Welk ras past bij ons?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Re: Welk ras past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:56

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:59

de amerikaanse bulldog of de stafford

ik heb 3 kids en deze honden en ze zijn elkaar vrienden

ze staan voor de baas (kan bijv in de blote kont savonds naar buiten ze laten niemand in de buurt komen )
gaan met andere honden

ik vind het toppers

of bull mastif ,mastino

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:23

Al eens gedacht aan een Cavalier King Charles Spaniel?

Zeer vriendelijke en aanhankelijke hond. Wel actief, maar beslist niet in de vorm van een border collie of een groenendaeler.
Een Cavalier is niet bang of nerveus, maar wel zachtaardig wat bevordelijk is voor een gemakkelijke training. Een Cavalier past zich bovendien erg goed aan. Hij heeft op een regelmatige borstelbeurt eigenlijk geen extra verzorging nodig.
Aan de hand van jouw lijstje:

- sociaal moeten zijn naar kinderen Geen probleem
- sociaal naar andere honden/katten Geen probleem
- geen super dominant ras Geen probleem
- speelsheid geen probleem Wil wel spelen, maar het hoeft niet.
- trouw aan het baasje Zowel trouw aan baas als aan bezoekers, hoewel de baas wel de voorkeur geniet
- mag waaks zijn maar hoeft niet niet waaks
- niet al te eigenwijs niet eigenwijs, erg meegaand
- Niet overactief is dus GEEN echte werkhond Geen werkhond, wel actief, maar dat is ook maar net hoe je ze zelf maakt
- honden tussen 30 en 65 cm Cavalier zit aan de ondergrens, mooiste maat is tussen 30 en 33 cm. Kies je voor een reu dan is deze iets groter
- Lieve gezinshond Geen probleem, ze staan bekend als gezelschapshondjes

Ik zou zeggen, kijk eens op de site van de rasvereniging of de raad van beheer.

Daarnaast denk ik dat het voor jullie terrier ook leuk is om een hondje erbij te hebben die qua formaat niet al te ver uit de richting zit. Vaak wordt het spelen daardoor leuker.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 16:23

Bedankt voor jullie reactie en link van sites etc :D Ik vind het super dat er zoveel reacties op komen met allemaal leuke hondenrassen :D Fjordnina onze terrier heeft geen enkel probleem met grotere honden, elke vrijdag laat ik de hond van de buren samen met haar uit (deze is zeg maar gerust 4 x zo groot als haar) en ze speelt en rent en duwt hem op de grond :D ook is haar beste maatje een labrador kruising, als je die samen ziet spelen... :D Het is geen gezicht maar ons hondje speelt nog altijd de baas en gaat gerust op de andere hond zitten. Naar kleinere hondjes dan haarzelf kan ze soms wel wat ruw zijn, vandaar dat we een ondergrens hebben van ongeveer 30 cm :D zij zelf is rond de 30-35 cm :P

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:35

me_myself_i schreef:
Bedankt voor jullie reactie en link van sites etc :D Ik vind het super dat er zoveel reacties op komen met allemaal leuke hondenrassen :D Fjordnina onze terrier heeft geen enkel probleem met grotere honden, elke vrijdag laat ik de hond van de buren samen met haar uit (deze is zeg maar gerust 4 x zo groot als haar) en ze speelt en rent en duwt hem op de grond :D ook is haar beste maatje een labrador kruising, als je die samen ziet spelen... :D Het is geen gezicht maar ons hondje speelt nog altijd de baas en gaat gerust op de andere hond zitten. Naar kleinere hondjes dan haarzelf kan ze soms wel wat ruw zijn, vandaar dat we een ondergrens hebben van ongeveer 30 cm :D zij zelf is rond de 30-35 cm :P

of de engelse stafford is klein maar stoer maar absoluut niet dominant (althans de mijne niet )

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:36

Wij hebben altijd bouviers gehad, echt super leuke honden, de eerste hadden we als puppie gekregen toen mijn broertje en ik nog maar 5 en 6 waren, is altijd goed gegaan. De tweede was 2.5 jaar toen we haar kregen en had niet zo'n goeie opvoeding gehad, maar leerde super snel en paste zich ook goed aan het gezin aan, ze leeft nog steeds, is al 16 en gaat wat moeilijker lopen maar is nog steeds erg vrolijk en aanhankelijk.
Een bouvier is wel een hond die je goed moet opvoeden (maar dat geldt voor de meeste rassen natuurlijk) en ze zeggen dat ze vaak 1 baas hebben, maar dat valt bij ons wel mee ze luisteren naar iedereen uit het gezin goed.

Succes met je zoektocht :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:21

PatriesCarm schreef:

ze staan voor de baas (kan bijv in de blote kont savonds naar buiten ze laten niemand in de buurt komen )
gaan met andere honden

ik vind het toppers

of bull mastif ,mastino

Euhm, ze zoekt een hond meer in de richting van een sullieg goedzak hoor ;)
Persoonlijk denk ik dat dan de benner sennen nog niet eens zo'n gekke keus is, of de new foundlaner, of wil je met de mode meelopen een labrador of golden retriever, oja mss ook wel interessant, groot of klein??

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:44

Misschien is mijn hond dan ook wel dat drukke gedoe door zijn 1/4 stabbij, maar ook retrievers hebben echt veel beweging nodig, anders zijn ze in huis niet te houden. Ik denk dat je het best gewoon naar het asiel kan en daar kijken voor een retriever achtig mixje

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:07

Chiqa schreef:
PatriesCarm schreef:

gaan met andere honden

ik vind het toppers

of bull mastif ,mastino

Persoonlijk denk ik dat dan de benner sennen nog niet eens zo'n gekke keus is, of de new foundlaner, of wil je met de mode meelopen een labrador of golden retriever, oja mss ook wel interessant, groot of klein??

hier een engelse stafford nou een echte sul me chihuahua is drukker

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:31

Ik vind de Flatcoat juist geen optie,over het algemeen heeft de Flatcoat veel beweging nodig en met de opmerking "We zoeken een ras die NIET overactief is dus GEEN echte werkhond (bijvoorbeeld een border collie) omdat deze honden heel veel lichamelijke en geestelijke bezigheid nodig hebben " denk ik dus niet dat dit past.
Daarbij komt dat de Flatcoat behoorlijk eigenwijs kan zijn!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:53

Heel goed om te horen dat je sowieso in het asiel gaat kijken!

Wij hebben eerst ook naar de rassen gekeken, maar uiteindelijk zit nooit het goede ras in een bereikbaar asiel.
Je kan het best gewoon gaan kijken, dan zie je vanzelf jouw hond zitten.
Wij hebben nu een hele lieve labrador! Gevonden in Schiedam park.
Het is echt een wereldhond :+:

Natuurlijk wel verstandig dat je een geen werkhond neemt, en ook geen grote lobbes die het kleurtertje omver loop!

Veel plezier met je nieuwe hond mocht hij er komen!

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 21:13

Bedankt voor jullie reactie's :D Chiqa je kunt in de beginpost lezen hoe groot het dier ongeveer moet zijn :D Idd Tutti_Frutti dat is ook de reden dat we in asiels gaan kijken, zitten vaak hele lieve (soms al wat oudere) honden die op zoek zijn na een baasje, en het meredeel van de mensen wil toch een o zo lieve pup mja honden in het asiel verdienen ook een 2de kans nietwaar? :o
Ik ben van mening dat elke hond zijn portie beweging moet krijgen per dag, zelfs onze kleine terrier is helemaal druk als ze niet 3x per dag minstens een half uur kan wandelen/rennen/sprinten met anderen honden kan spelen. Kan ze dit wel gewoon dan is ze ontzettend rustig binnen en ligt ze het liefst letterlijk aan je voeten :D (heel handig in de winter zo'n automatisch voetenwarmertje, al moet je wel tegen het gelik kunnen natuurlijk.. :D) Ik ben me nu aan het oriënteren op verschillende rassen gewoon om een goed beeld te krijgen van wat voor een soort honden er allemaal rondlopen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:17

Ik denk trouwens dat deze site wel handig kan zijn voor je :D
http://www.dierenasiels.com/
Kun je op het soort hond zoeken en kun je gelijk een overzicht zien van heel veel asiels zegmaar :)
(je kunt zelfs speciaal naar tobbers zoeken :) )

En tuurlijk verdienen die honden een 2e kans :D vindt het super dat je een hond uit het asiel wilt halen +:)+

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:05

Zeg, ik weet niet of je uberhaupt interesse hebt in deze hond maar ik doe mijn verhaal toch maar even.

Mijn moeder belde me net, ze was gisteren op de verjaardag van mijn neef geweest. Mijn neef en zijn vriendin vangen honden op het buitenland. Nu hebben ze een reus van een hond zitten. Mijn moeder (slecht ter been anders had ze hem direct meegenomen) was helemaal weg van deze hond.

Hij schijnt poezen lief te vinden, andere honden is ook geen probleem, mijn neef en mijn nicht hebben zelf twee reuen, hij was superlief tegen al het bezoek en ging braaf onder de tafel liggen.

Ik heb de hond zelf niet gezien maar mocht je interesse hebben dan kan ik je een PB sturen met het telefoonnummer van mijn neefje. Ik moest namelijk meteen aan dit topic denken toen mijn moeder het hele verhaal vertelde.

Hij was al 4 keer geplaatst geweest, toen mijn moeder vroeg waarom, antwoordde mijn neef dat hij echt geen idee had want het is een hele grote lieverd.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:26

PatriesCarm schreef:
Chiqa schreef:

hier een engelse stafford nou een echte sul me chihuahua is drukker

Heel veel staffords kunnen als ze eenmaal volwassen zijn niet meer met sexegenoten of helemaal niet meer met andere honden. Lijkt me niet echt bij de topicstarter passen ;)

Ik vind de cavalier ook een goede, wel kijken voor een goede fokker want er komen nogal wat problemen voor in het ras, helaas...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:28

Ik vind de Stabij precies bij jouw omschrijving passen. :)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:35

fjordnina schreef:
Al eens gedacht aan een Cavalier King Charles Spaniel?

Zeer vriendelijke en aanhankelijke hond. Wel actief, maar beslist niet in de vorm van een border collie of een groenendaeler.
Een Cavalier is niet bang of nerveus, maar wel zachtaardig wat bevordelijk is voor een gemakkelijke training. Een Cavalier past zich bovendien erg goed aan. Hij heeft op een regelmatige borstelbeurt eigenlijk geen extra verzorging nodig.
Aan de hand van jouw lijstje:

- sociaal moeten zijn naar kinderen Geen probleem
- sociaal naar andere honden/katten Geen probleem
- geen super dominant ras Geen probleem
- speelsheid geen probleem Wil wel spelen, maar het hoeft niet.
- trouw aan het baasje Zowel trouw aan baas als aan bezoekers, hoewel de baas wel de voorkeur geniet
- mag waaks zijn maar hoeft niet niet waaks
- niet al te eigenwijs niet eigenwijs, erg meegaand
- Niet overactief is dus GEEN echte werkhond Geen werkhond, wel actief, maar dat is ook maar net hoe je ze zelf maakt
- honden tussen 30 en 65 cm Cavalier zit aan de ondergrens, mooiste maat is tussen 30 en 33 cm. Kies je voor een reu dan is deze iets groter
- Lieve gezinshond Geen probleem, ze staan bekend als gezelschapshondjes

Ik zou zeggen, kijk eens op de site van de rasvereniging of de raad van beheer.

Daarnaast denk ik dat het voor jullie terrier ook leuk is om een hondje erbij te hebben die qua formaat niet al te ver uit de richting zit. Vaak wordt het spelen daardoor leuker.

Daar dacht ik ook aan.

Mocht je voor een labrador kiezen, kan ik je vertellen dat je die in de zomervakantie waarschijnlijk niet kunt krijgen. Er zijn namelijk geen dek en geboorte berichten bij de nederlandse labrador vereniging.. ;)

Hoe dat bij het ras hierboven staat weet ik niet, daar verdiep ik me niet zo in.. :P

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:36

Jildau schreef:
Ik vind de Stabij precies bij jouw omschrijving passen. :)

Hee ja, dat lijkt me ook een goed! Alleen ze zijn vaak wel een tikkeltje eigenwijs, maarja dat is ook niet zo rasgebonden..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:20

Misschien dat er wel eigenwijze bij zitten, maar ik heb nog nooit een eigenwijze meegemaakt.

Stabijen zijn lief en sociaal, niet dominant en erg trouw aan de baas!

En typ maar eens Stabij in op google en dan afbeeldingen, ze zien er ook nog eens leuk uit toch?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:30

Hmm, even gekeken op de site van de rasvereniging en daar kom ik o.a. dit tegen:

"Als huishond is de Stabij aanhankelijk, zacht en lief, maar daarbuiten is hij bij tijd en wijle knap eigenzinnig en vinnig. Zijn karakter maakt hem uitstekend geschikt als gezinshond, maar zijn gestel is berekend op het buitenleven. Bij de Stabij merk je de invloed van de omschakeling van boerenhond naar gezelschapshond op zijn temperament duidelijker dan bij de Wetterhoun. De Stabij is zeker schrander en leert gemakkelijk, maar is minder gehoorzaam dan de raspunten doen vermoeden."

Dus of deze hond nu wel zo geschikt is, is ook weer de vraag.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 19:52

HBVisser schreef:
Zeg, ik weet niet of je uberhaupt interesse hebt in deze hond maar ik doe mijn verhaal toch maar even.

Mijn moeder belde me net, ze was gisteren op de verjaardag van mijn neef geweest. Mijn neef en zijn vriendin vangen honden op het buitenland. Nu hebben ze een reus van een hond zitten. Mijn moeder (slecht ter been anders had ze hem direct meegenomen) was helemaal weg van deze hond.

Hij schijnt poezen lief te vinden, andere honden is ook geen probleem, mijn neef en mijn nicht hebben zelf twee reuen, hij was superlief tegen al het bezoek en ging braaf onder de tafel liggen.

Ik heb de hond zelf niet gezien maar mocht je interesse hebben dan kan ik je een PB sturen met het telefoonnummer van mijn neefje. Ik moest namelijk meteen aan dit topic denken toen mijn moeder het hele verhaal vertelde.

Hij was al 4 keer geplaatst geweest, toen mijn moeder vroeg waarom, antwoordde mijn neef dat hij echt geen idee had want het is een hele grote lieverd.

Misschien dat deze wel wat voor ons zou kunnen zijn, maar mijn moeder wil er misschien pas eentje na de zomervakantie. Dus ik denk dat jullie dan al een ander lief baasje voor hem hebben kunnen vinden:D De engelse stafford heeft een vriendin van mij ook en dat is ook echt een goedsul, maar we zoeken niet zo'n soort hond, dus sorry. :)
Bij de stabij zag ik idd ook dat stukje staan van Fjordnina dus ik twijfel nogal bij hem, maargoed je kan nooit weten natuurlijk :D
Toch bedankt voor de reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:46

Frances schreef:
Newfoundlanders zijn ook geweldig trouwens. En kwijlen, ligt eraan welke lijn je neemt. Ik weet niet meer welke lijn ze hadden bij mijn oude stage, maar je hebt de amerikaanse lijn en nog een andere lijn en bij één van die 2 valt het best mee. Zou je dus eventueel nog naar kunnen informeren.

Berner sennen vindt ik trouwens super honden! dat was onze vorige hond en die voldoet ook wel aan je lijstje. Alleen wel een grote maat natuurlijk dus is wel belangrijk dat die leert bij kleine kinderen rustig te blijven :)

En er zijn best wel asielhonden die aan het lijstje voldoen hoor.. er zijn wel honden met wat problemen, maar er zitten ook echt wel super hondjes tussen hoor.

Denk dat het wel mee valt, met kleine kinderen. Als pup mogen ze niet te veel bewegen en spelen aangezien ze gevoelig zijn voor HD en ED.
Maar volgens mij moet je altijd op passen met kinderen en honden samen ;)

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:48

Schotse terrier!

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 21:18

love_western je hebt helemaal gelijk :D ons meisje is ontzettend voorzichtig met kleine kindjes, ik heb mijn pleegzusje van anderhalf wel met haar laten wandelen, ze trekt niet als zo'n klein kindje haar vast heeft en ze likt het kind helemaal onder en als ze toch wat te ruw is grijpen wij zelf wel in :P Ook als ze een speeltje in haar bek heeft en het kleine kindje wil het hebben is ze heel voorzichtig met het kindje. :D Als het kindje naar haar toegaat en de hond heeft er geen zin in loopt ze gewoon weg van haar en gaat ergens anders liggen :D Is net hoe je ze opvoedt en beetje karakter van de hond :D het is natuurlijk wel een verschil als bijvoorbeeld een chiauau tegen een kind van 1 jaar oploopt of een new foundlander.. :P maar dat heb jezelf in de hand natuurlijk :P