Mariskatw schreef:I_Love_Welsh schreef:We willen wel een rashond omwille van ziektes in de familie nachecken
asielhonden zijn geen optie omdat je niet weet wat voorn gedrag ze hebben, helaas al kennis meegemaakt
Dat je geen hond uit het asiel wilt, dat is prima, dat moet iedereen voor zich weten, maar om te zeggen dat je niet weet wat voor gedrag zo'n hond heeft, dat is echt klinklare onzin. Tegenwoordig krijg je niet zomaar meer een hond mee uit het asiel! Bovendien staat bij elke hond beschreven of ze met honden/katten/jonge kinderen/in de auto/ alleen thuis kan zijn. Neem een willekeurige hond van Marktplaats en dan is het nog maar af wachten.
Daarbij krijg je bij een hond in het asiel een gezondheidsverklaring mee en een garantie, dus gezond zijn we ook. Veel honden in het asiel zijn ook rashonden, je krijgt alleen het stamboekpapier niet mee, omdat ze niet willen dat je met een hond gaat fokken
edit:typo
Ook ik sluit me hier volledig bij aan.
Na 7 jaar asielwerk ook best wel wat ervaring.
Heb ook 2 honden uit het asiel en het zijn echt tophonden!!
Een pup uit een nest moet je ook maar afwachten wat voor karakter erbij zit.
Tuurlijk ligt het grotendeels wel bij jouw in de hand, maar het karakter van de pup is al gevormd.
En je zegt ziektevrij,maar bedenk wel dat menig rasloze hond sterker is dan een rashond.
Daarbij komt bij dat in een asiel ze precies weten wat voor gedrag een hond heeft en of dat ook bij jullie in het gezin past.
En de meeste asiel testen dit altijd!
Op marktplaats absoluut geen hond kopen!!
9 van de 10 x word er gelogen over het karakter/gedrag van de hond om er maar zo snel mogelijk van af te zijn.
Mocht je het wel doen, wees op je hoede en neem dan een proefperiode.
Kijk vooral onder 'meerdere advertenties' bij de adverteerder omdat er meestal ook mensen tussen zitten die heel veel verschillende soorten pups hebben die eigenlijk gewoon uit het buitenland komen en altijd wel wat onder de leden hebben.
Ook ik heb in het asiel helaas dit te vaak moeten meemaken....
Als ik jouw was zou ik met je ouders fijn naar het asiel gaan en daar je maatje voor het leven uitkiezen.
Ze zullen je dankbaar zijn, en ook zeg ik uit ervaring!