Wat doen jullie met je kat als jullie op vakantie gaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RosaJennifer

Re: Wat doen jullie met je kat als jullie op vakantie gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:27

Mijn katten, 5 stuks, gaan altijd naar iemand toe, meestal mijn tante.
Ik heb 2 Main Coons, die geen dag zonder aandacht/liefde kunnen, typisch iets van de Main Coon ze hechten zich maar aan een bepaald groepje mensen, want als we ze alleen achterlaten weet ik zeker dat ze dood gaan als ze zolang thuis zitten.
Klinkt misschien wel overdreven maar ik heb al een aantal ervaringen gehad op dit gebied.
Dus ik zou je eigk het best aanraden iemand kennis/familie zoeken die er voor kan passen. Maar als je schoonouders je kat goed in de gaten houden dan is er toch niks aan de hand?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:45

Tja, het ligt er natuurlijk ook aan hoe je kat is. Wij hebben 3 huis-tuin-keuken katten en die vinden aandacht wel lekker, maar het is niet zo dat ze niet zonder kunnen. Ze vinden het ook wel prima om zelf hun gang te gaan en lekker te luieren.
Maar het lekkerste voor de katten is natuurlijk als ze zo goed mogelijk in hun vel zitten.

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:36

Mijn 3 katten blijven thuis. Mijn kleine zusje komt bij ons in huis en zorgt voor de poezels. Anders kan ik altijd terugvallen op mijn zus die 400m bij ons vandaan woont.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:16

Mijn 3 katten blijven tijdens onze vakantie ook gewoon lekker thuis. Kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze in een pension te doen. Onze buurvrouw komt elke dag de katten verzorgen en knuffelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:21

Mijn kat is dol op een vriendin van me. Hij heeft er als uk van 6 weken gelogeerd (met het hele nest), en sindsdien nog een paar keer. Hij vindt dat echt zijn tweede huis en zijn tweede set personeel... Zodoende breng ik hem 't liefst daarheen als wij weggaan. :j

Overigens lees ik in je bericht dat je kat gechipt is tegen de tijd dat hij uit logeren gaat. Dan zou ik niet zo moeilijk doen, en je ouders op het hart drukken je kat echtechtechtechtECHT niet naar buiten te laten glippen. Dan komt het vast helemaal goed met 'm :j

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 17:45

Bedankt voor alle reacties. Ik ben toch niet helemaal weg van een hotel of pension.

We gaan kijken of er iemand in ons huis wil logeren. Dit wordt wel een beetje lastig want de mensen die het zouden kunnen doen zien het niet zitten om midden in de stad te wonen ivm het parkeren van de auto.

Anders gaat hij naar de ouders van mijn vriend!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:07

hmm... over welke periode gaat het? Ik heb eventueel wel interesse, moet wel even overleggen met mijn ouders, maar het ligt er ook aan hoe lang het duurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:00

onze 4 katten blijven gewoon thuis, de buurvrouw (is nu net verhuisd) voert ze dan, en laat ze naar buiten en binnen. hoe we het nu gaan doen als we op vakantie gaan moeten we nog bekijken, we willen ze het liefst gewoon thuis houden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:09

Ik hoor ook vaak katten die helemaal van slag zijn nadat ze bij een pension zijn geweest en gewoon met andere katten samen zijn gezet.
Wij gaan nooit op vakantie maar als we een dag weg gaan blijft de kat binnen, voor een weekend zou dat ook nog kunnen maar voor een week of twee weken vind ik ook wel lang.
Heb je bijv, geen zus of ander familielid die voor twee weken op jullie huis willen passen.
Die dus twee weken bij jullie komt wonen als jullie weg zijn, huis bewaakt en kat verzorgd.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:11

Onze katten, en onze hond nu, gaat altijd naar mn oma :)
Mn oma vind het gezellig, Balou vind het gezellig en het is een bekende omgeving voor 'm.
Als ik mn oma niet had wist ik ook niet waar ik Fiefje zou moeten laten.....

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:49

ik breek ook al maanden mn hoofd over het probleem vakantie met kat.

Ik heb eventueel een adres waar ze mag logeren, met andere katten. Iemand die ik goed ken en die heel goed met (wilde) katten kan omgaan. Mijn kat komt namelijk uit het wild en is nu 2 jaar bij mij en inmiddels (redelijk) tam. De andere optie is dat de kat 2 weken alleen thuis (en dus ook binnen) zit en maar 1 keer per dag aandacht krijgt. Ik vind dat een beetje sneu, vooral omdat ze aandacht heerlijk vindt.

We gaan dus proberen of ze 2 weken bij een kennis kan, met die andere katten. Anders zet die kennis haar thuis en komt elka dag langs. Vind het wel sneu hoor, voor mn kat en zit me nu al steeds te verontschuldigen dat ik weg ben....

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:50

Pension voor mijn binnenkat (1e x) en die andere 2 lopen ook buiten, mijn tante en oom komen voeren.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:51

Voorheen kwam altijd een vriendin van mij in huis als wij op vakantie gingen. Dit jaar komt mijn schoonmoeder in huis om op de katten te passen. De hond brengen we naar een pension, dat beest laat mijn schoonmoeder uit i.p.v. andersom :P

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:54

Ik ga 4 weken weg. Heb eind januari mijn kat uit het asiel gehaald en daar gaat hij van de zomer ook weer 4 weken heen. Meneer heeft daar enkele privileges dus ik denk niet dat hij het erg vind en zij verheugen zich er ookal erg op. Het is een ontzettende knuffelkont dus ik denk dat dit voor hem de beste oplossing is. Hij heeft bijna een jaar in dat asiel gezeten (dus bekende omgeving en bekende mensen voor hem) en het is eigenlijk geen asiel te noemen. Kleinschalig, mooie kamers en niet in een klein hokje (iig als dat niet hoeft, kat afhankelijk natuurlijk). Het enige nadeel aan de actie is de iets wat langere autoreis maar na het eerste halfuur heeft hij vorige keer ook niet meer gepiept dus dat komt wel goed denk ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:21

Onze katten blijven lekker thuis. Ik zou ze zelf nooit in een pension oid doen, wij hebben namelijk 1 kat die erg angstig/onzeker is en heel lang moet wennen op een nieuwe plek. Die zou echt getraumatiseerd terugkomen. Mijn zusje past twee weken op ons huis en verzorgt dan ook de katten.

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:34

Wij hadden onze kat afgelopen vakantie in een pension. Daar zat onze oude kat ook altijd als we weg gingen, die had het daar enorm naar haar zin! :D
Maar onze huidige kat kwam hier erg bang aan en was gewend. Maar in het pension werd ze weer bang en het heeft een tijdje geduurd voordat ze zich hier weer thuis voelde.
Volgende vakantie hebben we iemand geregeld die op haar past, zodat ze niet weer al die stress heeft!
Maar zoals in al zei, onze vorige kat vond het prachtig in het pension, zolang ze haar mandje maar mee had. Thuis hing ze het varken uit, dan ging ze uit wraak op de mat poepen enzo :+