Mijn eerste diertje dood gereden ....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nakisha

Re: Mijn eerste diertje dood gereden ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:29

Altijd akelig om mee te maken he, dat soort dingen... Ik zou me ook verschrikkelijk voelen...

Maar geloof me; hoe hard het ook leek, de boer heeft een dier een plezier gedaan. Een goede actie van deze meneer, want de meeste mensen kunnen het gewoon niet om zo'n creperend dier snel af te maken... soms kunnen ze het dus LETTERLIJK niet, ze weten niet hoe.

Een kennis van mij heeft ooit een vrij grote vogel aangereden. Hij reed weer terug en zag dat het dier niet te redden was, en heeft die vogel daarop ter plekke z'n nek omgedraaid.

Dat moet je wel KUNNEN. Je moet dus weten hoe het moet en je moet durven.

Het lijkt me afschuwelijk om ooit mee te maken. Ik zou een dier dan wel uit zijn lijden WILLEN verlossen.... maar hoe?

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:03

ik heb dichtbij ons huis ooit een wild konijn omver gereden het is een kleine boereweg en das konijn liep zo de granskant uit ik kan hem gewoon niet ontwijken ik heb echt een harde bonk gehoord en toen ik uit mijn achteruit kijk spiegel keek (ik stond stil) bewoog die al niet meer dus ben ik toen door gereden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:06

Pff ben blij dat ik het nog nooit heb hoeven mee te maken. Vind het super van je om terug te rijden!
En ik vind het helemaal goed dat de boer hem even heeft geholpen, anders had hij misschien wie weet hoe lang nog geleefd. Ik vind het knap :j

Nakisha; pak een steen en geef hem een 'tikje', zo heeft mijn vader op vakantie ooit een duif uit zijn lijden verlost. Die was verlamd over zn hele lichaam en kon alleen zn koppie nog bewegen (aangereden). Die heeft hij toen ook even een handje geholpen met een grote steen. (zo hoef je er zelf ook niet meer naar te kijken als het klaar is := )

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:09

Wat ik altijd het ergste vind is dat mensen die dieren op de weg laten liggen. Stop even en schop ze aan de kant als ze al dood zijn... dan liggen ze een uur later niet plat op de weg. Maar ik zou ook niet zo een dier de nek om kunnen draaien en al helemaal niet over een kat kunnen rijden. Misschien is die kat nog wel te redden...

Heb sinds 5 jaar mijn eerste vogeltje doodgereden... hij schoot ineens de weg op. Reed met de trailer, was nog een jong. Ben teruggereden en kon hem niet vinden. Dus dacht dat ik hem gemist had. Bleek met het auto wassen dat het vogeltje in de wielkas was blijven hangen... Mijn moeder gillen :D

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:10

Ik vind het goed opgelost.
Het kan altijd gebeuren kan je niks aan doen.
Voor het vogeltje is het het beste en lief dat je teruggereden bent.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:11

ik heb laatst bewust een duif doodgereden
auto voor me reed hem aan, en toen lag die op de weg wat te draaien en spartelen
Ik ben gestopt, gedraaid en er 3 keer overheen gereden en erna gaan janken

Vorige week aan jong konijntje, ik was bijrijder en we zagen in het donker iets spartelen op de weg, mijn vriend ontweek hem, omdat die weet hoe ik kan reageren bij zoiets, maar omdat t beestje al was aangereden heb ik hem gevraagd om te draaien , en zijn we er nog een keer overheen gereden, tot dat die niet meer bewoon

1 keer een haas aangereden, wederom was ik bijrijder, met 140 geraakt, maar ik wilde persee terug rijden
Hij was al dood, ik heb hem geaaid , sorry gezegd en naast de weg gelegd
eenmaal thuis begrepen mensen niet dat ik hem niet had meegenomen, lekker toch, haas zeiden ze

Klinkt hard, maar om het beestje te laten creperen is veel harder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:25

Ik stop ook altijd om iets doods van de weg af te halen, midden in de spits 8)7 . Nee sorry maar ik vind het levensgevaarlijk voor jezelf om naast de snelweg of 80 km weg te stoppen om er iets vanaf te halen. Beestje is dood, niets wat jij daar nog aan kan doen.

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:28

toen ik klein was heeft mn vader ooit op de autostrade een groot dier omvergereden, tegen hoge snelheid. Wenen dat ik deed! we weten nogaltijd niet wat het was, daar stop je nu eenmaal niet zo gemakkelijk..
iets van een hert,hond,...bah:(

tummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:36

echt top dat je bent terug gegaan om het diertje uit zijn lijden te verlossen.
mijn vader heeft ooit midden in de nacht een zwarte labrador aangereden, was op een 80 km weg.
was wel in een klap dood, maar hij heeft daar aangebeld en zijn excuses aangeboden enzo. terwijl hij eigenlijk niks met dieren heeft

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:51

Goed van je dat je bent terug gereden.

Ik heb ooit ook een vogelte eens aangereden.
Diertje mieterde uit de boom net toen ik er met 80 km p uur aan kwam.
Die was dus niet meer te ontwijken gelukkig wel op slag dood.