Chiqa schreef:Lusitana, ik zie dat je de gevaren van de pil compleet negeerd
De dierenarts heeft mij gewoon naar behoren voorgelicht en het is niet de bedoeling dat ze levenslang op de pil blijven ofzo, ze waren alleen eerder geslachtsrijp dan dat ik geld had voor sterilisatie.
Citaat:
Deel deze opmerking niet, een kat die goed verzorgd wordt, zal een langer en gelukkiger leven hebben dan een straatkat.
Katten zijn prima in staat om voor zichzelf te zorgen is wat ik zeg, en wie dat ontkent weet geen barst van katten. Hoe lang een kat leeft maakt een kat zelf echt niks uit. Het is niet zo dat een kat die is gestorven in de hemel denkt van "gut ik had nog zoveel willen doen". En ze denken ook echt niet na over hun kwaliteit van leven, omdat ze niet zitten te vergelijken. We vinden het prettig om voor ze te zorgen en uiteraard vinden zij het prettig om voor gezorgd te worden (maar ze kiezen er niet voor om te vet te worden wat ook zo zijn eigen riscos meebrengt, daar hoor je niemand over, en ik denk dat de meeste huiskatten in nederland toch echt wel te zwaar zijn). En waarom een straatkat erbij halen? Daar hebben we het toch helemaal niet over? Die gebruiken niet de pil
Citaat:
Goed dus je neemt het risico van de pil, (Vanwege de kosten) hoe zit dat dan als je kat ziek wordt
(Melkklierkanker krijgt of een baarmoeder onsteking) heb je er dan wel geld voor over om ze medische zorg te geven?
Het ene heeft geen reet met het andere te maken, en dat heb ik ook al uitgelegd. A Ik weet niet hoe goed je gelezen hebt of dat ik het wellicht niet duidelijk omschreven heb, maar de pil is een tijdelijke oplossing. De katten zijn net geslachtsrijp geworden voordat ik geld bij elkaar heb om een sterilisatie te realiseren.
Ik kan natuurlijk ook gewoon nestjes laten krijgen en de kittens in laten slapen ofzo. Moet je eens zien hoe jullie dan beginnen te steigeren....
Ik geloof niet alle katten binnen een jaar kanker krijgt van de pil. Daar heb ik nog geen bewijzen van gezien.
B Ik ben niet bezig met "als ze wat krijgen", maar zelfs daar heb ik al antwoord op gegeven (denk ik): "dan ga ik eerst naar de dierenarts en daarna zie ik wel hoe het met het geld moet". Ik laat me ook gewoon adviseren over behandeling.
Zijn jullie dag en nacht bezig met wat jullie katten kunnen krijgen van te dik zijn? Citaat:
Dikke dieren ontwikkelen sneller tumoren en krijgen eerder last van hun hart. Daarnaast zijn er ook allerlei typische ouderdomskwalen die hierdoor sneller ontstaan. Als de dieren te dik zijn, moeten ze in veel gevallen een kwart van hun levensverwachting inleveren. Dat betekend voor dikke katten dat ze soms drie tot vier jaar eerder sterven. Daarnaast is het leven op zich voor het dier ook minder prettig als het te dik is.
Er zijn gewoon dingen die je af moet wegen soms. Dat hoort ook bij de verantwoording nemen.
Ongewenste zwangerschappen of de pil? Dat is wat ik nu af moest wegen omdat sterilistatie niet binnen bereik lag. Is het dan zo'n crime dat ik (en wellicht ook anderen) tijdelijk voor de pil (een legaal middel)kiezen?
Wat het uitspugen betreft, er bestaat ook nog een prikpil...