ik hou er ook niet van..en ga er ook nooit heen,ieder z'n eigen mening

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sunny_l0ve schreef:Ik ben het deels ermee eens, maar sommige dingen ook weer niet. Ik wil absoluut niet alle dierentuinen over 1 kam strijken, wat hier dus wel gebeurd. Vroeger waren de dierentuinen er eigenlijk alleen maar om de mensen te 'entertainen', maar nu zijn ze zich wel degelijk bewust dat ze dieren in hokjes opsluiten. En nu zie je dus ook dat heel veel dierentuinen een zo natuurlijk mogelijke omgeving maken voor de dieren (met uitzonderingen erbij).
Ik was laatst ook met school bij diergaarde blijdorp, en die zorgen echt goed voor de dieren. Ze zijn ook druk bezig om de verblijven te veranderen voor het welzijn van de dieren en voor het oog van de mensen. De verblijven zijn alsnog zo gemaakt dat de mensen ze nog kunnen zien, maar dat is maar goed ook. Zo kunnen mensen de dieren goed zien, en zo bouwen ze begrip op voor een dier waardoor ze zich meer er voor gaan inzetten. En zo kun je er naar toe werken dat er minder dieren in het wild bedreigd worden.
Dus de dierentuinen die zo'n redenatie hebben, mogen van mij blijven bestaan!
Yamcha schreef:Hmmm vind het ook wat te makkelijk om wel tegen dierentuinen te zijn en niet tegen paarden/honden/katten die immers ook in gevangenschap leven.
SpiedSkeet schreef:LauLau85 ik ben het hélemaal met je eens!
Wij hebben regelmatig 'circuslui' in de winkel om voer voor hun beesten te halen. Ik heb ook regelmatig even een praatje met ze gemaakt over hoe ze dat allemaal aanpakken met die dieren en ze zijn zeker wel gek met hun beesten! Niet alleen omdat het hun inkomen is, maar om elke dag met die dieren in de weer te zijn heb je echt wel passie voor je vak nodig.
De situatie zal echt niet ideaal zijn, maar zien we dat niet overal? Mensen met honden en katten die zo ongeloofelijk dik zijn dat ze niet fatsoenlijk meer kunnen lopen en last hebben van hun gewrichten? Paarden die 24 uur per dag in een box staan omdat de eigenaar er even geen tijd voor heeft? Konijnen die bij de kinderboerderij over een hek worden gegooit omdat ze niet meer leuk zijn voor de kids als ze groot zijn?
Die dieren in het circus zijn hun leven gewend. De olifanten van Renz lopen daar al bijna 20 jaar, als ze echt zo slecht verzorgd zouden worden, dan zouden ze daar inmiddels al wel weg zijn geweest! Daarbij, over kunstjes gesproken? Wat denk je van al die paardenmensen die hun paard dag in dag uit dezelfde dressuur oefeningen laten doen? Hun paard dag in dag uit over hoge hindernissen jakkeren? Dat zijn toch ook kunstjes die we ze laten doen omdat wíj daar plezier aan beleven?
Fitch schreef:Dus, omdat iets anders even slecht, of nog slechter is, moet dit toegestaan worden?
laulau85 schreef:Aranel Circusmensen zijn ook echt wel gek van hun beesten! Er zit uitschot tussen maar dat zit er ook bij het paardenvolk!!
En hoe zijn de paarden en honden ooit zo gefokt. Die waren ook van oorsprong wild. Alleen omdat dit al 100en jaren voor ons gedaan is mag het dan wel???
Die tijgers, olifanten etc in een dierentuin hebben toch ook een buitenstuk (de meeste paarden hebben echt niet meer grond) en die kunnen ook echt niet meer in het wild.
laulau85 schreef:BraveSpots maar is dit dan een garantie dat ze bij de mens beter af zijn? Doordat ze niet wild zijn?
De mens is ooit hetzelfde begonnen met deze dieren en daar wordt ook niet over geklaagd.