"dé pil" voor katten, wel 100% betrouwbaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:53

Quellian schreef:
Lusitana; als je alles in het leven heel letterlijk moet nemen, dan is alles wat je eet en doet kankerverwekkend.

Ik begrijp uit je bericht dat de prijs van het steriliseren bij jullie erg hoog ligt in verhouding tot de inkomsten. Kan me voorstellen dat iemand niet 25% van z'n salaris kan missen... Hier in NL zijn de prijzen wel lager, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze een heel stuk lager kunnen, denk dat er dan ook meer mensen over de streep worden getrokken :)

De prijzen kunnen vaak niet een stuk lager. Een dierenarts verdient het minst van alle academische beroepen terwijl het een loodzware (maar natuurlijk wel erg leuke) baan is en de studie behoort tot de zwaarsten. De secretaresses op het bedrijf van mijn vriend verdienen bijna net zoveel als ik en ik verdien volgens een veel aangehouden salarisschaal. Waarom moeten de prijzen van een dierenarts omlaag. Waarom niet: als je geen geld hebt om een dier op een fatsoenlijke wijze te houden moet je je verzekeren voor dit dier of gewoon geen dier nemen ?. Trouwens, een assistente verdient minimum loon, ook een zwaar beroep. Je kunt niet altijd alles op liefde voor dieren gooien.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:57

ans:
ik heb mijn poezen vroeger aan de poezenpil gehad en mijn ervaring nu is toch echt dat je er beter niet aan kunt beginnen.

een van mijn poezen kreeg dus inderdaad melkkliertumoren.
laten opereren toen ze 16 was en tijdens de operatie kreeg ze dus een hartstilstand
poes snel bijgebracht en dat ging net goed,maar er was wel 1 bultje blijven zitten daardoor.
na enkele maanden groeide dit dus weer uit tot een hele rij kleine knobbeltjes en omdat een 2e operatie te risicovol was moest ik haar dus laten inslapen.

als het even kan dus meteen laten stereliseren,want het klopt dus inderdaad dat er een grote kans bestaat op melkkliertumoren .
en het is dus niet fijn als je kat dat heeft ;(

over de betrouwbaarheid van de pil zelf ben ik wel tevrden,want had er in die tijd toch vier poezen aanzitten en geen jongen gehad.
wel dat ze ze wel uitspuugden haha,dus moest je nog een keer.
dat is dus iets wat je in de gaten moet houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:30

Lusitana schreef:
Ik heb er voor gekozen omdat steriliseren hier 100 euro kost en ik heb twee poezen en een inkomen van iets meer dan 400 euro in de maand en het kan niet op afbetaling, wel kan ik 50 euro korting krijgen als ik ze met twee tegelijk breng.
Het plan is om ze wel te laten steriliseren als ik genoeg geld heb,

Ik vidn het best zorgelijk te lezen dat mensen met zo'n laag inkomen dieren durven te nemen.
Als een sterrilisatie al kostbaar voor je is, wat moet er dan wel niet gebeuren als je katten ziek worden? :\

Lusitana schreef:
Wat uitspuigen betreft, daar sta je toch bij?

En komen ze je het ook even vertellen als ze een haarbal op straat hebben uitgekotst, oeps weg pilletje? :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:40

Onze poes heeft hem ook gehad ivm broertje die er op dook.
Ze is nooit drachtig geworden, maar wel gigantisch dik.
Dat is nooit meer goedgekomen.
Ze was trouwens te jong om te laten steriliseren.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:01

Nog even mijn verhaal om hopelijk poezenpilgebruikers te ontmoedigen.
Ook ik had mijn poes aan de pil. Ze kwam nooit buiten en mijn andere katers waren gecastreerd, dus het gejank nam ik voor lief. Totdat ik er een FIVkater bij kreeg te zwak was voor castratie. Daarnaast hadden de testen voor de kater me zo veel geld gekost, dat ik castratie van poes even niet kon betalen. Poes was 1 jaar toen ik dus met de pil begon.

Na 2 (!) maanden voelde ik een bultje onder haar. Heel klein, het kon net zo goed een adertje zijn geweest, dus ik heb het verder laten rusten. Totdat het bultje begon te groeien en na 5 maanden zo groot was als een dikke knikker. (poes houdt er niet van als je onder haar buik zit, dus niet regelmatig gecontroleerd.) Dus ik met haar naar de dierenarts. Hij wist niet zeker of het een breuk was, of een gezwel, maar hij gokte op een breuk, dus poes moest onder het mes en zou ook meteen gecastreerd worden. Het bleek dus wel een gezwel te zijn. Poes kwam terug met een snee van 20 cm in haar buik en 1 tepel minder. Daarnaast kreeg ze zware medicijnen die haar ontmoedigden om verder te lopen dan nodig was omdat de huid strak stond doordat er ook een stuk huid weggehaald werd. 2 dagen later kreeg ze zo'n pijn dat ze niet anders deed als krijsen van de pijn, ze kreeg er koorts van en lag te trillen. Terug naar de DA en andere pijnstillers, die ik alleen mocht geven als ze nog een keer zo'n aanval kreegn Vanaf toen ging het goed en heb ik de medicijnen nog maar 1 keer hoeven geven. Maar ow wat sneu, het arme ding was nog maar anderhalf jaar oud. ;( De rekening kwam op 311 euro. Had ik haar nu toch maar laten castreren ;(

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:51

En naast de verhoogde kans op melkkliertumoren, is er ook een verhoogde kans op suikerziekte en op een baarmoederontsteking. Als dit laatste gebeurd moet je d'r alsnog laten steriliseren, vaak zijn ze dan ook nog eens doodziek waardoor de operatie veel meer risico's heeft dan als ze gewoon gezond zijn en ben je meestal ook nog meer kosten kwijt dan bij een gewone sterilisatie.

Wij geven ook nooit de poezenpil mee (alleen aan fokkers die het perse willen) omdat het zo ongezond is.
De poezenpil is ook zeker niet 100% betrouwbaar, wij hebben pas nog een poes van een fokker moeten steriliseren omdat ze toch drachtig was ondanks dat ze aan de pil zat.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:19

Chiqa schreef:
Ik vidn het best zorgelijk te lezen dat mensen met zo'n laag inkomen dieren durven te nemen.
Als een sterrilisatie al kostbaar voor je is, wat moet er dan wel niet gebeuren als je katten ziek worden? :\

Hier worden katten (dieren in het algemeen) niet zo snel ziek. Het zijn geen doorgefokte zwakke raskatjes en ze komen ook niet in contact met veel andere katten.
De meeste katten ben ik verloren aan slangen en roofvogels.
Als ze al wat krijgen is het vaak iets als katten aids en zit er niks anders op dan in laten slapen, wat wél zeer goedkoop is. Ook gewone behandelingen zijn goedkoop. Alleen operaties, en daar valt sterilisatie onder, zijn duur vanwege de anestesie die duur is. Arbeidsloon is goedkoop, meds zijn te betalen (veel kun je trouwens zelf kopen bij de apotheek, dierenartsen schrijven vaak een recept uit en dan kun je het zelf gaan halen, of ze vertellen je gewoon door de telefoon wat je moet gaan halen. Hier verwachten ze veel zelfzorg, ook bij paarden bv, echt heel anders dan in Nederland).
En mocht er een noodgeval zijn, dan gaat de kat eerst naar de dierenarts en daarna zie ik wel hoe het gaat met betalen. Maar ik ga geen geld lenen bv voor een sterilisatie dat geen levensreddende operatie is ofzo.

Verder vind ik het totaal onbelangrijk hoeveel inkomen iemand heeft wat betreft kleine huisdieren. Katten zijn bij uitstek dieren die feitelijk helemaal geen mensen nodig hebben! Ik heb ook nog een hond, een papagaai en twee paarden en die hebben nog nooit te kort te eten gehad en er is ze ook nog nooit de dierenarts of hoefsmid ontzegd.
"Al te kostbaar". Er is toch geen vergelijk met zekere 150 euro voor twee poezen sterilseren en een eventueel dierenarts bezoek in hun leven voor 25 euro... of medicijnen van een paar euro...

Die pil is trouwens binnen bepaalde tijd door de maag dus het moet wel heel toevallig zijn als je net op die dag binnen die tijd een haarbal uitkotst. Als je de kat een uurtje of twee na het geven van de pil binnen om je heen hebt, dan weet je toch of ze gekotst heeft of niet en dan geef je er toch gewoon nog 1 als het zo is?

Lyonesse

Re: "dé pil" voor katten, wel 100% betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:25

Kattenaids heeft veel mogelijkheden dan alleen laten inslapen. Ze krijgen feromonenspuiten om hun weerstand kunstmatig te behouden bijv. Verder is er een vergevorderd onderzoek mbt medicijnen die oorspronkelijk tegen kanker bedoeld waren, maar schijnen te werken bij FIV. Ik heb 4 Aidskatten gehad.
Sorry, offtopic :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:26

Lusitana, ik zie dat je de gevaren van de pil compleet negeerd, mag ik vragen wat hier de reden van is als jij beweerd dat je dieren nog nooit te kort heb gedaan?
Want imo doe je dan namelijk nu wel degelijk, puur om het geld neem je dat grote risico, of heeft dat met het volgende zinnetje;

Lusitana schreef:
Katten zijn bij uitstek dieren die feitelijk helemaal geen mensen nodig hebben!

Te maken?
Deel deze opmerking niet, een kat die goed verzorgd wordt, zal een langer en gelukkiger leven hebben dan een straatkat.

Goed dus je neemt het risico van de pil, (Vanwege de kosten) hoe zit dat dan als je kat ziek wordt
(Melkklierkanker krijgt of een baarmoeder onsteking) heb je er dan wel geld voor over om ze medische zorg te geven?

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:35

Lusitana schreef:
Chiqa schreef:

Hier worden katten (dieren in het algemeen) niet zo snel ziek. Het zijn geen doorgefokte zwakke raskatjes en ze komen ook niet in contact met veel andere katten.
Verder vind ik het totaal onbelangrijk hoeveel inkomen iemand heeft wat betreft kleine huisdieren. Katten zijn bij uitstek dieren die feitelijk helemaal geen mensen nodig hebben! Ik heb ook nog een hond, een papagaai en twee paarden en die hebben nog nooit te kort te eten gehad en er is ze ook nog nooit de dierenarts of hoefsmid ontzegd.
"Al te kostbaar". Er is toch geen vergelijk met zekere 150 euro voor twee poezen sterilseren en een eventueel dierenarts bezoek in hun leven voor 25 euro... of medicijnen van een paar euro...

Die pil is trouwens binnen bepaalde tijd door de maag dus het moet wel heel toevallig zijn als je net op die dag binnen die tijd een haarbal uitkotst. Als je de kat een uurtje of twee na het geven van de pil binnen om je heen hebt, dan weet je toch of ze gekotst heeft of niet en dan geef je er toch gewoon nog 1 als het zo is?

Katten hebben wel degelijk mensen nodig !. Zie die arme straatkatten die ik elke dag behandel in het asiel en dan ook maar niet te spreken over de straatkatten bij jou daar ....

En wel degelijk is inkomen belangrijk bij de verzorging van een dier !. BIJ HET NEMEN VAN EEN DIER HEB JE DE VERANTWOORDELIJKHEID DE BESTE ZORG DIE VOORHANDEN IS JE DIER TE KUNNEN BIEDEN !. EEN ECHTE DIERENLIEFHEBBER DENKT EERST AAN HET DIER EN DAN AAN ZICHZELF > DUS ALS HIJ/ZIJ GEEN GELD HEEFT VOOR GOEDE ZORG DAN GEEN DIER NEMEN !.

En dat de katten daar niet zo snel ziek worden is echt totale onzin !. :n

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:46

wij hadden hier 2 poezels 1 zwangere dame op punt te bevallen
en toen werd de andere poezel voor het eerst krols
of hoe noemt dat

deze dame aan de pil gezet zodat beide dames
tegelijkertijd onder het mes konden

deze dame heeft ongeveer 2 maanden aan de pil gezeten

bij sterilisatie bleek dat er reeds gezwellen zaten
zo snel kan het dus gaan

vroeger 1 poezel aan de pil gehad omdat we nog 1 nestje wilden , maar dan graag na de verhuis

poes heeft 4 maanden aan de pil gezeten
zonder problemen , poes bleek daarna onvruchtbaar
geen idee of dat aan de pil lag of niet

wel word ik erg boos op al die kater eigenaren die
weigeren te castreren .. ondanks
2 geholpen katers en 2 geholpen poezen
komen de katers hier de poezen verkrachten en de boel
onder sproeien .. maar ja dat doen ze thuis niet
dus castreren hoeft niet _-:(

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 02:51

Chiqa schreef:
Lusitana, ik zie dat je de gevaren van de pil compleet negeerd

De dierenarts heeft mij gewoon naar behoren voorgelicht en het is niet de bedoeling dat ze levenslang op de pil blijven ofzo, ze waren alleen eerder geslachtsrijp dan dat ik geld had voor sterilisatie.

Citaat:
Deel deze opmerking niet, een kat die goed verzorgd wordt, zal een langer en gelukkiger leven hebben dan een straatkat.

Katten zijn prima in staat om voor zichzelf te zorgen is wat ik zeg, en wie dat ontkent weet geen barst van katten. Hoe lang een kat leeft maakt een kat zelf echt niks uit. Het is niet zo dat een kat die is gestorven in de hemel denkt van "gut ik had nog zoveel willen doen". En ze denken ook echt niet na over hun kwaliteit van leven, omdat ze niet zitten te vergelijken. We vinden het prettig om voor ze te zorgen en uiteraard vinden zij het prettig om voor gezorgd te worden (maar ze kiezen er niet voor om te vet te worden wat ook zo zijn eigen riscos meebrengt, daar hoor je niemand over, en ik denk dat de meeste huiskatten in nederland toch echt wel te zwaar zijn). En waarom een straatkat erbij halen? Daar hebben we het toch helemaal niet over? Die gebruiken niet de pil ;)
Citaat:
Goed dus je neemt het risico van de pil, (Vanwege de kosten) hoe zit dat dan als je kat ziek wordt
(Melkklierkanker krijgt of een baarmoeder onsteking) heb je er dan wel geld voor over om ze medische zorg te geven?

Het ene heeft geen reet met het andere te maken, en dat heb ik ook al uitgelegd. A Ik weet niet hoe goed je gelezen hebt of dat ik het wellicht niet duidelijk omschreven heb, maar de pil is een tijdelijke oplossing. De katten zijn net geslachtsrijp geworden voordat ik geld bij elkaar heb om een sterilisatie te realiseren.
Ik kan natuurlijk ook gewoon nestjes laten krijgen en de kittens in laten slapen ofzo. Moet je eens zien hoe jullie dan beginnen te steigeren....
Ik geloof niet alle katten binnen een jaar kanker krijgt van de pil. Daar heb ik nog geen bewijzen van gezien.
B Ik ben niet bezig met "als ze wat krijgen", maar zelfs daar heb ik al antwoord op gegeven (denk ik): "dan ga ik eerst naar de dierenarts en daarna zie ik wel hoe het met het geld moet". Ik laat me ook gewoon adviseren over behandeling.
Zijn jullie dag en nacht bezig met wat jullie katten kunnen krijgen van te dik zijn?
Citaat:
Dikke dieren ontwikkelen sneller tumoren en krijgen eerder last van hun hart. Daarnaast zijn er ook allerlei typische ouderdomskwalen die hierdoor sneller ontstaan. Als de dieren te dik zijn, moeten ze in veel gevallen een kwart van hun levensverwachting inleveren. Dat betekend voor dikke katten dat ze soms drie tot vier jaar eerder sterven. Daarnaast is het leven op zich voor het dier ook minder prettig als het te dik is.

Er zijn gewoon dingen die je af moet wegen soms. Dat hoort ook bij de verantwoording nemen.
Ongewenste zwangerschappen of de pil? Dat is wat ik nu af moest wegen omdat sterilistatie niet binnen bereik lag. Is het dan zo'n crime dat ik (en wellicht ook anderen) tijdelijk voor de pil (een legaal middel)kiezen?

Wat het uitspugen betreft, er bestaat ook nog een prikpil...
;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 03:10

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:07

...

als je een huisdier neemt hangen daar verantwoordelijkheden aan vast ..

wilde katten (heb er hier ) kunnen heel goed voor zich zelf zorgen
betekend niet dat ze het makkelijk hebben of oud worden
heb er hier ook "tamme" katten en deze overleven echt niet in de natuur

als je besluit een "wilde"kat in huis te nemen
neem je daarbij de verantwoordelijkheid voor goede zorg op je

weet je VOOR je deze kat neemt
dat je EN de kat en je omgeving een groot plezier doet
met castratie , er zijn immers reeds teveel katten
of je moet er zeker van zijn dat je de kittens of zelf houd of er een adres voor hebt
buiten dat bv hiv ook bij katten voorkomt

maar ook VOOR je een kat neemt dat deze ergens tussen 4mnd en 3/4 jr geslachts rijp
word/is

zoals je ook zorgt dat je kat niet veel te dik word \
nagels (ja kunnen ze heel goed zelf maar soms is dat niet genoeg) en parasieten (ontwormen vlooien ) verzorgt

zoals je ook bij paard ontwormt en evt luis behandeld en de hoeven bij(laat)houd(en)

zo simpel is het ..

verder vind ik de beschuldiging door lsitana dat alle katten hier te dik zijn erg kortzichtig
ja er zullen vast te dikke katten zijn
betekend niet dat ze dat allemaal zijn ..

als laatste, zwaar getwijfeld of ik hier op zou reageren
maar deze schoot me toch even verkeerd ..
Citaat:

staat mij een zeer mager paard bij , in mijn ogen brooke waardig
die heb je zelfs gevraagd te helpen .. je was nog boos ook dat ze je niet wilden helpen

da die maar niet kwam en niet kwam en niet kwam
en als die dan eindelijk wel kwam .. niet eens het paard zag , dan wel interesse zou hebben in jou
maar het paard niet eens gezien te hebben weer weggaan .. de andere "hobbie"kreeg meer aandacht

en een foto shoot toen paard ietsjes was opgeknapt maar nog steeds in erbarmelijke staat was

allemaal terug te vinden op bokt ..

zal best dat het daar en hier erg anders is ,
en dat er over een situatie elders niet te oordelen is
maar er zijn grenzen
toen wijzelijk mijn mond dicht gehouden maar ga nu niet lopen roepen
dat je nooit je dieren te kort hebt gedaan ..want daar zijn de meningen toch wel zeer sterk over verdeeld

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:17

Bahbah wat een moddergegooi weer hier.

Jammer is dat er een aantal bokkers zijn die koste wat kost gelijk moeten hebben, en tegen alles en iedereen beginnen te spouwen.
Lijkt wel of daar ook nog van genoten word ook.

Belabberde hieraan is, dat het welzijn van het dier , wat hier besproken zou worden, allang niet meer aan de orde is.

Waarom is het zo moeilijk om ook eens aan te horen hoe een ander erover denkt, en niet altijd de situatie naar jezelf te betrekken.

Iedereen is anders, wat de een goed vind, vind de ander niet goed.

Mooiste voorbeeld is binnen en buiten katten.
Ik pleit voor binnenkatten met een uitloop naar buiten, een beschermde uitloop.
Maar ik ga niet roepen dat mensen die hun katten buiten laten lopen, dierenmishandelaars zijn.
Ik geef alleen aan wat de gevaren zijn.

Wat Lusitana over de aids-kat zegt, gewoon inslapen, want dat is het goedkoopste (daar komt het op neer wat je zegt, want er is medicatie voor, waarmee het dier nog een goed leven kan hebben.) vind ik niet leuk om te lezen. Anderzijds , je bent als katteneigenaar heel erg verkeerd bezig als je een dier met aids of leukemie vrij rond laat lopen, wil je het dier niet binnenhouden, dan is inslapen idd een optie.

Daarbij heb ik ook geen respect voor mensen die hun ongecastreerde katers of poezen vrij buiten laten lopen.
Als je je dier buiten wilt laten lopen, geen probleem, maar zadel een ander niet met jonge katten op.

Gewoon castreren of steriliseren, en heb je daar geen geld voor, houd je dier dan binnen!

Dat is toch simpel zat?
Hoef je niet aan de pil, hoef je ook niet te ouwebeppen of ie goed of slecht zou zijn .

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:42

Citaat:
Anderzijds , je bent als katteneigenaar heel erg verkeerd bezig als je een dier met aids of leukemie vrij rond laat lopen, wil je het dier niet binnenhouden, dan is inslapen idd een optie.

ben het helemaal met je eens dat het verkeerd is een aids kat buiten laat lopen
(zo ver ik weet is leukemie niet besmettelijk)
ook al zit deze aan medicatie voorkomt dat niet dat andere besmet raken

opsluiten binnen al dan niet met buitenren
is niet altijd een leefbare optie voor een kat die altijd buiten gewend is geweest

de een went er aan , de ander niet
voor die ander zou het dan egocentrisch zijn die te laten leven
of domweg toch buiten gooien ..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:00

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:04

:)* okee , dat wisten we niet
weer wat bijgeleerd

bedankt voor link

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:11

bij onze katten helpt het geen fl*kker :o

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:27

nickyu schreef:
:)* okee , dat wisten we niet
weer wat bijgeleerd

bedankt voor link

Ik test alle katten hier erop, ben begonnen met alles erop te testen, zodat ik zeker wist dat mijn hele roedel schoon was, en uiteraard worden de fokdieren bij elke worp getest.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:10

nickyu schreef:
...
staat mij een zeer mager paard bij , in mijn ogen brooke waardig

En weet je ook waarom (piro en kies probleem) en hoeveel geld er aan dierenartsen en speciale voeding is besteed om haar weer normaal te krijgen? Heb je gezien hoe ze er nu uit ziet?
Citaat:
die heb je zelfs gevraagd te helpen .. je was nog boos ook dat ze je niet wilden helpen
ik ben op niemand boos geweest wegens gebrek aan hulp, maar wegens aanvallen op niks af wat hier dus ook weer gebeurt.

Citaat:
da die maar niet kwam en niet kwam en niet kwam
en als die dan eindelijk wel kwam .. niet eens het paard zag , dan wel interesse zou hebben in jou
maar het paard niet eens gezien te hebben weer weggaan .. de andere "hobbie"kreeg meer aandacht

Er zijn totaal vier dierenartsen bij geweest oa een vrouwelijke. Deze hebben het paard bekeken en geholpen, op 1 na die gewoon niks van paarden bleek te weten. Mij andere hobby is het vermaken van lezers met verhalen. Dus iedereen kon meelezen over de positieve kanten van een aantal dierenartsen, niks mis mee. Wat je zelf allemaal invult moet je zelf weten, maar wat je hier allemaal uitkraamt slaat nergens op.

(De foto waar je het over hebt, was eentje die mijn vriendin opgedrongen had wegens foto project van haar met dochter, en waar ik zelf sterk tegen was omdat het paard nog te mager was, maar dát herinner je je natuurlijk niet)

Dit is trouwens ook volkomen off topic. Wat heeft mijn paard te maken met de kattenpil, en heb je gegeken naar andere paarden in mijn profiel die ik van verwaarloosd naar goed heb gekregen, zeker ook omdat ik daar geen geld voor over heb?

Dit topic gaat niet over mij, maar over de kattenpil. Ik heb antwoord gegeven op de vraag wat iemand motiveert om de pil te geven. Ik heb nadien nog gereageert op wat reacties, en zo zijn we verder off topic geraakt.
Het is totaal niet van belang wat ik vind of niet vind. TS heeft een vraag en kan zelf beslissen wat ze doet met wat hier allemaal voorbij komt.

Overigens is een kat niet gemaakt om in en ren te leven en elke dag gekookte vis te krijgen. Een kat is prima uitgerust om te jagen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik mijn katten niet voer, want dan krijgen we dat weer. :roll:

Kunnen we het nu weer gewoon over de kankerverwekkende pil hebben???

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:00

Moderatoropmerking:
Dit topic begint een beetje persoonlijk te worden en dat is niet de bedoeling. Uiteraard is het prima te discussieren en op te komen voor het welzijn van dieren, maar het is niet de bedoeling om anderen persoonlijk aan te vallen of andere kwesties aan te halen die niets met het onderwerp van dit topic te maken hebben.
Bij deze dan ook het verzoek om ontopic verder te posten en in de discussie niet persoonlijk te worden.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:44

Maar om het topic ontopic te houden, en antwoord te geven op je vraag TS; Nee, het is niet betrouwbaar, en op lange duur schadelijk voor je kat.

Voor de rest ga ik niet reageren, want ik krijg er de kriebels van.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:30

Sassieja schreef:
Maar om het topic ontopic te houden, en antwoord te geven op je vraag TS; Nee, het is niet betrouwbaar, en op lange duur schadelijk voor je kat.

Voor de rest ga ik niet reageren, want ik krijg er de kriebels van.

Hoe langer aan de pil des te groter de kans op mammacarcinoom maar ook eenmalig geven kan dus hiertoe leiden. Ook ik stop er mee want ook ikkrijg de kriebels :o

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:01

wij verkochten hem in de kliniek ook niet vaak, omdat we het toch afraden..

het is niet goed voor een kat, en ze hebben indd sneller kans op mamatumoren.
als mensen geen kittens willen met een kat, dan praten wij altijd een sterrilisatie aan, het is beter voor de poes, en de eigenaren zitten dat niet te tobben met die pillen.

het is een bom aan hormonen wat niet goed is voor de poes..