Hier kun je wat info vinden over de witte herder en onderaan staat nog een linkje naar de clubsite

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
me_myself_i schreef:Bedankt voor jullie reactie en link van sites etcIk vind het super dat er zoveel reacties op komen met allemaal leuke hondenrassen
Fjordnina onze terrier heeft geen enkel probleem met grotere honden, elke vrijdag laat ik de hond van de buren samen met haar uit (deze is zeg maar gerust 4 x zo groot als haar) en ze speelt en rent en duwt hem op de grond
ook is haar beste maatje een labrador kruising, als je die samen ziet spelen...
Het is geen gezicht maar ons hondje speelt nog altijd de baas en gaat gerust op de andere hond zitten. Naar kleinere hondjes dan haarzelf kan ze soms wel wat ruw zijn, vandaar dat we een ondergrens hebben van ongeveer 30 cm
zij zelf is rond de 30-35 cm
PatriesCarm schreef:de amerikaanse bulldog of de stafford
ik heb 3 kids en deze honden en ze zijn elkaar vrienden
ze staan voor de baas (kan bijv in de blote kont savonds naar buiten ze laten niemand in de buurt komen )
gaan met andere honden
ik vind het toppers
of bull mastif ,mastino
Chiqa schreef:PatriesCarm schreef:de amerikaanse bulldog of de stafford
ik heb 3 kids en deze honden en ze zijn elkaar vrienden
ze staan voor de baas (kan bijv in de blote kont savonds naar buiten ze laten niemand in de buurt komen )
gaan met andere honden
ik vind het toppers
of bull mastif ,mastino
Euhm, ze zoekt een hond meer in de richting van een sullieg goedzak hoor
Persoonlijk denk ik dat dan de benner sennen nog niet eens zo'n gekke keus is, of de new foundlaner, of wil je met de mode meelopen een labrador of golden retriever, oja mss ook wel interessant, groot of klein??
PatriesCarm schreef:Chiqa schreef:Euhm, ze zoekt een hond meer in de richting van een sullieg goedzak hoor
Persoonlijk denk ik dat dan de benner sennen nog niet eens zo'n gekke keus is, of de new foundlaner, of wil je met de mode meelopen een labrador of golden retriever, oja mss ook wel interessant, groot of klein??
hier een engelse stafford nou een echte sul me chihuahua is drukker
fjordnina schreef:Al eens gedacht aan een Cavalier King Charles Spaniel?
Zeer vriendelijke en aanhankelijke hond. Wel actief, maar beslist niet in de vorm van een border collie of een groenendaeler.
Een Cavalier is niet bang of nerveus, maar wel zachtaardig wat bevordelijk is voor een gemakkelijke training. Een Cavalier past zich bovendien erg goed aan. Hij heeft op een regelmatige borstelbeurt eigenlijk geen extra verzorging nodig.
Aan de hand van jouw lijstje:
- sociaal moeten zijn naar kinderen Geen probleem
- sociaal naar andere honden/katten Geen probleem
- geen super dominant ras Geen probleem
- speelsheid geen probleem Wil wel spelen, maar het hoeft niet.
- trouw aan het baasje Zowel trouw aan baas als aan bezoekers, hoewel de baas wel de voorkeur geniet
- mag waaks zijn maar hoeft niet niet waaks
- niet al te eigenwijs niet eigenwijs, erg meegaand
- Niet overactief is dus GEEN echte werkhond Geen werkhond, wel actief, maar dat is ook maar net hoe je ze zelf maakt
- honden tussen 30 en 65 cm Cavalier zit aan de ondergrens, mooiste maat is tussen 30 en 33 cm. Kies je voor een reu dan is deze iets groter
- Lieve gezinshond Geen probleem, ze staan bekend als gezelschapshondjes
Ik zou zeggen, kijk eens op de site van de rasvereniging of de raad van beheer.
Daarnaast denk ik dat het voor jullie terrier ook leuk is om een hondje erbij te hebben die qua formaat niet al te ver uit de richting zit. Vaak wordt het spelen daardoor leuker.
HBVisser schreef:Zeg, ik weet niet of je uberhaupt interesse hebt in deze hond maar ik doe mijn verhaal toch maar even.
Mijn moeder belde me net, ze was gisteren op de verjaardag van mijn neef geweest. Mijn neef en zijn vriendin vangen honden op het buitenland. Nu hebben ze een reus van een hond zitten. Mijn moeder (slecht ter been anders had ze hem direct meegenomen) was helemaal weg van deze hond.
Hij schijnt poezen lief te vinden, andere honden is ook geen probleem, mijn neef en mijn nicht hebben zelf twee reuen, hij was superlief tegen al het bezoek en ging braaf onder de tafel liggen.
Ik heb de hond zelf niet gezien maar mocht je interesse hebben dan kan ik je een PB sturen met het telefoonnummer van mijn neefje. Ik moest namelijk meteen aan dit topic denken toen mijn moeder het hele verhaal vertelde.
Hij was al 4 keer geplaatst geweest, toen mijn moeder vroeg waarom, antwoordde mijn neef dat hij echt geen idee had want het is een hele grote lieverd.
Frances schreef:Newfoundlanders zijn ook geweldig trouwens. En kwijlen, ligt eraan welke lijn je neemt. Ik weet niet meer welke lijn ze hadden bij mijn oude stage, maar je hebt de amerikaanse lijn en nog een andere lijn en bij één van die 2 valt het best mee. Zou je dus eventueel nog naar kunnen informeren.
Berner sennen vindt ik trouwens super honden! dat was onze vorige hond en die voldoet ook wel aan je lijstje. Alleen wel een grote maat natuurlijk dus is wel belangrijk dat die leert bij kleine kinderen rustig te blijven
En er zijn best wel asielhonden die aan het lijstje voldoen hoor.. er zijn wel honden met wat problemen, maar er zitten ook echt wel super hondjes tussen hoor.