Hoeveel betaal jij een kattenoppas per dag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:52

ik volg dit even en wel hierom. Wij hebben kittens van het asiel. er zijn mensen die wel belang hebben bij een kitten. Begin juli kan het kitten naar zijnnieuwe baasje. Maar zij gaan van 11 juli tot half augustus op vakantie. Of het kitten hier kan blijven zolang, omdat tie tenslotte hier alles al kent. En om hem gelijk zo'n lange tijd in pension te stoppen is ook niet alles en in denk dat een pension niet blij is met een kitten dat nog niet volledig ge-ent is. Of alleen in huis met een oppas is ook niet gezellig voor zo'n baby. Maar dat oppassen hier thuis doe ik natuurlijk niet voor niets. Het is wel heel leuk, maar ze moeten genoeg aandacht en ze eten zat zo'n baby in de groei. Wat dacht je van het kattenbakzand? ik moet het nog verder doorspreken met die mensen. Maar ik dacht aan 5 euro per dag.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:09

5 euro per dag?!
Doe mij ook zo'n kitten! Zo hoog is het weidegeld voor een merrie bij de hengst nog niet eens. Een grote zak grit kost net 7 euro en daar doe je zo een maand mee. Dus dan is de overige 134 euro voer? Wow.

RelarDevi

Re: Hoeveel betaal jij een kattenoppas per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:53

Ik mocht al blij zijn als ik een mars en 5 gulden kreeg na 3 weken voor de zorg aan de rotkat van de buren :D

Dus 3 euro per dag? vind ik echt een heel mooi bedrag voor een 15 jarige.

Sheela, waarom vraag je niet gewoon een bedrag voor die 1 maand.. 50 euro vind ik zelf wel een mooi prijs.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 00:08

Ik vraag overigens niks aan mensen die bijvoorbeeld een kitten van ons nemen, maar bijv nog een week of 2 langer moeten blijven omdat ze op vakantie gaan.
Dat doe ik met liefde.

Als ik op de beesten van de buren zou moeten passen zou ik ook niks vragen.
Hun doen ook wel eens iets voor mij of mijn dieren.

Zo heb ik een paard van hun aan de ondergang van koliek gered.
Zij waren op vakantie en Opa die op de paarden van hun lette dacht dat het allemaal wel meeviel en wilde geen DA.
Ik heb flink aangedrongen en uit eindelijk maar goed ook want het paard heeft het net gered.

Maar aan de andere kant springen hun ook samen met mij in een koude bacher sloot om mijn veulen te redden!!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 00:12

voor mijn oppas katten betalen de eigenaren al jaren (meer als 3 jaar) 3,50 per dag per kat. zo nodig ga ik naar de dierenarts(al meerdere keren gebeurd). En hou t huis in de gaten, doe de planten en verzorg de post :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 00:15

ik pas op dieren hier maar dan woon ik die dagen/weken ook daar... ik vraag meestal een vergoeding in een beetje geld ivb dat we extra eten moeten kopen dan ivb ik niet samen met moeders eet... soms krijg ik een kleinigheidje erbij en het geld is niet erg veel...meestal mag ik wel alles in huis op eten en drinken zou ik dat willen... ik krijg bij mn neef 25 euro voor een weekje en van iemand die minder heeft 20 euro voor 2 weken. weer een ander gaf me 50 euro per week ik vraag er niks voor maar iets wat hun kunnen missen

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 00:16

malih schreef:
voor mijn oppas katten betalen de eigenaren al jaren (meer als 3 jaar) 3,50 per dag per kat. zo nodig ga ik naar de dierenarts(al meerdere keren gebeurd). En hou t huis in de gaten, doe de planten en verzorg de post :)

ja dat doe ik dan ook altijd alles verzorgen tevens poets ik het huis (plekken waar ik kom) voor ze komen ook wel fijn voor ze :D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 00:23

AlexandraM schreef:
malih schreef:

ja dat doe ik dan ook altijd alles verzorgen tevens poets ik het huis (plekken waar ik kom) voor ze komen ook wel fijn voor ze :D

ik veeg de vloer bij de kattenbak, en maak was even wat af (vieze vorken en bakjes van t blikvoer)

meer ook niet, de schoonmaakster doet dat allemaal * zelfde schoonmaakster die de kat met 30 graden buiten op t balkom op sloot*

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:31

Wij passen altijd op de honden van diverse familieleden als die op vakantie zijn en doen dat gewoon gratis. Onze hond vind het reuze gezellig om dat er een speelmaatje voor hem is, en het is voor ons nauwelijks extra werk. Voor vreemden zou ik dat niet voor niks doen.

Het is ook maar net wat je ervoor over hebt dat je huisdier ook een fijne vakantie heeft.
Onze dieren blijven ook altijd gewoon thuis. Woon naast mijn ouders en die zorgen dan voor de hond, (stal-)katten en alle paarden. In sept. gaan we op verzoek van mijn ouders een weekendje met het hele gezin op vakantie. We rijden dan zelf 2x per dag naar huis voor de paarden en katten (+/- 1,5 uur rijden op en neer :+ ). De hond gaat dan een 3 daagjes bij een kennisje logeren. Heb eigenlijk niet gevraagd of ze daar iets voor wilde hebben :o , maar dat zal heus wel goed komen

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:21

Wij doen ook wederdiensten, geen probleem.

Maar als mijn dochter een maand lang iedere dag 8 km moet fietsen voor € 3,- p/d?
Dan was ik daar niet zo blij mee denk ik.
Dan heb ik liever dat ze lekker van haar vakantie geniet ;)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:33

Uh moet je mensen daarvoor betalen dan? Bij ons worden de katten verzorgd door de buren als we op vakantie zijn. Natuurlijk kopen we wel iets voor ze, maar om nou een bedrag af te spreken per dag?
Onze buren vinden het allang helemaal geweldig dat ze op onze katten mogen passen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:19

kainda schreef:
Wij doen ook wederdiensten, geen probleem.

Maar als mijn dochter een maand lang iedere dag 8 km moet fietsen voor € 3,- p/d?
Dan was ik daar niet zo blij mee denk ik.
Dan heb ik liever dat ze lekker van haar vakantie geniet ;)

Zo leren ze alleen maar dat niet alles aan komt waaien :D

Zou juist blij zijn met een dochter die het er juist voor over zou hebben.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 18:32

Ik heb nu al 3,00 gezegt. Maar dacht dat het iets dichterbij was. Kom ik uit op 57,- maakt ze er vast wel 60,- van. Voor 3 weken.. Nouja ik ben tevreden hoor maar iets meer had ik wel kunnen vragen. Maarja verander het nu maar eens naar 4,00. Dat kan je toch niet maken?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:36

jeutje............ in wat voor een maatschappij leven we tegenwoordig????????!!!

bijzonder, echt!!

In mijn tijd deed je dat soort dingen gewoon voor elkaar, gewoon omdat je elkaar aardig vind....... en dit ging altijd over en weer.......

echt, heel, heel jammer dat mensen van tegenwoordig opgroeien met het idee dat altijd overal geld tegenover moet staan.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:38

idd kiwiko zo'n probleem is het toch niet om het gratis te doen :P
niet dat ik al zo oud ben (14) maar ik heb eigenlijk ook geen zin om daar geld voor te moeten vangen :P

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 18:48

Hallo,

Ik ben geen vredesdienst voor wildvreemde. 3 weken lang 8 km fietsen en de katten verzorgen voor nop. En ik ken die mensen niet eens. Ik heb ook geld nodig om mijn dieren te vermaken.

Voor mijn linkse buren doe ik het gratis, die passen ook altijd om mijn konijnen.

Mijn rechtse buren krijg ik een vergoeding voor de moeite. En dat betekend 2 weken klaar staan voor hun katten. Dus je kan niet spontaan even afspreken om te gaan logeren. En daar hoef ik echt geen bakken geld voor hoor. Ik vind het hele aardige mensen enzo.

Maar gratis voor iemand die ik niet ken?

Dit wordt trouwens mijn vakantiebaantje he, jij gaat toch ook niet gratis in de supermark staan? Uit vriendendienst? Die mensen daar ken je ook niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:50

hoe kom je er dan aan?

ik bedoel als je je diensten aanbied dan weet je van te voren toch wel wat je wil verdienen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:52

In de supermarkt is het hard werken, katten voeren noem ik niet hard werken := Dat vergelijk kun je niet maken.

Wij namen voor onze buurjongen altijd wat mee vanuit frankrijk :)

Ik vind het wel terecht hoor dat je er een kleine fietsvergoeding voor vraagt :) Het kost je toch nog wel wat tijd om er heen te fietsen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:54

in de supermarkt verdien je denk ik met mazzel 2.50 het uur netto......

dus 2 euro per dag is echt het maximum

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:13

Ik heb een advertentie op MP waarbij ik me aanbied en de prijs is nader overeen te komen. Zelf heb ik geen idee wat redelijk is vandaar de vraag.

In de supermarkt verdient een 15 jarige bij ons 2,90 netto

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:14

Hoelang ben je in dat huis bezig? (en dan telt het fietsen even niet mee: ik krijg ook geen cent betaald als ik naar mijn werk moet :P)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:15

dat is in de grotemensenwereld ook het woon/werk verkeer :) :) word niet vergoed in kosten of in tijd :) binnen de 24 kilometer enkele reis :)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:16

ik ben er nog niet geweest en heb dus geen idee maar denk dat ik er een uurtje mee bezig ben, ze moeten ook aandacht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:23

Dan komt je 3 euro wel aardig overeen met een uurtje supermarkt, dus dat is wel netjes :)
Dus dan heb je aan het eind van de rit 63 euro verdient, nou ja prima toch! Je bent er wel elke dag mee in de weer.
Ik heb van mijn moeder geleerd: niet geschoten is altijd mis! Dus waarom zou je er dan niet proberen om er geld voor te vragen? Jij wilt toch ook verdienen en blijkbaar vinden ze 63 euro voor 3 week kattensit prima.
Voor niets gaat de zon op :P

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:24

Idd, ik ben tevreden. Maar kreeg de indruk van de mail dat ze dacht mooi meegenomen. Denk dat zij met meer in haar hoofd zat..