Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Breghje schreef:Ik heb het risico niet genomen door twee volwassen bunnies bij elkaar te zetten, en heb een jonkie bij mijn gecastreerde rammeltje gezet. Ging meteen perfect, nergens dol mee en dit voorjaar ook meteen laten castreren.
En ja, ik weet dat de konijnenopvang er niet voor niets is, maar om elke keer te moeten gaan slepen met een bun omdat het toch geen match blijkt te zijn zie ik zelf niet zitten.
Manou schreef:Heeft je konijn al eerder een nest gehad? Ja!
Want naar mijn weten is 3 jaar te oud voor een eerste nest.
En wat weet je van haar achtergrond, erfelijke gebreken? En van de ram waarmee je dan wilt dekken?
Ze heeft geen erfelijke gebreken & ja van de ram weten we ook alles
En je wil dan een van de jongen houden?
Jaa we houden als het goed is 2 jongen
Als je een voedstertje houd moet je rekening houden dat er problemen ontstaan als die gaat puberen. en als je een rammetje houdt moet je die weer op tijd laten castreren. En wat gebeurd met de andere konijntjes?
Daar hebben we al mensen voor!
Hoe zorg je dat die een echt goed huis vinden, er zijn al zo veel konijnen.
Ik weet dat dit een heleboel kritische vragen zijn, maar die stel ik alleen uit het oogpunt van het welzijn van de konijnen.
Ginootje schreef:Omdat ze toch wel een lief karakter heeft, Maar het kan ook zijn dat het gewoon totaal niet klikt!
Mijn keus is toch geworden voor het dekken! We hebben het met de fokker van dit konijn over gehad! En hij vond het ook een slimme keus!
Ik kan dan wel een opvangkonijntje gaan halen! Maar straks klikt het niet... Dan moet ik het weer wegbrengen(Ben heel snel gehecht aan dieren)
Ginootje schreef:Elk konijn heeft een ander karakter!!!