hond met eczeem, welk voer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:21

samenstelling:
Samenstelling Superior Hypo-Allergic
Metaboliseerbare Energie in kJ/kg: 15700

Ruw eiwit
20,00 %
Ruw vet 11,00 %
Ruw celstof 2,00 %
Anorganische stof 6,20 %
Vocht 9,00 %
Calcium 1,50 %
Phosphor 1,00 %
Natrium 0,26 %
Vitamine A 15000 IE/kg
Vitamine D3 1500 IE/kg
Vitamine E 120 mg/kg

Aminozuren

Lysine 1,1 %
Methionine 0,4 %
Methionin/Cystine 0,7 %
Tryptofaan 0,2 %
Arginine 1,2 %
Histidine 0,6 %
Threonine 0,9 %
Iso-Leucine 0,9 %
Leucine 1,6 %
Fenylalanine 0,9 %
Valine 1,2 %

Geen onnatuurlijke toevoegingen:

geen geurstoffen
geen kleurstoffen
geen smaakstoffen
geen kunstmatige anti-oxydanten
geen conserveringsmiddelen

Laika

Re: hond met eczeem, welk voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:24

Ja, dat is de analise, niet de ingredienten ;)
Zit er zooi in zoals bietenpulp etc, dat bedoel ik dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:29

dat is de samenstelling idd, volgens mij hebben we de zak net weggegooid (voer zit nu in een voerton) maar dan moet ik straks even kijken of die hier nog ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:38

Laika schreef:
Als je echt bij het voeren van brok wilt blijven zou ik kiezen voor Dog Lovers Gold of Orijen. Daar zitten dan in ieder geval de meestal voor problemen zorgende granen niet in.

Is rijst dan geen graan?

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 15:57

We hebben net een zak Orijen senior gehaald. Ik ga dit dan afwisselen met 1 of 2 keer in de week KVV. Ik ga dit proberen. Ze vinden het in ieder geval wel lekker!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 16:17

Wow, ik ben de ingrediënten aan het bekijken op de zak. Er zitten echt een hoop (Lijkt mij) goede stoffen in. Het lijkt wel of ik mijn potje met vitamine en mineralen van de reformzaak voor me heb ;)
Ik laat jullie wel weten hoe het gaat. Mijn honden krijgen een paar keer per week een bullepeesje om hun tanden schoon te knabbelen. Zijn deze dingen wel ok? Ik weet niet hoe ze verder bewerkt worden.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 16:20

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:59

Chiqa schreef:
Laika schreef:
Als je echt bij het voeren van brok wilt blijven zou ik kiezen voor Dog Lovers Gold of Orijen. Daar zitten dan in ieder geval de meestal voor problemen zorgende granen niet in.

Is rijst dan geen graan?

Jazeker wel, maar het is geen tarwe, dus gluten. Rijst zit tenslotte ook in hypoallergeen voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:04

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:58

Ben benieuwd hoe je hond het op het nieuwe voer doet.

Ik heb ook een hond met voeselallergie EN huisstofmijtallergie.
Ik heb 2 jaar lang gezocht naar de oplossing. Was bijna zo ver dat ik haar wilde laten inslapen, zoveel jeuk had ze en zo kaal had ze zich gekrabt.

Ik voer nu Carnibest natuur of Lam en dat gaat heel goed.
Ik probeer ook nog wel eens wat anders tussendoor, maar ik kom altijd weer terug op Carnibest.
De poep is mooi stevig. De hond zit goed in haar vacht.
De algemene gesteldheid van de hond kwa energie is perfect.

Ik heb tussendoor Energique geprobeerd, maar daarvan gaat ze stinken.
Op zich was het wel veel handiger voer dan Carnibest, want Energique zit in plakjes van een ons. Is dus gemakkelijk af te meten per portie.

Op dit moment heb ik een paar pakjes Renske Vers Vlees voeding in huis. Ik heb 2 keer vis gevoerd en meteen was ze aan de dunne. Poep was ook behoorlijk rood van kleur en stinken!!!! Iieuw!
Daarna heb ik nog 2 pakjes Lam van renske geprobeerd, maar ik heb het idee dat de poep gewoonweg veel dunner wordt en dat ze veel meer poept dan met Carnibest.

De website van renske klopt ook niet!! Er staat bij Lam en Vis dat er 80% Verse oceaan vis in zit en 80% vers lamsvlees. Als ik echter op de verpakking kijk, dan staat er slechts 60% vis en lam. Wat is dan die overige 40%? 10% rijst en de rest groente.
Zo veel groente zit er volgens mij niet in de Carnibest. Vandaar dat die poep zo dun wordt.

Maar, ik kan je twijfel begrijpen TS. De ene persoon is positief over het ene voer en de ander heeft wonderen met een ander voer meegemaakt. Laat je zelf niet te bang maken met doem verhalen over bepaalde voeren. Elke hond is anders. Wat voor de een een wondermiddel is, hoeft voor de ander niet te helpen. Het is toch echt een kwestei van uitproberen.

Ik was erg blij toen de man van de dierenwinkel me op Carnibest wees en ik het gewoon een paar weken heb uitgeprobeerd. Na 2 weken zag ik al resultaat. Dat is dus erg snel. En het resultaat was blijvend, gelukkig. Want ik heb met wel meerdere soorten voer tijdelijk resultaat gezien , om dan vervolgens weer in het jeuktraject terug te komen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:31

@Isabonny, het kan zijn dat in renske minder/geen bot zit. In carnibest zit gemalen bot, en daar is dan hoogswaarschijnlijk de poep ook vaster van.
Maar als je hond het goed doet op carnibest moet je dat gewoon lekker blijven geven. Het is een kwaliteit voer, dus zowiezo goed.
Het vis kan ook gewoon wat te vet zijn, dat de poep daar weer dunner van is.
Voordeel van zelf samenstellen is dan weer dat ik op een orgaandag (dunner poep) wat meer bot erbij geef.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 11:27

Ben nu ongeveer een week aan het voeren maar zie nog geen verschil op de huid. ( maar dat kan natuurlijk ook niet na een week). Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze niet tegen dit voer kan of dat ze ergens anders een allergie voor heeft. De honden vinden het in ieder geval wel lekker.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:26

@ Laika: Renske wilde ik eens uitproberen met het oog op de zomervakantie. Je hebt er geen diepvries of ijskast voor nodig om het te bewaren. En de porties van 4 ons gaan hier in een keer op. Dat leek me wel handig. Maar ik ga me dit op vakantie niet aandoen. Toch maar wat anders verzinnen.
Ik ben niet zo van het zelf samenstellen. Is me te ingewikkeld, te veel werk en ik kan niet echt aan goedkoop vlees hier in de buurt komen. Vlees waar mijn Babe dan tegenkan, bedoel ik. Kip is wel eens in de reclame, maar daar kan ze niet tegen.
Kopvlees is goedkoop te krijgen, maar ik kan niet aan op de kwaliteit. Laatste keer ging ze er heel erg van stinken en kwam ze aan de diaree.
Dus ik hou het lekker veilig bij KVV.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:54

Heel verstandig in dit geval. Kopvlees alleen is natuurlijk lang niet compleet. Misschien kan je bij jou in de buurt aan Almo Nature komen? Dit is hoogwaardig in vleesgehalte en bevat geen kunstmatige stoffen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:33

Met voedselallergie kan je meestal na minimaal 3 weken pas echt verschil zien.
Het is ook aan te raden om eerst te beginnen met de eend daar zit eigenlijk niks in waar honden snel allergisch voor zijn.
En als dat goed gaat uitbreiden naar kip zodat je af kan wisselen en dan de lam bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:33

ik zou de ingredienten van DEnkaDog hypo Allergie nog even posten, hier zijn ze:
rijst, mais, lam, dierlijk vet, lecithine,biergist, vitaminen, mineralen, spoorelementen.

bij Renske voer heb ik altijd zoiets, het hoeft niet in de vriezer en het is heel lang houdbaar.. als het echt alleen vlees is dan is het niet zolang houdbaar, dat vind ik een beetje vreemd..