Welke stofzuiger bij een hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:10

ik heb destijds op aanraden van een topic op bokt :+ Henry gekocht. En we zijn nog steeds helemaal hoteldebotel van Henry. Hij heeft echt een ideaal lang snoer en de stofzuigerzak kan veel in omdat hij overeind staat. Ook het zelf moeten opwinden van het snoer is een verademing. Die gingen bij de vorige stofzuigers toch vroeg of laat een keer kapot. Maar sinds een paar weken zuigt ie niet meer zo sterk. Vandaar dat ik ook in dit topic meelees.

Jellie

Re: Welke stofzuiger bij een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:10

Wij hebben een teckel en al jaren een dyson. Nu zijn we sinds een paar maanden bezig met onze 2e maar ik wil niets anders..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:15

Ik heb dan geen honden, maar wel katten en konijnen.
Ik heb sinds kort een dyson, en ben er helemaal gelukkig mee :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:10

Dinopino schreef:
ik heb destijds op aanraden van een topic op bokt :+ Henry gekocht. .
En uit welke stamboom komt Henry :D ?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:24

Oh henry stamt van een hele luie stam af. Hij doet niets uitzichzelf. Zijn beroemde vader is"

Charles Afbeelding

en zijn iets minder bekende moeder is Hetty

Afbeelding

Zij stammen beide af van de beroemde numatic en zijn vreselijk lui.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:53

hihi, dat zijn vrolijkerds :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:30

Bedankt voor de reactie;s!!!!
Garny , oei dat is een flink bedrag, moet vast wel een goeie zijn :D Maar helaas niet voor mij weggelegd, maar toch bedankt voor het meedenken, wat is het merk van deze stofzuiger, mss staat er wel ergens een verdwaalde????
Ik heb idd gelezen dat de Dyson niet zo goed uit de testen komt (Kieskeurig.nl) dus ben een beetej aan het twijfelen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:36

wij hebben een Henry, zoals eerder vermeld en een James.
Die werken hier prima. Wel regelmatig even schoonhouden, de "filter" dingen etc. Zak op tijd "verschonen" scheelt ook. onze stofzuigers stinken niet, en wij hebben hier ook 4 honden rondlopen. :j

Dyson heb ik mee mogen werken. Fijne stofzuigers maar zwaar.
Miele Cat&Dog werk ik ook mee. Ik vind ze echt heel zwaar en alleen geschikt voor vloerbedekking,... voor gladde vloeren is die zuigmond waardeloos. En hij stinkt ook, de zakken zijn duur en de buis te kort. Hahah :P
Nee ben er niet tevreden over.

Als het aan mij lag namen we ook een Dyson. Erg fijne stofzuigers! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:42

Hoi, ik heb de Dyson animal pro. Ik heb er twee speciale borstels bij. Met mijn boxer en 2 katten is dat ook wel nodig.
Ik vind de stofzuiger niet zwaar, hij zuigt erg goed en zeker de haren van de dieren. Ik kan me dan in het rapport van de kieskeurig ook niet vinden.
Tja hij kost wel wat 450 a 500 euri dacht ik, maar dat weet ik niet zeker. Geen nare geurtjes en makkelijk te reinigen, ik hoef geen ander weer.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:46

voor een fijne geur zuig ik af en toe een beetje waspoeder op, dat werkt perfect.
Die vieze geur komt toch vaak door de hondenharen die in de zak zitten en de opgezogen lucht moet er ook weer uit maar komt langs die harenbende in die zak of pot.
Als je wat waspoeder opzuigt ruikt het erg lekker.
Ik heb een aeg en die doet het prima ik heb wel met zak.
Hiervoor had ik zo'n dirt devil, wat een ***ding. :(

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:46

karcher :)
geloof dat ze zo heten, wij hebben er een die ze ook in grote bedrijven hebben :j

gigantisch ding, maar hij stinkt niet, zuigd top, echt een fijn geval :D

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:48

Waspoeder werkt vaak maar eventjes is mijn ervaring.
Bovendien krijgt bij ons de zak misschien niet de kans om te gaan stinken omdat hij er eigenlijk nooit langer in zit dan 2 weken. Dan zit hij toch echt al weer vol met ons "levendige" huishouden ;) :) .

over Kärcher. Klopt. Dat zijn ook super stofzuigers! Super zuigvermogen en geen zak nodig. Het model wat nu bij ons in de garage werkt is al 15 jaar oud en werkt nog haha :D
Nu inmiddels wel wat minder. Het is nu de auto uitzuigstofzuiger...en voor de garage enzo. :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:50

Nee langer dan twee weken red die hier idd ook niet en mijn zakken stinken ook niet echt maar die lekkere geur die het verspreid van dat beetje waspoeder is toch wel lekker.
Bij mij werkt dat zolang de zak ein zit.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:53

2 weken met een zak?

Ik begin me een hele slechte huisvrouw te voelen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:54

Mijn zus heeft ook een karcher, daar kun je zowat lichte puin mee opzuigen. Ik vind het wel een giga ding en het heeft geen eens een snoeroproller.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:55

Afbeelding
deze hebben wij.

die van ons wordt echt overal voor gebruikt, schuur, in huis, auto overal doetie netjes zijn werk :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:56

Antheman schreef:
2 weken met een zak?

Geloof me met twee jack russels, een kat en vogels lukt dat echt wel.
En evengoed ziet het er hier af en toe uit als een varkensstal.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:58

jesito schreef:
Antheman schreef:
2 weken met een zak?

Geloof me met twee jack russels, een kat en vogels lukt dat echt wel.
En evengoed ziet het er hier af en toe uit als een varkensstal.

Ik probeer elke dag te zuigen, sla weleens een dagje over. Heb 1 langharige hond, 3 katten en modderschoenen :+
Maar in 2 weken een zak volkrijgen, lukt me niet hoor!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:13

Ik heb overigens ook een Karcher en die bevalt ook prima. Alleen vind ik van de Dyson die rollende borstel super handig bij de haren in kleden.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:23

ThePast03 schreef:
Chiqa schreef:
Dus toch de Dyson maar wat voor verschil zou dat filter dan zijn met mijne die ik nu heb (Gewoon een rond filter met lamellen en serieus waardeloos schoon te maken!!) Als hij niet snel genoeg droogd is de stank nog erger.

Miele heb ik ook al over gelezen alleen de prijs van de stofzakken was erg hoog had ik begrepen, wat betalen jullie voor zo'n zak?

Ik ken geen andere zonder stofzuigerzakken dan Dyson dus weet het verschil niet. Ik kan je wel vertellen dat het absoluut niet stinkt en makkelijk schoon te maken is. Regelmatig uitschudden en af en toe even onder de kraan uitspoelen, is echt zo gebeurd.
Je hebt volgens mij ook een speciale Dyson stofzuiger voor huisdieren (dacht ik weleens gelezen te hebben).

Die Miele lijkt me 10x niets, dan heb je nog die dure stofzuigerzakken nodig en filters. Daar wilde ik nu juist vanaf.

Duur valt wel mee hoor, bij de aldi zijn ze regelmatig in de aanbieding. Voor een euro of 2 heb je dan 6 zakken. Je kunt heel wat zakken kopen voor je het prijsverschil met een dyson inhaalt.
Mijn ouders hadden ook een miele met een cats en dogs borstel. Ideaal ding en ijzersterk. De ouders van mijn vriend hadden en dyson en die was na 5 jaar al kapot.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:52

Lysette schreef:
Duur valt wel mee hoor, bij de aldi zijn ze regelmatig in de aanbieding. Voor een euro of 2 heb je dan 6 zakken. Je kunt heel wat zakken kopen voor je het prijsverschil met een dyson inhaalt.
Mijn ouders hadden ook een miele met een cats en dogs borstel. Ideaal ding en ijzersterk. De ouders van mijn vriend hadden en dyson en die was na 5 jaar al kapot.

Wij deden amper een week met een stofzuigerzak, dus dat prijsverschil hadden we er inmiddels al lang uitgehaald.

De Dyson die wij hebben gaat nu al zeker 8 jaar mee zonder problemen. Kan zelfs nog een stuk langer zijn, ik heb hem geerfd en weet niet precies hoelang mijn moeder hem al had.
Het blijft moeilijk, ik ken juist weer mensen die slechte ervaringen hebben met de Miele.

Voor de Dyson hadden we een industriestofzuiger, maar die haalde het niet bij de Dyson die we nu hebben.