn fout.... ik dacht dat dat gewoon een verzamelnaam was voor alle HTK's?

Wietsje92

pff nou ik denk dat iedereen zelf moet weten wat die met zn kat/poes doet, er zijn altijd mensen die zeuren op de wereld. ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:58

Wietsje92 schreef:
nou ik heb ddl wel gehoord van castreren en steriliseren hoor als je het zonodig moet weten 2 van de 6 zijn gesteriliseerd en 2 caters zijn gecastereerd.. tis een beetje zielig om je poes te laten steriliseren als ze al dragende is aangezien ik abortus moord vind

Nou dan heb je een goed excuus om ze te laten helpen zodra ze bevallen is/zijn en op je laatste opmerking ga ik niet eens in...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:59

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:59

laten we dan voor het gemak ook even alle honden castreren en steriliseren dat probleem ook opgelost want honden zitten er ook genoeg int asiel ;)

Letizia

Re: Kittens op bokt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:00

Goed idee, want honden lopen immers altijd ongecontroleerd over straat :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:01

Wietsje92 schreef:
pff nou ik denk dat iedereen zelf moet weten wat die met zn kat/poes doet, er zijn altijd mensen die zeuren op de wereld. ;)

Als iedereen zo makkelijk als jou zou zijn zou nu heel jouw straat vol zitten met katten. Nee dat is lekker.... laat iedereen maar lekker zijn gang gaan hoor!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:01

sunny_l0ve schreef:
@ TE5: ik denk dat ze eerder bedoeld dat ze eerst naar liefhebbers voor een kitten moeten zoeken eer ze aan een nestje beginnen.
Zakelijk gezien is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod, is er geen vraag naar, dan moet je het ook niet aanbieden want niemand heeft er interesse in.

Ze had het over oeps-nestjes, dus ik denk van niet :n
Dat zie je niet van te voren aankomen :+
Overigens ben ik het er wel mee eens dat als je het echt van plan bent dat je eerst moet zoeken naar baasjes :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:04

oke, dan weet ik ook niet waar ze het over had... ;)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:05

Letizia schreef:
Wietsje92 schreef:

Nou dan heb je een goed excuus om ze te laten helpen zodra ze bevallen is/zijn en op je laatste opmerking ga ik niet eens in...

En dat kan dus al zodra de kittens een paar uur alleen kunnen blijven (en bijvoorbeeld al vast voedsel eten).
Die poes van ons is dan ook gesteriliseerd toen de kittens 6 weken oud waren. Ik moest alleen de hechtingen 2-3 maal daags controleren i.v.m. de kittens en dat ze bij het drinken op de buik 'stampen'.
Veel langer kon ik echt niet wachten omdat moeders al slinkse manieren begon te bedenken om weer naar buiten te kunnen (was een echte buitenkat).

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:07

Ik bedoel ook niet direct na de bevalling, maar idd zodra het kan, maar ws is moeders dan al weer zwanger omdat ze ws gewoon buiten loopt en dan heb je het weer over moord :roll:
Of denk ik nu te zwartgallig?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:11

Euhm... neuh :o

Het is dat wij Shakira destijds in huis konden houden de eerste weken. Toen had ze ook nog niet zo'n behoefte om naar buiten te gaan, weg van haar kittens. Maar met een week of 4-5 werd dat steeds moeilijker. Stel dat ze toen weer ontsnapt was en weer gedekt dan had ik haar alsnog later steriliseren. Anders blijf je aan de gang.
Nou was de kans dat ze opnieuw gedekt zou worden vrij klein omdat het toen al eind oktober/begin november was. Maar ik was eigenlijk bang dat ze dan deze keer door haar eigen zoon gepakt zou worden en we (weer) een inteelt nestje zouden hebben (die kittens die we gehouden hebben waren ook een inteelt-gevalletje: broer x zus). Of dat de kater dus zijn zus zou dekken en dus inteelt op inteelt zou geven.
Laatst bijgewerkt door flettie op 21-06-09 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:13

Citaat:
pff nou ik denk dat iedereen zelf moet weten wat die met zn kat/poes doet, er zijn altijd mensen die zeuren op de wereld

Met zo'n antwoord vind ik dat er meteen kattenbelasting ingesteld mag worden. De vervuiler betaalt :D

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:15

kattenbelasting, hondenbelasting, misschien ook paardenbelasting? die vervuilen de buitenwegen ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:16

Ik vind dit een interessant topic en ik ben het er ook mee eens dat er teveel wordt gefokt.

Maar dat vind ik ook bij paarden. Met paarden wordt naar mijn idee ook teveel gedekt. En dan heb ik het niet zozeer om de sportpaarden maar meer over de hobbyisten die voor de lol pukkie de haflinger laten dekken door pipo de tinker. En m dan doorverkopen. Dat vind ik ook onzin...