Kwalitatief goed buitenhok voor konijn, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 18:08

In de winkel was het toch niet echt een succes :+
De hokken waren te klein en degene die wel groot genoeg waren minimaal 200 euro. Jammer dus, maar we hebben nu toch bij dierenverblijf.com de KP5(NEW) besteld!

Ik ben heel erg benieuwd en ben blij dat we eindelijk toch een goed hok krijgen :D (en ook nog zo snel eigenlijk was het plan hem pas in augustus te kopen)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Kwalitatief goed buitenhok voor konijn, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:41

Fijn dat je een goede hok hebt gevonden!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:02

ik ben aan het twijfelen over de dubbel ks2

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:11

mmm wat zouden jullie doen met twee konijnen die elkaar aanvallen? qua hok dan. dierenverblijf.com heeft de kk1 in de aanbieding. Als ik daar twee van koop ben ik net zo duur uit als de dubbelks2 alleen hebben ze dan een ren beneden en kunnen ze elkaar wel zien. Andere hok vind ik mooier om te zien maar voornamelijk door die extra plankjes binnenin. Echter zou ik daar dus weer een ren aan moeten maken wil ik dat ze naar buiten kunnen. Dus gat maken in het hok.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:31

Ik heb een hok met dezelfde maten als de kk1 en ik vind hem in de praktijk erg klein voor mijn voedster. Die is ongeveer 3 kilo en daarmee een vrij standaard dierenwinkelkonijn en de bovenverdieping is krap voor haar, geen ruimte om lekker te liggen. Ik heb er dus benenden nog een rennetje aan, daar ligt zij eigenlijk altijd. Haar maatje is een stuk kleiner, voor hem is het wel te doen.

Jouw konijnen kunnen dus niet samen? Zijn het rammetjes, voedsters en hoe heb je geprobeerd ze samen te zetten?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:34

twee voedsters, heb ze nu al drie jaar niet meer bij elkaar. Zaten als jong grut bij elkaar, eentje werd ziek en moest appart. Toen ze weer opknapte weer bij elkaar gezet ging niet goed. Eindverhaal was tralies in het midden van kooi gedaan als noodoplossing en ze hebben daardoorheen elkaar te pakken gehad. Gevolg 7 hechtingen in de lies. Konijntje was dus erg duur konijn...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:35

ow ja dit zijn ook best flinke dames, binnen heeft nu een kooi van 116, vind ik netjes (loopt ook los) buiten heeft een hok met een ren van 1 bij 2 meter.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 18:34

C_arola schreef:
Fijn dat je een goede hok hebt gevonden!

Ja ik ben er heel blij mee, kunnen die konijn tenminste lekker naar buiten en bij elkaar zitten! (ze zitten nu apart ivm. de mega rotzooi die ze maken en omdat die kooi te klein is)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 18:39

joyce83 schreef:
mmm wat zouden jullie doen met twee konijnen die elkaar aanvallen? qua hok dan. dierenverblijf.com heeft de kk1 in de aanbieding. Als ik daar twee van koop ben ik net zo duur uit als de dubbelks2 alleen hebben ze dan een ren beneden en kunnen ze elkaar wel zien. Andere hok vind ik mooier om te zien maar voornamelijk door die extra plankjes binnenin. Echter zou ik daar dus weer een ren aan moeten maken wil ik dat ze naar buiten kunnen. Dus gat maken in het hok.

Klinkt niet zo best, dat aanvallen! Onze 2 konijnen lijkt soms ook alsof ze elkaar achterop zitten(uit kwaadheid) maar dat is alleen als ze binnen zitten in het hok wat ze nu hebben (120 breed, zo'n standaard met plastic onderbak). Als ze buiten zitten is er niets aan de hand en als ze los mogen lopen gaan ze ook languit naast elkaar liggen.

Maar ik heb verder niet heel veel verstand van konijnen, meestal zetten we 2 konijnen die onbekend voor elkaar gewoon buiten in de ren bij elkaar (3 bij 2 meter) en dat ging tot nu toe altijd goed. Zowel 2 rammetjes als 2 voedsters. Succes ermee!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:38

Koppelen kan inderdaad het beste gebeuren op neutraal terrein. Maar twee rammetje bij elkaar is echt af te raden, dat gaat op termijn maar zelden goed. Voedsters kunnen trouwens ook lelijk tegen elkaar doen. De beste combinatie is daarom een gecastreerd rammetje met een voedster. Bij twee voedsters die een beetje lelijk doen tegen elkaar kan een gecastreerd rammetje helpen om de boel weer rustig te krijgen. Maar als ze echt gevochten zoals joyce schrijft is de kans dat dat nog helpt veel kleiner.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:26

We hebben het hok binnen :D Ziet er prima uit!
Hebben jullie het hok nog in de beits gezet voordat jullie het buiten hebben gezet? Of hoevaak doen jullie dat? (Heb daar allemaal niet zo'n verstand van :+ )

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:46

Ik heb het niet gedaan omdat het al voorgebeits was toen ik het kreeg en het niet nodig was. Ben het 1x in het jaar van plan.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:45

Ik heb bij toeval vandaag volgens mij zo'n hok gezien. Kwam bij mijn dierenzaak en hij had een dubbel hok waar ik over twijfelde bij dierenverblijf.com Echter zit er niet een duidelijk nachthok in dus begin nu weer iets meer te trekken naar 1 hok met ren eronder. Konijnen blijven namelijk ook in de winter buiten.

Alleen de prijs, dierenzaak in dorp vroeg zich 225 internet was 145....

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:14

Wat een prijsverschil! De hok van mij heeft wel een nachthok erbij met een ren eronder. Ideaal want mijn konijnen zullen aankomende winter waarschijnlijk ook buiten blijven.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:10

Ik heb bij www.jumbopet.nl het hok 'Marlies' gekocht, ben er erg tevreden over :)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 17:13

Ja klopt dat prijsverschil is echt enorm! Ik moest ook bij die andere winkel over de 200 betalen voor zo'n bijna zelfde hok. Ik heb wel beits gekocht een hele waterdichte die normaal voor boten is :) Dus gaat goedkomen denk ik!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 17:25

elady schreef:
Ik heb bij http://www.jumbopet.nl het hok 'Marlies' gekocht, ben er erg tevreden over :)

Die ziet er ook heel goed uit, en wat een korting op dat hok nu :wow:
Wij moesten wel met een dichte onderkant dus voor mij was het helaas niets maar hij ziet er zeker goed uit!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:32

Ik zie totaal geen verschil tussen dat hok Marlies en de kk1 van dierenverblijf.com en bij de tweede is hij toch ruim 20 euro goedkoper.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:39

Pistasche schreef:
Ja klopt dat prijsverschil is echt enorm! Ik moest ook bij die andere winkel over de 200 betalen voor zo'n bijna zelfde hok. Ik heb wel beits gekocht een hele waterdichte die normaal voor boten is :) Dus gaat goedkomen denk ik!

Volgens mij moest je wel oppassen welke beits je gebruikt omdat konijnen vaak nogal de neiging hebben om aan het hout te knagen.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:46

ik heb zelf eentje gemaakt :) ! planken uit de garage aan stukken gezaagd, boormachine en hamer erbij en een likje verf en dit is het resultaat. Helemaal niet moeilijk, én goedkoop. want vind die hokken echt schandalig duur.
nouja het is bijna een huis, zitten ook 2 konijnen in.
-->
Afbeelding
ik ben zelf 1m60 groot en kan m'n konijnen er niet uithalen zonder trapje :')

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 18:34

Zo ziet er goed uit :D

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 18:35

C_arola schreef:
Pistasche schreef:

Volgens mij moest je wel oppassen welke beits je gebruikt omdat konijnen vaak nogal de neiging hebben om aan het hout te knagen.

Ja klopt, daar heb ik op gelet! Die is alleen voor het deel aan de buitenkant, het deel waar ze bij kunnen komen hebben we een andere.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:50

Ok, wat voor merk heb je daarvan gekocht?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 20:02

Uhm, die van de 'bootbeits' was iig sikkens, die andere weet ik zo niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:04

ik heb een doodsimpele ren van de welkoop :P

konijnen vermaken zich prima.