Gedumpte kittens gevonden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Re: Gedumpte kittens gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 00:01

Bah, sommige mensen! Zo hebben wij gister een tam konijn in uit het bos gehaald.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 00:03

Dat is toevallig het zijn echt twee druppels.
Het zijn poesjes.

ik heb zelf ook een lapje,ook een gedumpt geval.Dat zat midden op een boerenlandweg.Maar die was nog jonger een week of drie helemaal vies ,vuil en ziek.Ik moet zeggen dat deze lap veel mooier is.
Wel is de zwarte al veel liever ,de lap is een echte kattekop en haantje de voorste

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:58

Ongelofelijk :n

Whinnylando heeft me op dit topic gewezen, maar helaas hebben wij op dit moment ook geen plek (8 katten, begin april een zwangere poes gevonden waar 3 kittens uit gekomen zijn).

Ik wens je heel veel succes en ik ben blij dat deze twee kittens nu in elk geval een onderkomen hebben!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:03

Orange_peach schreef:
ik kan eroverheen gelezen hebben ... maar zijn het poesjes of ook een kater?

Een lapjespoes (schildpad met wit) is eigenlijk altijd een poesje. Katers met deze kleur komen bijna nooit voor. En als het voorkomt zijn ze steriel.
De zwart witte kan een kater zijn maar ik gok ook op een poesje.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:38

quintusgl schreef:
Bah, sommige mensen! Zo hebben wij gister een tam konijn in uit het bos gehaald.........

Ja die heeft een kennis van me heeft ook zo'n konijn, beestje bleek nog zwanger te zijn ook! Niet gevonden in het bos maar een park. Zelf heb ik wel eens een aangeschoten (echt waar!) cavia gevonden in het bos. Ik fietste toen naar school en ben te laat gekomen omdat ik eerst met die cavia naar de dierenarts ben gefietst. Gelukkig deed school niet moeilijk, ik nam ook wel eens jonge hondjes in een doos mee die de fles kregen. Iedere pauze dan de fles geven, de hondjes stonden bij de concierge in een doos onder de lamp :) Ze waren dus wel wat van me gewend....

Edit: schrijffouten :o

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:49

ahh wat super lief! ik zou heel graag een kat willen, maar ik zou dan eerst mijn vriend moeten overhalen!

wij gaan toevallig volgend weekend naar antwerpen :D ...maar ben bang dat mijn vriend het niet wil hebben en mijn moeder (waar ik nu nog woon) al helemaal niet!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:59

Ach gossie, dat mensen zo met dieren om gaan, echt gewoon niet normaal.
Helaas heb ik thuis een tijger en kan ik daar niets bijzetten, anders had ik ze komen halen :P

Kennis van mij moest een keer bij een flat de kruipkelder in, is aan het werk en hoort ineens iets piepen. Dus hij op het geluid af. Vind hij een vuilniszak met kittens, waarvan er helaas nog maar 1 leefde. Die heeft hij direct in een doosje gedaan en mee naar huis genomen.
Ik kan zo boos worden als mensen op zo'n manier met hun beestjes omgaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:02

Wat een moppies, jammer dat ik al genoeg beesten heb.Zetten de mensen van wege de vakantie alles al weer op straat of gaat dit het hele jaar door?

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:36

Oei oei oei, wat zit ik hier te twijfelen. Heb altijd 3 katten gehad maar heb er vorig jaar 2 moeten afgeven ;(
Bengel die nu nog over is, is 11 jaar en ik weet dus niet hoe hij gaat reageren als er 2 van die hummeltjes bijkomen..... ff proberen is geen optie.

Zijn ze wel zindelijk Silvana? Hoe oud schat je ze ook alweer? Geen vlooien?

Twijfel twijfel :\

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:10

Twee poesjes is helaas teveel voor hier erbij, er lopen er al 2 rond, eentje had nog gekund maar als ze zo lekker met elkaar optrekken is dat ook zielig :-)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:14

Wat een ongelooflijke lieve kopjes!
Moeten ze op korte termijn bij je weg, of wacht je tot je een geschikt nieuw baasje hebt gevonden?

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:56

OMG.. die katten lijken op elkaar.
Gewoon bijna een tweeling! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:53

Jola schreef:
Oei oei oei, wat zit ik hier te twijfelen. Heb altijd 3 katten gehad maar heb er vorig jaar 2 moeten afgeven ;(
Bengel die nu nog over is, is 11 jaar en ik weet dus niet hoe hij gaat reageren als er 2 van die hummeltjes bijkomen..... ff proberen is geen optie.

Zijn ze wel zindelijk S? Hoe oud schat je ze ook alweer? Geen vlooien?

Jola je woont nog in de buurt ook,Ja ze zijn zinndelijk en ongedierte vrij.Ze komen van de E 10 plas in schoten.het lapje is iets banger als het zwartje wat zich al volkomen thuis voelt.Ze zijn 5/6 weken oud de oogjes kleuren net van blauw naar kattenkleur

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:58

silvana schreef:
Jola schreef:

Zijn ze wel zindelijk Silvana? Hoe oud schat je ze ook alweer? Geen vlooien?

Jola je woont nog in de buurt ook,Ja ze zijn zinndelijk en ongedierte vrij.Ze komen van de E 10 plas in schoten.het lapje is iets banger als het zwartje wat zich al volkomen thuis voelt.Ze zijn 5/6 weken oud de oogjes kleuren net van blauw naar kattenkleur

Ik wil er toch nog even rustig over nadenken Silvana. Is het goed als ik jou morgen iets laat weten?

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:04

Niet te geloven, zulke mensen nemen totaal hun verantwoordelijkheid niet. Wat een schatjes!
Deze zijn bij toeval gevonden door de goede mensen, je moet niet denken aan alle dieren die niet gevonden worden.....
Ik kan er echt niet goed van worden.
Hoop dat je snel een goed huis voor ze vindt, hier zoals bij meer mensen; wij zitten aan onze katten max.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:30

De Kittens hebben een goed tehuis gevonden bij Jola *\o/*
Die ik, alhoewel ze het niet meer wist ,van vroeger kende en mij ooit de weg naar bokt gewezen heeft :D
De wereld is klein.Het was met toch wat pijn in ons hart,maar ik ben toch blij dat ze goed terecht zijn.

Ik hoop dat dit de eerste en de laatste zijn van deze zomer.Maar de vakantie moet nog beginnen hè.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:32

Ik ben oprecht opgelucht om dit te lezen Silvana, super!!

Had het er vanavond nog met m'n vriend over, die zei: 'wat wil je ermee meid? Je hebt zelf al 4 katten lopen die niet van jou zijn'.

Mensen moeten eens leren hun verantwoordelijkheid te nemen!

Jola; super dat je ze opneemt, heel veel plezier met ze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:37

Dat probleem is hier ook.Mijn huis barst uit zijn voegen van dieren.Nadat mijn laatste kat dood ging zijn mijn man er komt er geen een meer in ,nu lopen er 6 :D tel er de honden, cavia's en rest van het gespuis bij.Ik had zelf ook zoiets het is genoeg,maar ja ,ze waren zo schattig .Dus ik ben ook zeer blij dat ze bij een dierenliefhebster terecht zijn gekomen.Ik ga vannacht lekker slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:59

Zo te zien zijn de kittens al wat ouder, dan 'snap' ik niet dat mensen ze eerst in huis houden en vervolgens met een paar weken alsnog te dumpen, waar zit je dan met je verstand.
Ik vraag mij wel eens af wat voor soort mensen dat zijn, ik ben ze nog nooit tegen gekomen, zoeist kan je toch niet zomaar voor huisvuil achter laten????
Quell; je taak is haast onhaalbaar, momenteel zullen er helaas weer genoeg gedumpt worden en idd...dat allemaal omdat ze te beroerd zijn om wat geld uit te geven voor een sterrilisatie of castratie.
Zucht...wanneer komt daar nu eens een wet voor ;(

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 00:13

Ze zijn goed thuis aangekomen :D Na het ophalen natuurlijk eerst langs de manege omdat mijn auto daar nog stond en iedereen was er gelijk verliefd op :+ Maar ze gingen toch lekker met mij mee :P
Hier is het nu een hoop gegrom en geblaas, met name van Bengel die nu 11 jaar is en als hij de ene kant op loopt zo'n klein hummeltje tegen komt en aan de andere kant zit er nog 1 :oo . Wordt dus een paar slapeloze nachten :P

Was leuk je weer eens te zien Silvana, en inderdaad toen je de deur opendeed wist ik weer helemaal wie je was :D

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:50

Het viel reuze mee met de slapeloze nacht :D Heb ze gisterenavond nog eten gegeven, daarna de reiskoffer open in de woonkamer gezet en daar hebben ze heel de nacht liggen slapen. Het duurde zelfs even voordat ze in de gaten hadden dat ik al wakker was.
Vanmorgen zijn ze flink aan het spelen geweest en hebben daarna weer een paar uur geslapen.
Bengel vindt het nog steeds niets. Hij gaat hoog zitten en zit naar ze te grommen, daarna komt hij troost bij mij zoeken :(:)

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:55

Wat fijn dat je een goed huisje hebt gevonden!!!

Gefeliciteerd Jola!!!! Hopen dat Bengel snel vriendjes wordt.
Heb je al namen???

Als je wilt weten hoe het zwartje eruit gaat zien als die groter is heb ik nog wel een foto voor je :D :D

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:51

Momenteel noem ik ze Sproet en Lapke :+ Maar dat kan nog allemaal veranderen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:42

Fijn dat ze het goed doen,de ouwe trekt vast nog wel bij.
Sproet en Lapke word hier met en HMm van mijn dochter ontvangen :D .
Het zijn echte schattige dreutels,eten ze nog zoveel?

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 00:32

Het eten van gisterenavond en vanmorgen was zo verorberd. Ik heb ze express een aantal keren kleine hoeveelheden gevoerd zodat ze het konden verteren :9 Ze spelen als zotten maar slapen ook nog heel veel. Ik heb een groot kussen op de grond liggen en dat hebben ze zich toegeeïgend :D De krabpaal is de grote vijand, die vallen ze aan }:) Ze gaan ook keurig op de bak.
Ze kunnen ook in hoekjes komen die bij het schoonmaken nog wel eens overgeslagen worden :o Maar als ze daar weer uit komen zijn die hoekjes ook gelijk weer stofvrij, alleen de kat ziet er iets minder uit :D

Sproet wordt wsl Freggles, en Lapke/lappie weet ik nog niet.....