doei roxy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:54

Waar staat dat dit dier al drie weken ligt te creperen?

Kan wel zien dat de meeste mensen hier echte stadmensen zijn

Seven

Re: doei roxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 21:36

zo deze reacties had ik niet verwacht

de beheerder is de gemeente niet een zogenaamde boer.
en een stadsmens ben ik al helemaal niet

het diertje heeft volgens twee dierenartsen meer dan 3 weken moeten verhongeren om zo te vermageren omdat ze nog wel at.

Dat het de natuur is vind ik niet een dier wat onder beheer staat van mensen en gevoerd, ontwormd en geschoren wordt door de mens is geen natuur dier meer.

De gemeente heef aangegeven spijt te hebben van dit voorval hopelijk wordt er nu wat gedaan aan de slechte omstandigheden in de dierenweides waar ook genoeg kinderen etc komen om de diertjes te voeren.

Ik snap jou reactie ook wel chiqa maar dit diertje had niet zo aan t einde hoeven komen als er op haar en de kudde gelet was was dit niet gebeurd.

Gelukkig voor de dieren die er 2 jaar geleden ook nog bij stonden (onder andere pony's en andere soort schapen) zijn die naar een plaats gegaan waar ze wel verzorgt worden

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 21:42

Vjestagirl schreef:
vagolijntje schreef:
leuk dat je zo reageerd
ze reageerd dus wat ze had wormen ze was niet ontwormd en ze had hersenvlies ontsteking door vervuild voer, waardoor ze appatisch werd en haar eten ook niet goed meer kon verteren door de wormen

ik weet hoe de natuur is dit zijn gehouden dieren en staan onder de zorg van een eigenaar

een dier verhongeren is niet gewoon de natuur

Sorry, ik snap dat je het niet leuk vind wat jij hebt je best gedaan voor dat kleintje. Maar zo gaat het met dieren die worden ingezet voor landschapsbeheer, en alle andere wilde beesten. Die worden niet ontwormt of ingeënt, worden ze ziek dan redden ze zichzelf... Of niet. Heel hard, heel cru maar het is niet anders.

kijk nu snap ik je reactie
alleen deze dieren staan er niet voor t landschap ze staan er eiegnlijk voor menselijk vermaak zo heb je nog iets te kijken als je door t park wandeld
ze staan achter hekken en worden normaal volgens de gemeente om te dag gevoerd en bekeken alleen dat bleek in dit geval dus niet zo te zijn

als het een natuur gebied ja dan had ik dr nog gered maar dan was ik niet zo boos op de instantiess geweest dan was das de natuur ook mijn reactie geweest :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 00:03

Chiqa schreef:

Beetje rare reactie... so what als er 'stadsmensen' tussen zitten? Maakt onnodig dierenleed alsnog niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 00:16

Geen rare reactie hoor, of ooit een boer gekent die zijn koe of schaap in leven houd, duizenden euro's besteed om bultjes, tumoren, en weet ik veel wat weg te halen bij een dierenkliniek waar ze een chirurgie krijgen die op gelijk niveau staat als een mens op de OK zal liggen??
Wijs mij eens een boer aan die zijn koe een chemokuur laat ondergaan omdat ze kanker hebben?
Ooit een boer gezien die bergen met geld uitgeeft voor homeopatische druppeltjes, bachbloesemtherapietjes en dure dieetvoeren om dit dier maar zo oud mogelijk te laten worden??

Bestaan niet, vrij simpel dat is te kostbaar :) (Maar goed dat zei ik eerder ook al)
Dat doen alleen mensen die gezelschapsdieren hebben en ze kost wat kost een dier in leven willen houden :) En ook daar zijn nuanches in helaas, mensen die geen cent willen uitgeven aan een DA...maar dat is weer een ander verhaal.
Het leven van een boer is al stukken minder interessant geworden doro alle strenge eisen en voorwaardes waar ze van de staat al aan moeten voldoen, laat staan dat ze hun zuur verdiende centen aan een enkel ziek lam zullen uitgeven.....dat zal ze de kop kosten helaas!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 00:29

Dit dier leefde niet wild in de natuur, was het een wild beest geweest, dan geef ik toe dat dat nou 'eenmaal de natuur is'.
Maar dit lammetje, heeft neem ik aan, een eigenaar. Als de eigenaar goed voor zijn beesten zorgde en had ingegrepen voordat het zo ver gekomen was, had dit lammetje misschien nog geleefd. Het lammetje heeft onnodig moeten lijden en dat is nergens voor nodig :n

Mijn complimenten vagolijntje, voor alles wat je gedaan hebt voor Roxy. +:)+

Chiqa, ik ben het niet eens met jou mening, maar ik snap het wel. Het kost inderdaad veel geld om voor een (ziek) dier te zorgen.
Maar als de boer geen geld had om voor dit lam te zorgen, dan had hij hem af moeten laten maken.
Niet laten lijden in de wei en aan haar lot over moeten laten.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:05

@ chiqa: Sorry, ik heb het nu helemaal niet over dure behandelingen. Ik weet ook wel hoe boeren zijn, en ik kan me het ook voorstellen. Begrijpen is een ander verhaal, dat zal ik nooit kunnen. Maar hij had teminste toch even een goeie klap op de kop van het lammetje kunnen geven met een schop? Tja, het is heel cru, en ik zou het nooit kunnen, maar als boer zijnde moet je toch wel een beetje verantwoordelijkheid voor je vee hebben, en ze in ieder geval uit hun lijden verlossen. Dus ik heb niet over allerlei dure behandelingen wat jij opnoemt.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:00

Nou Chiqa, je wijkt gewoon van het onderwerp af. Niemand hier beweert dat je 2000 euro in dit lammetje moet pompen hoor, het gaat er helemaal niet om. Het gaat erom dat dit dier 3 weken onnodig heeft geleden, sla het dan dood? Dat is cru maar vele minder erg voor het diertje.
En ik denk dat als tenminste IEMAND het vroeger gezien had, dat het dier zo weer opgeknapt was van wat moedermelk en warmte. Bij de TS leefde het nog 2 dagen door enkel deze zorgen, maar dit was wel 2 weken telaat uiteraard, het beestje was al zo goed als dood.

Chiqa niemand praat hier over boeren die chemo moeten geven en al hun 'spaargeld' eraan vergooien. Het gaat hier om een klein lammetje waar niemand naar omkeek en wat gemakkelijk op te lossen was zonder veel geld.

Antwoord hier eens op: Als dit een veulen was dat er al 3 weken lag, zou je dan ook zo reageren? Of een volwassen paard waar de vogels aan zitten te eten en waar niemand naar om kijkt? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:08

Wie draaft er hier nu door? Ik niet hoor, jullie vroegen mij uitleg wat stadmensen waren :)
Ken je die krijgen :D
Maar goed dier is dr niet mee gered en zal de volgende keer ook niet gebeuren, de werkwijze van een boer zal niet afwijken voor een paar stadmensen die dagelijks langs zijn landerijen trekken omdat
het landschap steeds meer verstedelijkt.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:14

Ik snap het probleem eigenlijk niet?
Wat je ook bent, boer, stadsmens etc. Iedereen moet voor zijn dieren zorgen. Iedereen heeft daar zijn eigen manier voor, maar niemand zou een lam (of elk ander dier) moeten laten lijden omdat hij/zij daar het geld niet voor heeft.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:31

Chiqa schreef:

Haha! Als er iemand boerderij mens is, ben ik het wel. En wij boeren hebben geleerd voor onze dieren te zorgen en dat elke lam dat we hebben, waarde heeft. Jij bent echt zo'n persoon dat een Bokt beroemdheid wil worden en daarom maar overal tegen in gaat! Is me al vaker opgevallen in andere topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:38

Je gaat dus persoonlijk worden Thaliaatjuh omdat de discussie niet loopt zoals je wilt?
Dan zal ik maar gaan temmen want dit is geen plezierige manier van discussieren.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:42

Nou Chiqa, als je toch op een leuke manier wil discussiëren, antwoord dan EINDELIJK eens op mijn vraag aan jou.

Als dit dier geen lammetje was maar een veulentje dat er al 3 weken ligt? of een ander paard dat aan het sterven is door nalatigheid? (Je mijd die vraag telkens, antwoord je nou?) Ik ben echt benieuwd wat jou visie hierover te zeggen heeft :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:04

Hier worden de dieren in de uiterwaarden altijd in de gaten gehouden door de boswachter. Is er in die gemeente niet een boswachter? Of iemand van de milieu-politie die die dieren in de gaten hoorde te houden? Treurig, hoor. Jullie hebben wel je best gedaan, dus alle lof voor jullie.
Ik vind deze situatie niet met de natuur te vergelijken, het is geen oerwoud/steppe, maar gewoon in de bewoonde wereld Stadskanaal met dieren die behoren tot de gemeente.
Treurig voor het jonge dier. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:09

Mallodie schreef:
Nou Chiqa, als je toch op een leuke manier wil discussiëren, antwoord dan EINDELIJK eens op mijn vraag aan jou.

Als dit dier geen lammetje was maar een veulentje dat er al 3 weken ligt? of een ander paard dat aan het sterven is door nalatigheid? (Je mijd die vraag telkens, antwoord je nou?) Ik ben echt benieuwd wat jou visie hierover te zeggen heeft :)

Hoi Mallodie, ik heb daar al antwoord op gegeven, maar wil mijzelf wel even herhalen hoor. Ik ben niet het type wat graag appelen met peren vergelijkt, we hebben het hier over een lammetje en schapen. Of zal ik het muisje van mn zusje ook gaan vergelijken die ziek in een kooitje ligt?
Wordt de discussie zo oeverloos van, laten we ontopic blijven :)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:16

Ik vind het anders wel relevant :)
Dit was nou een boer die erg veel schaapjes en dergelijke had, jij vind dat hij niet op alles kan letten (en geen geld insteken) en dat de natuur zijn gang moet gaan.

Oke, neem nou dat dit een paardenboer was met veel paarden.. ik wil gewoon weten waarom je er zo luchtig overheen gaat, over de dood van dit lammetje. Is het omdat het 'maar' een lammetje is? of vind je bij alle dieren dat de natuur zijn gang moet gaan ook al zijn ze wel in het bezit van een boer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:35

Hoi Mallodie, jij zegt dat ik er luchtig over praat, dat komt dan mss wel zo over maar ik ben wel een dierenvriend hoor.
Ik ga alleen puur in op het feit dat boeren anders met hun dieren omgaan dan de meeste mensen lijken te denken in dit topic, waarom die arme dier aan zijn lot overgelaten was en daardoor is gestorven.
Mij is niet gevraagd wat dit met mij doet, dat vul jij nu wel voor mij in :)
Ik ben namelijk een groet dierenvriend en als je ooit mijn verhalen heb gelezen heb je kunnen zien dat ik heel ver ga qua verzorging, ik ze elek zorg geef die ze maar nodig hebben omdat ik dat meer dan normaal vindt :) Ik ga geen bedragen noemand, maar de zorg die ik de afgelopen weken om een kat heb besteed had ik een mooi vakantie voor kunnen vieren bij wijze van spreken.
Maar het gaat e rin dit topic niet over wat ik van dit zieke lammetje vindt, en dat het zo zielig is dat hij overleden is, imo los je daar het probleem niet mee op.
En om nu weer in herhaling te vallen, dat zieke lam had de boer wss teveel geld gekost dan het op zou brengen, en daarom heeft hij het laten gaan.
Maar het doet mij zeker wel wat, ik heb vorrige maand ook een veulen uit de sloot gehaald omdat de boer niet aanwezig was.
Was overigens geen verwaarlozing boer woont niet bij het land maar lopen wel elke dag stadsmensen langs, ik heb zijn nummer.
Had ik ook wel een topic kunnen openen dat het dier verwaarloosd was ed, maar snap je dat dit niet het geval was?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:56

Hoi Chiqa.
Ja, ik kan je nu wel volgen. Het kwam gewoon allemaal over alsof het je niets doet en dat het voor jou erg normaal is dat zulke kleintjes daar liggen weg te kwijnen. Ik ben overigens ook geen stadsmens hoor, ik geef gewoon om elk wezentje en dat merk je dus wel in mijn (misschien wat overdreven) reacties. :o Ik ging vroeger heel de tuin af om de regenwormen die in de zon lagen uit te drogen weer in het gras te gooien en deze weer te bevochtigen met mijn eigen gietertje :D .

Tot dusver onze meningsverschillen. x

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:40

Tja, dan snap ik alsnog de achterlijke vergelijking van stadmens/boermens niet, maar dat is weer offtopic en zal ik het niet meer over hebben. Maar ik vond de argumenten in deze discussie erg slap.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 22:23

@ chiqa ik vind het heel erg ajmmer dat je mijn reactie of niet lees of gewoon niet wil begrijpen

een boer en een boer zijn trouwens ook zo verschillend mijn vriend is boer en al onze vrienden ook. De een is heel anders voor zn dieren dan een ander ik vind het nogal makkelijk alle boeren over 1 kam te scheren.

Een vee boer/ collega en beste vriend heeft hier ook een hard voor dieren en zal een kalf of wat voor dier ook niet laten wegkwijnen maar laten in slapen want dat was namelijk in eerste instantie het meest humane geweest wanneer het dier zo lijd. Wij wouden naar advies van twee specialsite da het diertje nog een kans geven, het is niet gelukt jammer genoeg maar ze is tenminste niet alleen in een nat geregend velletje dood gehongerd

Maar het gaat e rin dit topic niet over wat ik van dit zieke lammetje vindt, en dat het zo zielig is dat hij overleden is, imo los je daar het probleem niet mee op.
En om nu weer in herhaling te vallen, dat zieke lam had de boer wss teveel geld gekost dan het op zou brengen, en daarom heeft hij het laten gaan.

dit is natuurlijk iest waar van ik denk hoe weet jij dit ben jij of ken jij de beheerder van de gemeente? En de boer heeft het dier niet laten gaan dat hebben wij gedaan, de boer(zoals jij het noemt, t was de gemeente maar ok) heeft het dier laten lijden, Ze hadden haar ook uit haar lijden kunnnen verlossen voor dat ze zo vreselijk vermagerd was. Dan had je me er echt niet over gehoord :D
Laatst bijgewerkt door Seven op 14-06-09 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 22:25

dejavu schreef:
Hier worden de dieren in de uiterwaarden altijd in de gaten gehouden door de boswachter. Is er in die gemeente niet een boswachter? Of iemand van de milieu-politie die die dieren in de gaten hoorde te houden? Treurig, hoor. Jullie hebben wel je best gedaan, dus alle lof voor jullie.
Ik vind deze situatie niet met de natuur te vergelijken, het is geen oerwoud/steppe, maar gewoon in de bewoonde wereld Stadskanaal met dieren die behoren tot de gemeente.
Treurig voor het jonge dier. :(:)

hey
het is de verantwoording van de gemeente de dieren in de gaten te houden, volgens de gemeente zijn er twee beheerders maar verder weten ze ook niet of die wel gaan kijken.
Door deze laksheid wou ik dit onder de aandacht brengen zodat niet meer dieren lijden

bedankt voor iedereen die begrip toont en wel snapt waarom ik dit er neer zet, niet alleen voor dit dier maar voor alle dieren zodat roxy nietvoor niets is gestorven :o

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 23:59

Chiqa schreef:
Je gaat dus persoonlijk worden Thaliaatjuh omdat de discussie niet loopt zoals je wilt?
Dan zal ik maar gaan temmen want dit is geen plezierige manier van discussieren.

lekker volwassen hoor. Jij gooit het er gelijk op dat de mensen die hier wel een hart voor hebben, stads zijn. Dat is ook persoonlijk worden ;) en slaat ook totaal nergens op. Hoe jij er weer eens tegenin gaat is gewoon typisch. En ook op een Denigrerende manier weer zo van ach jullie zijn maar stads en kunnen er niet tegen.

Onze koeien en lammeren lopen er anders wel goed bij, waar zouden we anders zijn nu. En zo boers als het maar kan hoor ;)

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 00:04

Oja, en ons vee krijgt echt medicijnen als dat mogelijk is, en anders laten we ze fatsoenlijk afmaken, en laten we ze niet gewoon zelf Creperen ;) in NL kan dat nou eenmaal niet, op discovery channel wel..

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 00:17

vind het erg makkelijk om te zeggen dat dat de natuur is want zover ik weet komen schapen/geiten/koeien niet in het wild voor in nederland toch? nou dan iemand heeft die dieren dus daar in dat gebied gelaten en dan is het opeens de bedoeling dat er niemand meer naar om kijkt??? ik vind dat ook belachelijk hoor TS! mensen moeten er dan maar voor zorgen dat er een beetje op de dieren gelet wordt! ik vind het ook niet kunnen dat zon diertje maar voor je weet niet hoe lang weg ligt te kwijnen in dat landje en het nog bestempeld wordt als "normaal" en "natuur" die dieren zijn daar ook niet op een normalen pf natuurlijke manier terecht gekomen..... ik ben het dan ook totaal niet eens met al die begrazings ideeen die ze hier in de omgeving hebben en daardoor allehande dieren loslaten in het duin gebied.....

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 00:39

Thaliaatjuh schreef:
Oja, en ons vee krijgt echt medicijnen als dat mogelijk is, en anders laten we ze fatsoenlijk afmaken, en laten we ze niet gewoon zelf Creperen ;) in NL kan dat nou eenmaal niet, op discovery channel wel..

In Nederland is dat inderdaad nergens voor nodig. Het is al met al toch een best overzichtelijk landje. We hebben het hier over Stadskanaal, en niet over een kilometerslange reservaat in Nevada USA. ;)
Ik snap de link met 'dat is de natuur' echt niet zo. Als hier in het dorp de Schotse Hooglanders, schapen, paarden of wat dan ook al wekenlang er slecht bijliggen, wordt er eerder ingegrepen door de gemeente. Ik vind persoonlijk dan ook echt dat de gemeente in gebreken is gebleven, met hun beheerders "who ever they are"... Lakse houding, als je het mij vraagt, ook toen de ts eerder aan de bel trok.