Kat aan komen lopen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:23

crossmonster schreef:
Ik ben het met je eens dat er mensen rondlopen die idd katten oppakken die niet van hun zijn, of die katten voeren en zo naar hun huis lokken, en dat dat niet hoort.
Vind het belachelijk als mensen dat doen zelfs.

Dat bedoel ik dus. Uiteraard loop je risico, maar tegenwoordig ziet iedereen in alles een zwerver zo'n beetje.

CM_

Re: Kat aan komen lopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:26

Daar heb je ook gelijk in.

Net zoals wat ik al zei over kapaza, en dat de ts beaamde dat ze zoveel reacties kreeg dat mensen zeker wisten dat het hun kat was.

Ik zit in het raskattenwereldje, papierloze raskatten worden vooral in belgie nogal eens verhandeld. Leveren al gauw zo'n 100 tot 150 euro op.
Dus zijn ze erg gevoelig voor diefstal.

Daarom pleit ik er ook voor dat de mensen die bij mij een kitten kopen, de kat binnen houden.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:27

Een kat die zwaar vermagert is en onder de teken zit, vind ik kenmerken hebben van een zwerver, of iniedergeval iemand die er slecht voor zorgt.

En dan denk ik, als ik het zo hoor, dat hij bij TS veel beter af is.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:28

crossmonster schreef:
Hmm njah ik heb zo online natuurlijk alleen noren in vol ornaat :')

Kijk eens op mijn site, voor wat vergelijkingsmateriaal

http://www.catteryriwika.nl

En kijk eens in [HK] [HK]de boktcattery-mensen
Daar zitten nog meer norenfans.

Ik heb even op je site zitten neuzen en ik zie inderdaad wel wat overeenkomsten! Ook de rasstandaard gelezen en de karakterbeschrijving klopt echt 100%!

Natuurlijk ben ik het ermee eens dat er genoeg mensen zijn die een kat al snel als zwerver zien en pak ook niet snel katten op van straat, maar deze kon ik niet laten lopen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:32

Angel, daar hoef je je ook totaal niet voor te verdedigen, wat jij hebt gedaan is meer dan super.
Absoluut onze complimenten waard!

Je hebt laten controleren op chip, de kat op verkoopsites geplaatst als zijnde gevonden, amivedi gebeld, door dierenarts laten behandelen.

Naar het asiel brengen was ook al voldoende geweest, maar wat jij hebt gedaan is top!!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:39

@ Crossmonster, ik weet ook wel dat ik me daarvoor niet hoef te verdedigen maar wil ook niet overkomen als iemand die elke kat die om aandacht vraag gelijk mee pak, hahaha.

Ik hoop dat de eigenaar alsnog melding maakt maar als dit niet zo is, tja, dan is het zo maar dan mag hij voor altijd bij mijn ouders blijven waar hij lekker de ruimte heeft zonder echt weg te kunnen lopen. Ik merk wel aan hem dat het meer een binnen dan buitenkat is. De tuindeur staat open en hij kan zo de tuin in zonder weg te lopen of iets maar meneer ligt gewoon lekker koel in de keuken op de tegels te slapen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:51

Het is wel een onwijs mooi beestje, ik kan niet begrijpen dat je dat zomaar zou laten rondzwerven als eigenaar! Dus ik hoop dat de eigenaar zich komt melden, en anders krijgt hij alsnog een lekker huisje. Eind goed al goed ;).

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:12

Ik vind het persoonlijk meer een Coon dan een Noor, zn profiel is zo te zien niet recht. Maar soms is het verschil best moeilijk te zien. Ik heb nog wel een foto van een Noor in zomervacht, * gaat even zoeken tussen de tig duizend foto´s* ook op mijn site staan wel foto´s ter vergelijking.

Heb je al uitslag van de snaptest?

edit; heb wat gevonden
Afbeelding
Afbeelding
niet de meest flatterende foto´s maar het geeft je een idee.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 23:34

Ach, het maakt mij ook niet uit wat het is, een noor of een coon, zolang hij maar lief is.

Vandaag was wel weer een mindere dag voor Pluis, hij wilde niks drinken en wat hij at (niet veel) kwam er net zo hard weer uit. Dus vanmiddag weer even naar de dierenarts bij mijn moeder geweest want daar was ik de afgelopen dagen en hij had koorts dus injectie ketofen en injectie baytril gehad en daarnaast ook een kuurtje van 5 dagen. Dierenarts kon geen snaptest doen want die had de leverancier niet geleverd *zucht* dus hopelijk van de week een nieuwe kans!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 21:08

Weer een update, het gaat goed met Pluis! Er is gister een algeheel bloedonderzoek geweest en alle uitslag is nu binnen en hij mankeert niets! Geen aids, geen leukemie en geen andere dingen. Ondertussen nog steeds niets vernomen van een eigenaar....

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:41

jee wat goed van je zeg dat je dit allemaal doet!
Die testen kosten ook nogal wat hoor.
En dat voor een kat waarvan je niet weet van wie hij is.

Echt toppie +:)+

Ga je hem houden als er geen eigenaar op komt dagen?
Ik vind hem ook wel een beetje op een Turk lijken?
Hij is een prachtige kat :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:43

Zeker goed van je! Wat raar dat er nog eigenaar is op komen dagen, terwijl het zo'n mooie kat is!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:52

Wat goed dat je hem zo op hebt gevangen maar... ik zie de bui al hangen :D ...

12 jaar geleden is mij dit ook overkomen en hij ligt nu nog steeds lekker aan het voeteneind van mijn bed.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:07

Heerlijk toch, less? Wij hebben ook zo'n kat die is aan komen lopen. Momenteel ligt hij lekker op mijn schoot :D.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:11

Ja sunny, het is echt heerlijk als je een dier een goed adresje kan bieden wanneer die dit nodig heeft.
Hoe lang geleden is de jouwe aan komen lopen?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:12

Gezien de tijd van het jaar loop je idd wel kans dat het een "blijvertje" kan zijn... Bijna vakantietijd, vandaar. Heb je in ieder geval de komende jaren warme voeten. :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:47

Less schreef:
Ja sunny, het is echt heerlijk als je een dier een goed adresje kan bieden wanneer die dit nodig heeft.
Hoe lang geleden is de jouwe aan komen lopen?

goh.. ik denk ondertussen ook al iets van 2,3 jaar. Hij kwam bij ons in de buurt zomaar aanlopen, toen maar dierenambulance gebracht, en heeft een maand in het asiel gezeten. Toen was er nog niemand komen opdagen, hij was ondertussen gecastreerd, en toen hebben wij hem genomen. Sindsdien profiteert hij er aardig van. Hij heeft nu een stoel, een bed, alle schootjes en een zitzak voor zichzelf opgeëist ;). Af en toe mogen de andere katten er ook nog bij, en de honden ook nog :P.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 16:04

Prins Pluis gaat naar mijn oma als er geen eigenaar op komt dagen. Daar heeft hij alle ruimte zonder de weg te kunnen kwijt raken :-) Hier zit hij maar op een appartementje zonder balkon en dat vind ik echt zielig voor hem, hij zit af en toe echt naar buiten te miauwen van, hallo, buiten is het mooi weer!!!!
En tja, de kosten van de dierenarts enzo zijn wel hoog maar wilde zeker weten dat hij niet iets mankeerde waardoor hij gedumpt zou kunnen zijn en zodat het zeker niets besmettelijks is ivm mijn eigen katten (die overigens nog nooit buiten geweest zijn en buiten ook echt dóódeng vinden dus lekker binnen blijven).