Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yamcha schreef:Zit wel iets verschil tussen een angstbijter en een agressieve hond. Een angstbijter 'snept' is meer een waarschuwingsbeetje, hou je hoogstens een kras aan over. Een echte beet op een deel waar geen bot zit, levert een flinke wond op en spierschade. Op een deel waar wel bot zit, worden botten gewoon verbrijzeld. Dus daar zit zeer zeker wel verschil in.
Ik zou die vrouw willen aanraden om met begeleiding van een ervaren trainer/gedragstherapeut/hondenmens de hond opnieuw te plaatsen, desnoods tijdelijk in een asiel. Angstbijten is er zeker uit te krijgen, geen reden om een hond in te slapen, maar dat lukt alleen als je heel goed weet wat je doet.
ThePast03 schreef:Yamcha schreef:Zit wel iets verschil tussen een angstbijter en een agressieve hond. Een angstbijter 'snept' is meer een waarschuwingsbeetje, hou je hoogstens een kras aan over. Een echte beet op een deel waar geen bot zit, levert een flinke wond op en spierschade. Op een deel waar wel bot zit, worden botten gewoon verbrijzeld. Dus daar zit zeer zeker wel verschil in.
Ik zou die vrouw willen aanraden om met begeleiding van een ervaren trainer/gedragstherapeut/hondenmens de hond opnieuw te plaatsen, desnoods tijdelijk in een asiel. Angstbijten is er zeker uit te krijgen, geen reden om een hond in te slapen, maar dat lukt alleen als je heel goed weet wat je doet.
Dat gaat alleen op als een angstbijter nog niet heeft ervaren dat bijten een kick geeft en die kick het uiteindelijk gaat overwinnen van de angst. En dat gaat helaas vrij snel en dan kunnen ze echt goed bijten, vergis je niet.
Meer dan 90% van al het agressief gedrag van honden is gebaseerd op angst, alleen herkennen de mensen dat niet meer omdat de meeste honden na een aantal keer angstbijten een andere lichaamstaal laat zien. Alleen als je heel ervaren bent en goed oplet zie je het verschil.
Zwitsal schreef:totdat er een half jaar geleden een onbekende de tuin in kwam, samen met mijn oom, de hond schrok van de onbekende, vloog op die vrouw af en beet. een week later is de hond ingeslapen.
In alle situaties gedroeg hij zich perfect.. maar zodra er echt iets onverwachts gebeurde ging t dus weer fout.
daarom vraag ik me af of het geval van de buurvrouw van de ts nog wel goed te trainen is.. vraag me af of je deze angst er nu nog uit kan trainen.
Zwitsal schreef:klopt, alleen vragen wij ons af of dit ook puur uit angst was..
de honden konden ze namelijk horen aankomen (grind pad), mn oom liep er naast.. en de hond die beet moest vanaf een flinke afstand komen..ik persoonlijk vind het dan beter om zon hond in te laten slapen dan elke keer te moeten muilkorven enz..
want wat nu als er ondanks alle maatregelen WEL iemand onverwacht kan binnen komen.
bij mijn tante is ook alles omgeven door poorten en hekken enz maar toch kan er een keer een rare situatie ontstaan waar je niet op voorbereid bent.. (Stel nou, de buren hebben hun klein kinderen op bezoek, kinderen zijn aan t voetballen, schoppen de bal over t hek heen en in hun onschuld denken ze : we klimmen er wel even snel over heen,merkt niemand!.. dat kan zo ontzettend verkeerd aflopen)..
dees_daan schreef:wij hebben ook een hond gehad die bij ons kwam toen ze 9 maanden was, schat van een hond echt een heel lief beest tot ze ineens heel agressief naar kinderen reageerde.. en aangezien wij in een buurt met heel veel kinderen wonen, hier tegenover een speelveld voor kinderen is enz. hebben wij er voor gekozen om haar in te laten slapen.. wij wilden het risico niet nemen dat ze wel een keer zou ontsnappen, wilden haar niet 24 uur per dag met een muilkorf laten lopen, en we wilden niet dat ze bij verkeerde mensen terecht kwam. dit was wel een hond met veel bijtkracht, en de kinderen waren op ooghoogte.. het kwam echt vanuit het niets, en dat was het enge er aan..