Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:Ik werk parttime, heel dagen werken en een hond vidn ik dus ook niet kunnen. Heel soms moet ik wel eens een heel dag werken, en dan tref ik een drukkere hodn aan dan normaal, en ben vaak te moe om dan nog dr op uit te trekken, ze komen toch beweging en aandacht te kort.
Ook vidn ik het qua plassen en poepen ook niet eerlijk als ze dat de hele dag op moeten houden.
sifra01 schreef:Plutolover: Maar kan je hond dan ook de hele dag niet plassen? Want dat vind ik dus echt niet kunnen.
Frances schreef:Nou mikkie dat vindt ik toch ook niet helemaal kloppen. Dan kan ik mijn hond dus ook leren om 12 uur per dag alleen te zijn? en 18 uur... en 20 uur. Als ik het mijn hond zo aanleer? Beetje kort door de bocht als je het mij vraagt.
Nikka schreef:Een hond zit als je de hele dag werkt veel langer alleen thuis op de dag dan die 8 uur. Denk maar eens aan slaaptijd, reistijd, lunchpauze, boodschappen doen, sociale agenda.
Natuurlijk went een hond aan alleen zijn. Mijn oude paard stond heul vroeger ook veel op stal, dan stond hij de hele dag te slapen. Ik was in de veronderstelling dat hij best gelukkig was. Nu hij veel buiten staat merk je het verschil. Ook mijn honden zitten niet vaak alleen, ik weet zeker dat ik ze er echt geen plezier mee doe om ze 8 uur/dag alleen thuis te laten. Als ik weg ga zie ze triest op hun kussens gaan liggen.
Het gaat er mijns inziens niet om of het kan, maar of het wenselijk is.
MamboBeach schreef:Dat hoeft niet, Nikka. Je hebt ook mensen die 7 uurtjes werken bijvoorbeeld. Maargoed, plak er een uur bij met reistijd erbij.