Wat hebben katten toch met plastic tasjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:32

Raja schreef:
Mijn katten slopen alle kartonnen dozen die ze tegen komen!
Da vind ik door heel mn huis allemaal kleine stukjes karton! heel fijn als je net je best heb staan doen met de stofzuiger :+

ja daar willen die van mij ook altijd in, en dan moet dat ding maar als krabpaal dienen :+ heb je je katten weleens een wc rol gegeven? _O-

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:36

1 van de twee katers vindt een plastic zak ook helemaal gewelding. Hij gaat er ook altijd meteen inliggen en dan hij liggen slapen.
Verder vinden ze het allebei erg leuk om het behand van de muur te trekken.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:11

miek140 schreef:
Het allergeweldigste is in een tas kruipen, wachten tot de baas die op tilt, en dan met dr vinger onder je zit te prikken! Dan kan je die vinger proberen te vangen :D
En als je die dan hebt met je lekkere scherpe nageltjes gaat de baas er nog bij zingen ook :D

En toen moest ik even heel hard lachen :')

Een van mijn poezels likt graag aan enveloppen. Precies aan dat zoetige randje waarmee je ze dichtplakt :))
Plastic zakjes, ze likken er niet aan, maar ze willen er wel graag altijd inkruipen als het even kan. Laatst lag hier een postzak, zo'n witte plasticjuten geval, en een van mijn mutsen had dat dit gebombardeerd tot haar nieuwe slaapplek. Je zag aan haar gezicht dat het niet lekker lag, en toen bleef ze liggen :roll:

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:35

miek140 schreef:
Het allergeweldigste is in een tas kruipen, wachten tot de baas die op tilt, en dan met dr vinger onder je zit te prikken! Dan kan je die vinger proberen te vangen :D
En als je die dan hebt met je lekkere scherpe nageltjes gaat de baas er nog bij zingen ook :D

Hahaha, hier nog zo'n monster! Alleen doet hij het ook als je je hand bij de grond houdt en even je vinger beweegt. Dan komt er een nog mooier geluid uit het baasje ;) Alleen snapt hij niet waarom ze dan opeens boos zijn naam zegt???

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:14

xDramaQueen schreef:
Raja schreef:
Mijn katten slopen alle kartonnen dozen die ze tegen komen!
Da vind ik door heel mn huis allemaal kleine stukjes karton! heel fijn als je net je best heb staan doen met de stofzuiger :+

ja daar willen die van mij ook altijd in, en dan moet dat ding maar als krabpaal dienen :+ heb je je katten weleens een wc rol gegeven? _O-

:j
Vinden ze ook helemaal geweldig!
En die vind ik dan in 1000 stukjes door het hele huis terug :D

Oja, de swiffer is trouwen ook heeeel erg leuk!
Ik heb zo'n hele grote mega swiffer en als ik die door de hal haal,. dan ligt er standaard 1 kat voor, die mee geswifferd dient te worden :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:33

oh ja hoor, heel herkenbaar!
hier ook plasticlikkers en hoekjesbijters (en dan bij voorkeur in een hoekje onderaan het zakje zodat je het zakje ook niet meer kunt gebruiken), bij voorkeur het zakje van de WC rollen en verder alles wat plastic is en knispert... waarom ze dat leuk vinden weet ik niet maar heeeeeeeel veel katten doen dat. Het blijven rare beesten die poezels :+

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:38

Mijn katten (die helaas inmiddels allemaal overleden zijn) hadden ook allemaal iets met plastieke tasjes. Vooral een propje papier erin gooien was een geweldig gezicht!

BeeMed

Re: Wat hebben katten toch met plastic tasjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:13

dat van een wc rol ga ik ook eens proberen, want die van mij doed echt nergens wat mee. Het wordt tijd dat hij eens in actie komt. Het enige wat hij doet is oordopjes slopen, daar is ie helemaal gek van.
Leuk om te lezen dat er zoveel katten zijn die aan plastictasjes likken. Ik zag het de kat van mijn schoonouders pas voor het eerst doen, en dacht al wat mankeerd dat beest. Maar er zijn er dus nog veel meer die dat doen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:17

knuffeldier schreef:
dat van een wc rol ga ik ook eens proberen, want die van mij doed echt nergens wat mee. Het wordt tijd dat hij eens in actie komt. Het enige wat hij doet is oordopjes slopen, daar is ie helemaal gek van.
Leuk om te lezen dat er zoveel katten zijn die aan plastictasjes likken. Ik zag het de kat van mijn schoonouders pas voor het eerst doen, en dacht al wat mankeerd dat beest. Maar er zijn er dus nog veel meer die dat doen.

ja echt doen, mijn kat is echt úren zoet met een wcrol, ik trouwens ook met het opruimen :')

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:33

heb het geprobeerd met een wc rol, maar hij is niet geinteresseerd. Heb hem er zelfs mee omwikkeld, bij hem geritseld maar het helpt niet.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:06

HAHAHA ohoh ik zie al helemaal voor me hoe je kat eruit ziet :+
wat raar dat ie dat niet leuk vinden :oo

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:17

:')
Mummie kat!!

maaridd vreemd dat ie dat niet leuk vindt...
en van die bont muisjes?? vindt ie dat niet leuk???

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:20

*spiekt in profiel van knuffeldier*

Wat een enorme en mooie kat!!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:21

Hier ook tasjeslikkers.

Ik heb zelf het idee dat ze er wat High van worden, net als van kattenkruid.

Ze doen het zo vol overgave..
Moet wel zeggen dat hier alleen de noorse boskatten dat doen, de andere 3 doen dat niet.

In tassen kruipen is wel favoriet.
Vooral nieuwe tassen of tassen van bezoekers :')

Wc rol zijn ze hier ook dol op,net als op shampooflesdopjes, dopjes van de pakken vruchtensap etc :+

En geef ze een papieren zakdoek en ze hebben helemaaaal lol.....

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:29

Katten sporen inderdaad niet :D Hier ook: hoezee voor boodschappentassen, plastic of niet: prachtig! Maar ook tassen met wedstrijdkleding, mooi om je in te verstoppen :( Wcrollen: ook dikke pret, je verstoppen tussen een enorme berg was en dan de baas aanvallen: favoriet!
Als wij boodschappen doen nemen wij ook altijd een doos mee, maar die moet wel voldoen aan de 'Okki-norm'. Die dikke rooie moet er net aan inpassen, dat gewurm, daar is ze uuuuuuuuuuuuuuuren mee zoet.
Toch wel heel erg, dat je tijdens het boodschappen doen al rekening houdt met hun voorkeuren... :o 8)7
De meest idiote heeft een draadjes of lintjestik: zorg nou dat je het opruimt anders slaapt ze de hele dag niet en loopt ze alleen maar te bleren bij het draadje :roll:

Ook leuk: stof knippen voor gordijnen of zo: dat gaat dus niet, want ze springen er bovenop met zijn alleen en leeeeeuuuk baas dat het beweegt! }:0

Iemand nog 4 katten hebben? :D

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:35

bed opmaken is ook een drama bij mij!
geheid dat er een kat onder het hoeslaken vastzit...
en een lol dat ze dan hebben met zn tweeen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:39

Raja schreef:
bed opmaken is ook een drama bij mij!
geheid dat er een kat onder het hoeslaken vastzit...
en een lol dat ze dan hebben met zn tweeen!

Hier idem dito, en dan lol met zijn 6en :D

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:39

_O-

Druk bezet bed!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:56

hahaaaha, bij mij is het eerder dat ik mijn hoeslaken niet af kan halen omdat die bolle kat erop ligt ;).
Ik zat ineens te bedenken dat de kleinste kat hier ook de tennisballen van de honden heel leuk vind. Of een propje van aluminiumfolie, dat is helemaal geweldig!

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:58

Wij hadden ook zo'n hondenkussen met binnenvulling van die kleine piepschuimbolletjes..... Op 1 of andere manier is die hoes kaduk gegaan... dus toen de hond erop sprong, explodeerde de boel en vlogen die bolletjes echt met miljoenen door de kamer...
Toen was het ECHT feest, die katten vlogen er linksrechtsonderstebovendwars door heen, alles lag overal, die beesten zaten onder want die balletjes plakken ook zo lekker... dus nu 2 jaar later kom ik ze nog steeds door het hele huis tegen :(

:D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:02

mijn poezels spelen ook met me pennen |( ben ze altijd kwijt, watten staafjes vinden ze ook leuk...Maar mogen ze eigelijk niet. (die pluizen ze uit, en eten ze op...maar soms laat ik er wel eens een slingeren )

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:04

Geen idee of het misschien rasgebonden is maar mijn katten heb ik het nog nooit zien doen.

Enigste waar zij enorm dol op zijn, zijn tampons! Leuk als ik er 1 heb laten slingeren en er beneden visite zit. Zie je het al voor je, komt daar zo'n kat naar beneden gelopen met een tampon in zijn/haar bekje, gooit hem weer de lucht in, rent er als een gek achterna en ondertussen spelen ze er ook nog voetbal mee.
En dat terwijl het uiterlijk van m'n katten ook al verbazende blikken oplevert (ik heb sphynxen -> naaktkatten)

Wattenstaafjes doen het ook goed net als strepsilpakjes en uiteraard hun eigen muisjes waar een geluidje in zit.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:04

@ krista: Geweldig! Alleen niet zo leuk voor jou...
@ malih: Ja, vooral die wattenstaafjes zijn leuk. Wij hebben ze boven in de douche liggen anders vreet hij ze ook op.

Mijn kat is trouwens ook helemaal gek op water, maar dat komt niet vaak voor bij katten.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:06

die van ons zijn ook gek op plastic tasjes. De jongste van 7 maanden vindt boterhamzakjes helemaal geweldig. Neemt ze mee in haar bek en wandelt de hele kamer rond. Ook is ze gek op zilverpapiertjes. Als je daar een prop van maakt brengt ze die telkens terug. Hebben het ook met gewoon papier geprobeert en daar doet ze het niet mee.

En ja die hengsels aan die tassen blijven ze bij ons ook nog wel eens in hangen. Gelukkig raken ze niet in paniek dus kun je ze makkelijk er uithalen.

En inderdaad gewonen tassen zijn bij mamapoes ook niet veilig. Moet visite altijd waarschuwen omdat zij er inklimt :D En als je dekbedhoezen op wil vouwen zit zij er ook altijd op maar dat heeft haar dochter ook al geerfd van haar :D

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:09

Oja, wattenstaafjes!!
Ze hebebn ontdekt dat ze priullenbak in mn badkamer om kunne gooien en dan ind ik dus overal wattenstaafjes!!
En idd, ze pluizen ze uit en eten ze op!
Rare beesten!