Onze Os, nu zo ziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: Onze Os, nu zo ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:15

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan :).

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:40

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan.

Ik zou hem inderdaad voorlopïg op dat speciale voer laten, maar die van mij heb ik in de loop van de tijd er weer vanaf gehaald ondanks dat dierenarts zei dat het beter was van wel. Ze weten er nog steeds heel erg veel van af, maar je hebt 2 soorten gruis, het ene wordt wel bestreden door het voer en het andere niet. Het kan zo zijn dat wanneer je het voer door blijft geven uiteindelijk de 2de soort gruis kan ontstaan en daar kan je niks aan doen.

Ik weet niet of dat waar is, mijn stiefmoeder had ook een kater met blaasgruis en die heeft het voer 15 jaar gehad. Maar ondanks het voer had hij toch geregeld nog last met plassen en kreeg dan weer een catheter. Hij is uiteindelijk toch 17 jaar geworden en overleden aan kanker.

Bij mijn kater was de oorzaak stress, nu heeft prins een lijn met homopatische kruiden voor innerlijke rust en deze werken super voor hem en hij heeft nergens last van en geen gruis meer, dat is pas nog getest. Op het speciale voer van de dierenarts had hij wel nog steeds een blaasontsteking door de stress. Dus het is de ene kat voor de ander.

Ik heb bij mijn kater de eerste tijd iedere maand urine naar de dierenarts gebracht om te controleren omdat die van mij pas wat laat merken als het al heel erg is. De urine was al een half jaar schoon toen ik overgestapt ben.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:50

Wij moeten de urine over 2 weken ook laten controleren. Om te kijken of hij er inderdaad op reageert zoals gewenst. Als dat het geval is denk ik ook dat we hem dit blijven geven.
Normaal kregen ze namelijk gewoon supermarktvoer, nóóit bij stilgestaan wat voor grappen hier achterweg konden komen..

Hoor niets dan goeds over de homeopatische middelen, zal me daar vandaag of morgen even goed in verdiepen. Maar eerst weer even een nacht lekker slapen, want pfoe, wat heb ik me een zorgen gemaakt...

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:54

je hoeft jezelf ook niks kwalijk te nemen, heel veel mensen voeren supermarktvoer, of wiskas ed. Er zit allemaal veel zout wat die problemen kunnen veroorzaken. Echter mijn kater heb ik altijd op Hills en royal canin gehad en die heeft het ook gekregen, en zoveel mensen die het goedkope voer voeren hebben de beesten nergens last van.

Mijn kater heeft wel nog altijd tabletten voor de blaaswand te versterken en te beschermen. Deze zijn wel van de dierenarts.

Succes ermee!