gecastreerde kat raakt toch opgewonden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:19

Paul11 schreef:
Goh, wat zijn jullie harteloos >;) , gun dat beestje z'n lolletje :D, hij is al zoveel kwijtgeraakt :') _O- _O-

Ik denk dat het frustrerender is dat hij het wel kan, maar niet kan afmaken. }:0

dicenbalt

Re: gecastreerde kat raakt toch opgewonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 16:43

ah, ja als je het zo beklijkt is het echt heel zielig. Maar ik vind kleine poesjes die misschien verdronken worden zieliger. Je weet maar nooit bij wie hij anders buiten erop kruipt. Wij zijn nog zo betrokken,maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat is. Er worden genoeg kleine kittens gedumpt, wil dat niet op mn geweten hebben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:56

dicenbalt schreef:
ah, ja als je het zo beklijkt is het echt heel zielig. Maar ik vind kleine poesjes die misschien verdronken worden zieliger. Je weet maar nooit bij wie hij anders buiten erop kruipt. Wij zijn nog zo betrokken,maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat is. Er worden genoeg kleine kittens gedumpt, wil dat niet op mn geweten hebben.

Ik ben ook niet tegen het castreren.
Iemand reageerde dat het "zielig" is je rijende (gecastreerde) kater "af te straffen". Zo van: heeft hij ook eens een pleziertje.
vandaar dat ik reageerde met wat zieliger is: hem af straffen of laten rijden (terwijl er geen eind aan komt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:57

Alle katers steriliseren, wel de lusten, niet de lasten :')
Dus geen ballen eraf, alleen de zaadstrengetjes doorknippen :) heb ik overigens serieus over gedacht bij mijn kater, maar de DA wou het niet doen.

Overigens is mijn reu ook nog altijd geïnteresseerd in loopse dames, ondanks dat hij nu een vaste vriendin heeft, en gecastreerd is (prostaatproblemen, anders had ik het echt niet gedaan).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:21

Yamcha schreef:
Alle katers steriliseren, wel de lusten, niet de lasten :')
Dus geen ballen eraf, alleen de zaadstrengetjes doorknippen :) heb ik overigens serieus over gedacht bij mijn kater, maar de DA wou het niet doen.

Als je dan een poes hebt ben je niet blij met een schreeuwende kater in de tuin hahahahah
Katers gaan toch vaak zwerven en zijn soms letterlijk weken van huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:25

Ik heb nou niet het idee dat het vreselijk veel uitmaakt....... := Voor sommige katers mss, maar voor de mijne zeer zeker niet :=

tessa84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:55

ik ga dit even volgen
wamt een vriendin vroeg me dit ook laast
de kater is 3 maanden geleden gecasteerd
maar springt nog steeds op de poes
geld het ook voor katers dat ze na de castratie nog paar weken vruchtbaar zijn of niet( bij konijnen wel namelijk)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:59

Tja, het is echt vervelend, mijn kat doet het ook nog steeds, zelfs na die klappen op zijn kop. Maar bij iemand anders in het gezin doet hij het weer niet... misschien ben ik te lief voor hem? Hij mag alsnog bij mij slapen, want na die klap stopt hij gewoon en probeert het niet opnieuw. Hij heeft het bij ons ook nog nooit eerder gedaan, alleen nu wel. Dus je hebt ook kans dat het gewoon lentekriebels zijn en zometeen gewoon weer over zijn. Misschien te veel krolse katten in de buurt?

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 09:48

Maar dat castreren is ook tegen dat ze je huis onderpiesen. Trouwens even update van afgelopen nacht: Meneer heeft de smaak te pakken hoor :P Hij kwam eerst lekker knuffelen als altijd en opeens zag ie mijn been onder de dekens bewegen en hij greep hem gelijk weer. Ik hem weer naar de gang gesleept. Hij weer zielig doen, heb ik 'm na een tijdje er toch maar weer in gelaten (ik kan echt niet tegen die zielige miauw van hem) en toen is ie braaf gaan slapen. Hm, hopen dat ie het afleert...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:58

Dat is ook zo'n fabel, er zijn meer poezen die sproeien als katers....... ik heb met mijn eigen kater nooit last gehad, en mijn ouders hebben altijd al katers gehad.... nooit problemen..... wel een kat met blaasgruisproblemen gehad, ook in moeten laten slapen, zo jammer dat ze (en ik ook niet) niet wisten dat vroegcastratie toch niet zo'n goed idee was ;(

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 12:03

Mijne is met 1,5 jaar pas gecastreerd op advies van de dierenarts. Die zei dat als ik het niet zou doen op dat moment het te laat was als hij eenmaal zou beginnen met plassen. Vandaar dat we het toen hebben laten doen, enook omdat ik gewoon niet wil dat hij een poes bevrucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:09

Ik heb mijn kat laten doen omdat ik niet wil dat hij een poes bevrucht idd, maar niet voor het sproeien..... sproeien is vaak een gedragsprobleem, heeft niet zoveel met hormonen te maken.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:18

Mijn katten hebben ook nog nooit gesproeid. Ja, de ene 1 keer omdat hij net nieuw was, en al iets ouder. Toen zelf even teruggesproeid (met een plantenspuit ;) ) en nooit meer gedaan. Maar het is wel fijner om te laten castreren, aangezien die van mij ook buiten komen. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat zometeen iemand met kleine (ongewenste) katjes zit door mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:19

Dat is de reden dat ik het ook heb laten doen, niet om het katergedrag, ik houd wel van macho-katten. Maar meneer is nog altijd macho, gelukkig :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:38

Ja die van mij doen ook heel stoer ;). Totdat ze gaan miauwen want dan zijn het echte mietjes!

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 14:11

:j Ja, mijn kat denkt dat ie een wild beest is (hij lijkt ook een beetje op een lynx). Hij loert en sluipt en gaat op spannende en nieuwe dingen gelijk af. Hij terroriseerd de andere katten in de buurt, iedereen moet in zn eigen tuintje blijven anders krijgen ze klappen :D (eigenlijk is ie een kat waar ik een hekel aan gehad zou hebben als het niet mijn kat was geweest). Hij ziet er ook heel stoer uit, maar o wee als op de gang moet en niet bij ons mag (als ie kliert of mn andere kat pest), dan zit ie te piepen! Dus stoer vind ik ook leuk, maar niet zo stoer dat ie mij bespringt, dat vind ik weet TE macho :P

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:29

haha ja, dat gaat weer een beetje te ver. Vrouwen blijven ondanks alles alsnog de baas ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:52

dicenbalt schreef:
:j Ja, mijn kat denkt dat ie een wild beest is (hij lijkt ook een beetje op een lynx). Hij loert en sluipt en gaat op spannende en nieuwe dingen gelijk af. Hij terroriseerd de andere katten in de buurt, iedereen moet in zn eigen tuintje blijven anders krijgen ze klappen :D (eigenlijk is ie een kat waar ik een hekel aan gehad zou hebben als het niet mijn kat was geweest). Hij ziet er ook heel stoer uit, maar o wee als op de gang moet en niet bij ons mag (als ie kliert of mn andere kat pest), dan zit ie te piepen! Dus stoer vind ik ook leuk, maar niet zo stoer dat ie mij bespringt, dat vind ik weet TE macho :P

Mijn kat is ook zo :') (kruising Noorse Boskat)
Ik vind hem geweldig. Hij is zó stoer, en kan tegelijk ook zó lief knuffelen....... oooh ik hou van mijn kat :+:

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 14:41

Ha, die van mij is waarschijnlijk ook kruising noorse boskat! Grappig, is het waarschijnlijk het aard van het beestje dat stoere en knuffelige!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:17

Ik denk het wel :j
Ik houd wel van die natuurkatten en -honden. Mijn honden zijn Duitse Herders, die hebben dat ook..... heel stoer, en heel zacht.