Hond en baan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wythlove

Re: Hond en baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:20

Ik zit nog op school, mijn vriend werkt onregelmatige diensten. Zelf als ik stage heb van 9 tot 5 uur. Zitten ze op zijn hoogst 4 uurtjes alleen. Als het langer is, dan wordt er altijd wel wat geregeld voor ze!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:39

Chiqa schreef:
Ik werk parttime, heel dagen werken en een hond vidn ik dus ook niet kunnen. Heel soms moet ik wel eens een heel dag werken, en dan tref ik een drukkere hodn aan dan normaal, en ben vaak te moe om dan nog dr op uit te trekken, ze komen toch beweging en aandacht te kort.
Ook vidn ik het qua plassen en poepen ook niet eerlijk als ze dat de hele dag op moeten houden.

Ik zeg niet dat ik het niet eens met je ben, maar kan me niet helemaal vinden in jouw beredenering. Natuurlijk is jouw hond veel drukker als hij een hele dag alleen is, om de simpele reden dat hij dat niet gewend is. Jouw hond weet dondersgoed dat jij op een bepaald tijdstip (een een x aantal tijd alleen te zijn geweest) thuis komt en dat hij dan zijn behoefte mag doen. Als die tijd opeens verdubbeld wordt, is het niet gek dat je een veel drukkere hond aantreft.
Daarnaast is het voor jou een extra inspanning en is het logisch dat je vermoeider bent na een hele dag werken, dan na een halve. Gevolg: jij hebt geen puf meer en je hond zit boordevol energie.
Ditzelfde geldt dan toch voor mensen en hun honden die de hele dag werken. Die weten niet beter. Hondlief heeft altijd geleerd dat hij 8 uur moet wachten ipv van 4 voordat er een wandelingetje inzit en baaslief komt net zo energiek thuis na een hele dag werken als jij na een halve om de simpele reden dat ze beide niet beter weten. In mijn optiek een vorm van conditionering.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:15

Nou mikkie dat vindt ik toch ook niet helemaal kloppen. Dan kan ik mijn hond dus ook leren om 12 uur per dag alleen te zijn? en 18 uur... en 20 uur. Als ik het mijn hond zo aanleer? Beetje kort door de bocht als je het mij vraagt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:34

tja mijn hond is ook soms alleen de gehele dag. Ze vind het niet erg

het is soms zelf zo erg haha, dat als voor haar beneden ga zitten ofzo. dat zei naar boven gaat :S.

of is zei boven ga ik ook naar boven gaat zei weer naar beneden haha

maar gelukkig is ze net alle dagen alleen. Maandag gaat ze mee naar de zaak, dinsdag is er smorgens schoonmaker, dus is ze smiddags alleen tot een uur of 4. Woensdag gaat ze ook me enaar de zaak. donderdag komt schoonmaker smorgens. En vrijdag is me moeder vrij

verder zit ik nog op school. en komt wel eens voor dat ik laat moe tbeginnen of vroeg thuis ben

als ik een fultime baan zou hebben en op me eigen zou zitten. Neem ik alleen een hond als die mee kan naar werk, Verder gaat het dier dan ook mee naar stal.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:48

Plutolover: Maar kan je hond dan ook de hele dag niet plassen? Want dat vind ik dus echt niet kunnen.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:52

Door omstandigheden zitten mijn honden nu veel alleen. Ik woonde samen en mijn ex was hele dagen thuis. Nu woon ik weer alleen en ik werk 40 uur. Ze gaan nu elke dag tussen de middag minimaal 2 uur met de uitlaatservice weg. Absoluut geen ideale situatie, uitlaatservice is duur, en als ik het had geweten zou ik er nooit aan begonnen zijn.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:57

Ik werk fulltime en mijn hond gaat mee naar mijn werk. Mocht ik ooit van werk veranderen en mijn hond zou niet meer mee kunnen, dan bouw ik de tuin en schuur om en neem ik er een maatje bij voor haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:00

vraag me af wat voor werk diegenen doen die hun hond mogen/kunnen meenemen naar het werk?

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:06

In de tijd dat ik Gina kreeg, werkte ik halve dagen.
De situatie veranderde, en ik zit nu op de 40 uur in de week. Gelukkig heb ik wel een goede oplossing door mijn moeder. Die haalt haar op. En als zij eens weg gaat, doe ik het bij haar.

Maar verder heb ik wel het geluk dat ik eigenlijk altijd van 6.00 tot 14.00 moet werken. Als ik dan thuis kom, ligt Gina nog in coma...
Dan gelijk lekker wandelen in het bos. En naar de paarden gaat ze ook altijd mee.

Ik heb jammer genoeg nog nooit een baan gehad waarbij de hond ook welkom was...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:56

sifra01 schreef:
Plutolover: Maar kan je hond dan ook de hele dag niet plassen? Want dat vind ik dus echt niet kunnen.

Als je wel thuis bent, ga je toch ook niet ieder uur naar buiten met de hond?

Mijn hond zit ook gewoon thuis overdag. Ze is het al jaren gewend, ligt de hele dag op de bank te slapen en is niet drukker dan op een dag dat ik wel thuis ben.
Het gebeurt ook wel dat ze bij mijn vriend is die wisselende diensten heeft zodat ze hooguit een paar uurtjes of helemaal niet alleen thuis is, maar het gebeurt dus ook dat ze wel eens hele dagen alleen is.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:06

Toen wij beiden de hele dag van huis waren kon de hond ook gewoon lekker in de tuin, nooit geen probleem geweest.
Ook is ze een tijd mee geweest naar mijn werk, mijn bazen hadden ook honden (onze eerste hond hebben we zelfs van hen gekregen) en in mijn pauze liet ik de hele bende uit.
Nu heb ik kantoor aan huis, maar ben ook wel eens weg of zo, hond is het prima gewend.
Als we echt een dag weg zijn, dan hebben we een oppas voor haar.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:08

Ik zal nu heel Bokt wel over me heenkrijgen,maar ik werk 40 uur per week en ik heb een hond.
Helaas is het door omstandigheden zo gekomen dat mijn hond nu dus hele dagen alleen thuis zit. Maar naar mijn idee heb ik er meer moeite mee dan dat Luna (de hond) heeft.... als ik van huis wegga,dan kruipt Luna lekker op de bank en als ik van mijn werk thuis kom ligt ze nog steeds lekker op de bank.Wel is ze blij als ik weer thuis ben,maar na het uitlaten gaat ze ook gelijk weer verder met hobbyen (slapen).
Helaas is het voor mij niet te betalen om Luna dagelijks met de hondenuitlaatservice mee te laten gaan,maar ik heb gelukkig hele lieve buren die,wanneer ze tijd hebben bij mij de deur open zetten (bij goed weer) of tussen de middag een stukje met der gaan wandelen.
Zelf had ik het liever ook anders gezien,en ben ik het liefst de hele dag thuis bij mijn hond,maar de realiteit is op dit moment anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:14

Ik ben hondengeleider dus hij gaat gewoon mee naar het werk :D

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:21

ook mijn vriend en ik hebben een hondje
mijn vriend werkt onregelmatig, hij is taxichaffeur en ik werk 3 halve dagen en 1 hele dag
wanneer we beide overdag aan het werk zijn komt mijn zusje of mijn moeder de hond uitlaten ;)
die hebben dan ook gewoon een sleutel van ons huis.

eigenlijk is er altijd wel iemand thuis,en als we weg moeten op verjaardag
dan kan ze ook gemakkelijk 6 a 7 uurtjes alleen zitten. (dit gebeurt overigens erg weinig)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 23:23

Anoniem schreef:
vraag me af wat voor werk diegenen doen die hun hond mogen/kunnen meenemen naar het werk?

Ik werk op een stal, ik heb mijn hond zelfs gekregen van mijn baas. Haar ouders lopen er ook rond.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 23:34

9 jaar geleden werkte ik nog fulltime en zat de hond toch echt de hele dag alleen thuis, heeft nooit geen problemen gegeven. Maar zodra ik thuis kwam en de deur opendeed ging ik direct een heel stuk wandelen en niets aan de hand. Deze hond leeft overigens nu nog en wordt nu 11 jaar en is nog steeds fit maar dat komt denk ik ook omdat wij altijd veel met het dier hebben gewandeld en lang...

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:50

Frances schreef:
Nou mikkie dat vindt ik toch ook niet helemaal kloppen. Dan kan ik mijn hond dus ook leren om 12 uur per dag alleen te zijn? en 18 uur... en 20 uur. Als ik het mijn hond zo aanleer? Beetje kort door de bocht als je het mij vraagt.

Dat heb ik niet gezegd. De enige tijdstippen die ik met elkaar vergeleken heb zijn 4 en 8 uur en geen 18 of 20 uur. Dat er grenzen aan zitten, snap ik zelf ook wel.
Maar persoonlijk vind ik het kort door de bocht dat mensen roepen dat als je 40 uur per week werkt dat je dan maar geen hond moet nemen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:52

Een hond zit als je de hele dag werkt veel langer alleen thuis op de dag dan die 8 uur. Denk maar eens aan slaaptijd, reistijd, lunchpauze, boodschappen doen, sociale agenda.
Natuurlijk went een hond aan alleen zijn. Mijn oude paard stond heul vroeger ook veel op stal, dan stond hij de hele dag te slapen. Ik was in de veronderstelling dat hij best gelukkig was. Nu hij veel buiten staat merk je het verschil. Ook mijn honden zitten niet vaak alleen, ik weet zeker dat ik ze er echt geen plezier mee doe om ze 8 uur/dag alleen thuis te laten. Als ik weg ga zie ze triest op hun kussens gaan liggen.
Het gaat er mijns inziens niet om of het kan, maar of het wenselijk is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:57

Dat hoeft niet, Nikka. Je hebt ook mensen die 7 uurtjes werken bijvoorbeeld. Maargoed, plak er een uur bij met reistijd erbij.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:05

Dat scheelt dan 1 uur op de hele rij die ik er nog bij heb gegeven.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:06

Als je wel thuis bent, ga je toch ook niet ieder uur naar buiten met de hond?

Mijn hond zit ook gewoon thuis overdag. Ze is het al jaren gewend, ligt de hele dag op de bank te slapen en is niet drukker dan op een dag dat ik wel thuis ben.
Het gebeurt ook wel dat ze bij mijn vriend is die wisselende diensten heeft zodat ze hooguit een paar uurtjes of helemaal niet alleen thuis is, maar het gebeurt dus ook dat ze wel eens hele dagen alleen is.[/quote]

Nee ik ga idd niet ieder uur met mijn honden wandelen. Maar ze gaan wel 'smorgens, tussen de middag, rond het avondeten en 's avonds laat uit. Plas jij ook de hele dag niet als je op het werk zit?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:15

Ik werk 2.5 dag in de week. Mijn vriend fulltime. Op de dagen die ik moet werken, begint hij pas na de lunch. Mijn honden zijn dus 3 keer 3 uur alleen per week. Onder andere voorwaarden zou ik geen honden willen. ;)

Ik vind het persoonlijk een beetje sneu als je 40 uur werkt en de honden thuis zitten. Van de 24 uur, slaap je 8 uur, werk je 8 uur en heb je ook nog wat huishoudelijke dingen die gedaan moeten worden. Er blijft dan echt weinig tijd over voor de hond. Wat blijft er van de hond over als gezelschapsdier?

Nikka schreef:
Een hond zit als je de hele dag werkt veel langer alleen thuis op de dag dan die 8 uur. Denk maar eens aan slaaptijd, reistijd, lunchpauze, boodschappen doen, sociale agenda.
Natuurlijk went een hond aan alleen zijn. Mijn oude paard stond heul vroeger ook veel op stal, dan stond hij de hele dag te slapen. Ik was in de veronderstelling dat hij best gelukkig was. Nu hij veel buiten staat merk je het verschil. Ook mijn honden zitten niet vaak alleen, ik weet zeker dat ik ze er echt geen plezier mee doe om ze 8 uur/dag alleen thuis te laten. Als ik weg ga zie ze triest op hun kussens gaan liggen.
Het gaat er mijns inziens niet om of het kan, maar of het wenselijk is.

Hier ben ik het mee eens Nikka. Natuurlijk kán het, maar het is zogezegd inderdaad niet wenselijk in mijn optiek.

MamboBeach schreef:
Dat hoeft niet, Nikka. Je hebt ook mensen die 7 uurtjes werken bijvoorbeeld. Maargoed, plak er een uur bij met reistijd erbij.

Dan nog is de hond wel erg veel alleen als je werktijd, slapen en andere dingen erbij optelt. Al werk je 7 uur per dag en is de hond 8 uur alleen, dan nog is de hond veel te lang alleen naar mijn idee. Ik zou er echt een rotgevoel aan overhouden.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:54

ik zit nog op school, maar mijn moeder is heel de dag thuis, op sporten en boodschappen doen na. Ik vind dat je het niet kunt maken tegenover de hond om hele dag weg te zijn. De hond moet natuurlijk ook tussen de middag uit. Zeker als je een jachthond ofzo neemt heeft ie veel beweging nodig. Onze hond loopt sochtends een uur, heb je daar tijd voor? En dan tussen de middag weer. Dan savonds en dan nog savonds laat. Als je heel de dag werkt moet je ook nog boodschappen doen, boven de was doen, het huis opruimen, sporten, paardrijden.. allemaal dingen waarbij je hond geen aandacht krijgt..
En als je dan een pup neemt, wil dat natuurlijk niet. Daar moet je in mijn ogen wel een paar maand vrij voor nemen..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:02

dejavu, heb ik nooit geen last van gehad, een rotgevoel. :n
Het was gewoon zo en niet anders! Hij heeft er nog nooit iets aan over gehouden en wat ik al heb gezegd, als ik thuis was kreeg hij de volle aandacht, veel wandelen en mee naar de paarden...
Dus het kan wel.
Voor iedereen verschillend hoe je er tegen aankijkt.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:05

Ik werk parttime en nu ben ik 's middags optijd thuis om meteen de hond naar buiten te laten.
Onze hond is nu 16 jaar en slaapt veel overdag, qua beweging zou hij het dus niet nodig hebben. Maar om hem nou 8 uur te laten wachten om te plassen/poepen vind ik not done.