Jack Russel erbij nemen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:25

mijn tante heeft er ook een ,heb niet veel verstand van honden maar het is een oplettend en energiek hondje.

Brainless

Re: Jack Russel erbij nemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 02:47

Ik zeg ook niet dat ze zonder papieren niet rustig zijn.

Maar mij is al een tijdje opgevallen als mensen een ADHD-er hebben er eigenlijk nooit papier bij zit.
Vooral degene die alleen maar gefokt zijn op formaat (klein, kort/krom op de poten en vaak breed gebouwd)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 03:06

Dat noem ik geen Jack russels meer :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:32

pharagirlke schreef:
Dat noem ik geen Jack russels meer :o

ssssssssstttt dat willen die eigenaren niet horen
hahahaha ;)

Mijn Jack is even groot als een gemiddelde huiskat.
Haar benen zijn in "gewone"verhouding en dan vragen mensen aan mij: Zit er Jack in?"
En dan zeg ik netjes: Dit is een 100% Jack. Mensen: nou, de mijne heeft anders veeeel kortere pootjes.
Ik: Ja dus duidelijk geen "echte" en hij staat er nog krom op ook......

Als mensen gelukkig zijn met hun hond: prima.
Maar de meeste Jacks zien er niet meer als de officiële Jack uit, maar die mensen nemen dit wel als ras standaard.
Dus omdat de mijne (met papier) smaller gebouwd is en wat langere pootjes heeft, is de mijne geen echte. :P

Ontopic:
@Lovepaints, ik hoop dat het klikt met je andere honden en dat het hondje nog een leuke tijd heeft!!!!!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 14:23

Ja, we zijn ook reuze benieuwd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:21

Die van mij is ongeveer 24 cm groot geloof ik. Heeft mooie rechte pootjes maar heeft wel een vrij brede borst :D Maar niet zo breed dat ze er O benen van heeft zeg maar ;) Gewoon, mooi in verhouding, lekker stoer. Het enige wat ze wel heeft is dat ze heel veel zwart heeft. :D

Haar moeder en vader hadden trouwens wel papieren maar voor de puppy's is het niet aangevraagd. Moeders heeft eigenlijk een nestje gekregen voor het "fabeltje" van dat ze 1 maal pups moeten hebben en voor de familie, hun kinderen wilde ook een jack. En die van mij was "over" :D Schat van een dier, ze wandelt los langs me op en mensen zeggen vaak "Zo, dat zie je niet vaak bij die hondjes!" en dan denk ik altijd: "dan hebben wij vier hele speciale hondjes :D"

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 06:51

Even nog over de herplaatser, op zich vind ik het wel stressig voor een oudere hond om die in een omgeving met veel en ook nog eens grotere honden te herhuisvesten, mischien zou dit hondje wel beter af zijn in een wat rustgere woonomgeving. Klinkt niet aardig, sorry,maar 12 is al een hele leeftijd. Misschien is het hondje nog wel heel levendig en energiek, maar het kan (veel) stress) opleveren.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 08:23

Ja, daar heb ik ook al over nagedacht. Ik ben er ook nog niet uit, wat voor allen het beste is. Maar als hier of het asiel de enige mogelijkheid is, tja, dan moet ze maar even doorbijten hier.
Ze komt van de week kennismaken en dat doen we met beleid, dus niet gelijk de hele roedel erboven op en we kijken hoe de een of ander doet.
Ik weet ook helemaal niet hoe ze is en zelf zal reageren.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:06

Misschien lukt het een ander thuis te vinden door een advertentie te zetten of via herplaatstingssites.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:31

een 12-jarige woef kan dat best aan als ze sociaal is :) Zolang je die uk een beetje in het oog houd... :)